Дифференцированный зачет ОУД.03 Иностранный язык
методическая разработка

Митрохина Елена Владимировна

Изучение дисциплины ОУД.03 Иностранный язык в СПО  заканчивается дифференцированным зачетом.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл difzachet_1k_angl_2021.docx17.71 КБ

Предварительный просмотр:

МИНИСТЕРСТВО ЗДРАВООХРАНЕНИЯ МОСКОВСКОЙ ОБЛАСТИ

Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение

Московской области

«Московский областной медицинский колледж №3

имени Героя Советского Союза З.Самсоновой»

Шатурский филиал

РАССМОТРЕНО:

на заседании ЦМК общеобразовательных, общегуманитарных, социально-экономических, математических и естественнонаучных дисциплин

протокол № ____

от «___» ________2021г

Председатель ЦМК

_____________Е.В.Митрохина

СОГЛАСОВАНО:

Зав.отделом  по УВР

__________Л.В. Карпухина

«___» __________2021г

ПРОГРАММА

ДИФФЕРЕНЦИРОВАННОГО ЗАЧЕТА

ОУД.03 «ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК » (АНГЛИЙСКИЙ)

для специальности 34.02.01.

Сестринское дело

Шатура

2021

МИНИСТЕРСТВО ЗДРАВООХРАНЕНИЯ МОСКОВСКОЙ ОБЛАСТИ

Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение

Московской области

«Московский областной медицинский колледж №3

имени Героя Советского Союза З.Самсоновой»

Шатурский филиал

ПРОГРАММА

ДИФФЕРЕНЦИРОВАННОГО ЗАЧЕТА

ОУД.03 «ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК » (АНГЛИЙСКИЙ)

для специальности 34.02.01.

Сестринское дело

2021

I. ФОРМА ПРОВЕДЕНИЯ ДИФФЕРЕНЦИРОВАННОГО ЗАЧЕТА

Изучение дисциплины ОУД.03 «Иностранный язык», согласно календарно-тематическому плану и рабочей программе, завершается в конце 2 семестра итоговым занятием в виде дифференцированного зачёта, целью которого является комплексная проверка знаний, умений и навыков, приобретённых студентами. Итоговое занятие проводится в виде контрольной работы. К зачету  не допускаются студенты, не выполнившие программу дисциплин по причине неудовлетворительного усвоения практического материала, а также пропустившие и не отработавшие практические занятия.

II. ОБЪЕМ ВРЕМЕНИ НА ПРОВЕДЕНИЕ

На проведение итогового занятия по дисциплине ОУД.03 "Иностранный язык" отводится 90 минут.

III. СРОКИ ПРОВЕДЕНИЯ

Итоговое занятие по дисциплине ОУД.03 "Иностранный язык" проводится в конце 2 семестра после изучения всех тем.

IV. НЕОБХОДИМЫЕ МАТЕРИАЛЫ

Для итогового занятия преподаватель готовит вопросы по пройденным темам в виде тестовых заданий. Темы вывешиваются на стенде "Информация", студент может ознакомиться с ними в течение всего семестра.(Приложение 1)

V. УСЛОВИЯ ПОДГОТОВКИ И ПРОЦЕДУРА ПРОВЕДЕНИЯ

     Целью проведения итогового занятия по дисциплине ОУД.03 "Иностранный язык"  является проверка знаний, умений и навыков студентов, предусмотренных рабочей программой в области иностранного языка.

         Преподавателем проводится необходимая работа по подготовке к итоговому занятию. С начала семестра до итогового занятия студенты знакомятся с темами к итоговому занятию, которые составлены в соответствии с требованиями ФГОС. Преподаватель оказывает помощь при подготовке к итоговому занятию. Проверенные работы и ведомость итоговых отметок сдаются завотделом по УВР

VI. КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЯ ЗНАНИЙ

Задания  с 1 по 11 оцениваются в 1 балл при правильном ответе.

