2.2. Система заданий для обучающихся и информация для родителей (тесты, опросы, форумы, задания, полезные сайты)

Большакова Мария Андреевна

Онлайн тесты:
Онлайн тест на определение уровня английского языка (для школьников) http://www.cambridgeenglish.org.ru/test-your-engli...
Онлайн тест "Традиции и праздники Великобритании" http://moeobrazovanie.ru/viktoriny/test_po_angliys...
Онлайн тест "Знаменитые страницы британской литературы" http://moeobrazovanie.ru/viktoriny/test_po_anglijs...

Онлайн опросы:
- Опрос для школьников "Готовы ли вы к сдаче ОГЭ по английскому языку?" http://onlinetestpad.com/s/31b4dd307eec4b44b2cce18...

- Опрос для родителей "Внеурочная деятельность" http://onlinetestpad.com/s/5473a5a11a154e3e8bf0895...

- Опрос для коллег "Мой УМК (иностранный язык)"  http://onlinetestpad.com/s/c752c464dc7b4ed390e2feb...

Полезные сайты:

Для подготовки к ОГЭ/ЕГЭ можно использовать следующие сайты:
http://www.ege.edu.ru/ru/ - официальный информационный портал единого государчтвенного экзамена
http://www.fipi.ru/ - Федеральный институт педгогических измерений
http://85.142.162.126/os/xmodules/qprint/index.php... - Открытый банк заданий ОГЭ (английский язык)
http://85.142.162.119/os11/xmodules/qprint/index.p... - открытый банк задний ЕГЭ (английский язык)
https://en-ege.sdamgia.ru/ - образовательный портал для подготовки в ЕГЭ по английскому языку
https://en-oge.sdamgia.ru/ - образовательный портал для подготовки к ОГЭ по английскому языку

Для саморазвития:

http://www.tolearnenglish.com/ –  огромная база упражнений,  теоретическая информация по грамматике, представленной в виде уроков по той или иной теме.

http://www.englisch-hilfen.de/ – большая база интересных и разноплановых онлайн-упражнений.

http://englishtips.org/ - справочники, книги для чтения и аудирования, пособия с коллекциями игр, кроссвордов, загадок, тематических упражнений и многое другое.

Usingenglish.com – статьи и тесты, материалы для изучающих английский и для учителей английского, форум.

Ego4u.com и correctenglish.ru – два сайта с обширным меню, разделы которого удовлетворят самого требовательного ученика.

Онлайн словари:

Oxford Dictionaries– oxforddictionaries.com
Dictionary of Contemporary English – ldoceonline.com
Cambridge Dictionary Online – dictionary.cambridge.org 
The Free Dictionary – thefreedictionary.com.

Languageguide.org – тематический словарь в картинках с озвучиванием каждого слова.

Learningchocolate.com – очень много тем, слова озвучены. Более того, вам предлагается выполнить несколько упражнений разного типа после изучения той или иной группы слов.

Learnenglish.de – тематический словарь с определениями слов в виде анимационных картинок.


Некоторые задания для школьников:


- Задание на поиск слов по теме "Древнее Двуречье"

- Кроссворд "Письменность и знания древних египтян"

- Кроссворд "Персидская держава"

- Кроссворд "Финикия"

- Контрольная работа №1 во 2 классе к учебнику "Rainbow English"

- Контрольная работа №1 в 5 классе к учебнику "Rainbow English"

- Контрольная работа  в 8 классе к учебнику "Happy English.ru"

- Самостоятельная  работа  в 8 классе к учебнику "Happy English.ru" (раздел 6 + reflexive pronouns)

- Контрольная работа  в 9 классе к учебнику "Happy English.ru"

- Контрольная работа №1 в 10 классе к учебнику "Rainbow English"

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

т

к

л

и

м

е

с

и

  и

г

р

н

о

ж

н

 ш

а

д

п

и

с

ь

у

м

и

ш

е

у

ч

р

а

ш

т

а

ч

е

ь

е

р

н

и

к

Ответьте на вопросы и найдите ответы. Из оставшихся букв составьте слово.

