Разработки

Цыренова Дарима Цыденовна

Методические разработки мероприятий

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Профориентация в старших классах МО воспитателей старших классов Руководитель: Цыренова Д.Ц.

Слайд 2

Актуальные задачи современного образования снабдить человека инструментами для того, чтобы он: был готов действовать в ситуациях неопределенности и мог адаптироваться к изменениям; был способен видеть альтернативные возможности и самостоятельно совершать осознанный выбор; ориентировался на проявление креативности в поиске нестандартных решений появляющихся новых задач; умел ориентироваться в информационном потоке для достижения поставленных целей; сохранял и развивал осознанность и рефлексивность в отношении своего личностного и профессионального развития; был в состоянии учитывать свои собственные, индивидуальные ценности и потребности, ценности, потребности и особенности окружающих, а также признавал социальное многообразие и важность толерантного отношения к различиям

Слайд 3

Кто может помочь ребёнку в профессиональном самоопределении? • Семья? Не всегда в ресурсе для оказания квалифицированной помощи • Службы труда и занятости? Не всегда взаимодействуют с детьми, контакты разовые, несистематические, нет интеграции с образовательной профориентацией • Сверстники? Очень субъективные мнения, профориентация может быть основана на мифах • Дополнительное образование? Содействует, но не может охватить полностью всю работу и не всегда соотноситься с профессиональными навыками и рынком труда • Школа? Систематически взаимодействует с обучающимися в процессе урочной, внеурочной, иных видах деятельности важная роль в формировании личностного и профессионального самоопределения отводится школе важная роль в формировании личностного и профессионального самоопределения отводится школе

Слайд 4

Профориентация – это комплекс мероприятий по подготовке обучающихся к профессиональному самоопределению в соответствии с личным набором качеств, интересов, способностей, состояния здоровья и потребностей развития общества, имеющий системный подход в образовательной, воспитательной и иных видах деятельности. Для 8-9 класса уже открываются новые возможности: в этом возрасте дети проявляют более прицельный интерес к профессиям, интересуются организациями профессионального образования, задумываются, куда пойти после 9 класса, какие предметы выбирать для сдачи ОГЭ. На этом этапе важно помочь ребёнку с выбором подготовительных курсов и профиля обучения, а также с выбором уровня образования. Также важно начать изучение рынка труда и принципов выбора профессии. В 10-11 классе школьники выбирают профессиональное направление и учебное заведение. Их волнует поступление в вуз или колледж, и все связанные с этим вопросы. Каждый из них понимает, какой важный выбор им предстоит совершить. На этом этапе стоит поддержать выпускника, снизить уровень тревожности и рассмотреть вместе с ним несколько альтернативных сценариев образовательных и профессиональных треков, помочь с выбором предметов для сдачи ЕГЭ.

Слайд 5

Воспитатель и классный руководитель – первое звено профориентационной деятельности в образовательном учреждении. Ведь среди всех педагогов именно он лучше всего знает особенности характера каждого из своих подопечных. Именно он, относительно других педагогов, наделен большими полномочиями. А потому большая нагрузка по ознакомительной и ориентирующей деятельности школьников лежит именно на них. Цель профориентационной деятельности – успешный выбор подходящей профессии. Выбор профессии – один из важнейших этапов жизни человека. По сути, этот выбор делается ребенком, но влияет на всю взрослую жизнь человека. Именно поэтому задача взрослых, родителей и воспитателей помочь сделать этот выбор правильно. И именно работа с учащимися в этой сфере так важна. Задача воспитателя: обеспечивающая и практическая часть профориентации

Слайд 6

Форматы и инструменты профориентации Ученик 1. Профессионально-ориентированная деятельность: Профориентационные уроки, беседы Профориентационные онлайн-мероприятия: « ПроеКТОриЯ » Проекты: « Профминимум », «Билет в будущее», «Шоу профессий», «Большая перемена» «Разговоры о важном» 3. знакомство с Вузами : Сайт Дни открытых дверей Выставка «Навигатор поступления» с MAXIMUM Education. (онлайн) 4. День без турникетов экскурсия на предприятие 5. Встречи и знакомство с профессионалами Встречи Мастер-классы 6. Ютуб -видеохостинг Разборы профессий Интерьвью Экскурсии Батлы между представителями профессий. 2. Диагностическая работа с СПС Тестирование Консультации 7. Настольные профориентационные игры Атлас новых профессий Профессиональное лото Стартап итд

Слайд 7

Тестирование Три источника с научно-доказательной базой: 1. Skillfolio https://skillfolio.ru/ Цифровая платформа SKILLFOLIO Skillfolio – платформа для развития эмоционального интеллекта и навыков 21 века. Целевой аудиторией продукта являются частные пользователи (младшее и старшее поколение), компании и образовательные организации. Преимуществами являются полностью автоматизированный процесс диагностики и динамически изменяемая персонализированная траектория обучения, а также непрерывный мониторинг эмоционального состояния пользователя при помощи фитнес- трекеров . SKILLFOLIO Программное обеспечение служит для диагностики и развития универсальных компетенций ( soft skills ) на основе построения индивидуальной траектории развития Комплексный инструмент управления развивающим и воспитательным процессом, процессом развития универсальных компетенций ( soft skills ), предназначен для образовательных учреждений и корпоративных заказчиков 2. Профилум Мы международный онлайн-сервис профориентации и личностного развития для подростков. Помогаем выбрать профессию и обучиться востребованным навыкам будущего. СемьеПомогаем подросткам увидеть новые возможности и выбрать подходящие профессии, а родителям — поддержать их на этом пути. Подросток узнает, как устроена IT-сфера и обучится в одном из направлений: программирование разработка игр, цифровой дизайн. ШколеПомогаем школам выстроить системную профнавигационную работу и получить высокие результаты Курс «Карьерная грамотность» (8−9 классы)Узнать подробнеепрофориентации для вашей школы:Готовая программаИзмеряемый прирост карьерной грамотностиПовышение значимости школы в глазах родителейАргументы для выделения профильных классов и допобразованияПовышение учебной мотивации подростков 2. Gallup международный институт Гэллап. У них один из их инструментов является тест Методология, которая помогают человеку определить свои сильные и слабые стороны. Построен на чертах характера. Валидность тестов у них-86 % исследования у них проводилось 50 лет Золотой стандарт теста представляет собой очень мощный и эффективный инструмент, в умелых руках он может решить сложные задачи.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Министерство образования и науки РБ Республиканский бурятский национальный лицей-интернат №1 Улыбка - свет добра! Отряд РБНЛИ №1 Руководитель: Д.Ц. Цыренова

Слайд 2

«Если добрые чувства не воспитаны в детстве, их никогда не воспитаешь» В.А. Сухомлинский В детстве человек должен пройти школу воспитания добрых чувств. Человеческая доброта, милосердие, умение радоваться и переживать за других людей создают основу человеческого счастья. Нужно оглянуться по сторонам и найти, кому нужна поддержка, кому можно протянуть руку, сказать доброе слово. Мы все – частичка этой жизни. Станем лучше мы – станет лучше жизнь. Ведь чтобы поверить в добро, надо начать его делать! Все дела с улыбкой! Проект «Улыбка – свет добра» Цель : формирование потребности в совершении добрых поступков, в сострадании и отзывчивости, добром отношении друг к другу Задачи : • сделать выполнение добрых дел доброй привычкой; • научиться приносить пользу себе и окружающим людям; • научиться уважать общечеловеческие нравственные ценности; • занимать толерантно активную жизненную позицию.

