Методическая копилка

Собенникова Ольга Михайловна

Презентация для урока по теме "Лимерики"

План-конспект урока английского языка 8 класс  «Why is English so popular?» (учебник К. Кауфман, М. Кауфман «Happy English. ru 8.)

Classroom rules

Сценарий праздника "Thanksgiving Day"

Отчёт о проведении недели английского языка

Happy English.ru 10 class  Презентация "An Airport"

 

 

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

L I M E R I C K S Презентация выполнена учителем английского языка Собенниковой О.М. МОУ Воздвиженская СШ

Слайд 2

Вопрос - 1 Любите ли вы читать? Вопрос – 3 Когда в последний раз Вы читали что-нибудь из народного фольклора? Вопрос – 2. Помните ли вы какие-нибудь стишки, потешки, считалочки. Вопрос – 4. Можете рассказать один из стихов наизусть?

Слайд 3

LIMERICKS ЧТО ТАКОЕ «ЛИМЕРИК» КАК ПЕРЕВОДИТЬ ЛИМЕРИКИ КАК СОЧИНИТЬ ЛИМЕРИК

Слайд 4

What is a Limerick ? Лимерики – один из самых необычных видов поэзии на английском языке. Это особые пятистишия, чем-то напоминающие русские частушки. В английском языке есть синоним к слову лимерик – нонсенс, то есть небылица.

Слайд 5

What is a Limerick ? Эти короткие песенки, стихи-небылицы, нелепицы, происхождение которых по традиции связывают с ирландским городом Лимериком, в котором жил и творил Эдвард Лир. Классические английские лимерики принадлежат Эдварду Лиру. Основное предназначение лимериков - вызывать улыбку и положительные эмоции

Слайд 6

LIMERICK [límmərik]

Слайд 7

Edward Lear ( 1812 -1888 ) Выпустил «Книгу нонсенса» ( A Book of Nonsense — «Книга бессмыслиц») в Англии в 1821м году, включавшую забавные лимерики. Вскоре этот жанр приобрел значительную популярность. "Книга Нонсенса" Лира, вышедшая в 1846м, была переведена почти на все языки мира (на русский не менее трех раз)

Слайд 8

Edward Lear was a famous English writer and also an artist. Here are some of his pictures.

Слайд 10

The cover of the 3rd Edition of "A Book of Nonsense", 1861

Слайд 11

КАК СОЧИНИТЬ ЛИМЕРИК

Слайд 12

В лимерике пять строчек, причем первая рифмуется со второй и пятой, а третья с четвертой. There was an Old Man of Peru , (а) Who dreamt he was eating his shoe . (а) He awoke in the night (б) In a terrible fright (б) And found it was perfectly true ! (а)

Слайд 13

Жил старый человек в городе Перу, Которому приснилось, что он ест свой ботинок. Он проснулся ночью, Ужасно напуганный. Оказалось, что это правда! …………………………………………… Однажды увидел чудак Во сне, что он ест свой башмак. Он вмиг пробудился И убедился, Что это действительно так!

Слайд 14

КАК ПЕРЕВОДИТЬ ЛИМЕРИКИ

Слайд 15

Первая строчка рассказывает о том, кто и откуда : There was a young man of Peru …

Слайд 16

вторая - что сделал, или что с ним произошло Who wanted to ride a kangaroo …

Слайд 17

и далее - чем все закончилось. ( В каноническом лимерике конец последней строчки повторяет конец первой . ) But when he came to the zoo, There was no kangaroo, And that saved the young man of Peru.

Слайд 18

Для ребенка очень важны «несерьезные» стишки, где все наоборот и вверх ногами. Спросил меня голос В пустыне дикой: - Много ли в море Растет земляники? - Столько же, сколько Селедок соленых Растет на березах И елках зеленых. (С. Я. Маршак). A man in the wilderness ask me, How many strawberries grow in the sea? I answered him, as I thought good, As many as red herrings grow in the wood. Человек в пустыне дикой Задал мне вопрос на днях: «Много ли растет клубники В океанах и морях?» Был вопрос его нелегок Я ответил ему так: «Ну, не меньше, чем селедок На березах и кустах.»

Слайд 19

Конкурс чтецов и переводчиков

Слайд 25

You are a poet and don't even know it!