  1. Одна из рек, между которыми находилось Двуречье. (4 буквы)
  2. Особое письмо Двуречья, в виде клинообразных значков. (9 букв)
  3. Бог солнца (5 букв)
  4. Бог луны (3 буквы)
  5. Богиня плодородия и любви (5 букв)
  6. Кого в Древнем Двуречье называли «сыном школы»? (6 букв)

т

к

л

и

м

е

с

и

  и

г

р

н

о

ж

н

 ш

а

д

п

и

с

ь

у

м

и

ш

е

у

ч

р

а

ш

т

а

ч

е

ь

е

р

н

и

к

т

к

л

и

м

е

с

и

  и

г

р

н

о

ж

н

 ш

а

д

п

и

с

ь

у

м

и

ш

е

у

ч

р

а

ш

т

а

ч

е

ь

е

р

н

и

к

т

к

л

и

м

е

с

и

  и

г

р

н

о

ж

н

 ш

а

д

п

и

с

ь

у

м

и

ш

е

у

ч

р

а

ш

т

а

ч

е

ь

е

р

н

и

к


Ответьте на вопросы и найдите ответы. Из оставшихся букв составьте слово.

  1. Одна из рек, между которыми находилось Двуречье. (4 буквы)
  2. Особое письмо Двуречья, в виде клинообразных значков. (9 букв)
  3. Бог солнца (5 букв)
  4. Бог луны (3 буквы)
  5. Богиня плодородия и любви (5 букв)
  6. Кого в Древнем Двуречье называли «сыном школы»? (6 букв)

Ответьте на вопросы и найдите ответы. Из оставшихся букв составьте слово.

  1. Одна из рек, между которыми находилось Двуречье. (4 буквы)
  2. Особое письмо Двуречья, в виде клинообразных значков. (9 букв)
  3. Бог солнца (5 букв)
  4. Бог луны (3 буквы)
  5. Богиня плодородия и любви (5 букв)
  6. Кого в Древнем Двуречье называли «сыном школы»? (6 букв)

Ответьте на вопросы и найдите ответы. Из оставшихся букв составьте слово.

  1. Одна из рек, между которыми находилось Двуречье. (4 буквы)
  2. Особое письмо Двуречья, в виде клинообразных значков. (9 букв)
  3. Бог солнца (5 букв)
  4. Бог луны (3 буквы)
  5. Богиня плодородия и любви (5 букв)
  6. Кого в Древнем Двуречье называли «сыном школы»? (6 букв)


Предварительный просмотр:

5

9

1

4

6

8

3

7

2

Кроссворд «Письменность и знания древних египтян».

  1. Во   что сворачивали египетскую книгу для ее хранения?
  2. Как называется наука о движении небесных тел.
  3. Какие звуки не передавались иероглифами?
  4. Кто был учителем в древнеегипетской школе?
  5. Чем писали на папирусе?
  6. Какие часы использовались в Древнем Египте?
  7. Какой материал использовали для письма древние египтяне?
  8. Как называется древнее рисунчатое письмо египтян?
  9. Какой французский ученый расшифровал иероглифы?

5

9

1

4

6

8

3

7

2

5

9

1

4

6

8

3

7

2

5

9

1

4

6

8

3

7

2

Кроссворд «Письменность и знания древних египтян».

  1. Во   что сворачивали египетскую книгу для ее хранения?
  2. Как называется наука о движении небесных тел.
  3. Какие звуки не передавались иероглифами?
  4. Кто был учителем в древнеегипетской школе?
  5. Чем писали на папирусе?
  6. Какие часы использовались в Древнем Египте?
  7. Какой материал использовали для письма древние египтяне?
  8. Как называется древнее рисунчатое письмо египтян?
  9. Какой французский ученый расшифровал иероглифы?

5

9

1

4

6

8

3

7

2

5

9

1

4

6

8

3

7

2

 

Кроссворд «Письменность и знания древних египтян».

  1. Во   что сворачивали египетскую книгу для ее хранения?
  2. Как называется наука о движении небесных тел.
  3. Какие звуки не передавались иероглифами?
  4. Кто был учителем в древнеегипетской школе?
  5. Чем писали на папирусе?
  6. Какие часы использовались в Древнем Египте?
  7. Какой материал использовали для письма древние египтяне?
  8. Как называется древнее рисунчатое письмо египтян?
  9. Какой французский ученый расшифровал иероглифы?


