Английский язык. Сестринское дело, 3 курс, семестр 5, 6. Контрольная работа с ответами
тест

Контрольная работа для 3 курса профессионального колледжа

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 3_kurs_mediki_sem_5.docx15.65 КБ
Файл 3_kurs_mediki_sem_6.docx22.48 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольная работа для студентов 3 курса. Семестр 5

Задание 1. Выберите подходящий вариант ответа.

1) to feel dizzy

a) чувствовать боль

b) чувствовать тошноту

c) чувствовать головокружение

2) to strengthen heart

a) укрепить сердце

b)защитить сердце

c) контролировать работу сердца

3) to take blood test

a) измерить кровяное давление

b) взять анализ мочи

c) взять анализ крови

4) to suffer from a terrible toothache

a) страдать от ужасной зубной боли

b) страдать от ужасной сердечной боли

c) страдать от ужасной головной боли

5) blood cells

a) кровяное давление

b) кровяные клетки

c) анализ крови

6) shallow breathing

a) поверхностное дыхание

b) учащенное дыхание

c) замедленное дыхание

7) pain in the joints

a) боль в конечностях

b) боль в суставах

c) боль в коленях

8) to shake a thermometer

a) прочитать показания градусника

b) встряхнуть градусник

c) поставить градусник

Задание 2. Подберите правильный перевод к предложениям.

1) A cold compress was put on his back yesterday.

a) Вчера ему на спину поставили холодный компресс.

b) Завтра ему поставят холодный компресс на спину.

с) Ему на спину обычно ставят холодный компресс.  

2) Medicines are given to bed-patients by nurses every day.

a) Медсестры вчера принесли лекарства лежачим больным.  

b) Медсестры приносят лекарства лежачим больным каждый день.

c) Медсестры принесут завтра лекарства лежачим больным.

3) The doctor`s prescriptions have been carried out by the patient.

a) Предписания врача будут выполнены больным.  

b) Предписания врача были выполнены больным.  

с) Предписания врача должны быть выполнены больным.  

Задание 3. Выберите правильный вариант ответа.

1) Read the…of the doctor before you give medicine.

a) order

b) prescription

c) temperature chart

2) Nurses begin to … patients` temperature at 9 o`clock.

a) read

b) take

c) examine

3) A nurse must notice any changes in the … of the pulse.

a) beating

b) strength

c) artery

4) If a person has hypertension, he may often complain of…

a) anaemia

b) rash

c) nose bleedings

Задание 4. Составьте из слов предложение.

Blood, is, a, pressure, low, disease, serious, not

Контрольная работа для студентов 3 курса. Семестр 5

        Ответы

Задание 1.

  1- c, 2- a, 3-c, 4-a,5-b,6-a,7-b,8-b

 Задание 2.

1-a, 2-b, 3-b.

Задание 3.

1-a, 2-b, 3-a,4-c.

Задание 4.

Low blood pressure is not a serious disease.



Предварительный просмотр:

Контрольная работа для студентов 3 курса. Семестр 6

  1. Find the right variant:

 1. The symptoms of diphtheria are ___.

a) sore throat, fever, headache b) sore throat, earache, headache

c) headache, fever, heartache d) sore throat, fever, respiratory disorders

2. Translate it into English «Беловатый налет»:

a) whiting patch b) whit patch

c) whitish patch d) white patch

3. Translate it into English «Краснуха»:

a) English measles b) German measles

c) French measles d) Italian measles

4. The virus of hepatitis is resistant and … destroy it.

a) being on the air b) boiling does not

c) sunlight d) high-caloric meals

5. What can be prevented diphtheria by?

a) consuming of proteins b) morning exercises

c) low-caloric diet d) child immunization

6. If a pregnant woman gets rubella during the first 3 month of her pregnancy, there is a great danger of ___.

a) the people around her b) herself

c) surroundings d) the baby

7. Mumps is a virus disease that usually attacks ___.

a) parotid glands b) epical gland of tongue

c) endocrine gland d) mammary gland

8. The patient has mumps. How long does the swelling last?

a) about 1-3 days b) about a month

c) about 6-7 days d) about 15-18 days

9. The patient has chickenpox. How can the itching be relieved by?

a) immunizing the child b) warming the child

c) isolation the child d) bathing the child

10. Find the correct transcription to the word «cough»

a) [kouf] b) [kɔh]

c) [kauf] d) [kɔf]

11. Find the correct transcription to the word «syringe»

a) [syringe] b) [sairing]

c) [sirinʤ] d) [sairinʤ]

12. Find the correct transcription to the word «pneumonia»

a) [ˈpnemonia] b) [njuːˈməʊnɪə]

c) [neuˈmoːnɪə] d) [njuːˈmaːnɪə]

13. The cause of poliomyelitis is ___.

a) bacterium b) virus

c) bacillus d) streptococcus

14. Say in English «Ребенок теряет вес»:

a) The child finds weight. b) The child loses weight.

c) The child loses growth. d) The child finds growth.

