ПОСОБИЕ ПО РАЗВИТИЮ ОРФОГРАФИЧЕСКИХ НАВЫКОВ (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК)
учебно-методический материал на тему

Пономаренко Елизавета Алексеевна

Письменная речь является важным помощником при овладении  аудированием, говорением и чтением. Письменная речь помогает при  введении новой лексики, обучении грамматике и фонетики, так как невозможно обойтись без записи слов, списывания структур и правил. С помощью письменной речи можно записывать ключевую информацию, подготовить учащихся к восприятию информации. Поэтому  данное пособие рассчитано на развитие  орфографии. Практические задания содержат образцы выполнения и способствуют повышению мотивации обучающихся.

Данное пособие  можно использовать  для домашней работы,  для проведения работ по автоматизации навыков письма. Содержимое пособия ориентировано на развитие орфографических навыков и умений и характеризуется коммуникативной направленностью.  Пособие адресовано студентам, школьникам, учащимся различных курсов. Практическую помощь  пособие окажет и начинающим преподавателям.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_your_spelling_skills.docx39.38 КБ

Предварительный просмотр:

Департамент образования и науки Брянской области

ГБПОУ «Суражский педагогический колледж им. А.С. Пушкина»

ПОСОБИЕ ПО РАЗВИТИЮ ОРФОГРАФИЧЕСКИХ НАВЫКОВ

(АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК)

Подготовил преподаватель

английского языка

Пономаренко Елизавета Алексеевна

Сураж, 2016

Пояснительная записка

Письменная речь является важным помощником при овладении  аудированием, говорением и чтением. Письменная речь помогает при  введении новой лексики, обучении грамматике и фонетики, так как невозможно обойтись без записи слов, списывания структур и правил. С помощью письменной речи можно записывать ключевую информацию, подготовить учащихся к восприятию информации. Поэтому  данное пособие рассчитано на развитие  орфографии. Практические задания содержат образцы выполнения и способствуют повышению мотивации обучающихся.

Данное пособие  можно использовать  для домашней работы,  для проведения работ по автоматизации навыков письма. Содержимое пособия ориентировано на развитие орфографических навыков и умений и характеризуется коммуникативной направленностью.  Пособие адресовано студентам, школьникам, учащимся различных курсов. Практическую помощь  пособие окажет и начинающим преподавателям.

100 Commonly Misspelled Words

absence

accept

accidentally

acquit

address

already

amateur

analyse

apologise

apparent

apparently

appearance

appetite

appreciate

assassination

attached

attachment

believable

Caribbean

category

cemetery

changeable

chocolate

colonel

column

coming

deceive

decorate

definitely

development

disappear

discipline

discussion

dissatisfied

drunkenness

earring

eighth

embarrass

enough

government

grammar

guarantee

guerrilla

handkerchief

harass

height

heroes

humorous

hundred

hypocrisy

imagine

imitate

immediately

incidentally

independent

innocuous

inoculate

intelligence

lovely

millionaire

miniature

mischief

missile

moccasin

necessarily

niece

ninety

no one

noticeable

occasion

occurrence

omission

opposite

parallel

parliament

pastime

perceive

pigeon

pleasant

possessive

precede

principal (main)

rescind

restaurant

rhythm

sandal

satellite

similar

stationary (motionless)

stationery (pens, etc.)

succeeded

summary

supersede

surprise

temperature

whether

wholly

whose

wield

Be the Spell-checker 1 - Going on Holiday

Ever wanted to be a human spell-checker? Now’s your chance!

 

Read the text below. There are twenty words spelt incorrectly. Underline each one and write the correct spelling above it:

 

I’m going on holday to France in Argust with my famly.

 

We are stayin on a new campsight for ten days.

 

My bruther and sister will be comming, but my cousin can’t cos he is working.

We’ll have to leeve erly to get the ferry – at about seven o’clok.

 

There will be over one hunded and forty carvans there.

I’m looking forard to goin in the swiming pool because I love divving

 

It shud be a reelly good holeday.

Be the Spell-checker 2 - Shopping List

 

Read the text below. There are twenty words spelt incorrectly. Underline each one and write the correct spelling above it:

 

Shopping List:

 

Pasta sorce – tomatoe and mushrom

 

Ice creem – vanila and stawberry

 

Fruit – orangs, appuls, bananas, tangerines

 

Meat – steaks, sosages and burgers for the barbecue on Saterday

 

Brekfast cereals – corn flakes and musli

 

Crisps and choclate cake (for Jack’s birthday on Firday)

 

Cofee, tea, suger, orange and pinapple squash, lemonade, and cola

 

Fresh vegtables – 2 bags of potatos, sweetcorn, carots, peas and salad

Be the Spell-checker 3 - Giving Directions

 

Read the text below. There are twenty words spelt incorrectly. Underline each one and write the correct spelling above it:

 

“How do you get to the bank from here...?”