Слайд 3

Этапы реализации 1 –этап: подготовительный Работа волонтерского отряда над разработкой и утверждением плана действий. Приглашение участников, решение вопросов организационного, информационного и ресурсного обеспечения. Согласование плана действий с администрацией школы, учителями, воспитателями Опрос учащихся о необходимости проекта Привлечение учащихся на проведение акции 2 –этап: основной Открытие проекта. Проведение встреч с учащимся. Знакомство с проектом «Улыбка –свет добра». Размещение информации в мессенджерах о проекте и акциях Вовлечение взрослых в проведение «Улыбка-свет добра!» и вручение им агитационной рекламы для участия в добрых делах. Проведение классных часов и бесед о доброте в классах волонтёрами Конкурс рисунков «От улыбок хмурый день светлей!» Акции «Обниму за улыбку», «Покормим птиц», «Мы спешим на помощь», «Добрые дела для семьи» Тренинг «Поделись улыбкою своей» 3 этап: заключительный Подведение итогов проекта

Слайд 4

№ п/п дата Наименование мероприятия Целевая аудитория 1 январь Торжественное открытие проекта «Улыбка- свет добра» 1-11 класс Проведение встреч с учащимся. Знакомство с проектом. Наш девиз: «Твори добро другим во благо» 2 январь Акция «Обниму за улыбку» 1-11 класс Дать возможность людям улыбнуться просто так, почувствовать тепло и поделиться им с окружающими людьми. Результат- добрые и радостные улыбки. 3 Январь-март «Покормим птиц» 1-11 класс воспитывать заботливое отношение к птицам, желание помогать им в трудных зимних условиях. 4 Январь-май «Наши добрые дела» 1-11 класс Копилка добрых дел. Сделать выполнение добрых дел привычкой. Рейтинг учащихся в классе и класса в школе 5 февраль Акция «Творите добрые дела» Коллектив РБНЛИ №1 Обращение к коллективу школы о необходимости совершать добрые дела и поступки, что является примером для подражания детей и подростков. 6 февраль Добрые дела для семьи 1-11 класс Поздравление для пап, дедушек с 23 февраля, забота и помощь 7 март Добрые дела для семьи 1-11 класс Поздравление для мам, бабушек с 8 марта, забота и помощь Содержание проекта

Слайд 5

№ п/п дата Наименование мероприятия Целевая аудитория 8 март Проведение классных часов и бесед о доброте в классах волонтёрами 1-8 класс Формирование у детей представления о добре, доброте, о хороших, добрых поступках; Расширение знаний о роли доброты в жизни каждого человека; 9 апрель Конкурс рисунков «От улыбок хмурый день светлей!» 1-4 класс развитие творческих способностей у детей 10 апрель Тренинг «Поделись улыбкою своей» 5-8 класс развитие эмоционального мира детей. 11 май «Мы спешим на помощь» 7-8 класс Обучение первой помощи 12 Январь-май Уборка территорий, интерната, игровых, жилых комнат 1-11 класс Добросовестное отношение к труду, понимание его роли в жизни человека и общества Содержание проекта

Слайд 6

Благодарим за внимание!



Предварительный просмотр:

День Учителя

Цель мероприятия: создание атмосферы праздника, необходимость подчеркнуть значимость и важность учительского труда, воспитание чувства благодарности к педагогу.

Задачи: 1. воспитать социальные качества личности (добрые, уважительные отношения между детьми и учителями.

2. создать условия для сотрудничества детей и педагогов; - воспитывать умение приносить радость людям;

3. развивать навыки творческой деятельности у учащихся через подготовку к празднику;

4. развивать умения и навыки межличностного общения; - побуждать активность детей.

5. сформировать у детей чувство гордости за свою школу, за своих учителей;

Целевая аудитория: педагогический коллектив, родители и гости праздника. Оборудование: микрофоны, презентационное оборудование, мультимедиа оборудование.

Используемые технологии: КТД, ИКТ, игровые технологии. Организация и проведение праздника осуществляется на основе коллективной творческой деятельности. На подготовительном этапе, используется метод «Мозговой штурм» совместно с учащимися обсуждается содержание праздника и его участники. На этапе коллективного планирования разрабатывается сценарный ход праздника и распределяются ответственные: за подбор музыкального сопровождения, определены ведущие, определены музыкальные номера, ответственные за слайд-шоу, ответственные за создание видеороликов.

Данное мероприятие позволяет укрепить межличностные отношения в коллективе школьников, дать возможность каждому ребенку найти «свою нишу» в детском коллективе, привлечь родительскую общественность, воспитывает в детях понимания ценности труда учителя, формирует чувство признательности и благодарности.

Оформление зала: растяжка «День Учителя», плакаты, стенгазета ко дню учителя, фотовыставка, выставка открыток с небольшими поздравлениями для каждого методического объединения, шарики.

На экране заставка праздничной поздравительной открытки.

Ход мероприятия: Гимн школы.

Бэлигто: Амгалан удэрэй амар мэндээ!

Алдар Б: Добрый день! Сегодня необычный день!

Арсалан: Мүнөөдэр ямар hайхан үдэр гээшэб!

Саша Ж: Сегодня удивительный день!

Бэлигто: Мүнөөдэр жаргалтай үдэр!

Галсан: Сегодня радостный и долгожданный

Вместе: ПРАЗДНИК

(Приветственный танец ансамбля «Наран» и песня «Гар гараа»)

Алдар Б: Сегодня праздник тех, кто гордо носит звание Учитель, Воспитатель, Педагог!

Бэлигто: Энэ дэлхэйн эгээл нангин,

Энэ дэлхэйн эгээл эрхим,

Элшэ сасан харгы зааһан,

Эрдэм бэлиг үгэжэ залаһан,

Арсалан: Багшада, хүмүүжүүлэгшэдэ - алдар соло,

Багшада,  хүмүүжүүлэгшэдэ - урин үгэ,х

Багшада, хүмүүжүүлэгшэдэ - үреэлэй дээжэ,

Багшада. хүмүүжүүлэгшэдэ - АМАРШАЛГА!

Саша Ж: Учитель, воспитатель ведет нас сквозь годы детства, отрочества, юности, отдает нам свои знания, вкладывает в нас частицу своего сердца.

Галсан: Дээрэһээ үгтэһэн табисууртай,

Дэмбэрэл үндэр изагууртай,

Байдалай харгыда зангилаатай,

Багша өөрын заяашатай.

Алдар Б: В нашей стране все профессии одинаково важны. Но одна из самых уважаемых —профессия учителя.

Бэлигто: Хүн бүхэн багшын гараар,

Хүн бүхэн багшын ухаагаар,

Хүн бүхэн багшын сэдьхэлээр…

Арсалан: Вы наш прекрасный мир создали,

Даря нам радость вновь и вновь.

Тепло сердец вы нам отдали,

Вам – благодарность и любовь!

Алдар Б: Дээдэ бурханһаа үршөөгдэһэн хуби заяатай багшанар, хүмүүжүүлэгшэд, ажалшадаа амаршалхыень һургуулиин захирал, хэлэ бэшэгэй эрдэмэй кандидат, Оросой Холбоото Уласай болбосоролой hалбариин хүндэтэ хүдэлмэрилэгшэ  Булат Баирович Шойнжоновта үгэ үгэхыемнай  зүбшөөгыт.

Саша Ж: Мы желаем всем без исключенья

Крепкого здоровья, радости, добра,

Побольше оптимизма и терпенья,

Пусть завтра будет лучше, чем вчера.

Бэлигма: Примите музыкальный подарок в исполнении ансамбля 5 «б» класса.

Бэлигто: Эрдэм номдо һургаһан ашата багшанараа мүнөөдэр булта халуунаар амаршалжа, үреэлэй һайхан үгэнүүдээ зорюулнабди! Бүхы багшанараа доро дохин, энэ һайхан үдэрөөр амаршалнабди!

