Урок английского языка в третьем классе с применением ИКТ "Теремок"
план-конспект урока
Урок английского языка в третьем классе с применением ИКТ "Теремок"
1. Письмо животным
2. Песенка про животных
3. Ответ животных
4. Кастинг
5. Постановка сказки
6. Итоги
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 24.57 КБ |
Предварительный просмотр:
План-конспект урока английского языка по теме «Животные в сказках»
1.ФИО: Аплачкина Галина Сергеевна
2. Место работы: МКОУ СОШ 9
3. Должность: учитель английского языка
4. Предмет: английский язык
5. Класс: 3
6. Тема урока: «Животные в сказках».
7. Базовый учебник: «Spotlight-3» учебник английского языка для 3 класса образовательных учреждений. – М.: Просвещение, 2024 год. В. Эванс, Дж. Дули, Н. Быкова, М. Поспелова.
Цель урока: расширение кругозора учащихся, развитие интереса к изучению иностранного языка посредством инсценировки сказки на английском языке «Теремок»
Задачи урока:
1) познавательный аспект: расширять с помощью английского языка представление
обучающихся об окружающем их мире, о языке как средстве взаимодействия с этим миром;
2) развивающий аспект: развивать речевую культуру школьников и культуру общения, актерские способности учащихся; способствовать развитию внимания, памяти;
3) учебный аспект: тренировать у учащихся лексико-грамматические навыки, навыки аудирования, говорения;
4) воспитательный аспект: воспитывать у учащихся интерес к изучаемому языку, формировать положительную мотивацию учения.
Тип урока: комбинированный урок, предусматривающий использование электронно-образовательных ресурсов и инсценировки на ИЯ
Этапы учебного занятия
- Организационный момент:
Hello, dear children, I’m glad to see you. How are you today? (Ответы обучающихся)
Answer my questions, please.
- What date is it today?
- What day of the week is it today?
- Постановка цели урока:
Today we’ll do some interesting activities such as an interview and a casting. We need to do it for choosing the best of the best and then play out the fairy tale “The little house’.
- Актуализация знаний.
First, we need to find actors for our fairy tale. I have a great idea. Let’s write and send a letter with our suggestions. (пишем письмо, используя ИЗ в Люми)
7 Zelyonaya, Vesyoloe
April 16, 2025
Dear animals!
We are the students from the Primary school, and we need your help. We are looking for actors for our fairy tale.
Can you visit us and answer several questions?
All the best,
The students of the 3rd grade
Good job! While we are waiting for the answer to our letter, let’s remember the animals which live in the forest. (смотрим видео и вместе поем песню)
Let’s take a walk in the forest!
Walking in the forest, walking in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
Walking in the forest, walking in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
One step, two steps, three steps forward,
One step, two steps, three steps back.
Stop! Look. What’s that?
It’s a deer.
We are not afraid.
Let’s stomp!
Stomping in the forest, stomping in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
Stomping in the forest, stomping in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
One step, two steps, three steps forward,
One step, two steps, three steps back.
Stop! Listen. What’s that?
It’s an owl.
We are not afraid.
Let’s jump!
Jumping in the forest, jumping in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
Jumping in the forest, jumping in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
One step, two steps, three steps forward,
One step, two steps, three steps back.
Stop! Look. What’s that?
It’s a rabbit.
We are not afraid.
Let’s skip.
Skipping in the forest, skipping in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
Skipping in the forest, skipping in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
One step, two steps, three steps forward,
One step, two steps, three steps back.
Stop! Listen. What’s that?
It’s a woodpecker.
We are not afraid.
Walking in the forest, walking in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
Walking in the forest, walking in the forest,
We are not afraid; we are not afraid.
One step, two steps, three steps forward,
One step, two steps, three steps back.
Stop! What’s that smell?
It’s a skunk.
Run!
Wow, I have an answer from some animals. Listen!
(слушаем звуки животных и называем их, далее, читаем письмо)
The answer of the forest animal
Dear students!
We are glad to come and play in the fairy tale. We’ll be soon.
The forest animals
Excellent, children. First, we’ll ask them what they can do and then we’ll play out the fairy tale.
Kostya and Kirill, can you ask some questions about animals, please.
A casting
Who are you?
What can you do?
Let’s start! (выходят животные и отвечают на вопросы интервьюеров)
Excellent! Let’s play the fairy tale! (ставим сказку)
Сцена 1
На экране изображен теремок.
Ведущая:
There is a little house in the forest. A mouse runs by:
Мышка: «Knock, knock, knock! Little house, little house! Who lives in the little house ?» . Nobody answers. «Ooooh, I can live there»
