Гузеева Анастасия Викторовна

Гузеева Анастасия Викторовна

сайт учителя английского языка

A teacher should open children’s minds and teach them to think not killing their curiosity.

Профессия: учитель английского языка

Профессиональные интересы: преподавание английского языка на основе коммуникативной методики; внимательное отношение к произношению с первых уроков и совершенствование грамматической стороны речи на протяжении всего обучения; развитие устной и письменной речи на иностранном языке

Увлечения: English poems

Регион: Тульская область

Место работы: ЧОУ "ТПКГ"

О себе

I keep six honest serving-men
(They teach me all I know);
Their names are What and Why and When
And Who and Where and How.
I send them over land and sea,
I send them east and west
And never give them all a rest!

Книги, которые сформировали мой внутренний мир

М.Ю. Лермонтов "Герой нашего времени", Jack London "The Call of the Wild", William Sheakespeare "King Lear", Ray Bradbery "Dandelion Wine"

Мой взгляд на мир

If you can keep your head when all about you
      Are losing theirs and blaming it on you,
If you can trust yourself when all men doubt you,
      But make allowance for their doubting too;
If you can wait and not be tired by waiting,
      Or being lied about, don't deal in lies,
Or being hated, don't give way to hating,
      And yet don't look too good, nor talk too wise:
 
If you can dream - and not make dreams your master;
     If you can think - and not make thoughts your aim;
If you can meet with Triumph and Disaster
     And treat those two impostors just the same;
If you can bear to hear the truth you've spoken
    Twisted by knaves to make a trap for fools,
Or watch the things you gave your life to, broken,
     And stoop and build'em up with worn-out tools:
 
If you can make one heap of all your winnings
     And risk it on one turn of pitch-and-toss,
And lose, and start again at your beginnings
     And never breathe a word about your loss;
If you can force your heart and nerve and sinew
     To serve your turn long after they are gone,
And so hold on when there is nothing in you
     Except the Will which says to them: "Hold on!"
 
If you can talk with crowds and keep your virtue,
    Or walk with Kings - nor lose the common touch,
If neither foes nor loving friends can hurt you,
    If all men count with you, but none too much;
If you can fill the unforgiving minute
   With sixty seconds' worth of distance run,
Yours is the Earth and everything that's in it,
    And - which is more - you'll be a Man, my son!
 
("If" by R. Kipling)

Моё портфолио

… Я вхожу в класс и вижу множество детских лиц, и каждый ребенок – это уникальный музыкальный инструмент, со своим собственным звучанием. Роль учителя – вначале научить школьника мыслить и излагать собственные идеи, «издавать гармоничные звуки», затем суметь сложить из множества звучаний музыку урока. Именно от учителя – «дирижера» зависит тональность этой музыки, в его силах придать каждому «инструменту» и «оркестру» - классу в целом минорное звучание, или настроить на мажорный лад. И начинается волшебный процесс, звучание одного инструмента поддерживается звучанием другого, разнообразные звуки сплетаются, образуя уникальное произведение...

Добавить грамоту в портфолио
Мои альбомы