Упражнениея по теме: "Неопределенные и отрицательные местоимения"
учебно-методический материал
Предварительный просмотр:
В Маркетплейс
В Библиотеку
Упражнение 1. Вставьте some, any или no.
Задание: Завершите предложения, выбрав правильное местоимение.
1. There are _______ apples in the fridge. You can take one.
2. Do you have _______ brothers or sisters?
3. I'm sorry, but I have _______ time to help you today.
4. Can I have _______ water, please? I'm very thirsty.
5. She didn't make _______ mistakes in the test.
6. We need _______ sugar. Can you go to the shop?
7. This is a secret. Please don't tell _______ about it.
8. There's _______ milk in the carton. It's empty.
Ответы к упражнению 1:
1. some
2. any
3. no
4. some
5. any
6. some
7. anyone / anybody
8. no
Упражнение 2. Вставьте some, any, no или их производные (something, anyone, nowhere и т.д.)
Задание: Выберите подходящее производное местоимение.
1. I'm hungry. I want _______ to eat.
2. The room is empty. There is _______ here.
3. Would you like _______ to drink? Tea or coffee?
4. I lost my key. I can't find it _______.
5. It's too dark here. I can't see _______.
6. Hello? Is there _______ at home?
7. She said _______ but I didn't understand her.
8. This town is boring. There's _______ to go in the evenings.
Ответы к упражнению 2:
1. something
2. nobody / no one
3. something
4. anywhere
5. anything
6. anybody / anyone
7. something
8. nowhere
Упражнение 3. Перефразируйте предложения, используя no.
Задание: Переделайте предложения, используя местоимение no или его производные (nothing, nobody, nowhere). Сохраните исходный смысл.
Пример:
· There isn't any bread. → There is no bread.
1. There aren't any parks near my house.
2. I didn't see anybody I knew at the party.
3. There isn't anything in the bag.
4. She doesn't have any money.
5. We didn't go anywhere interesting on vacation.
Ответы к упражнению 3:
1. There are no parks near my house.
2. I saw nobody / no one I knew at the party.
3. There is nothing in the bag.
4. She has no money.
5. We went nowhere interesting on vacation.
Упражнение 4. Исправьте ошибки.
Задание: Некоторые предложения содержат ошибки в использовании some, any, no. Найдите и исправьте их. Некоторые предложения могут быть правильными.
1. I don't have some money.
2. There is anything wrong with the computer.
3. She has no any friends in this city.
4. Would you like any juice?
5. We saw no animals at the zoo. It was sad.
6. Can I have any milk in my coffee, please?
7. He looked for his keys but he couldn't find them nowhere.
Ответы к упражнению 4:
1. I don't have any money.
2. There is something wrong with the computer. (Или: There isn't anything wrong...)
3. She has no friends in this city. (Или: She doesn't have any friends...)
4. Правильно. (В предложениях-предложениях используется "some", но "any" также может использоваться в этом контексте, особенно в американском английском, без изменения смысла).
5. Правильно.
6. Can I have some milk in my coffee, please? (Это просьба, поэтому используется "some").
7. He looked for his keys but he couldn't find them anywhere. (Запрет на двойное отрицание: couldn't + nowhere = ошибка).
Упражнение 5. Выберите правильный вариант.
Задание: Выберите правильный вариант завершения предложения.
1. It's so dark outside. I can see _______.
a) something
b) anything
c) nothing
2. The question was easy. _______ student could answer it.
a) Some
b) Any
c) No
3. "What's wrong?" "There's _______ in my eye."
a) anything
b) something
c) nothing
4. I'm bored. I have _______ to do.
a) nothing
b) anything
c) something
5. We need _______ to help us with the luggage. It's too heavy.
a) anyone
b) someone
c) no one
Ответы к упражнению 5:
1. c) nothing
2. b) Any (в значении "любой")
3. b) something
4. a) nothing
5. b) someone
Упражнение 6. Завершите диалоги
Задание: Вставьте some, any, no или их производные в диалогах.
Диалог 1
· A: I'm going to the supermarket. Do we need ________?
· B: Yes, can you buy ________ fruit? But don't buy ________ bananas. We have ________ left.
· A: OK. Is there ________ else?
· B: No, that's all, thanks.
Диалог 2
· A: I called you yesterday but ________ answered.
· B: Really? That's strange. I was at home ________.
· A: Maybe there's ________ wrong with your phone.
· B: I'll check it. Is there ________ I can help you with?
· A: No, it was ________ important.
Ответы к упражнению 6:
Диалог 1: anything, some, any, none/no, anything
Диалог 2: nobody/no one, somewhere, something, anything, nothing
Упражнение 7. Перевод с русского на английский
Задание: Переведите предложения на английский язык, используя some, any, no.
1. В холодильнике есть немного сыра.
2. У меня нет никаких идей.
3. В парке никого не было.
4. Можно мне немного воды?
5. Она не видела ничего странного.
6. Ты встречал кого-нибудь интересного на конференции?
7. Давай поедем куда-нибудь в выходные.
8. На столе лежало что-то странное.
Ответы к упражнению 7:
1. There is some cheese in the fridge.
2. I have no ideas. / I don't have any ideas.
3. There was nobody in the park.
4. Can I have some water?
5. She didn't see anything strange.
6. Did you meet anyone interesting at the conference?
7. Let's go somewhere at the weekend.
8. There was something strange on the table.
Упражнение 8. Специальные вопросы и ситуации
Задание: Выберите правильный вариант для конкретной ситуации.
1. Вы предлагаете гостю чай. Вы говорите:
a) Would you like any tea?
b) Would you like some tea?
2. Вы абсолютно уверены, что в комнате пусто. Вы говорите:
a) There isn't anybody in the room.
b) There is nobody in the room.
3. Вы хотите пожаловаться, что вам нечем писать. Вы говорите:
a) I have nothing to write with.
b) I don't have anything to write with.
4. Вы хотите сказать, что везде искали ключи. Вы говорите:
a) I've looked nowhere for my keys.
b) I've looked everywhere for my keys.
5. В магазине продавец спрашивает, чем он может помочь. Вы отвечаете:
a) No, thank you. I'm just looking.
b) Any, thank you. I'm just looking.
Ответы к упражнению 8:
1. b) Would you like some tea?
2. b) There is nobody in the room. (более emphatic)
3. Оба варианта правильные
4. b) I've looked everywhere for my keys.
5. a) No, thank you. I'm just looking.
Упражнение 9. Создайте предложения из слов
Задание: Составьте правильные предложения из данных слов.
1. any / friends / she / in / doesn't / have / London
2. like / would / you / something / eat / to?
3. important / nothing / there / in / is / letter / the
4. we / anywhere / go / Saturday / on / can
5. anybody / help / can / me?
Ответы к упражнению 9:
1. She doesn't have any friends in London.
2. Would you like something to eat?
3. There is nothing important in the letter.
4. We can go anywhere on Saturday.
5. Can anybody help me?
Упражнение 10. Найдите и исправьте все ошибки
Задание: В тексте есть несколько ошибок, связанных с использованием some, any, no. Найдите и исправьте их.
"I had a very strange day yesterday. I wanted to go somewhere interesting, but I didn't have some money. I called my friends, but no one of them was available. Then I decided to walk in the park. There was anybody there - it was completely empty. Suddenly, I saw something on the bench. It was a bag. I looked inside, but there was nothing in it. It was really strange - the bag was beautiful, but there wasn't something inside!"
Ответы к упражнению 10:
· "didn't have some money" → "didn't have any money"
· "no one of them" → "none of them"
· "There was anybody there" → "There was nobody there"
· "there wasn't something inside" → "there wasn't anything inside
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-обобщения на тему:"Сложение и вычитание положительных и отрицательных чисел"-6 класс
Урок -обощение по теме "Сложение и вычитание положительных и отрицательных чисел" . Я связала урок с Олимпиадой в Сочи. Дан самоанализ урока....