 “To get to the bank you nead to tirn left here then work for about 200 metes. Turn right onto Stockley Stret and you’l see the park on your left. Walk parst the main entrence to the park and turn rite into Bromley Avene. The bank is abbout 100 metre down Bromley Avenue. Its oppostite the post offise. It’s not far from here – probaly about 15 minites if you walk quickley. Youd better hurry as I think it closes at five o’clok.”

Be the Spell-checker 4 - School Days

 

Read the text below. There are twenty words spelt incorrectly. Underline each one and write the correct spelling above it:

 

“When did you leave school?”

 “I left scool nearly fiteen years ago. My favuorite subjects was English, Franch and History. I enjoyed French becase it was intresting learning to speak a diferent langage and I had a good teecher. I didn’t like Science or Maths because they were a bit harder and I didn like the teachers much. I’ll newer forget when our clas went on a trip to Franse. We stayed in Paris for for nihgts. It was the fast time I’d been abroud. My fiends and I had so mach fun!”

A Letter to Aunt Monica

See if you can find all the spelling and punctuation mistakes in Sandy’s letter:

25th september 2004

cardiff, uK

Dear aunt Monica

 

Thank you very much fo your letter. It was greet to get a letter from you. I am really enjoying University life. i have made some good fiends allready – expecially helen and marcus. Helen is form Manchester and Marcus comes from liverpool. His accent is reelly wierd.

 

yesterday we went to Cardiff to do som shoping. Everything is much more exspensive than back at home. – i miss Jamaica and of corse I miss You and my naughty little bruthers. Cardiff is a Big city – the capitul city of Wales. Wales is nex to Englund and a seperate country, but they are both part of the UK. It’s confusing, isn,t it?

 

My course Is verry interesting.. i am leaning so much about the enviroment of this country. my Teachers are Good, accept I wish they would speek more slowly som of th time.,,    I can’t always here everythng that they are saying. That’s Why I’m using a small tape recorder to re-cord every lecture8. Then I can listen to it in my Room as I stuidy. It’s really helps.

 

Thank s for asking abot all my boyfrends  !! No, – I haven,t met anone yet. I’m here to learn about the enviroment and practise my english, rathur than go out drinking in pubs and clubs with boys every night! I hope that i will fiind someone who shars my interests. Untill that time ;  you will have to make do with me being a singl girl!

 

With Lots of Love to you and my Darling bruthers Roger an Paul, and all my family and frends there. I will see You very soon. Hope I will hear from you soon Too.’

 

Your loving Niece,              

 

Sandy 

Advanced Spelling Challenge 1

Look at the words below. There are five words spelt incorrectly in each box. Underline each one and write the correct spelling above it.

 

Note: this exercise does not include American English spellings.

          fourth        chocolate        embarass        library        missile

          comming        beleive        analise        deceive        curiculum

http://www.englishbanana.com/big-activity-book/bab_page43_files/image001.gif

 

 

http://www.englishbanana.com/big-activity-book/bab_page43_files/image002.gif

 

          necesarily        leisure        genius        calender        imitate

          ache        cooly        eightth        Febuary        colonel 

 

http://www.englishbanana.com/big-activity-book/bab_page43_files/image003.gif

 

          manoevre        jewellery        disapear        fiveteen        guarantee

           cinema        discipline      

Advanced Spelling Challenge 2

Look at the words below. There are five words spelt incorrectly in each box. Underline each one and write the correct spelling above it.

 

Note: this exercise does not include American English spellings.

 

http://www.englishbanana.com/big-activity-book/bab_page44_files/image001.gif

 

          receit        satellite        seperate        women        pidgeon

          stereo        ninety        fulfill        mischeif        favourite

 

http://www.englishbanana.com/big-activity-book/bab_page44_files/image002.gif

 

          magazine        exceed        beleif        hunderd        decorate

          grammar        Caribean        wholy        year        attatched 

 

http://www.englishbanana.com/big-activity-book/bab_page44_files/image003.gif

 

          neice        earring        fiery        rythm        wiry

          twelth        quizzes        ocurrence        similar        sargeant

 

Advanced Spelling Challenge 3

Look at the words below. There are five words spelt incorrectly in each box. Underline each one and write the correct spelling above it.

 

Note: this exercise does not include American English spellings.