Дыжит: «Наадан дээрээ ерээбди», Трио Доржеев Дементий, Базаров Батор, Нимаев Жамбал. Концертмейстер Светлана Сандыковна Самбялова, рук-ль Мария Антоновна Ербахаева

Алдар Б: В этот праздничный день хотим высказать искренние слова признательности за благородный труд всем педагогам - великим труженикам. Бесконечно преданным своей профессии. Ваша профессия во все времена была олицетворением служения людям, воспитания высокой гражданственности и патриотизма, культуры и стремления к знаниям.

Туяна: В исполнении старшей группы ансамбля «Наран» танец «Буряад басагад»

Арсалан: День учителя! Вслушайтесь сердцем
В эти звуки, что дороги нам.
Всем, что связано с юностью, детством,
Мы обязаны учителям!

Дыжит: Примите музыкальный подарок в исполнении Цырендоржиевой Сэлмэг  песня «Байгал далай»  

Бэлигма: Элдин дэлхэйн хойморто

Энхэ амгалан hуугыт даа!

Эрхэхэн бэрхэхэн хүүгэдтэ

Эрдэмэй дээжэ барюулыт даа!

Галсан: Ансамбль «Уулын суряан», Цыдендамба Хасаранов «Нухэдэй аялга». Руководители: Самбялова Светлана Сандыковна, Гуржабон Алёна Ахадаевна, концертмейстер Хасаранов Цыдендамба Чимитцыренович

Туяна: Мүнөөдэр эгээл хүндэтэй мэргэжэлтэдэй - Багшанарай һайндэр! Ямаршье бэрхэ, манлай бариһан эрдэмтэндэ өөрын заалгаһан багша гэжэ байдаг юм. Багшын ажал яһала хүндэшье һаа, аргагүй хүндэтэйнь мэдээжэ.

Бэлигто: Для вас выступают воспитанники бурятской цирковой школы с номером «Скакалки». Руководитель: Отгонбаяр Тамир

Саша Ж: Вы помогаете нам найти свой путь в жизни. Учите нас доброте и справедливости.

Дыжит: Это же такое счастье, что у нас есть такие учителя, как вы.

Для вас современный танец «Монгол свэг»

Саша Ж: Сегодня нашим дорогим, нашим любимым, все цветы, все самые добрые пожелания!

Туяна: «Дууша буряад» исполняет вокальная группа ансамбля «Наран»

Алдар Б: Наша школа — самое лучшее образовательное учреждение в городе, у нас работают замечательные учителя. Педагоги с большой буквы.

Дыжит: Мы ещё раз от всей души поздравляем всех педагогов школы с праздником.

Бэлигто: Баглаа сэсэг бэлэглээшьегyй hаа,

Багша таанадаа хүндэлнэбди!

Сээжынгээ оёорhоо гараhан дулаахан үгэнүүдые

Сэсэг болгон барихыень 11-дэхи ангиин hурагшадта үгэ үгэнэбди.

(Выступление 11 классов)

Бэлигма: Багшын мэргэжэл шэлэжэ, буянтай ажал хэжэ, залуу hурэгые эрдэм бэлигтэ hургажа ябаhан багшанарые мэргэжэлтэ hайндэрѳѳр амаршалнабди.

Бэлигто: Зоной тɣлѳѳ зорижо,

зула шэнгеэр бадаржа,

эрдэм бэлигээ мɣлижэ,

эрхимэй тоодо орожо,

золтой жаргалтай,

бэе хунгэн,

сэдьхэл сэбэр ябыт даа!

Ведущие: (вместе) До новых встреч! Дахин уулзатараа баяртай!

 (фотографировние)

Бэлигма: Зүрхэ сэдьхэлдэмнай

Эгээл дүтѳѳр hанагдаха

Зэлэ татаhан багшамнай

Заалгажа тандаа байhандаа баяртайбди



Предварительный просмотр:

Сагаалган 2022    Эрэ хунэй хумуужэл

   Найруулгын ябаса:

    Амаршалга: Уянгата хүгжэм зэдэлнэ, Хутэлбэрилэгшэд, 5 унгын хадаг бариhан хубууд ба 4 хадаг дээрэ бэлэгуудые баринхай басагад гаража ерэнэ.

1 вед.:    Амар мэндэ, аригуун баян

    Түүхэ домогто Сагаан һapa.

    Аяар холын арадайм заншал –

    Түрэл һайндэр, түмэнэй найр.

2 вед.- Сагаан hараар! Сагаалганаар!

Мүнхэ тэнгэриин манлай доро,

Мандаха нараяа угтажа,

Мүндэлжэ ерэhэн Бар жэлнай

зол жаргалтай, арад зондоо туhатай байг лэ!

1уч.- Шара хадагаар та бугэдэнөө, амаршалнабди! Бүхы мууе зайсуулхын, бурхан шажанаа үргэхын хүсэлтэй. (Алдар Б)

2 уч.- Сагаан хадагаар амаршалнабди! Эхын һүнэй үнгэтэй, буянтай, харгы һайн, арюун байха гэһэн хүсэлтэй (Саша Ц)

3 уч.- Улаан хадагаар амаршалнабди! Гал гуламта бадарган дээшэлүүлхын хүсэтэй. (Тамир)

4 уч. – Хүхэ хадагаар амаршалнабди! Мүнхэ тэнгэриин үнгэтэй, энхэ тайбанай хүсэлтэй. (Бэлигто)

5 уч. –Ногоон хадагаар амаршалнабди! Дэлгэрхын, арьбажахын, баяжахын  

хүсэлтэй. (Саша Ж)

(Бэлэгээ жюриин гэшуудтэ барюулха.)

 1 вед.:     Жэл бүри бидэ Сагаалгандаа һонин темэнүүдтэй танилсадагбди. Мүнөө жэлэй классаймнай темэ гэхэдэ: «Эрэ хүнэй хүмүүжэл, ажал хүдэлмэри, уялга, харюусалга. Домогто ороhон эрэшүүл»

2 вед.:  Элинсэг хулинсагуудһаа эхитэй

    Эрын юһэн эрдэни тухай

    Эдир залуу, таанадтаа,

    Хэлэжэ үгэхэмнай, шагныт.

    Сценкэ.

Гэрэй эзэн:

    Одоошье Сагаан һарамнай мандажа, Сагаалгамнай эхилбэ гээшэ даа.

    Гэрэй эзэн эхэнэр:

    Тиимэ, тиимэ... үнинэй хүлеэгээбди даа. Ая гангын арюудхамал хангалаар анхилан байдаг, тунгалаг сэбэр агаартай, түби дэлхэйн дүрбэн зүг, найман хизаарай сохилжо байгаа зүрхэн мэтэ һанагдадаг Буряад һайхан орондомнай...

    Гэрэй эзэн:

Бар  жэл морилбол даа. Сагаалганай ёһoop золгоёл даа! Хүбүүн, басаган, ерэгты даа, наашаа. (Золгохо)

    Хүбүүн:

    Аба, эжы! Олон айлшад буужа байнал, минии нухэд. Түрүүн ерэһэн мориниинь ехэл дошхон янзатай. Та, аба, иигэжэ заагша гүбты, эмнигые һургажа, унаа болгожо шадаха эрэ болоорой...

  

Айлшад бурханда мургэнэ, гэртэхинээр золгоно

  Айлшан: Даагантнай далантай, буруутнай булшантай гу?

     Гэрэй эзэн: Далантай, булшантай. Хоймор таладамнай гаража hуугты!

  

    Гэрэй эзэн: Хүндэтэ айлшад, уг гарбалаа мэдэхэ гээшэ гут?

     

  1. Би танда өөр тухайгаа хөөрэһүү. Би Хориин 11 эсэгэнэрэй улаалзай хүбдүүд угтай, 9 наһатай, 8 сагаан мэнгэтэй, эхэ эсэгын эрхэхэн, бэрхэхэн, эжэл соогоо хүндэтэй ухаамар, һанаһанаа абажа, һарбайһанаа барижа, мэдэхэ шадалаараа туһa хэхые оролдожо ябадаг Рэгзэнэй Батын урдаа хараха, хубуун үринь ….. гээшэб (Угаа тоолоно).