Предварительный просмотр:

Кроссворд «Персидская держава»

10

11

7

8

 

2 

3

6

9

12 

13

1

4

5

   

  1. Слово, которым мы называем правителей древних государств – Вавилонского, Ассирийского, Персидского.
  2. Главный город Лидийского царства.
  3. Последний царь Лидии, славившийся своим богатством.
  4. Один из главных городов персидской державы, в котором начиналась знаменитая дорога.
  5. Основатель Персидской державы.
  6. Огромный город в Двуречье, взятый персами благодаря военной хитрости.
  7. Великое царство в Западной Азии, которое первым оказалось под властью персов.
  8. Ещё одно, захваченное персами великое царство, название которого совпадает с распространённым женским именем.
  9. Драгоценный металл, который в изобилии добывался на песчаных берегах рек Малой Азии.
  10. Название воина из личной охраны персидского царя.
  11. Один из главных городов Персидской державы, известный своими роскошными дворцами.
  12. Страна в Африке, завоёванная персами.
  13. Самый могущественный из царей Персии, властитель обширной державы.



Предварительный просмотр:

7

8

5

6

4

3

1

2

По вертикали:

  1. На чем была основана письменность финикийцев?
  2. Письменность Древнего Двуречья
  3. То, что обязаны исполнять все население страны
  4. Как назывались поселения, которые основывали финикийцы в тех краях, где бывали постоянно?
  5. Как назывался человек, который давал имущество «в рост»?
  6. Самый могущественный царь Вавилонского царства
  7. Название разнообразных душистых веществ
  8. Финикия располагалась между морем и цепью каких гор?



Предварительный просмотр:

Контрольная работа, 2 класс

  1. Соедини букву и звук, который передает эта буква

Bb

Kk

Ll

Dd

Xx

Ii

Ee

[k]

[d]

[ks]

[e]

[l]

[b]

[i]

  1. Соедини слово и картинку

Elf           Egg                Pen       Nest        Tent                Bed                Ten                Desk                                                                        

        

                                                                

                                                                

                                                                

  1. Обведи ВСЕ правильные варианты ответа.

Когда мы прощаемся мы говорим:

Nice to meet you

Bye-bye

Hello

See you

Yes

Good-bye

  1. Продолжи фразу

My name is ______________________________

  1. Будь готов прочитать и перевести слова:

Dog, Lorry, Doll, Sun, Frog, Fox, Pig.



Предварительный просмотр:

Контрольная работа 5 класс

Вариант 1.

Task 1. Complete the table

Translation

Present

Past

пить

drink

drank

ate

go

встречать

travel

видеть

had

Task 2. Open the brackets to complete the sentences (Present Simple or Past Simple)

  1. My pet Mark (sleep) on the bed yesterday.
  2. Mr Black usually (have) his holidays in July.
  3. Molly (write) many good stories last month.
  4. I (get up) every day at seven o`clock.
  5. I (go) to school by bus every morning.

Task 3. Make the sentences negative

  1. Last year Bob had a wonderful holiday abroad.
  2. They ate pizza for lunch last Wednesday.
  3. I go to England every summer.
  4. She likes shopping.

Task 4. Complete the table

1

2

3

big

bigger

the biggest

small

comfortable

good

cosy

hot

Task 5. Complete the sentences using as or than

  1. The apples are not so sweet … pears.
  2. Ted`s answer is better … Tom`s.
  3. The Black Sea is not so cold … the White Sea.
  4. The cinema is as high … the shop.

Task 6. Write the sentences in different way using as…as or not so….as

  1. Rome is beautiful. Madrid is beautiful too.
  2. My room is cosier than my sister`s room.

Task 7. Match the columns

  1. Cloudy
  1. Солнечно
  1. Windy
  1. Морозно
  1. Frosty
  1. Дождливо
  1. Sunny
  1. Ветренно
  1. Rainy
  1. Туманно



Предварительный просмотр:

Контрольная работа 8 класс

Вариант 1

Task 1. От какие слов образованы данные слова?