 

http://www.englishbanana.com/big-activity-book/bab_page45_files/image001.gif

 

          broccoli        generaly        moccasin        appearance        enough

          height        acheivement        exersise        comission        fourty

 

http://www.englishbanana.com/big-activity-book/bab_page45_files/image002.gif

 

          truly        rescind        seperation        quiet        purile

          paralel        million        collectable        exagerate        liason

  

http://www.englishbanana.com/big-activity-book/bab_page45_files/image003.gif

 

          apetite        absence        disatisfied        necesary        wield

 

          sandal        weather        quandry        though        suceeded

 

 

Seeing the Sights in London

Rearrange the anagrams below to find the names of twenty famous London sights:

 

 

1.    HET   DONLON   YEE                                       __________________________

 

2.   HAKINGMBCU   LACEPA                                   __________________________

 

3.   SHOESU   FO   LIMEANTPAR                          __________________________

 

4.   GBI   ENB                                                         __________________________

 

5.   TS   LAUP’S   CHEDLATRA                               __________________________

 

6.   NODOLN   BGIDER                                           __________________________

 

7.   ROOLWATE   BIRDEG                                      __________________________

 

8.   RODHASR                                                        __________________________

 

9.   FOXDOR   RETEST                                           __________________________

 

10.  ILDYLPAICC   CUSCIR                                    __________________________

 

11.  AGAFLRTRA   EUQARS                                   __________________________

 

12.  YEHD   APRK                                                   __________________________

 

13.  TS   ESJAM’S   KARP                                      __________________________

 

14.  ALNINOAT   ARTEETH                                   __________________________

 

15.  NILATNAO   TORRAPIT   LEGALRY                __________________________

 

16.  VENTCO   DARGEN                                          __________________________

 

17.  YALRO   FALTESIV   LALH                              __________________________

 

18.  BOGLE   REHETAT                                          __________________________

 

19.  LNOSEN’S   MUNCOL                                      __________________________

 

20. LEESITERC  QEUSAR                                __________________________

Использованная литература:

1. Обучение письму: учебное пособие./ Под ред. Е.И.Пассова, Е.С. Кузнецовой. – Воронеж: НОУ «Интерлингва», 2002. – 40с. (Серия «Методика обучения иностранным языкам», №14).

2. Настольная книга преподавателя иностранного языка: Справ. пособие / Е. А. Маслыко, П.К Бабинская, А.Ф. Будько, С.И. Петрова.

3. Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: Базовый курс лекций: Пособие для студентов педвузов и учителей./ Е.Н.Соловова. – М.: Просвещение, 2002. – 239с.

4. http://nsportal.ru/shkola/inostrannye-yazyki/angliiskiy-yazyk/library/2015/08/27/trudnosti-pri-ovladenii-navykami-pisma

5.http://www.teach-nology.com/ideas/

6.https://en.islcollective.com/

7.http://www.onestopenglish.com/

8.http://www.learn-english-today.com

9.http://busyteacher.org

10.http://www.englishforeveryone.org

11.http://www.busyteacherscafe.com

12.http://macmillaneducationebooks.com/ 

13.http://www.learnenglishbest.com       

14.http://www.englishbanana.com           

15.http://www.grammarbank.com                         

16.http://www.elcivics.com                                            

17.http://www.eslyes.com


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов по английскому языку по формированию навыков чтения адаптированных произведений английских и американских писателей на английском языке

Данные методические рекомендации ставят своей целью дальнейшее развитие навыков чтения разного вида, что обеспечит целенаправленное формирование у обучающихся  рациональных приемов работы с учебн...

ПОСОБИЕ. КОПИЛКА ИГР ДЛЯ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Использование игр в процессе изучения английского языка обостряет мыслительную деятельность, воображение, творческие способности обучающихся и способствует постепенному  развитию мышления и ...

ПОСОБИЕ ПО РАЗВИТИЮ ГРАММАТИЧЕСКИХ НАВЫКОВ (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК)

Грамматика имеет первостепенное практическое значение, поскольку с ее помощью обеспечивается формирование умения устного и письменного общения.Не владея грамматическими навыками, невозможно адеква...

ПОСОБИЕ ПО РАЗВИТИЮ НАВЫКОВ ЧТЕНИЯ (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК)

Данное пособие направлено на развитие навыков чтения. Взаимосвязанно с чтением развиваются умения письма- как технические навыки орфографии, построение структур по образцу, так и умения творческого пи...

ПОСОБИЕ ПО РАЗВИТИЮ ЛЕКСИЧЕСКИХ НАВЫКОВ (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК)

Роль лексики для овладения иностранным языком настолько же важна, как и роль грамматики. Содержимое пособия ориентировано на развитие лексических навыков и умений и характеризуется коммуникативной нап...

Ситуации для развития навыков говорения (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК)

Предлагаемые в пособии ситуации предлагаются для подготовки иноязычного высказывания и являются лишь предпосылкой (заготовкой), которую можно использовать для составления собственных высказываний на т...

Статья "Развитие аудитивных навыков на уроках английского языка с помощью применения игровых технологий"

Данная статья посвящена такому  важному аспекту речи как аудирование. Развитие аудитивных навыков, является очень сложным процессом при изучении иностранного языка, и более того, требует сил и бо...