Ведущая:
So, the mouse begins to live in the little house.
Сцена 2
A frog runs by:
«Knock, knock, knock! Little house, little house, who lives in the little house?»
Мышка: «I’m a mouse. And who are you?»
Лягушка: «I’m a frog.»
Мышка: «And what can you do?»
Лягушка: «I can jump, I can bring water and I can cook pizza»
Мышка: «Woooow, I like it. Let’s live together»
Ведущая:
So the mouse and the frog begin to live together.
Сцена 3
A hare runs by:
«Knock, knock, knock! Little house, little house, who lives in the little house?»
Мышка: «I’m a mouse»
Лягушка: «I’m a frog. And who are you?»
Заяц: «I’m a hare.»
Звери: «What can you do?»
Заяц: I can jump, I can run and I can sing songs.
Звери: «Woooow! It’s great. Let’s live with us»
Ведущая:
So the mouse, the frog and the hare begin to live together.
Сцена 4
A cock runs by:
«Knock, knock, knock! Little house, little house, who lives in the little house?»
Мышка: «I’m a mouse.»
Лягушка: « I’m a frog.»
Заяц: «I’m a hare. And who are you?»
Петух: «I’m a cock.»
Звери: «What can you do?»
Петух: «I can crow, I can read poetry and I can fly.»
Звери: «Really????»
Петух: «No!It’s a joke. But I believe I can fly.
«Cock is happy,
Fox is sad.
Cat is pretty,
Wolf is bad»
Звери: «Fantastic! Let’s live together!»
Ведущая:
So the mouse, the frog, the hare and the cock begin to live together.
Сцена 5
A fox runs by:
«Knock, knock, knock! Little house, little house, who lives in the little house?»
Мышка: «I’m a mouse.»
Лягушка: «I’m a frog.»
Заяц: « I’m a hare.»
Петух: «I’m a cock!And who are you?»
Лиса: «I’m a fox.»
Звери: «What can you do?»
Лиса: «I can tidy up.»
«Super! Come in.»
Ведущая
So the mouse, the frog, the hare, the cock and the fox begin to live together.
Сцена 6
A wolf runs by:
«Knock, knock, knock! Little house, little house, who lives in the little house?»
Мышка: «I’m a mouse.»
Лягушка: « I’m a frog.»
Заяц: « I’m a hare.»
Петух: « I’m a cock.»
Лиса: «I’m a fox. And who are you?
Волк: «I’m a wolf.»
Звери: «What can you do?»
Волк: «I can howl, I can run and I can dance.”
Звери: «Wooow. You’re welcome!»
Ведущая
So the mouse, the frog, the hare, the cock, the fox and the wolf begin to live together.
Сцена 7
A bear runs by:
«Knock, knock, knock! Little house, little house, who lives in the little house?»
Мышка: «I’m a mouse.»
Лягушка: «I’m a frog.»
Заяц: «I’m a hare.»
Петух: «I’m a cock.»
Лиса: «I’m a fox.»
Волк: «I’m a wolf. And who are you?»
Медведь: «I’m a bear».
Звери: «What can you do?»
«I’m a bear, I can eat and sleep everywhere. Let’s live together.»
Мышка: «No! You’re too big. You can’t live in our little house!»
Медведь: «Yes, I can!!!»
Звери: «No you can’t!»
Медведь: «Yes I can!!!»
Звери: «No you can’t!!!!»
Медведь обидно рычит, начинает лезть на теремок и ломает его…
Ведущая
Ooooooo! Poor animals! Now they haven’t got the house!
Звери кричат вместе: «Let’s build a new house!»
Звери дружно построив теремок:
«The new house is nice and big. Even the bear can live in it!»
Все дружно берутся за руки и начинают петь - Friends, friends, we’re friends, always together we’are friends
The end)
- Итоги урока, рефлексия
That’s a good job, children. Let’s sum up what we have done today (итоги с Люми)
We have written a letter to the forest animals.
We have conducted an interview with them.
And, finally, we have played a fairy tale.
At home, can you complete a letter to wild animals, please? Let’s play the poem Mowgli with them!
Thank you for your excellent work today, our lesson is over!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
открытый урок английского языка в 8 классе
сценарий открытого урока английского языка в 8Б классе...

Методическая разработка урока английского языка в 7 классе по УМК М.З. Биболетовой с применением отдельных обучающих структур.
Тема урока «Страдательный залог»...

Презентация к уроку английского языка в 5 классе по теме Классная комната
Данная презентация может использоваться учителями на уроках английского языка по теме "Классная комната". Презентация составлена к учебнику М.З. Биболетовой 5 класс. В ней отражены повторение лексичес...

Технологическая карта урока английского языка для 5 класса (по теме "Достопримечательности Лондона").
Технологическая карта урока английского языка для 5 класса (по теме "Достопримечательности Лондона")....

Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по учебнику Е.Ю.Ваулиной, Д.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс «Английский в фокусе» по теме «Сувениры из Великобритании» (с.41)
Технологическая карта "Сувениры из Великобритании" к уроку английского языка в 5 классе...

Технологическая карта урока английского языка в 8а классе «Английские банкноты. Поисковое и изучающее чтение»
Технологическая карта для открытого урока...

План-конспект урока английского языка во 2 классе Учебник: Радужный английский Авторы: О.В. Афанасьева, И.В. Михеева
Развернутый план-конспект урока английского языка во 2 классеУчебник: Enjoy English (радужный английский)Авторы: О.В. Афанасьева, И.В. Михеева...