  Жаргал: Хориин арбан нэгэн эсэгэнэрэй тaһapдаһaнАгын найман аба эжын таһардаһан, «Бодын мяханда бүдүүржэ үзөөгүй, ула мүрөө харуулаагүй, аяг зангаа танюулаагүй, шоо мэргэн ураатай, боро тугтай, бодонгууд угай, Баатарай нюдэнэй сүсэгы мэтээр гамнажа, хайрлажа ябадаг, хоёр һайхан хушуу үринэрэйнь һанаха хүбүүн болоноб. (Тоолоно).

    Эзэн эхэнэр:

    Һайхан даа, һайхан... хэды гоёб даа, угаа алдангүй тооложо ябахада.

    «Угаа мартаһан хүн, уһаа алдаһан мал» гэдэг ха юм.

Хундэтэ айлшад наашаа дутэлэгты!

Айлшан хоёр гараа табаг тээшэ дэлгэн барижа, гэрэй эзэндэ хандана: Табаг баригты.

Гэрэй эзэн: Баригты, айлшан хун туруун баридаг юм. Би оло наhа ахашьеhаа, гэрэй эзэн гээшэб, өөрөө баригты.

(За столом кушают. Правила приема пищи)

         Гэрэй эзэн:

     Эртэ урда сагһаа

    Элинсэг хулинсагуудаймнай дамжуулһан

    Эрэ хүнэй нэрэ үргэдэг

    Эрын юһэн эрдэм тухай хөөрэлдэе

  1.  Дарха хэлгэ Баян

    Хатуу хара түмэр

    Халуун галда улайлгаад,

    Хабатайгаар дабтажа,

    Хамаг хэрэгсэл бүтээдэг.

 

    2. Шүдэр томохо Валера

    Элдэһэн зузаан арһанһаа

    Эсхэжэ һур абаад,

    Эршэлжэ тэрэнээ томоһоор

    Эмнигтээ шүдэр бэлдэхэ.

    3. Барилдаан Жаргал

    Зунай зүлгэ ногоон дээр

    Зураг шэнги дүхэригөөр

    Зоной түрүү хүбүүднай

    Золоо туршаад үзэдэг лэ.

    Арсалан, заан бүхэшүүл

    Арад соомнай олон даа.

 

    4. Һээр шаха

    Һээр хүндэһэн айлшан

    Һэмээхэн тэрэнээ арилгаад,

    Һалгай гартаа баряад,

    Һайса сохихо баруунаараа.

    Толгойнь таһараад түргэнөөр

    Тос гээд унашаха.

    5. Найман гүрэлөө минаа

    Найман һалаа һураар

    Найдамтайгаар гүрэһэн

    Нариихан габшуур минаа

    Намаа шэнги сасагтай.

    6. Эбэр номын хүбшэ татаха

    Эрхим һурша эрэ

    Эршэлжэ номын хүбшэ

    Баатар хүндэл шандааһаяа

    Бахим нэгэ шангалжа,

    Баран зониие хүхеэхэ.

 

     7. Агнуури

    Намарай ольбоной унахада,

    Найдамтай нохойгоо дахуулаад,

    Найрта яараһан шэнгеэр

    Наартай ойлохо ангуушан.

    8. Урилдаанай мори унаха

    Хурдан агтын нюрганһаа

    Хуурангүй түрүүн ерэгшэ

    Хуушанай моришо эрэ

    Хуурай аялга шагнаха.

 

     9.Урлал

    Хуша, нарһан модоной

    Хуушан, шэнэ хабтагайгаар

    Хубиин хайрсаг, абдарнуудые

    Хуудамгүйгөөр харуулдаад,

    Нюуса олонтой угалзануудые

    Нугалжа залан гаргадаг

    Нютагаймнай нарин урашуул.

 

Жаргал. Манай hургуули дуургэhэн, эрын 9 эрдэм түгэсэһэн эрэшуул олон юм. Жэшээлхэдэ:

 Баян: Ямар бэрхэ хубууд бээ!  (Пожелание) Уходят.

  

Вед.1:

    Эрхытэндэ диилдэхэгүй,

    Аматанда абтахагүй,

    Эрын 9 эрдэм түгэсэһэн

    Эрхим һайн хүбүүн болооройгты!

Вед.2:

    Буряад бүлэдэ хүбүүн түрэжэ, эхэ эсэгэеэ баясуулдаг, уг гарбалайнгаа ёһо заншалые даажа абадаг байгаа. Энэ юһэн эрдэниин шэнжээр хүбүүгээ эсэгэ хүн һургаха зэргэтэй һэн.

Тиимэһээ элинсэгнай хүбүүнэй хүмүүжүүлдэ наринаар хандадаг, ажалай, ажабайдалай дүршэл багаһаань олгохо гэжэ оролдодог байһан. Хүбүүн үри бэеэ хүсэхэдөө, угаа залгажа өөрын гал гуламтатай болоно.

 Энэ hайндэртээ бидэ Тобожамсуева Арьянынгаа абые уряабди. Эрдэни Даржаевич тайзан дээрэ уринабди.   

       Эрдэни Даржаевич эрэ хунэй уялга тухай бидэндэ ойлгуулжа угэхэ.

Дарина, Алтана ба Арьяна гурбан «Домогто ороhон эрэшүүл» гэжэ темээр планшет хээ. 

    Буряад һайхан заншалнай

    Бүгэдэ зоноо нэгэдүүлжэ байг!

    Буряад аялга дуунууднай

    Бусад холуур зэдэлжэ байг.

    Хуби заяанай һэнжүүртэ

    Унтархагүй галтай,

    Дундаршагүй жаргалтай,

    Унахагүй сэргэтэй

    Һуухатнай болтогой!

   

    Сагаан hараар!

 Булта:                       

     Байгаалияа хамгаалжа,

    Һара нараяа угтажа,

    Одо мүшэдөө тохёожо,

    Алтан дэлхэй дээрэ

    Аба эжыгээ хүндэлжэ,

    Амгалан тайбан һуухамнай болтогой…

    Элдэбын харгыда төөрингүй

    Эжынгээ хэлэһээр ябаарай.

    Асатай харгыда төөрингүй

    Абынгаа хэлэһээр ябаарай.

   

    Баабайнгаа нютагта баян боложо,

    Эжынгээ нютагта эрдэм оложо ябагты!

    Ухаан бодолой эрдэм шудалагты

    Ута һайхан наһа эдлэгты.

Муноо «Эрхим хубуудээ элируулэе» гэҺэн багахан мурысоо эхилэе. Класс бухэн 5 хубуудhээ буридэhэн команда болоно.

Энэ мурысоон соо гурбан даабари байха.

Нэгэдэхи даабари-гунзэгы ухаан гэҺэн эрдэм.  Хубуудэйнгээ ухаан бодолой гунзэгые, шуран бэрхые хараял даа!

Муноо класс бухэндэ саарҺа угтэнэ, асуудалнуудта харюусагты.  10 асуудал байха: 1 зуб харюу – 1 балл.  2 минута угтэнэ, ажалаа жюридэ тушаанат.

Хоердохи ба гурбадахи даабари нэгэ зэргэ хэхэбди.  Хоердохи даабари- уран дарханай эрдэм харуулха: пластилинаар   мориной дурсэ хэхэ еҺотойт.

Гурбадахи даабари-бухэ хусын эрдэм: таанар хусоо армреслингээр туршагты.  

Зай, хусэтэй, ухаатай, уран дархан хубууд байна гэжэ элируулбэбди.  

Иигээд   хубуудээ мурысоон дуурэбэ.

Асуудалнууд:

1. Хэды ондо Сагаалган бүгэдэ буряадай һайндэр гэжэ хуулита ёһоор баталагдааб?