1.Mispronounce, 2.disconnect, 3.irregular, 4.unusual, 5.impossible

Task 2. Вставьте в предложения следующие глаголы:

got over   get back   getting on   get up  

  1. I never … early on Sundays.
  2. I`ll … home tomorrow
  3. What`s your news? How are you …?
  4. My friend broke her leg last year. But she soon … it.

Task 3. Соедините 2 колонки

  1. Best wishes
  1. Какая жалость
  1. Logical
  1. К счастью…
  1. Luckily
  1. Логичный
  1. What a pity
  1. Забывать
  1. Rules
  1. С наилучшими пожеланиями
  1. To forget
  1. Правила
  1. To need
  1. Нуждаться

Task 4. Заполните пропуски, используя for или since

  1. It has been raining … yesterday
  2. My friends have been living in London … many years
  3. You have known your friends … you were 5 years old.
  4. Alice has wanted a bicycle … her last birthday.

Task 5. Поставьте глаголы в нужную форму

  1. She (teach) children all her life.
  2. They already (discuss) this film and now they (talk about) another one.
  3. How long your brother (look) for a job?
  4. Mother (make) meal when we came. She (cook) since then.
  5. It (rain) since 3 o’clock.

Контрольная работа 8 класс

Вариант 2

Task 1. От какие слов образованы данные слова?

1.unfair, 2.misprint, 3.uncomfortable, 4.indirect, 5.misplace

Task 2. Вставьте в предложения следующие глаголы:

get over   get back   get through   get up  

  1. I hope he`ll … this disease.
  2. Some people … late every day.
  3. My father went to Moscow, but he promised to … next week.
  4. I tried to phone you, but I couldn`t …

Task 3. Соедините 2 колонки

  1. Let`s keep in touch
  1. Рад это слышать
  1. To date
  1. Ненавидеть
  1. I`m afraid
  1. Давай не терять друг друга из виду
  1. I am glad to hear it
  1. Датировать
  1. To celebrate
  1. Боюсь, что…
  1. To understand
  1. Праздновать
  1. To hate
  1. Понимать

Task 4. Заполните пропуски, используя for или since

  1. Mary hasn`t had any guests … last Friday.
  2. Peter and Mary have known each other … ten years.
  3. You have been reading a very interesting book … three days.
  4. I have been ill … Sunday. I haven`t gone out … 5 days.

Task 5. Поставьте глаголы в нужную форму

  1. Tom’s father (build) their house for two years.
  2. I (hate) this game since I was a child.
  3. We (talk) for three hours and (not finish) yet.
  4. How long you (have) this dress? I (have) it for years.
  5. Jane (gave) me this book on Friday. I (read) it since then.



Предварительный просмотр:

1 вариант

Вставьте сочинительные союзы: either…or, neither…nor, both…and

  1. I don`t like this film. It`s …interesting …useful.
  2. This summer I visited …my granny … my aunt.
  3. I don`t remember the number of the flight. It`s …345 …346.
  4. In the morning I drink … coffee … tea.
  5. In the park we met two girls. … Kate …Liza are my classmates.

Согласитесь с высказыванием, выбрав правильный вариант ответа

He can sing songs.

  1. So can`t I
  2. Neither can`t I
  3. So can I
  4. Neither can I

They didn`t go to London last year

  1. So did I
  2. Neither did I
  3. So didn`t I
  4. Neither didn`t I

Заполните пропуски, используя подходящие возвратные местоимения

Denny can ride a bicycle … .

They can grow  vegetables …  .

Veronica can grow flowers … .

I can put up a tent … .

The father and the son can build the house of wood … .  

Напишите перевод следующих слов и сочетания слов

  1. I`m keen on books
  2. To turn back
  3. Horror story
  4. A cover
  5. Fairy tale
  6. A character

Переведите на английский язык

Мне бы не хотелось прочитать эту книгу еще раз. Она мне смертельно наскучила. . Это трата времени.

