Методическая копилка

. Тесты

Диагностика и мониторинг 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл testy.docx11.51 КБ
Файл svedeniya_o_realizuemykh_programmakh.docx13.82 КБ
Файл temdegey_nere_hesheeley_proekt.docx20.22 КБ
Файл stsenariy_talyn_duun.docx19.18 КБ

Предварительный просмотр:

Тесты

Диагностика и мониторинг

         Димчигмой Цырендашиевной на протяжении последних лет проводится творческая работа по созданию банка авторских тестовых и творческих  заданий для диагностики усвоения учебного  материала, для мониторинга индивидуального продвижения учащегося. Они помогают учителю выявлять проблемы,  над которыми следует работать, и  найти пути дальнейшего развития учащегося. Учителем разработаны тестовые задания, синквейны, кластеры по технологии критического мышления.  Также учителем составлены раздаточные, наглядно-дидактические материалы для каждого ученика, которыми они могут пользоваться на уроках, консультациях. Данные материалы  носят авторский характер, постоянно пополняются и  прошли рецензирование в Агинском ИПКРСС. После данной процедуры будет издан сборник творческих и тестовых заданий учителя в Бурятском республиканском институте совершенствования работников образования в г. Улан-Удэ. Димчигмой Цырендашиевной составлен проект внедрения технологии критического мышления на бурятском языке и активно используется на уроках.



Предварительный просмотр:

Сведения о реализуемых программах

В сельской местности бурятский язык сохраняется на достаточно хорошем уровне. Но тем не менее возникают проблемы нехватки единых учебно-методических комплектов. Поэтому учителям бурятского языка приходится разрабатывать программы, сборники тестовых заданий, творческих заданий.

Программы по бурятскому языку и литературе составлены на основе образовательного стандарта. Рабочие программы соответствуют обязательному минимуму содержания программ, включают базовый  компонент образования. В содержании календарно-тематического планирования реализуются коммуникационная, языковая, культуроведческая компетенции.

Создан банк заданий, который рецензирован в Агинском окружном институте повышения квалификации.

Ежегодно проводятся традиционные праздники Сагаалган, конкурсы «Сагаан  hарын  Дангина», «Сагаан hарын Баатар», неделя бурятского языка, где даются открытые уроки, проводятся различные конкурсы, викторины, игры. Учащиеся активно участвуют в мероприятиях, проводимых в рамках Месячника бурятского языка.

Работаю руководителем школьного музея истории. Музейные материалы используются на уроках.  

Результаты освоения учащимися образовательных программ

Один из важнейших показателей учителя – это успеваемость учащихся.

Анализ  результатов итоговых аттестаций 9 класса, мониторинг качества знаний учащихся показал динамику.

Класс            

2011-2012  уч.год

2012-2013  уч.год

Кол-во уч-ся

Успева-

емость,%

Кач-во

знаний,  %

Кол-во уч-ся

Успева-

емость,%

Кач-во

знаний,%

5

21

100  %

 67  %

14

100 %

67 %

6

15

100 %

 60 %

16

100 %

63 %

7

14

100%

 51 %

12

100 %

 60 %

8

12

100 %

 63 %

16

100 %

 55 %

9

 

17

100 %

 53 %

15

100 %

 67 %

Итого

164

100 %

60 %

142

100 %

67 %

Важным условием для изучения и развития своего языка является бережное отношение к языковым традициям, отношение к языку как к национальной ценности.



Предварительный просмотр:

Тема урокаТэмдэгэй нэрэнүүдэй хэлэлгэ соохи үүргэ

УМК: Жанчипова Ц.С, Цыремпилова О.Ш. «Буряад хэлэн. 6 класс»

 Тип урока: повторение и обобщение изученного материала.

Цель:

знакомство с ролью имён прилагательных в речи.

Задачи:

- дать представление о роли имен прилагательных в достижении точности и выразительности речи;

- развивать грамотную устную и письменную речь

- воспитывать любовь и уважение к богатству и многообразию родного языка.

Оборудование:

- раздаточный материал, мяч, ИКТ

Универсальные учебные действия (УУД):

Личностные: имеют эстетические потребности, ценности и чувства.

Регулятивные: самостоятельно определяют цель учебной деятельности, ищут средства ее осуществления.

Познавательные: самостоятельно предполагают, какая информация нужна для решения предметной учебной задачи в несколько шагов.

Коммуникативные: при необходимости отстаивают свою точку зрения, подтверждают аргументы фактами.

Ход урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

I Вызов

Слайд дээрэ

Прием «Что я знаю»

-Булта бодогты. Бэе бэе руугаа харая, энеэлдэе.

-Сайн! Бултыетнай харахадаа, баяртай байнаб. Муноодэрэй манай хэшээл энэ уряа доро унгэрхэ:

-Таанар бишыхан дуутэй гут?

Уhэтэй,               гараараа,

Нюдэтэй            хулоороо

Хуугэн               улгы соо

Эльгэ хатан хэбтэнэ. Дууран наадан хэбтэнэ.