+а) 1991

б) 1982

в) 2001

 2. Хүндэ юумэ үгэхэдөө, хүнһөө юумэ абахадаа...

а) хоёр гараараа;

б) зүүн гараараа;

+ в) баруун гараараа.

 3. Хабартаа малайнгаа түлнүүдые эмнидэг заншал бии. Юундэ?

+а) эмнеэгээрээ таниха;

б) малай бэедэ һайн;

в) мал түргэн томо болохо.

 4. Унаган, дааган гээд, эмэнь шүдэлэн болоно, эрэнь...

а ) һоёолон;

б ) гүүн;

+в ) үреэ.

 5. Буряад дэгэлэй энгэр али таладаа байдаг бэ?

+а) баруун;

б) зүүн.

 6. Барга баатар хэды хүбүүтэй байгааб?

а) 5

+б) 3

в) 2

 

 

7. Хониной төөлэй хэндэ баридаг бэ?

а) эхэнэр хүндэ;

+б) эрэ хүндэ.

 8. Эрэ хүнэй һүлдэ юун болоноб?

а) ташуур

+б) бүһэ

в) малгай

 9. Эрэ хүнэй юһэн эрдэмдэ юуниинь ородоггүйб?

а) дархалга, нарин дархан;

б) агнаха;

в) һур харбаха;

г) мори һургаха;

д) ташуур гүрэхэ;

е) тушаа гүрэхэ;

ё) һээр шааха;

ж) бүхэ барилдаха;

+з) шагай наадаха;

и) түмэрөөр дархалха;

+ к) ёрхо харбаха.

 10. Юһэн һалаатай, буряад арадаймнай гайхамшагта үльгэр

а) “Аламжа Мэргэн”;

б) “Дүүдэй баатар”;

+в) “Гэсэр”.

 

        Гэр булын эзэн - буhэтэй хун. Эртэ урдын carhaa гэр булэеэ хангагша эрэ хундее, ури хуугэдэйнгээ эсэгэдэ тусхай ямба узуулжэ, эдеэнэйнгээ дээжые табидаг, эрэ нухэртее урин hайнаар хандадаг эхэнэрнууд урэ хуугэдтээ hайн hургаал жэшээ харуулдаг eho гуримтай байhан. Баабай хун - гэр булын эзэн, гэр айлай hyp hулдэнь болоно. Баабай гээшэ гэрэйнгээ хоймор талые эзэлээд, ухи хуугэдээ эрхэлуулжэ, hургаал заабари хэлэжэ hуудаг, гэрэй эзэн эхэнэрэй тушэлгэнь болодог.

Гэрэй эзэн болоhон баабайн шанар шэнжэ: 1. Бухы юумэндэ анхаралаа хандуулха, хожом холые бодожо шадаха. 2. Туни тубшэн hайн зан заншалаараа жэшээ харуулха. 3. Номгон даруу, хулисэнгы сэдьхэлтэй байха. 4. Ажабайдалаа хангаха дуй дуршэлтэй, ажалша бэрхэ байха. 5. Урэ бэеэ ундылгэжэ хулыень дуреедэ, гарыень ганзагада хургэхэ зорилготой байха. «Абынгаа байхада хунтэй танилса, агтынгаа Ьайнда газар узэ», «Турэhэн дайда - эхэ, абын hургаал - алтан» гэхэ мэтын oньhoн сэсэн угэнуудые hанажа яба. Мун «буhэтэй хунее ургеед ябабалшни тулга болохо, дараад ябабалшни - дарамта болохо» гэЬэн арадай сэсэн угэнууд баhал гунзэгы удхатай. Урданай буряадай зарим нэгэ гурим заршам баримталжа, буhэтэй нухэрэйнгее, хубуун уриингее hyp hулдыень еедэнь ургэжэ байбал hайн.



Предварительный просмотр:

«Согреем ладони, разгладим морщины»

Цель: укрепление связи между поколениями.

Задачи:

-Формировать доброе, уважительное отношение к старшему поколению.

-Развивать артистичность, выразительность исполнений.

-Создать позитивное, праздничное настроение у аудитории.

Праздничное оформление

 

Ход мероприятия:

1. Гимн школы

2.Приветственный танец

Лхасаран: Амгалан үдэрэй амар мэндэ, эрхим хүндэтэ манай айлшад, багшанар ба лицеистнэр!

Света: Здравствуйте, дорогие гости, ветераны педагогического труда и ветераны труда, чья работа была связана со школой. Сегодня особенный день - день уважения и почитания пожилого человека.

Эрдэни: Мүнөөдэр манай hургуулида Наhажаал зоной hайндэр!
Гүн ухаанай hайндэр! Гүнзэгы сэдьхэлэй hайндэр!

Вика: Сегодня мы чествуем людей, без которых невозможно было бы наше собственное существование. Это столпы жизненного опыта и мудрости, на которых держится каждая семья. Это хранители очага каждого дома. Мы желаем старшему поколению уважения близких, здоровья на все годы и долгой жизни на радость всей семье! С праздником!

Лхасаран: Эгээл энээхэн сагта,

Yрэжэл ехэтэй үедэ,

Наhан соогоо hалирhан,

Yри хүүгэдөө үндылгэhэн,

Амтатайхан аша зээнэрые

Аятайхан эрхэлүүлhэн

Наhатай зоной hайндэр,

Наратай намарай үдэр,

Намдууханаар ерэбэ даа.

Амаршалха сагнай хүрэбэ даа!

Вика: Алтан дэлхэйн эгээл hайниие суглуулжа,
Альган дээрээ баглаа болгон баринабди!
Алаг зүрхэнhөө, анхаран таанадаа АМАРШАЛНАБДИ !!!
Гурбан зөөлэниие эдлэжэ,
Yри хүүгэдтөө үргүүлжэ
Энхэ элүүр жаргыт даа!
Тэнюун, дорюун hуугыт даа!

Эрдэни: Мүнөөдэрэй манай айлшад:

1. Дырчикова Сталина Александровна

2. Ильина Татьяна Григорьевна

3. Жамбуева Жамбалма Дондоковна

4.Ундонова Евдокия Хашкоевна

5. Вампилова Мария Харлампьевна

6. Тогоноева Ольга Михайловна

7. Дамбиева Татьяна Дымбрыловна

8. Хусаева Валентина Цыренжапова

9. Гармаева Чимит-Цырен Раднаевна

10. Дашиева Лариса Цыреновна

11.Бальжирова Гарма Норбоевна

12.Ивахинова Янжима Цыдендамбаевна

13.Болотова Лариса Галсановна

14. Жамбалова Татьяна Дашинимаевна

15. Дашидоржиева Баярма Дагдановна

16. Шойнжонова Дугарма Дымбрыловна

17. Дашиева Валентина Гавриловна

18.Курбатова Людмила Игнатьевна

19.Тугутова Дугарма Бабуевна

20.Пунсыкова Дарима Базаржаповна,

21.Эрдынеева Софья Сергеевна

22.БазароваЗоя Добжировна

23.Чойдонова Жаргалма Дашинимаевна

24.Эрдынеев Гармажап Найданович

Эрдэни: Амаршалгын  үгэнүүдые хэлэхыень, һургуулиин захирал, хэлэ бэшэгэй эрдэмэй кандидат, Оросой Холбоото Уласай болбосоролой hалбариин хүндэтэ хүдэлмэрилэгшэ  Булат Баирович Шойнжоновта үгэ үгэхыемнай   зүбшөөгыт.

Света: Yнэн сэдьхэлhээ таанадаа амаршалан, «Эжыдээ зорюулнаб» гэhэн дуу Тугалханова Дыжит ба Демид ОдТуяа бэлэглэнэ

Вика: Люди пожилые, вы во всем такие: 
Отдаете душу, опыт и любовь 
Дорогому дому, миру молодому 
И всему, что сердце вспоминает вновь. 

