Самообразование

Салихова Алсу Тимергалиевна

Рассмотрено

Руководитель МО

_______ /Шаихова Л.К/

Протокол №____     

От «___» _____2019г.

 

 

Согласовано

Заместитель директора по УР

 МБОУ «СОШ № 9»

_________    /Нуртдинова Г.А/  

«__» ________ 2019г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАММА

 

по самообразованию

 

 Салиховой Алсу Тмергалиевны

 

учителя татарского языка и литературы

муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения

«Средняя общеобразовательная школа №9

с углубленным изучением отдельных предметов»

Нижнекамского муниципального района

Республики Татарстан

 

на 2019-2022 гг.

 

 

 

 

 

 

 

 

Личные данные

 

1.

Фамилия

 

Салихова

 

2

Имя

 

Алсу

 

3

Отчество

 

Тимергалиевна

 

4

Должность, преподаваемый  предмет

 

Учитель татарского языка и литературы

 

5

Стаж (педагогический)

22года

 

6

Стаж (по специальности)

22года

 

7

Образование (уровень образования, наименование учреждения высшего, среднего профессионального образования,

 

квалификация по диплому,

 

 

реквизиты диплома с указанием даты выдачи)

Ученая степень, год присвоения (при наличии)  (реквизиты удостоверяющего документа)

 

Среднее-профессиональное,Нижнекамский педагогический колледж.УТ №559463.25.06.96 г.Учитель начальных классов.Высшее,НМИ,Рег.номер 33,29.06.04г.,юридический. Переподготовка КФУ,учитель татарского языка и литературы.2015г.

 

Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования "Казанский(Приволжский)федеральный университет".(татарский язык и литература)

 

 

8

Курсы повышения квалификации (тематика курсов, количество учебных часов, место проведения, наименование образовательного учреждения, реквизиты документа по итогам обучения с указанием даты выдачи)

 

 

   ФГБОУ "Современные подходы к преподаванию татарского языка и литературы в условиях реализации ФГОС НОО и ООО"."Набережночелнинский институт социально-педагогических технологий и ресурсов" 108 часов,ААА№001606.2013год.

 

”Педагогия, психология и технология инклюзивного образования.”Казанский инновационный университет им.В.Г Тимирясова.,РТ г.Казань 2019г.

 

 

 

 

                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методическая тема школы:

«Повышение  эффективности и качества образования, ориентированное на обучение и воспитание детей разных образовательных возможностей и способностей в условиях новой образовательной среды»   

                                   

Методическая тема МО:

“ФДББСка күчү шартларында укыту сыйфатын устеру факторы буларак, татар татар теле укытучысынын педагогик осталык дэрэжэсен кутэру  һәм  һөнәри компетентлыгын үстерү.

 

Тема самообразования:

«Применение новых технологий на уроках татарского языка и литературы»

 

Период  работы  над  темой:  2019 – 2022 гг.

 

Цели:

  1. Повысить  свои теоретические  знания  по  применению  новых  образовательных  технологий,  совершенствовать  научно-методический  уровень  и  профессиональное  мастерство.
  2. Обогащение  духовного  мира   через  познавательную  деятельность  путём  приобретения  информации  о   культуре  страны:  литературы,  музыки,  архитектуры,  живописи,  истории,  быта.
  3. Использование  новизны  в  воспитательном  процессе

 

  1. Система  работы  над  темой:

 

1.  Изучение и  применение  коммуникативной  технологии  как  средство    успешного  выполнения  образовательных,  развивающих,  воспитательных    целей.

 

2. Применение  циклового  обучения  для  достижения коммуникативных целей для  улучшения  качества знаний  по  татарскому  языку  и   развития  личности  с  помощью  иноязычной  культуры.

 

3.  Создание  в  учебной  и  воспитательной  деятельности  условий,  в  которых  выбор  делает  ученик:  направленный  или  эстетический.

 

4. Использование  индивидуализации  как  одного  из  самых  труднореализуемых  принципов  учебно-воспитательного  процесса  в  коммуникативном  обучении.

 

5. Использование  специальных  средств  обучения,  способствующих  развитию  личности  ребёнка,  отвечающие  современным  психологическим  и  дидактическим  требованиям,   являющихся  главным  условием  повышения  качества  образования.

 

6.  Изучение   литературы   по  применению  коммуникативной  технологии  в обучении  иностранному  языку;  разработка  своей  методики,  моделируя  цикл  обучения  татарскому  языку.

 

2.  Работа  над  совершенствованием

  своего  педагогического  мастерства

2.1.  Самообразовательная  работа  над  методической  темой

 

Учебный  год

Основные  вопросы   самообразования

2019-2020

Организационный  этап

1.  Изучение  нормативных  документов.

