Для коллег

Скирневская Виктория Борисовна

Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Рекомендации

учителям

1. Учитывайте трудности адаптационного периода, возрастные особенности пятиклассников в выборе терминологии, подборе методических приемов.

2. Не перегружайте учеников излишними по объему домашними заданиями, дозируйте их с учетом уровня подготовки ученика, гигиенических требований возраста.

3. Следите за темпом урока — высокий темп мешает многим детям усваивать материал.
4. Налаживайте эмоциональный контакт с обучающимися в классе.

5. На заседаниях методических объединений, классных и общешкольных совещаниях выработайте единые требования к учащимся (соблюдайте единый орфографический режим, критерии оценок).
6. Развивайте общие учебные умения и навыки, учите ребят правильно учиться.

7. Налаживайте эмоциональный контакт с родителями учащихся.

8. Никогда не используйте оценку как средство наказания ученика. Оценка достижений должна быть ориентацией на успех, способствовать развитию мотивации к учению, а не ее снижению.
9. Замечайте положительную динамику в развитии каждого отдельного ученика (нельзя сравнивать «Машу с Петей», можно — «Петю вчерашнего и сегодняшнего»).

10. Развивайте навыки самоконтроля, умение оценивать свою работу и работу класса. Не бойтесь признать свои ошибки. Постоянно анализируйте все плюсы и минусы в своей работе.
11. Разнообразьте методику работы в группах, в парах, индивидуально.

12. Не создавайте психотравмирующих ситуаций при выставлении оценок за контрольные работы, за четверть и т. д., выставляйте оценки не формально, а с учетом личностных особенностей и достижений каждого ученика.

13. Наряду с оценкой чаще используйте положительные оценочные суждения («молодец, хороший ответ, справился» и т. д.).

14. Используйте систему поощрений, а именно: фотографии лучших учеников, грамоты, благодарности родителям (письменные, устные), положительные записи в дневнике.

15. Поддерживайте контакт с классным руководителем, узнавайте о проблемах ребенка, его здоровье, семейных отношениях.

16. Не допускайте педагогического манипулирования.

17. В течение первого месяца обучения (сентябрь) используйте «бездвоечное» обучение.
18. Грамотно используйте дневник учащегося для связи с родителями.

19. Учитывайте в планировании учебной работы динамику умственной работоспособности пятиклассника в течение дня, недели.

20. Учитывайте индивидуальные психологические особенности ребенка: темперамент и связанные с ним «врабатываемость», темп, переключение, особенности внимания, двигательная активность и т.д.



Предварительный просмотр:

To have a finger in every pie – ко всякой бочке затычка
To be on one’s toes – быть энергичным, деятельным
To set one’s heart on smth. – страстно желать чего-тоПоказать полностью..
To give a hand – помогать
To be all ears – внимательно слушать
To have ones’ head in the clouds – витать в облаках
To put one’s feet up – отдыхать, расслабляться
To catch smb’s eye – бросаться в глаза, обращать на себя внимание
To bite one’s tongue – закусить язык
To be down in the mouth – повесить нос, быть в унынии
To keep one’s fingers crossed – держать кулачки, надеяться на удачу
To be tearing one’s hair out – рвать на себе волосы
To rack one’s brain – ломать голову
To put smb’s mind at rest – успокаивать кого-либо
To break smb’s heart – разбивать сердце
To fall head over heels in love – влюбиться по уши
To keep one’s head above the water – держаться на плаву, бороться с трудностями>
To see eye to eye – разделять чье-то мнение
To do smth. to one’s heart content – делать что-либо сколько душе угодно
To play smth by ear – импровизировать
To put one’s foot in it – попасть впросак, говорить что-то бестактное
To get out of hand – выходить из под контроля
To pay through the nose – платить втридорога
To feel one’s heart sink – сердце упало
To keep one’s ear to the ground – держать ухо востро
To turn one’s nose up at smth. – задирать нос, относиться с презрением
To say smth. tongue-in-cheek – говорить иронично, насмешливо
To be banging one’s head against a brick wall – биться головой о стену
To cast one’s eye over smth. – бегло посмотреть на что-то, пробежать глазами
To not put a foot wrong – никогда не ошибаться



Предварительный просмотр:

Рифмовки на буквы английского алфавита

Аа    Apples here, apples there, Apples, apples everywhere!