Эрдэни:

Пусть этот праздничный концерт

Вам скажет все за нас

О том, что столько лет

Мы очень любим вас

Танец «Хатарыш» в исполнении ансамбля «Наран»


Лхасаран: «Бусалһанһаа ама хүрэ

Бууралһаа үгэ шагна» -

Буряад арадай сэсэн үгэ гэжэ

Бишыхан байхаһаамнай эхилээд

Бидэндэ һургаал заадаг юм

Вика: Тайзан дээрэ багшын ажалай ветеран, Буряад Уласай болбосоролой габьяата худэлмэрилэгшэ Татьяна Григорьевна Ильинае уринабди!

Вика: 
Примите от нас подарок.

Пусть сердце волнуется вновь!

Найдите вы в нем и признанье,

И нежную нашу любовь.

             Песня «Эжымни» в исполнении Дамбиевой Сэрчмы

Света:

С годами человек мудрее, 
И в нем другая красота. 
И пусть допета песня трудовая, 
И сединой покрыта голова. 
Вы много сделали такого, 
Чтоб на земле оставить след. 
Желаем вам сегодня снова 
Здоровья, счастья, долгих лет. 

Лхасаран: В исполнении старшей группы ансамбля «Наран» танец «Буряад басагад»

Эрдэни: В этот день мы хотим поздравить всех родных и дорогих нашему сердцу людей — старшее, мудрое поколение. Пусть не страшат вас  морщинки — они, словно лучики, согревают сердца окружающих. С праздником, дорогие наши, и всего вам хорошего! 

Вика: Примите музыкальный подарок в исполнении Цырендоржиевой Сэлмэг  песня «Байгал далай»  

Света: 

Наһатай зоной үдэрөөр

Нэрлэн таанадаа амаршалнабди!

Хараад таанадаа баясадагбди

Наһатайшье гэжэ хэлэхээр бэшэлта

Налгай зохид зангыетнай,

Нарандал дулаахан сэдьхэлыетнай

Һанаата болодог зүрхыетнай

Ажалша бэрхэ гарнуудыетнай

Ажаглан, жэшээ болгон,

Аба эжыдээ туһатай,

Арад зондоо хүндэтэй,

Ажаһууха һалбархамнай болтогой.

Эрдэни: Бурятский танец «Байгал далайн наадан» исполняет хореографический ансамбль «Наранай толон» руководитель Балданов бимба Батодоржиевич

Вика:

Мы вам желаем мира!

Мы вам добра желаем!

каждому здоровья от всей души желаем!

Для вас современный танец «Монгол свэг»

Эрдэни:

Вы много сделали такого,

Чтоб на земле оставить след.

Желаем вам сегодня снова

Здоровья, счастья, долгих лет!

И почет вам, и честь, 
И спасибо за то, что вы были и есть. 
Душой молодейте, 
Стареть рановато. 
Так будьте здоровы, 
Живите богато! 

   

«Дууша буряад» испольняет вокальная группа ансамбля «Наран»

Лхасаран:

Үри хүүгэдээ үргэжэ,

үндэр наһатай боложо,

сэсэг ногоон дайдадаа

сэдьхэн дуулажа ябагты,

Хүрьһэтэ алтан дэлхэй дээрэ,

хүхэ мүнхэ огторгойн наран доро,

нарата олон жэлнүүдтэ

амар амгалан ажаһуугты.

Ведущий: До новых встреч! Дахин уулзатараа баяртай!

«Мы желаем счастья вам»  (фон) (фотографировние)



Предварительный просмотр:

Вечер встречи с выпускниками

Цель: Сохранение преемственности традиций школы, формирование ценностного отношения к школе и образованию.

Задачи:

-создание праздничной, трогательной атмосферы для встречи выпускников и учителей;

-развитие творческих и коммуникативных способностей учащихся;

-создание уважительного, доброжелательного отношения к школе, учителям,

к достижениям и успехам выпускников школы.

            Подготовительная работа:

1. Пригласительное объявление на сайте и мессенджерах школы: (Медиацентр)

Внимание всем выпускникам нашей школы!

4 февраля 2023г в 14.00 состоится долгожданный традиционный вечер-встречи выпускников.

Школьные годы прошли, зато остались дорогие сердцу люди с которыми безусловно приятно встретиться и вспомнить как это было! Как здорово узнать новости своей школы и одноклассников, поэтому будем рады, если присоединитесь!

Манай hургуулиин бүхы жэлнүүдэй ойн түгэсхэгшэдэй анхаралда!

Февралиин 4-дэ, үдэрэй 14:00 сагта hургуули түгэсхэгшэдэй заншалта үдэшэ үнгэрхэнь.

Һургуулиин хаhа үнгэрбэшье, зүрхэ сэдьхэлдэмнай дулаанаар hанагдаха багшанартаяа, дүтын нүхэдтэеэ дахин уулзан, үнгэрhэн сагаа дурсан hанажа, ангиингаа hонинуудые дуулахада, хэды зохид бэ!

Уулзалгын хүтэлбэри:

14:00-14:15 - Түгэсхэгшэдэй бүридхэлгэ

14:15-15:00- Хамтын байра ошолго, сайлалга

15:00-15:20 - Уулзалгын баяр ёhололой нээлтэ

15:20-16:20 - «Наран» ансамблиин тоглолто

16:20-17:20 - Түгэсхэгшэдэй амаршалгын үгэнүүд

Таанадаа хүлеэн байхабди!

2. Поисковая работа 6-11 классы (Музей)

        Классные часы. Встреча с выпускниками.

        Сбор материалов и оформление альбомов.

3. В музее выставлены стенды, альбомы, планшеты итд.

4. Оформление школы.

А) В фойе 2 этажа оформлена выставка «Интернатское братство» с фотографиями выпусков и табличками –юбиляров (5-75 лет). Здесь подготовлены листочки для заполнения пожеланий и возможность  вывесить их на древе знаний. (Отв. Шултунова В.Р.,  9Б класс – Гергенова С.В.)

Б) В коридоре выставка работ выпускников школы–художников Ч. Шенхорова и С. Ринчинова.(Отв. Шултунова В.Р., 9А класс– Очирова Р.Б.)

В) На 1 этаже оформлена выставка «Учителя-ученые» (Отв. Дабаева Д.Ц.)

5. Фотосалон «На память о встрече» (АМП «Багша» Шагдарова Н.А.)

6. Чаепитие ветеранов и старшего поколения (29 каб. Отв. Цырендоржиева Л.С. +  Молодые учителя и  воспитатели)

7. Экскурсия в интернат и угощение «интернатской кашей» в столовой. (Отв. Светлана Галсановна, + МО воспитателей нач.кл. и средней кл. Намжилова Б.Ц., Дабаева Д.Ц.)

Подготовительная работа 10-х классов:

1. Регистрация выпускников. (девушки 10-х классов)

2. Подготовка кабинетов для выпускников.

а) дежурные по кабинетам – по 2 чел

Дежурным подготовить листы ватмана (или лучше блокноты?), на которых выпускники могут написать свои пожелания родной школе.

б) Таблички-указатели: в каких кабинетах встречаются разные выпуски.

60 лет - 1963г - 14 каб.

55 лет - 1968г – 4 каб.

50 лет - 1973г – 19 каб.

45 лет – 1978г – 10 каб.

40 лет – 1983г – 18 каб.

35 лет – 1988г – 23 каб.

30 лет – 1993г – 17 каб.

25 лет – 1998г – 5 каб.

20 лет - 2003г – 20 каб.

15 лет – 2008г – 7 каб.

10 лет – 2013г – 6 каб.

5 лет – 2018г – 2 каб.