-Энэ шулэг уншагты. Хэн тухайб?

- Хуугэн ямархан бэ гэжэ хэлэжэ шадаха гут? Юундэ? Һонирхолтой болгохомнай гу?

-Яагаад энэ шулэгые иимэ гое, hонин удхатай болгообибди?

-Тон зуб. Бэрхэнуудтэ. Хэшээлдээ нэрэ угэе, темэеэ юун гэжэ нэрлэхэмнайб?

-Хэшээлэйнгээ темэ бэшэгты.  

- Тэмдэгэй нэрэ тухай ямар юумэ мэдэхэбта, бэшэгты. Тиигээд хоероороо юун гэжэ бэшэhэнээ  хоорэлдэгты.                                  

II Осмысление

Слайд про Алханай

Слайд

На слайде показать

  1. «Кластер» зохеолго

Юумэнэй             Грамм.       Ямар?

Шанар, шэнжэ     удха

               

                    Тэмдэгэй нэрэ

Морф. шэнжэ               Синт. уургэ

Тоо   падеж  хам-л       элирх.   бусад

2.   Группануудаар ажал. «Алхана» гэhэн текст угтэнэ. Даабари: тэмдэгэй нэрэнуудые туужэ бэшэхэ, угын буридэл анхаржа хараха.

- Тэмдэгэй нэрэнуудые шэнжэлбэт, юун гэжэ хэлэхэ байнабта.

-Бэрхэнуудта, анханайнь шанар харуулhан тэмдэгэй нэрэнуудые шанарта гэдэг, суффиксын хусоор гараhан тэмд. нэрэнуудые харилсаата гэдэг.

Кластер дээрээ нэмэнэбди:

                Илгаань

 

Шанарта               харилсаата

-Алхана уула тухай юу мэдэхэбта?

3      Физминутка

Бэе бэедээ бумбэгэ шэдээд, оорынгоо абари зангай шэнжэ хэлэхэ. Жэшээнь, би хадаа урин, ши – хухюутэй г.м.

4     - Зай, наhатай зондо юун хэрэгтэйб? Наhатайшуулдаа бидэ гурбан юумэ эдлуулхэ еhотойбди: эдеэнэй…, угын…, унтариин …. (зоолэн)

- Гурбалжан мурнууд гэжэ байха. Эдэмнай сэсэн мэргэн угэнууд болоно. Би таанадта харуулхаб, тиихэдэмни энэ карточканууд сооhоо удхаараа таарахыень оложо табиха болонот.

- Бэрхэнуудтэ.

Харюунууд:

1 группа. Узэсхэлэн hайхан, дулаан, анхилма hайхан, арюун сэбэр, тунгалаг хуйтэн. Анханайнь hуури шанар тэмдэглэнэ.

2 группа. Боролжотой хуhалиг, тэрэлжэтэ. Эдэ угэнууд соо суффикснууд байна. Юумэнэй нэрэнуудhээ гарана.

Хуугэдэй харюунууд:

Алхана нангин шутоонэй газар. Тэндэ зон амардаг, бэеынгээ тамир hайжаруулдаг, мургэдэг. 1663 м ундэртэй. Тон ундэр оройнь хододоо саhатай байдаг.

Наадажа амарнабди

Хуугэдэй харюунууд

III Рефлексия

На слайде электронный адрес

- Зай, муноодэрэйнгээ хэшээлдэ ямар юумэ хээбибди?

- Бэе бэедээ сэгнэлтэ угэе.

- Муноо оортоо сэгнэлтэ угэе. (на смайликах)

Синквейн зохеохомнай гу?

Тэмдэгэй нэрэ

hонин, зохид

тододхоно, хурсадхана, зураглана

хэлэлгэмнай баян болоно даа

хэлэлгын хуби

Гэрэй даабари:

Таанадта коллаж тараабаб. Эндэ оорынгоо дуратай темээр эссе, угы hаа шулэг зохеоходо болоно. Энэ ажалнуудаа минии электронно хаягта эльгээхэдэ болохо



Предварительный просмотр:

Сценарий

районного фестиваля-конкурса детских фольклорных коллективов

«Талын дуун»

Музыкально-игровая программа

Сценэ дээрэ Амарсан гарана: Yргэн дэлхэйдэ

                                                   Yргэлжэ мандаг

                                                   Yхибʏʏд бидэнэй жаргал!

                                                   Энэ дэлхэйдэ

                                                   Эршэтэйгээр зэдэлэг

                                                   Энеэдэн, дуун, наадан!

Булта хʏʏгэд хʏхюутэйгээр таабаринуудые таалсажа байжа, тайзан дээрэ гарана.

 Сарюна У: - Таагыт, таагыт даа! Юун гээшэб энэмнай?

Баир Ц: - Таахаяа болео хабди даа! Толгойгоо hайса хʏдэлгэбэб, хэлыш даа, Сарюна, юун гээшэб!

