Конспект к уроку домашнего чтения. Колин Вест "Шутница Дженни"

Предлагается конспект открытого урока по теме "Домашнее чтение. Колин Вест "Шутница Дженни"

В данном уроке помещены задания к первой части произведения "Шутница Дженни" автора Колин Вест, проведенного в рамках районного семинара "Использование интерпретации художественного текста в качестве средства совершенствования творческих способностей учащихся".

Скачать:


Предварительный просмотр:

МОУ «Ленинская средняя общеобразовательная школа №1 им. Борисова П.С.»    

Семинар учителей английского языка

«Использование интерпретации художественного текста

в качестве средства совершенствования

творческих способностей учащихся»

Конспект открытого урока

 по английскому языку в 6 классе на тему

«Домашнее чтение. Колин Вест «Шутница Дженни»  

Учитель: Грачёва Ю.А.

2011

Тема: Домашнее чтение. Колин Вест «Шутница Дженни».

Цель: совершенствование творческих способностей учащихся

Задачи:   1.продолжать ознакомление с произведениями английских авторов

        2. практиковать в различных видах чтения

        3. тренировать в устной речи, аудировании

        4. учить вычленять неизученные слова при зрительном восприятии текста

               5. тренировать в написании письма личного характера

Оборудование: мультимедийный проектор, раздаточный материал, магнитофон с аудиозаписью, книга для чтения.

Ход урока.

I. Организационный момент (постановка цели и задач)

   -Good morning, children. I’m glad to see you. Today we’ll read and discuss a new story by Colin West. It’s “Jenny the Joker.” And at the end of the lesson we’ll write a letter.

II. Фонетическая зарядка.

    -Listen to the tape and repeat (прослушивание аудиозаписи)

III. Речевая зарядка.

    -What relatives do you have?

    -How often do you visit your relatives?

    -Do your relatives often visit your place?

    -Why do you think people invite guests?

IV. Проверка домашнего задания (выполнение упражнений по тексту)

     -At home you read the first chapter of the story about Jenny. Open your books at page 43 and look at the blackboard. Translate the following words into English using the text.

                            -шутница

                           -я не был в восторге

                            -девчачьи штучки

                            -усы, крючковатый нос и очки

                            -с тяжелым сердцем

      -Put in the prepositions using the text.

                    1. She took … her coat.

                    2. She flung your arms … me.

                    3. Just then Mum came … .

                    4. I turned my back … her.

      -Find in the text the sentences with the following expressions. Read and translate them into Russian.

                                    -a little old man

                                    -burst out laughing

                                    -a big sloppy kiss

                                    -thank for

       -Are these sentences true or false?

                    a) Jenny hates all sorts of girlish things.

                    b) Mum rushed to answer when the doorbell rang.

                    c) Jenny flung her arms around the boy and gave him a big sloppy kiss.

                    d) The boy felt he must be a little bit special in Jenny’s eyes.

       -Put the sentences into the correct order:  

               1) I went to the door with a heavy heart.  

                2) “Fooled you, fooled you!” she chortled.

                3) She giggled when I turned my back to her.

                4) Jenny enjoys all sorts of girlish things.

                5) Then Mum came in.

      V. Составление  краткого  пересказа.

                      -And now let’s make up a summary of the story. You can start with the following expressions:

             

                      This is a story about…

                      Jenny played jokes on…

                      At first she dressed as….

                      Then she stuck a silly sign…

                      It was…

         VI. Написание письма личного характера.

                  -Представьте, что написала бы Дженни подруге о своем первом дне, проведенном со своим кузеном. I’ll give you sheets of paper, write your name and finish the letter. You can start like this:

       

                       Dear Emma,

                       Today was the first day with my cousin.

           

                     -Your time is over. Now let’s read your letters.(чтение писем)

                     -That’s fine. Give me your papers, please and answer my questions:

1. Who is the author of the story?

2. Who is the main character of the story?

3. Where did she come?

4. What did she like to do?

5. How did she play jokes on her cousin?

 -Good. Now open your daybooks and write your home task.

          VII. Домашнее задание: p 45(chapter 2)

           VIII. Подведение итогов. Оценивание работы учащихся.