Внеклассная работа по английскому языку

Разумова Вероника Владимировна

Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

1.Кто знает больше слов по теме « Рождество»

(Santa Claus, rain deer,candle,wreath,sleigh, present)

2.1 When is Christmas celebrated in Europe?

a) on the 7th of January b) on the 25th of December c) on the 31st of December

2 Whose birthday is celebrated on Christmas?

a) Jesus Christ b) Santa Claus c) Queen Victoria

3 What country gave us the tradition to decorate the Christmas tree?

a) Norway b) Italy c) Germany

4 Where does the most famous Christmas tree stand in London?

a) in front of Buckingham Palace b) in Trafalgar Square c) in Parliament Square

5 What do people call Father Frost in the west?

a) Santa Claus b) Frost- Red Nose c) Grandfather Frost

6 What does Santa Claus look like?

a) is dressed in white b) fat and merry c) thin and unhappy

7 How does Santa Claus enter the houses to give children Christmas presents?

a) knock at the door b) through the window c) climb down the chimney

8 Where does Santa Claus put Christmas presents?

a) under the Christmas tree b) in long socks called “Christmas stockings” c) in

colourful boxes

9 What is the traditional Christmas food?

a) roast chicken b) vegetables c) roast turkey and Christmas pudding

10 How do British people decorate their houses at Christmas?

a) with tinsel and candles b) with angels c) with such plants as holly, mistletoe

and ivy

11 How does Santa Claus travel?

a) by horses b) on a sleigh pulled by reindeer c) on foot

12 What do British people put on the top of the fur tree?

a) an angel b) a star c) a figure of Santa Claus

13 What do British people traditionally do at the start of Christmas meal?

a) sing carols b) pull a cracker c) give presents to each other

14 How does Santa Claus spend most of the year?

a) in his workshop making toys b) in his ice palace reading children’s letters c) in

his sleigh visiting a lot of shops

 

 Ключи к заданиям викторины:

1. b    8. b       

2. a     9. c

3. c     10. c

4. b    11. b

5. a    12. a

6 b     13. b

  1. c    14. a

Конкурс 3   “Christmas words”

На карточках слова и словосочетания. Нужно найти те, которые относятся к Рождеству.

Let’s look at the cards and find Christmas words.

Present, decorations, orange, pudding, turkey, table, bag, star, sleigh, stocking, Christmas tree,sweet, toy, wish, card, cake, pen, book, Santa, ruler, reindeer, workbook, elf, angel, flower.

Конкурс 4    "Draw a line"

Snowman

Snowball

Snowfall

Snowflakes

snowstorm

Santa Claus

      Christmas

Icicle

Reindeer

Christmas tree

Sleigh

 

Снежок

Cанки

Рождество

Снеговик

Снежинки

Санта Клаус

Ёлка

Олень

Снегопад

Сосулька

Снежная буря


Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Лингвистическая игра для учащихся 5-6 классов

(в рамках Недели иностранных языков)

Цели и задачи:

  • развитие творческих способностей учащихся;
  • повышение интереса к изучению английского языка;
  • формирование навыков работы в коллективе при решении определённых задач;
  • Расширение общего кругозора учащихся;
  • Стимулирование интеллектуальной и языковой активности.

Актуальность в проведении мероприятия заключается в том, что неделя способствует расширению и обогащению приобретенного учебного, языкового и речевого опыта в курсе овладения иностранными языками.Создается положительная мотивация условий и возможности применения знаний, навыков, что обеспечивает стойкое положительное отношение к учению. Вырабатываются такие качества как активность, целеустремленность, коллективизм, чувство ответcтвенности.

Массовый охват учащихся разными мероприятиями повышает интерес к изучению английского языка, появляется мотивация к практическому владению разными видами речевой деятельности, увеличивается активный запас учащихся, совершенствуется произношение, стимулируется интеллектуальная и языковая активность, что приводит к общему повышению культурного уровня учащихся.