Презентация к уроку по теме"Неопределенный и определенный интегралы"
Презентация к итоговому занятию по теме...

Методическая разработка занятия по дисциплине «Математика» на тему: «Неопределенный интеграл и его свойства»
Теоретический материал методической разработки по «Математике» на тему «Неопределенный интеграл и его свойства» соответствует требованиям программы, методы способствуют усвоению материала, развитию ан...

« Выбор противоморозных мероприятий для бетонирования сооружений при отрицательных температурах наружного воздуха».
бетонирование в зимнее время. метод холодного и теплого бетона...

Экологическая конференция на тему:"Способы уменьшения отрицательного воздействия традиционной энергетики на нау планету".
Программа экологической конференции на тему " Способы уменьшения отрицательного воздействия традиционной энергетики на нашу планету"...
Местоимения. Три лица местоимения
Ц1эпапщ1эм теухуауэ къащ1ар еджак1уэхэм егъэбыдыл1эн. Щхьэ ц1эпапщ1эхэр щыуэ зэрызэщхьэщык1ым щыгъуазэ щ1ын. Текстым къыхагъэщыфу егъэсэн. Сабийхэм я бзэм зегъэужьын я щ1эныгъэм хэгъэхъуэн...

Урок по теме: "Местоимение как часть речи. Разряды местоимений и их особенности"
Разработка урока по теме: «Местоимение как часть речи. Разряды местоимений и их особенности» ...
