Педагогическая копилка

Перелыгина Елена Викторовна

Урок по теме "Шотландия"  в 6 классе  с использованием ИКТ, мультимедийного проектора на базе учебного комплексa "English VI" (Афанасьева О.В., Михеева И.В.)

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon scotlandpr.ppt655.5 КБ
Файл prilozhenie_1.docx18.62 КБ
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok.doc44.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

Приложение 1

The capital of Scotland is:

  1. Moscow
  2.  Edinburgh
  3.  Glasgow
  4.  Cardiff

The national dress of Scots is:

  1. kimono
  2.  caftan
  3.  kilt

The Scottish musical instrument is:

  1. the piano
  2.  the pipe
  3.  the guitar
  4.  the violin

National sport in Scotland is:

  1. golf
  2. volleyball
  3. basketball
  4. football

River in Scotland is:

  1. The Thames
  2. The Volga
  3. The Clyde
  4. The Nile

Scotland is situated in:

a)   In Russia

b)   In the United Kingdom

c)   In Japan

d)   In China

Official residence of Queen when she is in Edinburgh:

  1. Castle
  2. Princes Street
  3. Cannongate
  4. Holyrood Palace

Statue in Old Town:

  1. a cat
  2. a mouse
  3. a dog
  4. a horse

How many parts is Scotland divided into?

  1. 2
  2. 1
  3. 4
  4. 7

Town which is the heart of industry in Scotland:

  1. Moscow
  2. Glasgow
  3. Beijing
  4. Edinburgh



Предварительный просмотр:

                  Тема урока: Шотландия.

Цель урока: Обобщить лексический материал по теме.

Образовательные задачи:

  • Учить владеть лексическими и грамматическими знаниями по теме.
  • Развивать навыки  чтения, аудирования и неподготовленной устной речи по теме.
  • Учить вести диалог с использованием выражений согласия и несогласия.

Развивающие задачи:

  • Развивать навыки самостоятельной и групповой творческой работы.
  • Развивать эмоцианально правильную реакцию в ходе беседы.
  • Развивать мышление, внимание, логику высказывания.
  • Cовершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся.

Воспитательные задачи:

  • Воспитывать у учащихся толерантное и уважительное отношение к другой культуре.
  • Воспитывать желание к познанию нового.
  • Создавать положительную мотивацию к изучению языка.

Учебные задачи:

  • Вывести учащихся на творческий уровень владения лексическим и грамматическим материалом.
  • Продолжить формировать ЗУН в аудировании.
  • Продолжить формировать ЗУН в говорении.

Оборудование:

ПК, интерактивная доска, презентации в PowerPoint, видеофильм, Internet, индивидуальные доски.

Ход урока:

1. Организационный момент.  

Good morning, my dear friends! What country do these pictures remind you of? Why? (Slide 1) Today we are going to talk, to read, to watch video about Scotland (Slide 2).

By the way, what do you know about Scotland? Let’s remember the general information about the country and answer the following questions (Slide 3)

2. Опрос учащихся по заданному на дом материалу.

What have you prepared for the lesson? What was your homework?  

Дети должны приготовить викторину (по 5 вопросов с выбором ответа в виде теста) по прочитанному тексту в Reader “Facts about Scotland” (pp.58-59)

Now we are going to work in groups of three reading and answering the questions. (приложение 1)   

3. Чтение с элементом грамматического задания экзаменационного типа.

So, we have known a lot about Scotland and, to my mind, it will be easy for you to do the next task. Read the text “Scotland nowadays”. Use the words given in capitals at the end of each line to form a word that fits in the place in the same line. (Slide 4)

Remind the procedure how to do this type of work in the right way (Slide 5).

Now you are ready to start. Write down all the words in your boards. У каждого ученика есть доска формата А4, на которой они пишут фломастером свои ответы и показывают учителю. Учитель сразу видит правильные или неправильные ответы. Let’s check the task. Read the text with the appropriate words. Explain your choice. Well done! Now try to answer the following questions. (Slide 6)

4. Аудирование с общим охватом содержания, т.е. с пониманием лишь основной части. Просмотр видеофильма (video-film about Highland Games from “Introducing Great Britain” Longman) Well, let’s watch the film about Highland Games in Scotland and be ready to speak about interesting facts. Make notes on your individual boards

5. Устные высказывания.

 Now let’s share of your ideas in turns.

6. Работа в парах.

We are going to work in pairs. Make up the list of 9 the most interesting facts, places, symbols connected with Scotland. What do you imagine when you think of this country and its people? They may be both words and phrases. Briefly give your opinion and reasons. Your partners should say if he/she agrees or disagrees and why.

Let me remind you of some useful statements of giving opinions, agreeing and disagreeing (Slide 7).  I’d like you to use these phrases as many as you can.

So, what are your words and phrases?  

7. Игровой момент. Работа командами.  

Now it’s the time for playing. You are going to work in two teams “Tic and Tac”. I am writing your words and phrases on the screen (Slide 8). Each team should choose one of the word or phrase and retell the story which is associated with it. If the story contains five or more sentences, I mark this word with the appropriate mark “X” or “O”.

8. Индивидуальная работа. Аудирование и монологическая речь.

And I’d like to finish our lesson with the song called “Scotland the Brave”.  What do you imagine the song will be about? Now listen to the song, watch and be ready to sound the pictures (Slide 9)    http://www.youtube.com/watch?v=-kEm-z6GGx8&feature=related

9. Домашнее задание.

Your homework is to make a poster or collage devoted to Scotland and to be ready to comment on it.

10. Подведение итогов. Рефлексия приобретенных знаний и умений. 

Our lesson is coming to an end. And now self-assessment. (Приложение 2)

Учитель раздает листы с вопросами. Ученики заполняют вопросник  и сдают учителю.

The lesson is over. See you next lesson.