Подготовка к ЕГЭ

Гиляева Роза Медерисовна

Шаблоны для выполнения задания устной и письменной частей ЕГЭ по английскому языку с учетом изменений, вступивших в силу в 2021-2022 учебном году.

Скачать:


Предварительный просмотр:

План высказывания

Клише

Introduction

Hi, Mary! I’ve found a couple of photos for our project and I’d like to share some thoughts about it

1) give a brief description of the photos (2 features connected with the subject of the project in each photo minimum);

In the first picture, there is … (what/who/where/action) /The first photo shows … . It looks like (action).

In the second picture, there is …(what/who/where/action).

) say in what way the pictures are different (2 features connected with the subject of the project minimum);

No doubt the photos are different.

The first pic shows/illustrates …, where/ when…

Concerning the second one the girl/the man is using/doing/looking  as…

Besides…

3) mention the advantages and disadvantages (1–2) of the two options;

As for pros and cons, I believe the only advantage of … is that (you/they can)… It’s disadvantage is  (noun)…

As for the advantage of …, it’s (noun) … . However, (you/they can)… .

4) explain how these photos illustrate the project “Topic”;

These photos are a good choice for our project because they show/prove that (the theme of the project)… is…

5) express your opinion on the subject of the project – whether you would like to “Topic” and why yes or no.

As for me, I would like to/I wouldn’t like to … .

Final thoughts

That’s all I wanted to say. Hope, you like the photos. See you soon.



Предварительный просмотр:

I

From:

To:

Subject:

II.  (неофициальное обращение)

Dear Tom,

III. (благодарность и извинения)

Thank you for the e-mail! I am glad to hear from you again. I'm sorry I couldn't answer earlier because I was busy with my exams.

IV. (основная часть письма – ответы на вопросы)

In your message you asked me about…Well/ You know,…

(слова связки: and, too, so, besides, I think/ As for…)

V. (задаем три вопроса)

By the way, I’d like to know about …(вопросы)…

VI. (завершение письма)

Anyway, I've got to go now, as I've got lots of homework to do.

Keep in touch!

VII. (завершающая фраза – клише и подпись)

Yours,

Kate



Предварительный просмотр:

PARA 1: make an opening statement on the subject of the project work

1. Общая фраза по общей теме (reading). 

2. Важность конкретной темы (what book genres are popular among teenagers).

3. Подготовка проекта по этой теме.

4. Таблица со статистикой.

Reading is an important part of education and if parents and teachers want to encourage teenagers to read, they need to know what kinds of books most appeal to young people. My project, which I am still working on, is aimed at finding out what book genres are popular with teenage boys and girls. I have found some data on this issue and organised it in the table below.

PARA 2: select and report 2–3 main features

Пишем о самом большом и самом маленьком показателях

I can identify two main features of the statistics presented in the table.  The first one is that the majority of teenagers cited adventure stories as their favourite book genre, making this kind of books most popular among young people. And the second key feature is that only 17.6 per cent of teenagers reported enjoying reading romances, putting this genre at the bottom of the table.

PARA 3: make 1–2 comparisons where relevant

It is also worth mentioning that the number of teenagers enjoying detective novels and books about war and spies (55,3%)  is only slightly lower than the number of teenagers enjoying adventure stories (55,4%).

PARA 4: outline a problem that can arise with reading and suggest the way of solving it

In my opinion, the statistics in the table reveal an important problem. We can see that teenagers are not interested in biographies and are therefore missing out on a great amount of wisdom contained in these books. I think that in order to solve this problem biographies should be included in the school curriculum.

PARA 5: draw a conclusion giving your personal opinion on the importance of reading in human life.

Мое мнение + аргументы

In conclusion, I believe that reading is important for people of all ages. Not only is reading fun and enjoyable, but it also allows us  to learn about any subject and improve our analytical and creative skills.

258 words



Предварительный просмотр:

Как определить часть речи в заданиях 26-31?

Имя существительное

  1. В самом начале предложения перед сказуемым (________ is a sign of bad character. RUDE)
  2. После прилагательного (She has a very pleasant ________. PERSONAL)
  3. После имени существительного в притяжательном падеже (This is everyone’s _____________. RESPONSIBLE)
  4. После артикля (I love autumn because of the _________ of its coour. RICH).
  5. После предлога (People complain about the lack of ____________. CREATIVE)
  6. После местоимения (I love her _________. BEAUTIFUL)
  7. После числительного (There were more than 1000 _________. COMPETE)

Если вы образовываете имя существительное, то важно понять,  в единственном или множественном числе оно стоит. Это можно понять по артиклю (неопределенный артикль “а” будет перед существительным в единственном числе), форме глагола (отсутствие или наличие окончания -(e)s в настоящем времени) и местоимениям (this, that будут указывать на единственное число, these, those, some – на множественное).

Глагол

  1. После имени существительного в роли подлежащего (Travel _______ the mind. BROAD)
  2. В начале повелительного предложения (Let’s _________ and make a conclusion. SUMMARY)
  3. После вспомогательного глагола (We will _______ all your dreams. REAL)
  4. После частицы to (We are going to _________ it.  FULFILLMENT)

Имя прилагательное

  1. Перед именем существительным и обычно после артикля (It was a _______ road. DIFFICULTY), после другого имени прилагательного (My brother likes wearing big ______ trousers. BAG) или после предлога (Everything is ready for __________ elections. PRESIDENT)
  2. Как составное именное сказуемое после глагола-связки быть (It was absoutely _______. TASTE) или после другого глагола (The food looks __________. TASTE)

Наречие

  1. После глагола (We arrived ________ on the shore. SAFE)
  2. В начале предложения как вводное слово (____________, we were lost. OBVIOUS)
  3. Перед прилагательным (He was ___________ right. ABSOLUTE)

Если у вас все-таки возникает вопрос: “Что делать, если я не знаю слово, которое написано справа?!”

  • Подумайте, какая часть речи должна быть в пропуске;
  • Подумайте, не имеет ли это слово противоположного значения;
  • Если это имя существительное, то задумайтесь о числе;
  • Подбирайте из известных суффиксов тот, который “звучит” лучше;
  • Проверьте написание.