Задания  с 12 по 15 оцениваются в 2 балла при абсолютно правильном ответе; в 1 балл при частично правильном ответе

Задание 17 оценивается в 5 баллов, если все словосочетания составлены правильно (минус балл за каждое неправильное сочетание)

Задание 18 оценивается  в 3 балла, если все тексты озаглавлены правильно(минус балл за каждый неверный заголовок)

Орфографические ошибки - минус 0.5 балла

Итого: максимальный балл за зачет - 27 баллов

 Оценка «5» - 10% неправильных ответов

Оценка «4» - 20% неправильных ответов

Оценка «3» - 30% неправильных ответов

Оценка «2» - 31% неправильных ответов и выше

       

FINAL TEST.

Variant I

  1. Odd the word out

a school, a museum, a college, a university

  1. Odd the word out

television, radio, newspaper, telephone

  1. Odd the word out

circus, symphonies, operas, ballets

  1. Odd the word out

rubbish, weapons, litter, waste

  1. Find the names for the groups of words

a school, a college, a university –

  1. Find the names for the groups of words

variety, talk, quiz –

  1. Find the names for the groups of words

drama, musical, puppet –

  1. Find the names for the groups of words

the soil, the nature, the air –

  1. Change the word

… expect students to pass the exam. (TEACH)

  1. Change the word

I … buy tabloids. (USUAL)

  1. Change the word

… polluted air can cause illness(BAD)

  1. Complete the sentence

Viewers pay a fee (television, cable, for)

  1. Complete the sentence

People damage the soil (fertilizers, with, many, too)

  1. Restore the sentence

the most, is, TV, one,  media, of, important

  1. Restore the sentence

 in, cultures, Music, all, plays, part, an, important

16. Find the words up to the topic Science and Technology

Researcher, investigate, tabloid, damage, liquid, advertise, litter, puppet, technical school, nuclear power, forecast, smoke, fertilizer, complicated problem, subscribe,entertainment, play, poison, plot.

17.Make up 5 word combinations

popular

theatre

educational

warming

musical

hobby

global

college

economic

programmes

18. Choose the headings for the texts

a)Problems of our planet

b) My working day

c) Government in the UK

d) The members of the family

e) Parliament

1. The centre of the national government in the UK is Parliament, which makes all the important laws of the country. Parliament consists of the House of Commons, the House of Lords and the Queen or King. The Houses of Parliament are in a part of London called Westminster. The House of Commons has 650 members, the House of Lords has over 1000 non-elected members. The government brings bills to the House of Commons for discussion. Then the bills go to the House of Lords. If they are passed they are signed by a monarch.

2. Our family is neither big nor small. It consists of my father, my mother, my sister and me. My father is a tall man, he is 40. He works as a manager at the firm. My mother is a tall, thin woman. She is 38. She is a teacher at the college. She works much but she finds time to cook, sew, knit and even help my sister and me with our homework. My sister is only 5, she goes to the kindergarten. I am 16, I’m a college student. I study five days a week. I study many subjects at the college.

    3. Environmental pollution is one of the most serious problems facing humanity today. People dirty the air with gases and smoke, poison the water with chemicals, damage the soil with too many fertilizers and pesticides. It causes global warming, destruction of the ozone layer and other disastrous processes. Air, water and soil are necessary to the survival of all living things, badly polluted air can cause illness and even death.

FINAL TEST.

Variant II

1.Odd the word out

 geography, history, arithmetic, heritage

2.Odd the word out

 readers, viewers, affairs, listeners

3. Odd the word out

theatre, music, painting, telephone

4.Odd the word out

 to pollute, to dirty, to damage, to cause

5. Find the names for the groups of words

geography, history, literature -

6. Find the names for the groups of words

public, cable, satellite –

7. Find the names for the groups of words

theatre, music, painting –

8. Find the names for the groups of words

a son, a daughter, a mother -

9. Change the word

Pupils are taught… subjects. (DIFFER)

10. Change the word

TV is one of the most … means of mass media (EFFECT)

11. Change the word

Radiation causes… and even death. (ILL)

12.  Complete the sentence

       Many people watch TV (like, in, to, the evening )

      13. Complete the sentence

       Polluted air can cause illness (and, death, even, badly)

14.  Restore the sentence

 can, subscribe, People, cable, to, television

15. Restore the sentence

 can, highly, be, Radiation, dangerous

16.Find the words up to the topic Problems of Our Planet

Researcher, investigate, tabloid, damage, liquid, advertise, litter, puppet, technical school, nuclear power, forecast, smoke, fertilizer, complicated problem, subscribe,entertainment, play, poison, plot.