2. Изучение  литературы  по  внедрению  коммуникативной  технологии.

3.  Изучение  функции  коммуникативной  деятельности.

4.  Презентация  грамматического  материала  и  семантизация  лексических  единиц.

5. Создание  условий  для  совершенствования  речевых  навыков.

6. Приобретение  методической  литературы  по  данной  теме.

7. Приобретение  научной  литературы  по  теме  самообразования.

8. Разработка  программы  самосовершенствования.

9.  Распространение  и  изучение  педагогического  опыта.

10.  Изучение  и  чтение  периодической  печати.

11. Анализ  собственной  деятельности  за  истекший  период.

2020-2021

Этап  реализации  плана.

 

1. Изучение  управленческой  функции  и  технологической  логики  построения  учебного  материала  по  коммуникативной  технологии.

2. Работа над  этапами  возникновения  коммуникативной  мотивации. 

а)  деятельность  субъекта;

б)  взаимодействие  с  объектом;

в)   процесс  мышления;

г) потребность  высказывания  мысли.

 3. Изучение  этапов  усвоения  речевого  материала  коммуникативной  деятельности.

а)  формирование  навыков;

 б) совершенствование  навыков;

в)  развитие  умения.

4. Изучение  методической  и  научной  литературы.

5. Изучение  опыта  работы  ведущих  учителей.

6. Проведение  открытого  урока 

2021-2022 

Завершающий  этап

 

1. Участие  в  олимпиадах  и  конкурсах.

2. Обобщение  педагогического  опыта  на  ШМО

3. Проведение  открытого  урока  и  внеклассного  мероприятия.

4. Выступление  с  докладом  по  изучаемой  теме.

5.  Изучение  педагогических  аспектов  билингвизма  и  билингвального  образования.

6. Отчёт  о  проделанной  работе  по  теме  самообразования.

 

Организационный этап

 

1. Для  организации  процесса  обучения  на  коммуникативной  основе,  для  представления  планируемого  результата  обученности   осуществлять  основные  функции  общения:  информационно-коммуникативная,  регуляционно-коммуникативная,  аффективно-коммуникативная.

   Функции,  интерпретированные  с  позиции  планируемых  результатов  обученности,  с  позиции  коммуникативных  умений:

 - познавательная;

 - регулятивная;

 - ценностно-ориентационная;

 - этикетная.

2. Индивидуализация:

а ) субъективная  индивидуализация;

б) личностная  индивидуализация.

3. Речемыслительная  активность.

4.Ситуативность:

а) способ  презентации  грамматического  материала  и  семантизации  лексических  единиц;

б ) условие  совершенствования  речевых  навыков,  способных  к  переносу;

в) способ  мотивации  речевой  деятельности;

г) основа  отбора  и  организация  речевых  единиц.

5. Функциональность.

 

 

 

 

 

Этап  реализации

Управленческая  функция  и  технологическая  логика  построения  учебного  материала

 

Возникновение  коммуникативной  мотивации

 

  1. Деятельность  субъекта.
  2. Взаимодействие  с  объектом.
  3. Процесс  мышления.
  4. Потребность  в  высказывании  мысли.

 

Этапы  усвоения  речевого  материала

 

1 этап:  Формирование  навыков.

2 этап: Совершенствование  навыков.

3 этап: Развитие  умения.

 

Завершающий этап

Педагогические  аспекты  билингвизма  и  билингвального  образования

 

  1. Типы  билингвальной  личности.
  2. Стратегия  билингвального  образования.
  3. Факторы,  обусловливающие  необходимость  и  возможность внедрения  билингвальных  образовательных  программ.
  4. Модели  билингвального  образования в  новых  условиях  новой  языковой  ситуации.

 

2.2.   Изучение научной литературы

 

  1. Хайдарова Р.З.  Научно-педагогические  аспекты  билингвального  образования  в  Республике  Татарстан,  Набережные  Челны. – 2006г.
  2. Хайдарова Р.З.,  Гиниятуллина Л.А.   Рус  телендә  сөйләшүче  балалар  өчен  татар  теле  укыту”,  Яр  Чаллы.- 2006 ел.
  3. Р.З. Хайдарова.   Залог  межнационального  согласия ,  Магариф- №2,  2008  год.
  4. Пассов  И.Е. Коммуникативное  иноязычное  образование:  готовим  к  диалогу  культур. –  Мн.: Лексис,  2003.
  5. Селевко  Г.К. Современные  образовательные  технологии. -  М.: Народное  образование,1998.
  6. Соловова  Е.Н.  Методика  обучения  иностранным  языкам. М.,  Просвещение,  2004.
  7. Харисова  Ф.Ф.,  Асадуллин  А.Ш.  Теория  и  практика  обучения  татарскому  языку  как  неродному  в  новых  условиях  новой  языковой  ситуации.- Казань:  КГПУ,  2001.