 

3. Раздевалка для ветеранов – 2 уч-ся. (Для встречи и бесед с ветеранами, пока они раздеваются: Эржена Жамбаловна, Елена Викторовна, Оюна Баировна)

4. Подготовить эмблему вечера - колокольчик с годом выпуска. (Также подготовить без года выпуска, дописать маркером)

5. Оформление актового зала. Песня «Вечер школьных друзей» (пока гости занимают места в зале)

6. В фойе школы звучит музыка. (Духовой оркестр – Шултунова В.Р.)

7. В фойе школы демонстрация видеоролика по телевизору

8.  Гостей и выпускников при входе встречают юноши 10-х.

9. На входе в школу нужно заранее провести опрос прибывающих выпускников по профессиям.

Сценарий

Ведущие: Саша Ц, Вика, Эрдэни, Даша, Тимур, Сарана, Аюр

Вальс (4-5 пары) под песню «Нэгэ ангиинхид»

Вед. Энэрхы балшар наhанайм

Эхин хүсэлы дэмжэhэн,

Эрдэмэй сэхэ харгыгаар

Эжы шэнгеэр хүтэлэнхэй

Энэрхы манай hургуули.

 

Вед.Хонхын урин дохёогоор

Хонгёохон дуунай аялгаар

Ходол намаяа хүлеэнхэй

Холшор сагайм hургуули.

Звучит гимн школы

Вед. Добрый день!

Вед. Амгалан үдэрэй амар мэндэ, эрхим хүндэтэ манай айлшад, багшанар ба лицеистнүүд!

Вед. Мы очень рады видеть вас сегодня на вечере встречи выпускников.

Вед. Энэ үдэшэ ерэhэндэтнай бултандатнай hайниие хүргэнэбди!

Вед. Хуушан хонхо жэнгирээд,

Хэнээшье досоо доhодуулнал

Һурагша ябаhан залуу наhые

Хэзээшье ходо hануулнал.

Вед. Каждый из вас, оглянувшись в детство, спросит себя: что позади? Что полезного я сделал за эти годы? Как проходили они?

Вед. И большинство из вас счастливо улыбнется, потому что в памяти остались те поучительные уроки и интересные мероприятия.

Вед. Школьные друзья и весёлое время на переменках, дежурство в столовой,

генеральная уборка, пик Уландаева, незабываемые рассветы в «Туяа...»

Вед. Всё это происходило здесь, в стенах нашей школы.

Вед. И школа помнит Вас – выпускников всех лет.

Вед. Чем же живет сегодня родная школа, какие достижения у нас?

Вед. Хүндэтэ айлшад, заншалта түгэсхэгшэдэй уулзалгамнай гурбан жэлэй хугасаа соо коронавирусай тахалһаа хизаарлалгагүй боложо үргэнөөр тэмдэглэхэ эрхэгүй байгаабди. Мүнөө манай лицей – интернадай амжалтанууд тухай багахан тобшолол хэлэхыемнай зүбшөөгыт.

(Новости короткой строкой. Ведущие читают достижения педагогов и учащихся за 2020-2023 учебный год, презентация «Достижения школы короткой строкой…»)

Вед. Миссия лицея-интерната – воспитать своих учащихся – будущих жителей родной республики активными и созидательными гражданами, лидерами своего народа. Лицей-интернат является школой одаренных детей, коллектив считает, что каждый воспитанник одарен.

Вед. Буряад Уласай үндэhэтэнэй

Бардам манай hургуули

Буянта ажалай баян нөөсэ дууhашагүй –

Бадма сэсэгтэл бадаран байхань болтогой!

Вед. На сегодняшний день в нашей школе работают - 44                                                                                                             учителей, 32 воспитателей, 12 педагогов дополнительного образования, 4 пед работника

Вед. Для развития различных способностей детей в лицее реализуется более 50 различных видов внеурочной работы и дополнительного образования различных форм. В школе реализуются программы Детской школы искусств №8, Детского образцового ансамбля песни и танца «Наран», Центра бокса, Медиа-Центра «Соёмбо», Школьного Кванториума естественно-научной направленности, Спортивного клуба «Илалта», Цирковой школы, Летнего лагеря «Туяа», школьного музея, школьной библиотеки, Военно-патриотического клуба «Тамир». В школе реализуются авторские программы «Бурятская национальная культура», «История Бурятии», «Ёһо заншал», «Старописьменный монгольский язык», «Туяахан».

  1. 2019 год - Лицей-интернат №1 вошел в число 9,5 тысяч Ассоциированных школ ЮНЕСКО по всему миру.
  2. 2020 год - Победитель федерального проекта «Успех каждого ребенка» национального проекта «Образование» в 2020-2021 гг. на территории Республики Бурятия. Грантовый проект «СУРАНЗАН» по дополнительному образованию укрепил материально-техническую базу в размере 3 млн. рублей.
  3. В 2021 год – Открытие первого в Республике Бурятия школьного КВАНТОРИУМА по естественно-научному направлению.
  4. 2022 год - Победитель федерального проекта «Успех каждого ребенка» национального проекта «Образование» в 2022-2023 гг. на территории Республики Бурятия. Грантовый проект «Мини-футбол» по дополнительному образованию.
  5.  2022 год - Сертификат «100 ЛУЧШИХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ОРГАНИЗАЦИЙ». По результатам комплексной оценки, проведенной ООО «НИИ СРП», установлено, что ГБОУ «Республиканский бурятский национальный лицей-интернат №1» обладает высокой эффективностью Образования, вносит заметный вклад в развитие отрасли образования, имеет высокий уровень компетенции, подтвержденный многолетней профессиональной практикой, хорошую деловую репутацию, высококвалифицированный менеджмент и персонал.
  6. 2022 год – Победитель конкурса на премию Главы РБ в номинации «Лучшее образовательное учреждение реализующее программу обучения на бурятском языке».

Результаты деятельности:

  1. Общее количество выпускников- 55
  2. Поступили в Высшие учебные заведения -85%
  3. Общий средний балл на ЕГЭ-60%  
  4. Показатель работы школы, ее педагогического коллектива – количество победителей и призеров регионального этапа Всероссийской олимпиады школьников по всем предметам.                                                                                                                        
  5. А)В юбилейном 2020-2021 учебном году школьный этап всероссийской олимпиады школьников прошел с 06 по 23 октября 2020 года и всего участников – 418, в том числе 22 участника по бурятскому языку и бурятской литературе. В региональном этапе ВОШ-2021 от РБНЛИ №1 приняло участие 17 лицеистов, всего победителей и призеров – 7: два первых места, одно второе, одно третье, одно четвертое и одно пятое место
  6. Б) В 2021-2022 учебный год: на школьном этапе приняло всего – 964 участника, на муниципальном этапе – 85 участников, на региональном этапе – 11 участников. На муниципальном этапе 4 победителя и 6 призеров по предметам. На региональном этапе 1 победитель и 3 призера

Одаренных детей, учащихся лицея, учат одаренные педагоги. Тому подтверждением являются результаты участия педагогов нашего лицея в профессиональных конкурсах педагогического мастерства. Наши учителя являются победителями и дипломантами многих конкурсов.  