2 вариант

Вставьте сочинительные союзы: either…or, neither…nor, both…and

  1. Nobody knows this man. …me …my brother.
  2. …my sister …me like this song. It`s wonderful.
  3. He isn`t good at sports. He can play …golf …tennis.
  4. She is going to become …a doctor …a vet because she likes medicine.
  5. My aunt speaks … German …French. But she speaks English very well.

Согласитесь с высказыванием, выбрав правильный вариант ответа

He will visit friends tomorrow.

  1. So won`t I
  2. Neither won`t I
  3. So will I
  4. Neither will I

I don`t want to drink green tea.

  1. So do I
  2. Neither do I
  3. So don`t I
  4. Neither don`t I

Заполните пропуски, используя подходящие возвратные местоимения

  1. They can perform … .  
  2. Dad can decorate a Christmas Tree  …
  3. Ann can learn to play the guitar … .
  4. I can repair cars … .
  5. Peter can make computer programs … .

Напишите перевод следующих слов и сочетаний слов

  1. It`s my cup of tea
  2. To turn down
  3. Adventure story
  4. A plot
  5. Science fiction
  6. A diary

Переведите на английский язык

Мне бы хотелось прочитать эту книгу. Меня интересуют исторические книги. Я рекомендую эту книгу всем.



Предварительный просмотр:

ВАРИАНТ 1

  1. Use of English

Task 1. Match the words in the two columns.

  1. Reliable
  1. Happy or satisfied
  1. Friendly
  1. Becoming annoyed very easily
  1. Content
  1. Feeling sure about yourself and your abilities
  1. Self-confident
  1. Able to trusted or believed
  1. Irritable
  1. Behaving in a pleasant, kind way towards another person

Task 2.  Complete the sentences using these words.

Shy    silly    familiar   solving   in common

  1. This street doesn`t look _____________ to me.
  2. ______________ with many working mothers, she feels guilty towards her children.
  3. It`s a bit ____________  spending All that money on something we don`t need.
  4. He was too ____________ to say anything to her.
  5. Police are still no nearer to ____________ the crime.

Task 3.  .  Complete the sentences using these words (loose, bold, a plaint, a beard)

1.                        He has __________

2. She wears her hair ________ over her shoulders

3. She wears her hair in _______

4.  He is __________.

  1. Grammar

Task 3. Choose the appropriate forms of the verbs to complete the sentences.

1.Nina (to celebrate) her birthday yesterday. Her room looked beautiful, there (to be) many flowers in it. When I (to come) in, somebody (to play) the piano, two or three pairs (to dance). 2. Listen! Somebody (to play) the piano. 3. I (to like) music very much. 4. What you (to do) at seven o'clock yesterday? - I (to have) supper. 5. When I (to come) home yesterday, I (to see) that all my family (to sit) round the table. 6. Where you (to be) yesterday? — I (to be) at home the whole day. 7. What you (to do) at five o'clock yesterday? — I (to work) in the library. — I (to be) there, too, but I (not to see) you. 8. Yesterday I (to work) at my English from five till seven. 10. It (to rain) the whole day yesterday.

Task 4. Complete the sentences with had or would, rather or could

  1. We … rather fly than go by train.
  2. We … better get up early tomorrow: we have a lot of thing to do.
  3. I think I … better hurry up. The train leaves in two minutes.
  4. Would you … stay at home or go out tonight?
  5. He had … talk to someone who can help him.

ВАРИАНТ 2

  1. Use of English

Task 1.Match the words in the two columns.

  1. Talented
  1. Angry and upset about a situation or about smth that someone has done
  1. Aggressive
  1. Feeling tired and unhappy because smth is not interesting or because you have nothing to do
  1. Bored
  1. Showing natural ability in a particular area
  1. Interested
  1. Behaving in an angry and violent way towards another person
  1. Resentful
  1. Wanting to do, get or achieve smth

Task 2.  Complete the sentences using these words.

Interested   careful   knitting   annoyed   appreciate

  1. Be ____________, Michael – that knife is very sharp.
  2. There is no point buying him expensive chocolates, he doesn`t ________ them.
  3. She was _____ him a jumper.
  4. Mark said he is _______ in buying a bike.
  5. I was a bit _______ at Kathy for not coming.