Bb   Bounce! Bounce! It is my ball! It doesn't want to stop at all.

Cc   I am the cat. My name is Hat. I am not fat. I like to chat!

Dd   I am the dog, My name is Jack. My coat is white. My nose is black.

Ее   Little yellow bee, bee, bee! How many flowers can you see?

Ff    One, two, three, and four, and five! I have got a fish alive!

Gg   I am a girl. I've got a doll. Her name is May! We like to play.

Hh   Little mouse, little mouse! Where is your house? I am a poor mouse, I have no house.

Ii     Spring is coming! Warm and nice! Ice is melting! Poor ice!

Jj    Merry Jimmy Jinn is jumping in his jeans.

Kk     The King is strong. The King is brave. What is his name? He is Nick Grey.

LI     Who lives in Africa? He, she or me? One lion, two lions, three...

Mm   Little mice, little mice! Would you like a piece of ice? We would like a piece of cheese. Yes, please!

Nn   How much is one plus one? Two big nuts for little son.

Oo   "Tick-Tock! Tick-Tock! Play and walk," says the clock.

Pp    I've got a pet. My pet is a pig. His name is Pick. He is not big.

Qq     Marry the Queen can dance and sing.

Rr     One, two, three! One, two, three! Nice red roses you can see!

Ss     Oh, Mary! Come and see! A big snake is in the tree.

Tt    Where is Tricky? Where is he? He is under the table. Oh, I see.

Uu    (a riddle) I've got a flower above my head. Blue and yellow, green and red.

Vv   Can you dance? Can you sing? I can play the violin.

WW   Tim is slim. Tim is tall. He can sit on the wall.

Xx    I see two funny foxes With two small boxes.

Yy   Fly! Fly! In the sky! My nice and funny kite!

Zz    We go, we go, we go to the zoo! We can see a tiger and a zebra, too.

        



Предварительный просмотр:

Ann,  2458760

Lizzy, 8095427

Dan, 1340980

Kim, 2094759

Sam, 2570984

Kate, 2036187

Pam, 2167854

Tom, 3098406

Ron, 3790087

Jim, 3908751

Tim, 2341897

Poly, 8973107

John, 9807624

Sally, 8704321

Lily, 4095679

Nick, 8076945

Ann,  2458760

Lizzy, 8095427

Dan, 1340980

Kim, 2094759

Sam, 2570984

Kate, 2036187

Pam, 2167854

Tom, 3098406

Ron, 3790087

Jim, 3908751

Tim, 2341897

Poly, 8973107

John, 9807624

Sally, 8704321



Предварительный просмотр:

Hello!                Hi!                       What is your name? My name is Pam.              And what is your name? My name is Peter.                      Nice to meet you! Nice to meet you too! How old are you? I am 9.  And you?                     I am 10.               How  are you?                                  I am fine, thank you.                       And how  are you? I am very well, thanks!        Good bye!             Bye!

Hello!                Hi!                       What is your name? My name is Pam.              And what is your name? My name is Peter.                      Nice to meet you! Nice to meet you too! How old are you? I am 9.  And you?                     I am 10.               How  are you?                                  I am fine, thank you.                       And how  are you? I am very well, thanks!        Good bye!             Bye!

Hello!                Hi!                       What is your name? My name is Pam.              And what is your name? My name is Peter.                      Nice to meet you! Nice to meet you too! How old are you? I am 9.  And you?                     I am 10.               How  are you?                                  I am fine, thank you.                       And how  are you? I am very well, thanks!        Good bye!             Bye!