15. What is the cause of typhoid?

a) virus b) microbe

c) bacillus d) bacterium

 2. Arrange these words in the right order to make sentence: 

  1. first, fifth, The, before, century, appeared, hospitals, Christ, in the
  2. can, that, drugs, illnesses, Antibiotics, by, caused, are, cure, bacteria
  3. any, Infectious, than, people, more, diseases, other, worldwide, kill, cause
  4. can, organisms, by, Disease-causing, be, indirect, passed, contact
  5. medicines, in, You, downstairs, pharmacy, can, the, buy
  1. Match the name of the scientists with their great medical achievements

 

  1. Frederick Hopkins
  2. Edward Jenner
  3. Alexander Fleming
  4. Gabriel Fahrenheit
  5. William Morton
  6. Wilhelm Conrad Röntgen
  7. Claude Beck
  8. Dr. Joseph Murray
  9. Dr. Godfrey Hounsfield
  10. Karl Landsteiner

  1. discovered anesthesia in1846
  2. invented the cardiac defibrillator in 1947
  3. invented the CT scanner in 1970
  4. discovered vaccination in 1796
  5. discovered vitamins
  6. made the first successful transplant operation 1954 by
  7. invented the mercury thermometer in 1714
  8. discovered the world’s first antibiotic penicillin in 1928
  9. invented X-Rays in 1895
  10. discovered blood groups in 1900

  1. Write what Mary, Steve, Linda and Ann say using sentences in reported speech. 
  1. Mary: “I like ice cream”
  2. Steve: “I bought tablets for a headache.”
  3. Ann: “I don't feel well.”
  4. Linda: “I am coughing.”
  1. Match the disease with its symptoms: 
  1. Psoriasis
  2. Appendicitis
  3. Gastric
  4. Food Poisoning
  5. Kidney Infection
  6. Urine Infection
  7. Tuberculosis
  8. Flu
  9. Asthma
  10. Diphtheria 
  1. painful urination, fever, nausea.
  2. nausea, loss of appetite, abdominal pain
  3. rapid breathing, severe wheezing, chest pressure
  4. stomach ulcers, Upper abdominal pain, heartburn
  5. inflamed patches on skin, soreness around patches
  6. bloody sputum, chest pain, night sweat, chronic cough
  7. sore throat, fever, headache, difficulty in swallowing, whitish patch in the throat
  8. painful, frequent urination, bloody urine, cramps
  9. fever, vomiting, upset stomach
  10. cough, headache, running nose

 Контрольная работа для студентов 3 курса. Семестр 6

Ответы

  1. Find the right variant:

 1. d) 2. d) 3. b) 4. b) 5. d) 6. d) 7. a) 8. c) 9. d) 10. d) 11. c) 12. b) 13. b) 14. b) 15. d)

 2. Arrange these words in the right order to make sentence: 

  1. The first hospitals appeared in the fifth century before Christ
  2. Antibiotics are drugs that can cure illnesses caused by bacteria.
  3. Infectious diseases kill more people worldwide than any other cause.
  4. Disease-causing organisms can be passed by indirect contact.
  5. You can buy medicines in the pharmacy downstairs.
  1. Match the name of the scientists with their great medical achievements

 A 5 B 4 C 8 D 7 E 1 F 9 G 2 H 6 I 3 J 10

  1. Write what Mary, Steve, Linda and Ann say using sentences in reported speech. 
  1. Mary: “I like ice cream” – She said that she liked ice cream
  2. Steve: “I bought tablets for a headache.” – He said that he bought tablets for a headache
  3. Ann: “I don't feel well.” - She said that she didn't feel well
  4. Linda: “I am coughing.” - She said that she was coughing
  1.  Match the disease with its symptoms: 

A. 5 B. 2 C. 4 D. 9 E. 1 F. 8 G. 6 H. 10 I. 3 J. 7


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку, чтение, 1 курс НПО,

Контрольная работа по чтению - английский язык 1 курс НПО...

Критерии оценивания домашнего чтения по дисциплине "Английский язык" для 1 курса

Данный материал будет полезен преподавателям английского языка в учреждениях среднего профессионального образования для работы со студентами 1 курса  по разделу "Домашнее чтение". В нем  опр...

Материалы по английскому языку для 1 курса на базе 9 классов

Материалы по английскому языку предназначены для студентов 1 курса специальности  "Акушерское дело", поступивших на базе 9 класса....

Материалы по английскому языку для 1 курса "Фармация" и 2 курса "Акушерское дело"

Материалы по английскому языку для 1 курса на базе 11 классов ( "Фармация") и 2 курса, поступивших на базе 9 классов ("Акушерское дело")...

Открытый урок по английскому языку для 1 курса СПО

Методическая разработка урока учебного материала курса "Английский язык" по теме "Будущее простое время" и "Речевой этикет". Основная цель урока - формирование навыков языковых компетенций на уроке ан...

Комплект оценочных средств по английскому языку для 1 курса (ОУД.03 Иностранный язык)

Комплект оценочных средств для проведения зачетов по предмету ОУД.03 Иностранный язык (английский язык) у студентов 1 курса...

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ДЛЯ I КУРСА

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАНна 2020/2021 учебный год Дисциплина  ОДБ.03 Иностранный язык Профессия 43.02.01 Организация обслуживания в общественном питанииГруппа   110...