 

3.  Показатели  результативности

самообразовательной  работы  по  годам

 

Год

Успеваемость

Качество

2019-2020

 

 

2020-2021

 

 

2021-2022

 

 

 

4. Совершенствование творческой лаборатории.

Работа в кабинете

 

№п/п

Содержание  работы

Год

Примечание

1.

 

 

 

а)  Подготовка  демонстрационного  и  раздаточного  материала  к  урокам  по  данному  направлению.

б) Разработка  типовых  схем    уроков:  ЛКФ,  ЛГКФ,  ЛГКК,  ГКК,  ЛКК.

2019-2020

 

2.

 

 

 

Применение  компьютерных  технологий  с  целью  повышения  интереса  к  изучению  языка  и  улучшения  качества  усвоения  знаний  учащимися

2020-2021

 

 

3.

 

 

 

 

а) разработка  ситуативных  упражнений  и  упражнений  для  аудирования  по  темам  для  применения  на  уроках;

б)  разработка  познавательных  материалов  и  дидактических  игр  по  темам  с учетом  возрастных  психологических  и  познавательных  способностей  учащихся.

2021-2022

 

 

 

  1. Выводы

Выводы по самообразовательной теме планируется сделать в 2022 году в виде обобщения педагогического опыта.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл i_soekle_tugan_telem.docx26.75 КБ

Предварительный просмотр:

Татарстан Республикасы    

Түбән Кама шәһәре 9нчы урта белем бирү мәктәбе                                                                                                                                                                                                                                                                  

И сөекле туган телем!                                                                                                (Халыкара туган телләр көненә багышланган сыйныфтан тыш чара)

 Татар теле һәм әдәбияты укытучысы                                        

   Салихова Алсу Тимергали  кызы

Түбән Кама шәһәре 9нчы урта белем бирү мәктәбе                                                                                                                                                                   21нче февраль 2014ел

2

Чараның максаты:

-Татар теленә бөек язучылар шигырьләре аша кызыксыну тудыру;

-Балаларда телебезне өйрәнүгә кызыксыну уяту,сәнгатьле сөйли белү күнекмәләрен камилләштерү,укуга һәм иҗат итүгә кызыксындыру уяту;

-Җырлар шигырьләр аша телебез белән горурлану хисе тәрбияләү.

1а.б.                                                                                                                                                                                 Хәерле көн, хөрмәтле кунаклар, укытучыларыбыз, укучылар! Без бүгенге кичәбезне Халыкара туган телләр көненә багышладык.. “Теле юкның – иле юк”, - ди халык. Ә безнең гөрләп чәчәк аткан Ватаныбыз, бөтен дөньяга билгеле булган татар телебез бар.

2а.б.                                                                                                                                                                   Кеше тормышында аның бөтен гомере буена аерылгысыз төшенчәләр була. Шуларның берсе- аның туган теле. Ул- кешенең дөньяга  аваз салган минутыннан соңгы сулышына кадәр озата бара. Кеше дөньяга беренче аваз салуга, аны тудырган ана үзенең сабыена туган телендә “балам” дип эндәшә. Баланың беренче әйткән сүзе дә туган телендә яңгырый.Кеше үзенең иң саф, иң изге хисләрен дә бары тик туган телендә генә белдерә ала.                                                     (Җыр 10сыйныф укучысы)

1а.б.                                                                                                                                                                       Инде мин ничәнче мәртәбә

Гасырлар китабын  актардым.

Күпме яу, сугышлар аркылы

Син җиңеп чыккансың ,Ватаным.

Сез кайсы халыктан? – дисәләр,

Батырлар исемен атадым.

Батырлар утларга керделәр

Тик исән булсын дип Ватаным.

2а.б.                                                                                                                                                                Татарстан дигән Ватаным бар,

Татар дигән халкым бар минем.

Узганнардан түгел, мин халкыма

3

Киләчәктән урын барлыймын.

1укучы                                                                                                                                                                                   Туган җирем - Идел буе,                                                                                                                              Һәр телнең бар туган иле.

Туган җирең кебек назлы,

Җырдай моңлы татар теле.

 

2 укучы                                                                                                                                                                    Яндың да син, туңдың да син,

Нишләтмәде язмыш сине,

Дөньяда күп нәрсә күрдең ,                                                                                                                        И мөкатдәс Тукай теле.                                                                                                                             

3укучы                                                                                                                                                   Төрмәләргә дә яптылар

Җәлил белән бергә сине.

Төрмәләрдә дә килмешәк

Булмадың син, татар теле.

4укучы                                                                                                                                                         Кабатланмас үткәннәрең –

Гасырларның яман чире.