Предварительный просмотр:

1

-У Тома есть коллекция монет?

-Нет. У него есть коллекция марок.

2

 И Соня – лучшие подруги. У них есть коллекция кукол.  О 28 кукол, а у Сони 13 кукол.

3

- У меня есть большая коллекция монет.

-А у тебя есть монеты из Новой Зеландии?

. но у меня есть английские, американские , французские и австралийские монеты.

4

 У меня новая марка в коллекции.  Я счастлив!

5

- У меня дома много видеофильмов.

-А какой твой любимый фильм?

6

- Сколько лет этой марке?

-Она очень старая.  90 или 100 лет.

1

-У Тома есть коллекция монет?

-Нет. У него есть коллекция марок.

2

 И Соня – лучшие подруги. У них есть коллекция кукол.  О 28 кукол, а у Сони 13 кукол.

3

- У меня есть большая коллекция монет.

-А у тебя есть монеты из Новой Зеландии?

. но у меня есть английские, американские , французские и австралийские монеты.

4

 У меня новая марка в коллекции.  Я счастлив!

5

- У меня дома много видеофильмов.

-А какой твой любимый фильм?

6

- Сколько лет этой марке?

-Она очень старая.  90 или 100 лет.

1

-У Тома есть коллекция монет?

-Нет. У него есть коллекция марок.

2

 И Соня – лучшие подруги. У них есть коллекция кукол.  О 28 кукол, а у Сони 13 кукол.

3

- У меня есть большая коллекция монет.

-А у тебя есть монеты из Новой Зеландии?

. но у меня есть английские, американские , французские и австралийские монеты.

4

 У меня новая марка в коллекции.  Я счастлив!

5

- У меня дома много видеофильмов.

-А какой твой любимый фильм?

6

- Сколько лет этой марке?

-Она очень старая.  90 или 100 лет.

1

-У Тома есть коллекция монет?

-Нет. У него есть коллекция марок.

2

 И Соня – лучшие подруги. У них есть коллекция кукол.  О 28 кукол, а у Сони 13 кукол.

3

- У меня есть большая коллекция монет.

-А у тебя есть монеты из Новой Зеландии?

. но у меня есть английские, американские , французские и австралийские монеты.

4

 У меня новая марка в коллекции.  Я счастлив!

5

- У меня дома много видеофильмов.

-А какой твой любимый фильм?

6

- Сколько лет этой марке?

-Она очень старая.  90 или 100 лет.



Предварительный просмотр:

 People have__________ seasons every year. They are___________, ___________,__________,

____________. In winter it is_______________________. Children can ski and _____________

in winter. In spring it is _____________________. Boys and girls ________________________

in spring. In summer it is ____________________. Children like to _______________________

in summer. In autumn it is _____________________. It is time for ___________to fly to Africa.

I like ___________ because______________________________________________________.

People have__________ seasons every year. They are___________, ___________,__________,

____________. In winter it is_______________________. Children can ski and _____________

in winter. In spring it is _____________________. Boys and girls ________________________

in spring. In summer it is ____________________. Children like to _______________________

in summer. In autumn it is _____________________. It is time for ___________to fly to Africa.

I like ___________ because______________________________________________________.

People have__________ seasons every year. They are___________, ___________,__________,

____________. In winter it is_______________________. Children can ski and _____________

in winter. In spring it is _____________________. Boys and girls ________________________

in spring. In summer it is ____________________. Children like to _______________________

in summer. In autumn it is _____________________. It is time for ___________to fly to Africa.

I like ___________ because______________________________________________________.

People have__________ seasons every year. They are___________, ___________,__________,

____________. In winter it is_______________________. Children can ski and _____________

in winter. In spring it is _____________________. Boys and girls ________________________

in spring. In summer it is ____________________. Children like to _______________________

in summer. In autumn it is _____________________. It is time for ___________to fly to Africa.

I like ___________ because______________________________________________________.