Достижения педагогов (2020 – 2022)

  1. Дабаева Дари Цырендоржиевна, воспитатель – лауреат конкурса «Воспитать человека», 2020 г.
  2. Батомункуева Лариса Михайловна, учитель начальных классов - III Региональный чемпионат «Навыки мудрых» РБ по стандартам WorldSkills Russia – II место, 2020 г.
  3. Цырендашиева Татьяна Дашинимаевна, учитель бурятского языка в начальных классах - межрегиональный конкурс учителей бурятского языка и литературы «Эрхим багша» – диплом III степени. 2020 г.
  4. Ринчинова Ольга Викторовна, учитель начальных классов – победитель конкурса лучших учителей образовательных учреждений на денежное поощрение за высокое педагогическое мастерство и значительный вклад в образование (федеральный уровень), 2020 г.
  5. Будаин Светлана Гончиковна, учитель начальных классов – победитель конкурса лучших учителей образовательных учреждений на денежное поощрение за высокое педагогическое мастерство и значительный вклад в образование (региональный уровень), 2020 г.
  6. Мункуева Мира Баировна, учитель бурятского языка и литературы – победитель конкурса лучших учителей образовательных учреждений на денежное поощрение за высокое педагогическое мастерство и значительный вклад в образование (федеральный уровень), 2021 г.
  7. Раданжапова Светлана Владимировна, учитель начальных классов - победитель конкурса лучших учителей образовательных учреждений на денежное поощрение за высокое педагогическое мастерство и значительный вклад в образование (федеральный уровень), 2021 г.
  8. Бальжиева Марина Аранзаевна, учитель биологии – лауреат Республиканского конкурса «Учитель года», 2022 г.

Публикации

 

      1. Сборник «Найрамдалай Дугы». Вышел осенью 2020 года

       В данный сборник вошли материалы и тезисы выступлений, защиты проектных работ, прозвучавших на площадках традиционного V международного фестиваля национальных культур, который прошел 30-31 октября 2019 г. в ГБОУ «Республиканский бурятский национальный лицей интернат №1» г. Улан-Удэ, Республики Бурятия.       Издание представляет результаты исследовательских работ учащихся 2-11 классов общеобразовательных организаций Республики Бурятия, Республика Саха (Якутия), г. Братск, Иркутской области, совместной российско-монгольской школы Монголии.         Сборник адресован широкому кругу читателей и исследователей, а также учащимся, их родителям, учителям и педагогам дополнительного образования.

      2. Статья «Школа этнокультурного образования», апрель 2021 года в журнале «Вестник экономики»

      3. Серии статей к 75-летию лицея на бурятском языке в газете «Буряад Унэн», март – май 2021 года

      4. Блог статей к 75-летию лицея на русском языке в газете «Буряад Унэн», апрель – май 2021 года

      5. 2021 г. сборник ученических исследовательских работ «Первые шаги»: изд-во «Бэлиг», г. Улан-Удэ

      6. 2021 г. сборник ученических исследовательских работ «Первые шаги»: изд-во «Бэлиг», г. Улан-Удэ

      7. Статья «РБНЛИ №1. 75 лет». Энциклопедия «Золотой фонд кадров Родины», 2022

      8. Юбилейная книга к 75-летию лицея «История Республиканского бурятского национального лицея». Издательство «БЭЛИГ», 2022

Над созданием книги к юбилею школы принимал участие весь коллектив школы, особую благодарность выражаем нашим ветеранам Декабрине Ошировне Зандановой, Татьяне Григорьевне Ильиной, Жамбалме Дондоковне Жамбуевой, Валентине Гавриловне Дашиевой, также благодарим руководителей методических объединений, директора цирковой школы Наталье Афанасьевой, директору ДШИ №8 Татьяне Владимировне Гунгаевой и всем выпускникам, которые поделились своими воспоминаниями о родной школе.

Υелhэн нүхэдэй уулзалгын үдэшэ сугларhан таанарта   амаршалгын  үгэнүүдые хэлэхыень, һургуулиин захирал, хэлэ бэшэгэй эрдэмэй кандидат Булат Баирович Шойнжоновта үгэ үгэхыемнай   зүбшөөгыт.

Уулзалгынгаа үдэшые аятай зохидоор, зугаатайгаар угтытдаа гээд, бэлэг болгон таанарай анхаралда хүүгэдэй дуу хатарай «Наран» ансамблиин багахан концерт.

(Концертная программа)

Вед. Все мы знаем, что чудес на свете не бывает. И все – таки в нашей школе возможно все. Любые чудеса и превращения.

Вед. Давайте вновь вернемся в детство, вспомним свои беспечные школьные дни, сядем за парты и превратимся в учеников.

Вед. Дорогие друзья, помните, что ваши успехи, ваша радость - это и наши успехи, и наша радость. Мы очень хотели бы узнать, кем стали наши выпускники, где работают, как сложилась их судьба.

Вед. Аяар холын 60-жэлэй саадатээ жэгтэй hонороор жэнгирhэн hургуулиин хонхын абяан мүнөөшье дуулдаhан шэнги хаш!

Вед. Мунөө 60-жэлэй ба 55-жэлэй саана hургуулияа түгэсэhэн эгээл хүндэтэй айлшадаа тайзан дээрэ уринабди.

  (Парням 10-х кл. быть готовым помочь)

Вед. Һайн даа.

Вед. Прошло 50 лет, как отзвенел для них последний школьный звонок, но в памяти наших дорогих юбиляров остались те поучительные уроки и интересные мероприятия, школьные друзья и веселое время на переменках.

Вед. Мүнөө 1973 ба 1978 ондо hургуули дүүргэhэн айлшадаа уринабди.

  (Парням 10-х кл. быть готовым помочь)

Вед. Уулзажа урданайхияа hэргээгыт,

Υнгэрhэн түүхэеэ уудалыт.

Шэнэ үеын лицей - hургуулияа

Суг хамта суурхуулаял.

Вед. Поделиться воспоминаниями о своей школьной жизни приглашаем выпускников 1983 и 1988 года.

Вед. Түрүүшын багша намтарайтнай эхин,

Түрэhэн эхэтэймнай адли hанагдадаг.

Ашата багшын hургаал дурдан

Υзэгтэ оруулhан өөрынгөө багшые

Υе наhандаа хэзээшье мартаагүйт.

Вед. Тайзан дээрэ 1993 ба 1998 ондо hургуулияа түгэсэгшэдые уринабди!

Вед. Абынгаа сахиhан сэбэр нэрые,

Эхынгээ үгэhэн энэрхы сэдьхэлые,

Багшынгаа захиhан нангин үгые

Абажа, сахижа ябаhан таанараа

Тайзан дээрээ урин 2003 ба 2008 онойхидые угтанабди!

Вед. Υелhэн нүхэдэй уулзалгада

Υрдилдэн олоороо ерэhэн

Υнэн үгөө хэлэлсэхэеэ

Υлүү ехээр бэлдэhэн 2013 ба 2018 ондо дүүргэгшэдээ уринабди!

Вед. Дорогие выпускники!

Вот подходит к концу наш вечер.

Мы благодарим всех, кто пришёл на эту встречу.

Двери лицея всегда для вас открыты.

Вед. И где бы вы не были, что бы с вами не случилось

Знайте, что есть на земле место, где вас всегда будут ждать

Где вам всегда будут рады

Это ваш родной РБНЛИ№1

Вед. Хүндэтэ багшанар, хүмүүжүүлэгшэд!

Орёо хүндэ багшын мэргэжэлтэйт,

Оньhыень таан, оншотой алхалнат.

Олон шабинараа тэгшэхэн энхэрнэт,

Оролдосын hэшхэлээр орьёлдо зоригжуулнат.

Вед. Эдирхэн наhыемнай баяжуулhан

Эгээл хүндэтэ багшанартаа

Аласай эрдэм руу шэглүүлhэн

Арадтаа суутай hургуулидаа

Бултанай зүгhөө баяр хүргэнэбди!

Вед. Энэ үдэшэдэ ерэhэндэтнай бултандатнай hайниие хүргөөд, хэжэ байгаа ажал хүдэлмэридөө урмашажа, баяр үзэжэ, ерээдүй байдалда этигэл найдалаа алдангүй, элүүр энхэ ба амар мэндэ ажаhуухыетнай хүсэнэбди!

Вед. Мы желаем вам здоровья, долгих счастливых дней, чистого неба, яркого солнца и просто хорошего настроения.

Вед. Дахин уулзатараа баяртай!

Вед. До новых встреч!