Слайд 26

В России тоже теперь сочиняют лимерики, и очень смешные! Говорят, на полярном Урале Деревянный компьютер собрали. Без гвоздей, топором, Диск, модем, сидиром. Мышь живую – в подвале поймали.

Слайд 27

Some Russian Nonsense Rhymes Одного старичка из Одессы Постоянно тревожили стрессы . Он не ел и не спал , Всё пилюли глотал , Но спасли его только компрессы! Несравненная мисс из Тольятти Двух ворон посадила на платье. "Пусть клюют, - говорит , -Что в карманах лежит . Им до вечера мусора хватит !"

Слайд 28

Один старичок из Одессы Был чертовски тяжёлого веса . А другой старичок Лёгкий был, как сверчок - Вот такие вот два РАЗНОВЕСА! Расторопная мисс из Тагила Отрастить себе косы решила . И для пущего роста , Хоть и было не просто , По макушке хлестала крапивой .

Слайд 29

Очень юная леди, бывало, Даже летом к столу примерзала. Съест штук пять эскимо И кричит: "Мо-мо-мо, Можно мне потеплей одеяло?" Хитромудрые козы в Казани Ненавидят листочки герани И траву не едят, Как для малых ребят, Им блины преподносят в сметане.

Слайд 31

Some English nonsense rhymes There was an old person of Rye, Who went up to town on a fly; But they said, 'If you cough, You are safe to fall off!' You abstemious old person of Rye!' There was a Young Lady of Troy, Whom several large flies did annoy; Some she killed with a thump, Some she drowned at the pump, And some she took with her to Troy .

Слайд 32

Here are some more rhymes His sister, called Lucy O'Finner, Grew constantly thinner and thinner; The reason was plain, She slept out in the rain, And was never allowed any dinner. There was an Old Man with a nose, Who said, 'If you choose to suppose, That my nose is too long, You are certainly wrong!' That remarkable Man with a nose.



Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка 8 класс

Тема: Ролевая игра «Why is English so popular?» (учебник К. Кауфман, М. Кауфман «Happy English. ru 8.)

Цель: формирование коммуникативной компетенции.

Задачи: 

обучающие: развить речевые умения: использование в речи средств лексической связи; сопутствующая задача- развить умения пересказать прочитанное от лица данной роли.

развивающие: развить способность оценивать чужое мнение, способность к анализу, обобщению, перефразированию, умение делать выводы.

воспитательные: воспитать уважительное отношение к мнению собеседника, его взглядам, формировать способности к критическому мышлению, воспитание толерантности, воспитание чувства за совместную работу.

Используемые технологии: информационно-коммуникативные технологии, здоровье сберегающие технологии.

Материально-техническое оснащение: доска, компьютер,  презентация,  учебник, экран и проектор,  плакат “Conversation bricks”

Тип урока: Ролевая игра. ( Нестандартный урок.)

Ход и содержание урока 

Деятельность преподавателя

Деятельность учеников 

I. Подготовка учащихся к иноязычной речевой деятельности.  (1 минута)

Good morning, pupils! I’m so glad to see you. Welcome to our lesson! Today we are having some guests; they are the teachers of English. Let’s greet them! . What day is it today? What is the date today?

- Good morning.

2. Объявление темы, целей и задач урока, мотивация учения. What are we going to speak about today? Look at the screen. Watch a short film. And answer my question. (4 мин)

Today we are going to speak about English language.

3. Повторение и актуализация опорных знаний.

Do you like English? Is it important for you? When do you have English lessons? Have you ever communicated with the foreigners? Have you ever been abroad? Do you want to have friends from other countries? “Conversation bricks” (3 мин)

4. Ролевая игра «Почему английский язык так популярен?»  Well done, thanks. We have answered some questions, but there is the main question we haven’t answered yet. Why English? Why is English so popular?

They say English is the Latin of the 21-st century. I wonder what people from different countries think about it. Let me introduce all of them. We have 4 groups. They are  English historians, Russian translators, rich American businessmen, Indian students. They try to answer this question. By the way, we have two chairpersons today. They help me to organize our role- play.

Before starting lets greet each other. (4 мин)

How are you doing?-I’m doing well. How is it going?-It is going well. How’s life? –Not bad.

5. Проведение игры. Now I’d like to give the floor to our Chairpersons.(20 мин)

May I interrupt you?  Let’s have a rest. I want you to watch a film?

