Инновации

Инновационная деятельность

Скачать:


Предварительный просмотр:

Инновационная деятельность

Аюровой Димчигмы Цырендашиевны учителя бурятского языка и литературы МБОУ «Урда-Агинская средняя общеобразовательная школа им. Г.Ж. Цыбикова»

                Заслуживает внимания инновационная деятельность учителя родного языка и литературы  Аюровой  Димчигмы  Цырендашиевны по теме «Музейная педагогика в Школе Успеха».  Суть ее работы в этом направлении заключается в создании условий для вырабатывания у учащихся школы позиции созидания,  заинтересованного исследователя,  позиции личной ответственности  к истории школы, села, родины. Для того чтобы приобщить школьников к истории,  учитель непосредственно погружает их  в культурно—историческое пространство школьного музея. С 1 класса  по 11 класс в классах проводятся музейные уроки по составленной учителем авторской программой  «Музейная педагогика».  Кроме этого под руководством Аюровой Д.Ц. работает клуб «Поиск», который занимается исследовательской, поисковой деятельностью. Учащиеся  отбирают  материал,  проводят классификацию,  исследуют и в конечном итоге  пишут исследовательские работы, защищают проекты на традиционных  научно-практических конференциях «Цыбиковские чтения», проводимых на уровне района, округа. Инновационная работа учителя по музейной педагогике востребована, имеет огромное значение в  практике духовно-нравственного, гражданско-патриотического, историко-краеведческого и этнокультурного воспитания школьников,   формирует духовность человека.

      


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Буряад литература үзэлгэдэ шүүмжэлхы бодожо үзэхын технологи нэбтэрүүлгэ

Слайд 2

Yхибʏʏдэй ухаан бодолынь проблемнэ ситуацида ороходоо хʏгжэнэ, тиихэдээ тэдэ өөhэдөө хэрэгтэйгээ «суглуулна». (Л. Выготский)

Слайд 3

согсололго Удхашалга Дуудалга Технологиин hуури болохо хэшээлэй шатанууд :

Слайд 4

Т ʏрʏʏшын шатын зорилгонууд: - ʏхибʏʏдэй hонирхол тʏрʏʏлхэ - анханайнь мэдэсэ согсолхо - эдэбхитэй х ʏдэлʏʏлхэ

Слайд 5

Һурагшадай ажаябуулга: - hурагша ʏзэжэ байhан темээрээ ямар юумэ мэдэхэбиб гэжэ hанаха - шэнэ темэ ʏзэхынгөө урда мэдэсэеэ согсолхо - hонирхожо, мэдэсэеэ ʏргэдхэхэ гэжэ асуудалнуудые табина

Слайд 6

Методическа арганууд: Байhан мэдэсэеэ тобьег болгохо Гол ʏгэнʏʏдээр найруулга-багсаалга бэшэхэ Абаhан мэдэсэеэ удхашалга (графическаар харуулха): кластер, таблица З ʏб ба буруу баталалга «Юун гэжэ hананабта?» гэhэн наадан г.м.

Слайд 7

«З ʏб ба буруу баталалга » гэhэн арга Темэ «Т ʏлөөнэй нэрэ ». (6 класс) Эндэ гансал т ʏлөөнэй нэрэнʏʏд бэшээтэй : би, тэдэ, соо, манай, дээрэ.________ Мэдʏ ʏлэл соо тʏлөөнэй нэрэнʏʏд заабол нэрлʏʏлэгшэ болодог . Мэдʏ ʏлэл соо тʏлөөнэй нэрэнʏʏд юрыншье гэшʏʏд ба нэрлʏʏлэгшэшье байжа болохо Тʏлөөнэй нэрэнʏʏд 1, 2, 3-дахи нюурай байдаг. Т ʏлөөнэй нэрэнʏʏд тоодо ба падеждэ хубилдаг. « Иимэ дулаан ʏбэл hая наашашье болоогʏй » гэhэн мэд ʏʏлэл соо т ʏлөөнэй нэрэ юрын гэш ʏʏн болоно.

Слайд 8

Удхашалга гэhэн шатын зорилгонууд - т ʏрʏʏшын шатада бии болоhон hонирхолыень, эдэбхииень дэмжэхэ - шэнэ мэдэсэеэ байhан мэдэсэтэйгээ холбохо - шэнэ тайлбари бии болгохо

Слайд 9

Методическа арганууд - «Поля дээрээ тэмдэглэлгэ»:"v" "+","-", и "?» - Олон янзын бэшэлгэ хэрэглэлгэ: хоеролжон дневник, бортовой журналы - Т ʏрʏʏшын шатада табиhан асуудалда харюу бэдэрэлгэ г.м.

Слайд 10

Һурагшадай ажаябуулга - багшын дурадхаhан аргаар мэдээсэлтэй контактда орохо (уншаха, шагнаха, хараха, опыт хэхэ) -шэнэ мэдээсэл абахадаа, поля дээрээ тэмдэг ʏʏдые табиха

Слайд 11

«Поля дээрээ тэмдэглэлгэ» гэhэн арга Юумэнэй нэрэ (6 класс) Юумэ тэмдэглэжэ, хэн?юун? гэhэн асуудалнуудта харюусадаг хэлэлгын хуби … Юумэнэй нэрэ тоодо, падеждэ хубилдаг, хамаададаг … Буряад хэлэндэ 7 падеж бии … Нэрын падеждэ байхадаа, мэд ʏʏлэл соо нэрлʏʏлэгшэ болодог . … Падежэй бусад асуудалда харюусахадаа, юрын гэш ʏʏд болодог . … г.м.

Слайд 12

Анализлалга гэhэн шатын арганууд - шэнэ мэдэсэеэ бэхиж ʏʏлгэ - абаhан шэнэ мэдэсэеэ өөрынгөө ʏгөөр тайлбарилга - hанал бодолоороо андалдалга

Слайд 13

Методическа арганууд - Кластер, таблицануудые зохеолго - Буруу ба з ʏб баталалгада, гол ʏгэнʏʏдтэ тэхэрилгэ - Табиhан асуудалнуудта харюу - Зохеохы ажал ябуулха ( синквейн ʏʏд )

Слайд 14

Һурагшадай ажаябуулга: - «хуушан" мэдээсэлээ «шэнэ» мэдээсэлтэйгээ зэргэс ʏʏлхэ - Һанал бодолоо өөрынгөө ʏгөөр дамжуулха, бэшэнтэеэ хубаалдаха -согсолхо.

Слайд 15

« Синквейн » Харгы Yргэн, жэгдэ ябуулна, г ʏйнэ , шэгл ʏʏлнэ Yргэн харгыгаар бидэ ерээбди. Трасса.

Слайд 16

Х ʏлеэгдэhэн дʏн Ш ʏʏмжэлэн бододог хʏнʏʏд Олон янзын асуудалнуудые табяад, тэрэнээ баталха Проблемэн ʏʏдые баталха Ажабайдалдаа абаhан мэдэсэеэ хэрэглэжэ шадаха Нʏхэрөө шагнажа шадаха Ондоо х ʏнэй бодолые даажа шадаха