Сарюна У: - Ай даа, нюур лэ даа, нюур! (энеэнэ). Тиигээ hаа ʏшөө таагты

                    Бʏдʏʏн модоной набшаhан

                    ʏдэр бʏри унана.

                    Уна унаhаар,

                    Жэлэй hʏʏлдэ дууhана. Юун бэ? (календарь)

Шулун Ц: - Байза, ʏдэр бʏри унана. Юун унадаг бэлэй, ʏшөө дууhашаха тиигээд… (духаяа маажана)

Цыцык Ц: - Би тухайлаа бэшэ аа гʏб. Календарь бэшэ гʏ.

Сарюна У: - Тиимэ даа, бэрхэт даа, Цыцык абгай.

Шулун Ц: - Тиигэбэл энээхэн таабари таагта даа (шогтойгоор)                    

                    Бʏʏр-бʏʏр дуутай,

                    Бʏдʏʏн модондо хонолготой,

                    Гал улан нюдэтэй,

                    Гансаараа ябаха ʏйлэтэй. (шара шубуун).

Сэсэг У: - Шара шубуун лэ дээ!

Бальжинима Ж: - Наада наадаеэ!

Булта: Тиигэеэ, тиигэе!

Адиса Д: - Ямар наада наадахамнайб?

Булта: - Алта нюулсаа, алта нюулсаа!

Бальжинима Ж: - Бэhэлиг нюуха хʏнөө олое тʏрʏʏн, зай, зогсогты даа булта урдамни (тоолуур хэрэглэжэ, нааданай эмхидхэгшые олоно)

                              Дэргэдээн, доргодоон,

                              Дохолоон, барабаан,

                               Улагаан, мулагаан,

                               Утараан, зутараан,

                               Уура, муура, урагшаа!

- Нааданай дʏрим иимэ: хэнэй гарта бэhэлиг олдооб, тэрэ хʏн даабари дʏʏргэхэ. Ши, Цыцык, алтаяа нюуха болонош.

Билигма Б: Би таанадта «Алтанхан бэhэлигээ…» гэhэн дуу барихам гу? Зʏбшөөхэ гʏт?

Булта: Шагная, шагная…

                               Алтанхан бэhэлигээ бэдэрытэ

                               Альганhаа гарам(а)ни шархирна.

                               Мʏнгэнхэн бэhэлигээ бэдэрытэ

                               Мʏр(ө)hөө гарам(а)ни шархирна.

                                     Алтанхан бэhэлигээ алдабалтнай

                                     Аятайхан дуугаа хайрлытэ.

                                     Мʏнгэнхэн бэhэлигээ алдабалтнай

                                     Мэдэдэгхэн дуугаа хайрлытэ.

Булта альгаа ташана: - Ямар гое гээшэб! Наадаяа наадаеэ.

Алтатай 3 хʏн даабари дʏʏргэхэ. Даабаринуудые ʏгэхэ хʏниие олоно.

     Цыцык Ц: - Айдай-дайдай

                         Байгаа, найгаа.

                         Айдай-дайдай

                         Айгаа, гʏйгөө.

                         Айдай-дайдай

                         Гайгаа, гуйгаа.

                         Айдай-дайдай, бай!

Нэгэ  хʏниие олоно (Адиса). Тон тʏрʏʏн Бальжина жороо ʏгэнʏʏдээ хэлэнэ:

                     

Удаань Ешигма оньhон ʏгэнʏʏдые хэлэнэ: - Оньhон ʏгэнʏʏдые би мэдэхэб даа. Агынгаа дасанай мʏрысөөндэ хабаадажа, олоор оньhон ʏгэнʏʏдые хэлээд, 2-дохи hуури эзэлээ hэм. Зай, шагнагты:

   

Бальжинима дуу дуулана.

ʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏʏ

Тохомой шэнээн газарта

Тойрон байжа хатарая.

Толгой дээрэхи гоеолто

Хангир янгир хатарая.

      Һай дуунай hайбарлаа,

      Һай дуунай жороолоо.

Гэрэй шэнээн газарта

Гэшхэн байжа хатарая.

Гэзэгэ дээрэхи гоеолтоо

Хангир янгир хатарая.

      Һай дуунай hайбарлаа,

      Һай дуунай жороолоо.

Арбан сагаан хургаяа

Адхан байжа хатарая.

Аман соохи зугаагаа

Хэлсэн байжа хатарая.

        Хорин сагаан хургаяа

        Холбон байжа хатарая.

        Хоолой соохи зугаагаа

        Хэлсэн байжа хатарая.

Тохой зандан эмээлээ, эмээлээ

Тохыш саашань мориндоо, мориндоо.

Тойроод байhан залуушуул, залуушуул

Ерыт наашаа наадандаа, наадандаа.

          Булжамуурай наадан

          Булай гое наадан.

          Буряад зоной наадан

          Бултанаймнай наадан.

Арад зоной наадан

Тʏмэн зоной наадан.

Буряад зоной наадан

Бултанаймнай наадан.