What do you understand it?

Yes, it is a joke.

1. Introduction.Chairpersons: Let me announce the rules of our role play:

1) We’ll listen to the reports with the presentations.

2) After each presentation well have a short discussion.

3) Finally we’ll make conclusions of our role- play and then score our points. Underline only one name in your card. Take cards, please.

2. Main body.Let’s start. We’ll listen to the report with the presentation “The roots of the English language” presented by English historians.

Chairpersons: Thank you, dear friends.  Any questions to the speakers?  What do think about it?

Pupils:

 P1: The influence of the British history is one of the reasons why English is popular.

: I think that English is so popular because it has words from other languages. It is like many European languages and that’s why people can learn it easily.

Chairpersons: Now I would like to give the floor to Indian students   who has prepared the report about the British colonies and the presentation “The British Empire”. 

Chairpersons: Thank you, dear friends.  Do you agree with speakers? Let’s continuo our discussion.  What do you think, Roma?

Pupils:

P2: There were a lot of colonies and a lot of people had to learn and speak English.

Chairpersons: Now I would like to give the floor to Russian translators, they has prepared the report “English is the Latin of the 21-st century”.

Pupils:

Chairpersons: Thank you, dear friends.  Now let’s exchange of opinions.   Let’s listen to Kate.

 P3: English is easier than some other languages of the world.

Chairpersons: The word goes to  rich American businessman.

Chairpersons: Good job. Thank you. Could you say something here, students?

Pupils:

 Conclusion. Chairpersons: Well. I agree that English is popular, but I think that my own language and my own culture and traditions are more important to us and I think it's good to respect them and to hold on to them.

Chairpersons: The time of the discussion is up. Our conference is close. Thank you for attention and work. Take cards, please. Underline only one name in your card. The winners are …

6. Расширение знаний об английском языке.

The discussion has been very interesting and it caused the variety of questions about the popularity of English.

But I have some tasks for you. Can you check the facts in my presentation? Take your phones and my tablets and use the internet.(4 мин)

7.Итоги урока. Thank you very much for your work. I also think that English is worth learning. (2 мин)
Now let’s complement each other. I try to say compliments about our work today.

 Don’t forget to give polite answers to compliments (you speak English well, your information is interesting, you are clever,  you know grammar rules well, you study regularly, you are hardworking, you are as good as gold, you are intelligent, you are serious, you are nice.

Home task: to write an article using the material of the lesson and means of communication.                                

            

 

Thank you for the lesson. Good-bye!


Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

An airport 10 class. Unit 1 Happy English.ru Разработала Собенникова О.М. МОУ Воздвиженская СШ

Слайд 2

Do you like to travel? What is your favourite means of transport? Why? Do you think being an airport staff member is a good job? Why? Why not? What airports do you know? What can you see in the airport?

Слайд 3

The first thing you should do at the airport is to … If you have a heavy bag, take a … You should put your baggage on the … and if you have … …, they have to … you. There is usually a huge … at the … check because a lot of passengers are not ready for it. You have to … your pockets and … away all … objects. Besides, you should … your laptop if you have any. Your flight may be … You can get any information on the … … You must have a … pass. You must come to the boarding … … check in boarding trolley on time queue , security scales , excess weight , charge empty , throw , sharp information board unpack delayed

Слайд 4

The first thing you should do at the airport is to … If you have a heavy bag, take a … You should put your baggage on the … and if you have … …, they have to … you. There is usually a huge … at the … check because a lot of passengers are not ready for it. You have to … your pockets and … away all … objects. Besides, you should … your laptop if you have any. Your flight may be … You can get any information on the … … You must have a … pass. You must come to the boarding … … check in trolley scales , excess weight , charge queue , security empty , throw , sharp unpack delayed information board boarding on time

Слайд 5

The first thing you should do at the airport is to … If you have a heavy bag, take a … You should put your baggage on the … and if you have … …, they have to … you. There is usually a huge … at the … check because a lot of passengers are not ready for it. You have to … your pockets and … away all … objects. Besides, you should … your laptop if you have any. Your flight may be … You can get any information on the … … You must have a … pass. You must come to the boarding … … check in trolley scales , excess weight , charge queue , security empty , throw , sharp unpack delayed information board boarding on time