17.Make up 5 word combinations

fictional

collection

environmental

serial

favourite

knowledge

private

subject

scientific

pollution

18. Choose the headings for the texts

  1. Categories of hobbies

b Science and scientists

c) Science and technology

d)Formal and informal education

e)Hobbies and hobbyists

1. Hobby is a kind of activity. Hobbies are chosen by most people for relaxation. When a person has chosen a hobby his life becomes more interesting. There are different kinds of hobbies, and they are divided into four categories: the arts, collecting, handicrafts, games and sports. I have a hobby. It is cooking. During my leisure time I make cakes and pies. My cakes are tasty. Everybody like them very much.

2. There are two ways of learning: formal and informal. Informal education involves people in learning during their daily life. People learn skills on their own initiative. They may visit a library, a museum or a bookshop. They do not have to pass tests or exams. But formal education is another thing. Learners study subjects with the teacher at the head. They have to come to school regularly and on time, pass tests and exams.

3. Scientists study a wide variety of subjects. They use systematic methods of study to make observations and collect facts. Scientific study can be divided into three major groups: the natural, social, and technical sciences. Science has great influence on our lives. It provides the basis of modern technology. Technology means the use of people’s inventions and discoveries to satisfy their needs. Science has contributed much to modern technology.

Приложение 1.

Лексико-грамматический материал  для подготовки к зачету:

1. Образование

2. Наука и технология

3. Страноведение.

4. Средства массовой информации

5. Хобби

6. Проблемы окружающей среды

7. Искусство

8. Семья

9. Словообразование

Приложение 2.

Ответы:

1 вариант

2 вариант

1

a museum

1

heritage

2

telephone

2

affairs

3

circus

3

 telephone

4

weapons

4

to cause

5

educational establishments/eduacation

5

subjects\school subjects

6

show

6

TV

7

theatre

7

arts\art

8

environment

8

family\members of the family

9

teachers

9

different

10

usually

10

effective

11

badly

11

illness

12

Viewers pay a fee for cable television

12

Many people like to watch TV in the evening

13

People damage the soil with too many fertilizers

13

Badly polluted air can cause illness and even death

14

TV is one of the most important media

14

People can subscribe to cable television

15

Music plays an important part in all cultures

15

Radiation can be highly dangerous

16

Researcher

 investigate

 liquid

 nuclear power

complicated problem

16

damage

litter

smoke

fertilizer

poison

17

popular hobby

educational programmes

musical theatre

global warming

economic college

17

fictional serial

environmental pollution

favourite subject

private collection

scientific knowledge

18

1c

2b

3a

18

1e

2d

3c


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА для проведения промежуточной аттестации по учебной дисциплине Иностранный язык в профессиональной деятельности (дифференцированный зачет)

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины ОП. 09. Иностранный язык в профессиональной деяте...

Варианты заданий для дифференцированного зачета по английскому языку

Одной из форм проведения промежуточной аттестации по дисциплине "Иностранный язык" (английский) является дифференцированный зачет. Предлагаем Вашему вниманию варианты заданий для дифференцированного з...

Методические рекомендации к комплексному зачету по дисциплине "Иностранный язык"

Одной из форм итоговой и промежуточной аттестации студентов является комплексный зачёт. В этом разделе размещены методические рекомендации по подготовке к комплексному зачету, требования к зачёту....

Иностранный язык КИМ для дифференцированного зачета

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ для промежуточной аттестацииДИФФЕРЕНЦИРОВАННЫЙ ЗАЧЕТпо учебной дисциплинеОДб.03 Иностранный языкобщего гуманитарного и социально-экономического  циклаобразовате...

Вопросы для подготовки к дифференцированному зачету по английскому языку 1 курс

Список вопросов для подготовки к дифференцированному зачету по английскому языку...