Проведение игры и её участники:

Игра проводится среди команд школы в рамках Недели английского языка среди учащихся 5-6 классов. Команда состоит из учащихся в количестве 5 человек. На игру команду сопровождает учитель, который работает на станции. Каждой команде вручается маршрутный лист с названиями станций. В данной разработке приведены задания для 6 станций. Роль станций выполняют кабинеты школы с соответствующими надписями. Каждой команде необходимо выполнить различные задания на станциях. Задания носят игровой характер и не выходят за рамки учебной программы. На каждой станции за выполненное задание команде выставляются баллы в маршрутном листе. Победителем является команда, набравшая максимальное количество баллов.

  1. Cultural station.

Choose the correct answer. (max. 10 points)

1. BigBenis:

a) a clock; b) a horse; c) an animal in the zoo; d) seven streets;

2. What is the tower of London now?

a) a prison; b) a museum; c) a house; d) a fortress.

3. The name of the Palace where the Queen lives is:

a) The Tower of London; b) the White House; c) the Windsor palace; d) the Buckingham Palace;

4. The legend says that without them the Tower will fall. They are:

a) the pigeons; b) the cats; c) the squirrels; d) the ravens;

5. When can you see the flag over the Queen's Palace?

a) When she's out; b) when she is abroad; c) When she has a party; d) When she is at home.

6. England is in:

a) Europe; b) Africa; c) America; 4) Asia.

7. Where is London's Zoo?

a) Regent's park; b) Hyde park; c) St. James park; d) Central park.

8. The Raven Master is the person who:

a) is the main raven; b) kills the ravens; c) feeds the ravens; d) chases the ravens.

9. Who is the head of England?

a) the Queen; b) the Tsar; c) the Princess; d) the Prince.

10. In what country do men wear skirts?

a) France; b) England; c) Scotland; d) Norway.

  1. “The Field of Wonders” station.

Listen and read the riddles and guess these puzzles.(max. 4 points)

  1. What table has no legs? (9 letters)

---

  1. What is that which you cannot see, but which is always before you?(6 letters)

  1. When I eat I live, but when I drink, I die. What am I? (4 letters)

  1. I have cities and towns without houses and buildings, forests and woods without trees and birds, rivers and oceans without water. What am I? (3 letters)

        III.        Word formation’ station.

Your task is to make as many new words from this one as possible.

This is the word acknowledgement

You have 3 minutes to do the task.

  1. Matching station.

Match the pairs to make the words. (max. 14 points)

Key: Haircut sunflower greenhouse comeback brainstorm breakfast toothpaste airplane cupboard fireplace newspaper railway timetable postman

Hair

Storm

Post

Flower

Sun

Plane

Time

Place

Green

Man

Rail

Board

Come

Paper

News

Paste

Brain

Way

Fire

House

Break

Cut

Cup

Back

Tooth

Table

Air

Fast

  1. Listening station.

Listen to the interview and decide which answer is correct: a, b or c.

1. George lives in

a Los Angeles.

b New York.

c Aspen.

2. George goes to the studios by

a bus.

b car.

c taxi.

3. In the Actors’ Club he

a plays computer games.

b plays basketball.

c goes swimming.

4. George usually goes on holiday

a in summer.

b in February.

c in winter.

5.George’sfavourite sport is

a jogging.

b skiing.

c swimming.

  1. Sightseeings of London – презентация. (max. 11 points)

Look at the pictures and try to guess the sightseeing.

Маршрутныйлисткоманды_____________

Station 1. ____________ points.

Station 2. ____________ points.

Station 3. ____________ points.

Station 4. ____________ points.

Station 5. ____________ points.

Station 6. ____________ points.

The result: ___________ points.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

ENJOY STATIONS SIGHTSEEINGS OF LONDON

Слайд 13

Sightseeings of London (score : 11) Answers: The Tower of London The Tower Bridge The British Museum London Eye Trafalgar Square The Houses of Parliament and Big Ben Westminster Abbey Buckingham Palace St. Paul’s Cathedral The National Gallery The Globe Theatre