Task 3.  .  Complete the sentences using these words (cut, a ponytail, a fringe, a moustache)

1.     He has __________

2.  She wears her hair in ______

3.   She has a _______

4.   He wears his hair ____ very short.

  1. Grammar

Task 3. Choose the appropriate forms of the verbs to complete the sentences.

1.Look at these children: they (to skate) very well. 2. You (to skate) last Sunday? — Yes, we (to skate) the whole day last Sunday. 3. My brother can skate very well. He (to skate) every Sunday. 4. What you (to do) now? — I (to wash) the dishes. 5. What you (to do) at three o'clock yesterday? — I (to have) dinner. 6. You (to have) dinner now? 7. Where your brother (to work)? — He (to work) at an institute. 8. Your grandmother (to sleep) when you (to come) home yesterday? 

Task 4. Complete the sentences with had or would, rather or could

  1. She … rather do the work now than tomorrow.
  2. I … better not waste more of your time.
  3. I think you … better take the umbrella. I`m sure it`s going to rain.
  4. Would not you … have tea than coffee?
  5. He had … think it over again. In my opinion it`s too expensive.



Предварительный просмотр:

Контрольная работа, 9 класс

1 вариант

Task 1. Переведите предложения из прямой речи в косвенную

  1. Mary says, «I don`t pay much attention to image»
  2. He says to his son, «Please tell me the truth»
  3. Girl says, «You don`t like to stand out»
  4. The mother says to her husband, «Don`t touch my things»
  5. The teacher says to the pupils, «Open your books at page 43, please»

Task 2. Соедините 2 колонки

  1. A masterpiece
  1. Последний
  1. A flier
  1. Повседневная
  1. Ridiculous
  1. Шедевр
  1. Casual
  1. Это смертельно скучно
  1. The last
  1. Рекламный проспект
  1. It bores me to death
  1. Смехотворный

Task 3. Образуйте от этих чисел порядковые числительные

  1. Twenty-one
  2. Six
  3. Thirteen

Task 4. От каких слов образованы данные слова? Запишите их

  1. Happiness
  2. Childhood
  3. Freedom
  4. Friendship
  5. Colorful

Task 5. Вставьте артикль, где это необходимо (a, an, the, -)

  1. The official name of America – is … USA.
  2. Kate is at … school now. Call back later.
  3. ESB is … tallest building in New York
  4. Let`s have … lunch in the garden.
  5. You can have …  good dinner there.

Task 6. Составьте словосочетания с предложенными словами

  1. Baggy
  2. Fancy
  3. A skyscraper
  4. A soup
  5. Expensive

Контрольная работа, 9 класс

2 вариант

Task 1. Переведите предложения из прямой речи в косвенную.

  1. Bob says, «This is my T-shirt»
  2. The policeman says to the robber, “Put your hands up!»
  3. Lady says to Max, «Don`t open this door, it is dangerous!»
  4. He says, «My brother doesn`t want to wear casual clothes»
  5. She says, «I don`t like this ice-cream»

Task 2. Соедините 2 колонки.

  1. An impression
  1. Выделяться
  1. A skyscraper
  1. Это пустая трата времени
  1. Fancy
  1. Небоскреб
  1. To stand out
  1. Изысканный
  1. The latest
  1. Впечатление
  1. It`s waste of time
  1. Самый свежий

Task 3. Образуйте от этих чисел порядковые числительные

  1. Thirty-two
  2. Seven
  3. Fourteen

Task 4. От каких слов образованы данные слова? Запишите их

  1. Beautiful
  2. Useful
  3. Motherhood
  4. Weakness
  5. Wisdom

Task 5. Вставьте артикль, где это необходимо (a, an, the, -)

  1. Don`t sit on … bed.
  2. I would like to see … New York`s most famous sights.
  3. New York is on … Hudson River.
  4. It was … fantastic experience to see this skyscraper.
  5. It was … best dinner I`ve ever had.

Task 6. Составьте словосочетания с предложенными словами

  1. Fashionable
  2. Colorful
  3. A bacon
  4. Popular
  5. A street