Кабатлар сине гасырлар

Татар теле, дуслык теле.

1а.б. - Бүгенге кичәбезне сиңа  багышлыйбыз, татар теле. Кемнәр генә сиңа сокланмаган һәм мактау җырламаган? Кемнәр генә синең ярдәмеңдә дөньяны танып белмәгән һәм үзенең  уй –хисләрен башкаларга сөйләмәгән.

(Җыр, 6 сыйныф укучысы)

2а.б  Мин -татарның теле, сине эзләп                                                                                              Канга батып беткән хәтере.                                                                                                                                 Бәлки сезгә : “ Үлде”,- дигәннәрдер,                                                                                                                            Мин-   исән –сау, мин- бар, мин-тере!  

4

Нигә, балам, юллар уртасында,                                                                                                              Башмагыңа карап ,баш идең?                                                                                          Югалмадыңмәле? Җиде бабаң                                                                                                     Васыятен тапшырыр идем.

1укучы                                                                                                                                                                             Үз телемдә шигырь укыйм,

Үз телемдә сөйли алам.

Туган җирем, туган илем.

Мин бит синнән илһам алам.

Яшә мәңгегә,и, туган телем,

Былбыл моңыдай, и, матур телем.

2 укучы                                                                                                                                                                   Туган телем син - йөрәк җылысы,

Туган телем син -күңел тойгысы,

Туган телем син  -тарих баскычы,

Туган телем син-  белем ачкычы.

3 укучы                                                                                                                                                                  Дөньяда иң -иң матур ил –

Ул минем туган илем.

Дөньяда иң-иң матур тел –

Ул минем туган телем. 

4укучы                                                                                                                                                           «Балам» диеп туган телдә

Әндәшә миңа әткәм,

“Әнием”, дип, әнкәемә

Мин туган телдә әйтәм.  

  5укучы                                                                                                                                                              Туган телемнән аерма, Ходай!

Туган телемә табынам шулай.

Сихри моңнарын туган телемнең

Җиткергән безгә сөекле Тукай.

(2сыйныф укучысы(Г.Тукай шигыре “Иртә” )                                                                                                                     (Татар биюе)

5

1а.б.     Ана теле –тою, сизү,йөрәк теле, рухи тамыр .Шуңа күрә аны ана теле, туган тел дип йөртәләр. Һәр милләт кешесе өчен иң моңлы көй – үзенең милли көе,иң матур, иң кадерле тел-    туган теле.Безнең өчен татар теле- әнә шундый. 

2 а.б.Туган телебез - борынгы һәм һәрьяклап үсеш алган  төрки телләрнең берсе.  Бик борынгы чорлардан бирле илчелек вазыйфаларын башкарган. Татар теле   - һәр тарафтан гаять   бай мираска ия булган тел. ЮНЕСКО тарафыннан бөтендөнья халыкара аралашу теле дип саналган ундүрт телнең берсе. Җир йөзендәге хәзерге утыздан артык төрки телдән мондый югары бәягә, күркәм дәрәҗәгә ия булган бердәнбер тел.                                                                                        (Җыр, 11 сыйныф укучысы)                                                                                                                                                 1-2 а.б    Тел турында шигырьләр.(6куплет)                                                                                                                                                                      

  1укучы                                                                                                                                                                  Без – татарлар!  Татар исемен без   горур йөртә торган бер халык.                                                                                                    2 укучы                                                                                                                                                                  Без – татарлар!  Татар исемен без   иң-иң озак йөрткән бер халык                                                               3 укучы                                                                                                                                                                  Без – татарлар! Шулай диеп белә  безне бөтен дөнья илләре.                                                                              4 укучы                                                                                                                                                            Без – татарлар ! Батыр халык дигән зур даныбыз әле сүнмәде.                                                           5 укучы                                                                                                                                                                Без – татарлар! Шушы исем белән җирдә яшәү үзе бер бәхет.                                                                              6 укучы                                                                                                                                                                      Без – татарлар!  Яшибез без җирдә  бар халыклар белән берләшеп.                                                                                                                                         7 укучы                                                                                                                                                                       Без – татарлар:                                                                                                                                                        1.Болгар татарлары,

2.Себер татарлары,

3.Нугай татарлары,

4.Типтәр татарлары,

5.Нократ татарлары,

6.Керәшен татарлары...

7.Тагын бик күп, бик күп татарлар.

Төрле-төрле исем йөртсәк тә без,

Төрле-төрле җирдә яшәсәк тә,

Тик бер генә туган телебез,

Тик бер генә туган илебез.

( Җыр “Мин яратам сине ,Татарстан!” 9сыйныф укучысы)

Килгән кунаклар сүзе.(“Туган тел”җыры белән кичә тәмамлана).