People have__________ seasons every year. They are___________, ___________,__________,

____________. In winter it is_______________________. Children can ski and _____________

in winter. In spring it is _____________________. Boys and girls ________________________

in spring. In summer it is ____________________. Children like to _______________________

in summer. In autumn it is _____________________. It is time for ___________to fly to Africa.

I like ___________ because______________________________________________________.



Предварительный просмотр:

 

International News!

Gossip Column

Sports News

TV Guide

Science

Readers’ Letters

International News!

More than 2.500 people ____________ (kill) during the earthquake in Iran. The earthquake measured 6.7 on the Richter’s scale.

Gossip Column

New scandalous photos of Gabriella Hunt ____________ (upload) online recently!

Sports News

The world 100 meters record____________ (break) the second time this week.

TV Guide

A new episode of Sponge Bob ____________  (shoot) our town this month!

Science

A new planet ____________ (find) in the constellation Aquarius. The planet ____________ (find) by astronomers in California last week.

Readers’ Letters

I wonder if anybody can answer my question. How much lipstick ____________ (eat) on

average  by a woman every year?

(answers)

International News!

More than 2.500 people were killed during the earthquake in Iran. The earthquake measured 6.7 on the Richter’s scale.

Gossip Column

New scandalous photos of Gabriella Hunt have been uploaded online recently!

Sports News

The world 100 meters record has been broken for the second time this week.

TV Guide

A new episode of Sponge Bob is being shot in our town this month!

Science

A new planet has been found in the constellation Aquarius. The planet was found by astronomers in California last week.

Readers’ Letters

I wonder if anybody can answer my question. How much lipstick is eaten on average by a woman every year?


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

THE MASS MEDIA Please complete the sentences... Don’t miss the answers! Are you ready?

Слайд 2

The Mass Media The Mass Media is... a) ... A way to inform people. b) ... A mathematical account. c) ... A special TV programme. The Mass Media

Слайд 3

 The Mass Media Go Back Next

Слайд 4

X The Mass Media Go Back

Слайд 5

The Mass Media The Press consists of... a) ... Television and radio. b) ... Magazines and television. c) ... Newspaper and magazines.

Слайд 6

The Mass Media  Go Back Next

Слайд 7

The Mass Media X Go Back

Слайд 8

The Mass Media You can listen to music ... a) ... On the radio, TV and Internet. b) .... On the radio only c) ... In a magazine.

Слайд 9

The Mass Media  Go Back Next

Слайд 10

The Mass Media X Go Back

Слайд 11

The Mass Media YOU CAN READ THE NEWS ... a) ... In the newspaper. b) ... On the internet. c) ... Both the newspaper and the internet.

Слайд 12

The Mass Media  Go back Next

Слайд 13

The Mass Media X Go back

Слайд 14

The Mass Media You can find pages ... a) .... On the radio. b) ... in magazines and newspapers. c) ... On Television.

Слайд 15

The Mass Media  Go back THE END GREAT JOB!

Слайд 16

The Mass Media X Go back



Предварительный просмотр:

Questions:

Your friend’s name:

  1. How do you get the news?

1.

  1. Do you read newspapers or magazines more?

2.

  1. How often do you read newspapers/magazines?

3.

  1. What’s your favourite newspaper/magazine?

4.

  1. Do you like to watch TV?

5.

  1. How much time do you spend on watcing TV every day?

6.

  1. What do you usually watch on TV?
  • cartoons
  • films (comedies/documentaries/

horror films/soap operas/ adventures)

  • news
  • talk/game/reality/quiz shows
  • sport programmes

7.

  1. Do you use the Internet?

8.

  1. How often do you use the Net?

9.

    10. Why do you surf the net?

  • for playing games
  • for talking to my friends
  • for reading the news
  • for finding information
  • for downloading films/music/pictures

10.

Is mass media important

to your friend? Why?

MASS MEDIA REPORT



Предварительный просмотр:

Тest 2.                                                                                                    V-1

  1. Выбери правильное слово для каждого предложения.

denies             regrets

a) Even though the teacher caught Penny cheating, she still……………….. it.

b) John…………………….. his decision to leave school early and work at his father's shop.

missing           losing

a) I have such a heavy work load! I feel like I'm…………………..control!

b) Brenda has been ………………………….her friends terribly ever since she changed schools.

harm               hurt

a) Stephen needs to apologise to Kate because he's really……………………….. her feelings.

b) Not eating properly and getting too little sleep can eventually ……………….your health.  

2.  Выбери грамматически правильную конструкцию

1. Richard is studying hard for getting / to get good marks in all his exams.

2.  Mr Roberts wanted to see Sam with a view /  with the aim to discussing his behaviour in class.

3.  Lily left a note for James so as / so that to remind him about his dentist's appointment.

4.  Ann couldn't sleep because of / because she was feeling stressed out.

3. Послушай интервью с подростками, в котором они рассказывают, как помогают друзьям в разных ситуациях. Соедини говорящих с их утверждениями. Одно утверждение лишнее.

Speaker 1

Speaker 2

Speaker 3

Speaker 4

Speaker 5

Speaker 6

A I'm always ready to protect my friend.

В I like sharing my friend's interests.

С A little help is often all that is needed.

D I want to help my friend with her family problems.

E My friends always come to me for help.

F I'm willing to make sacrifices for my friend.

G I encourage my friend to be honest.


Тest 2.                                                                                                    V-2

  1. Выбери правильное слово для каждого предложения.

alone                   lonely

a) Jane gets a bit ……………………….at times living on her own.

b) Kelly was ………………………….in the house, as everyone else had gone to the cinema.

on                       down

a) It was pouring outside, so she put…………………….. her raincoat.

b) Jeff will lose all his friends if he continues to put them………………………..

minimal                                  concentrated

a) Henry does his bit for the environment by buying goods that use……………………. packaging.

b) Why buy a big box of washing powder when you can choose one that comes in……………………. form?

2.  Выбери грамматически правильную конструкцию

1. The test had so / such difficult questions that nobody could answer them.

2.  Alex came home late due to / since the fact that his teacher had asked him to stay behind after school.

3. Perhaps you could talk to someone about your problem, so that / in order you can get it off your chest.

4. Brian has such /so many problems that he doesn't know which to deal with first.

3. Послушай интервью с подростками, в котором они рассказывают, как помогают друзьям в разных ситуациях. Соедини говорящих с их утверждениями. Одно утверждение лишнее.

Speaker 1

Speaker 2

Speaker 3

Speaker 4

Speaker 5

Speaker 6

A I'm always ready to protect my friend.

В I like sharing my friend's interests.

С A little help is often all that is needed.

D I want to help my friend with her family problems.

E My friends always come to me for help.

F I'm willing to make sacrifices for my friend.

G I encourage my friend to be honest.



Предварительный просмотр:

Устойчивые выражения c неопределенным артиклем

(Set expressions used with indefinite article)

a great many of

a great deal of

as a rule

as a result

all of a sudden

as a matter of fact

to keep a secret

to make a fool of

to go for a walk

to be in a hurry

It’s a pity!

It’s a pleasure!

В сочетаниях с глаголами to have, to take, to give:

to have a good time

to have a chance

to have a rest

to have an opportunity

to have a look (a smoke)

to take an interesting in

to take a shower

to give a hand

Устойчивые выражения без артикля

(Set expressions used without any article)

to be in despair                 

to be of importance

to be in (out of) danger

to be at home (work, school)

on foot

on leave

on business

on holidays

on sale

to go to school (bed)

to go to sea (стать моряком)

by air (sea, land)

by bus (train)

by chance

by heart

by name

by mistake

in detail

in (out of) doors

in time (во время)

to go home

at night

at present

at first sight

at dinner (lunch)

to leave (finish) school

for example

for instance

from beginning to end