3 класс. УМК Spotlight 3 Быковой Н. И.

Зинченко Ольга Сергеевна

Презентации, контрольные работы к УМК Spotlight 3 Быковой Н. В.

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Remember them. Larry Lulu

Слайд 3

Remember them. Chuckles Nanny Shine

Слайд 9

Guess a colour Посмотрите, вот атлет Машет всем рукой: "Привет!", В майку красную одет, По-английски цвета... На лугу пасется гусь, Он пасется, ну и пусть. На лужайке он один, Та лужайка цвета...

Слайд 10

Guess a colour Побежал наш Антошка на горку, А на горке увидел цыпленка, Ну такого пушистого, смелого. Отгадайте, а цвета он... Это море синее - синяя вода, Голубое небо я вижу из окна. Как же сильно я люблю Всю природу цвета...

Слайд 11

Guess a colour На столе апельсин аппетитный, Так и хочется скушать его, Он в оранжевой толстенькой коже, По-английски "оранжевый" -... Ночью все черным-черно, Ведь на улице темно, Чёрен даже человек - Он в костюме цвета...

Слайд 13

с . 4 у. 1, 2 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

School days

Слайд 4

Memorize. В школе я вчера заснул. Школа по – английски …. Учу английские слова, беру я лишь разбег. Портфель, я знаю – это … bag .

Слайд 5

Memorize. Я рисунок свой повесил и убрал в пенал - что? …. По-английски каждый день ручку называем ….

Слайд 6

Memorize. Я повторю старательно и раз, и два, и двести: «Резинка для стирания – английская ….» Линейку я тебе вернула. Линейка по – английски - ….

Слайд 7

Memorize. Вижу в классе много рук! Книга по-английски …. Портфель у меня не велик и не мал, Не без этой вещички еще не бывал.

Слайд 10

Match. 1. school a) ластик 2. school bag b) пенал 3. pen c) линейка 4. pencil d) книга 5. rubber e) школа 6. ruler f) ручка 7. book g) портфель 8. pencil case h) карандаш

Слайд 11

Put the words in the alphabetical order. s chool book rubber pencil ruler

Слайд 12

Match the words with the pictures. 1. a) pen 2. b) rubber 3. c) school bag 4. d) pencil case 5. e) ruler

Слайд 14

с . 6 у. 1, 2 (р.т.) слова выучить Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

It is time to say “Hello!”, It is time to say “Hello!”, It is time to say “Hello!” And start our lesson.

Слайд 3

holiday [ holidei ] – каникулы camp [k æ mp] – лагерь country [k Λ ntri ] - деревня sunny [s Λ ni ] – солнечный windy [ windi ] – ветреный hot [hot] – жаркий rain [rein] – дождь, идет дождь cold [ kould ] – холодный [h] [r] [k]

Слайд 4

Match. 1. cold a) жаркий 2. country b) ветреный 3. hot c) солнечный 4. windy d) каникулы 5. sunny e) деревня 6. holiday f) холодный

Слайд 5

Finish up the sentences. windy and cold hot and sunny raining warm It is autumn (осень). It is …. It is winter (зима). It is …. It is spring (весна). It is …. It’s summer (лето). It is ….

Слайд 7

Kira Vladislav Sofia Arina Alyena Ilya Olga Dima Vladimir Leonid Nikita Konstantin Kirill Evgenia

Слайд 8

06.09.2015 8

Слайд 9

06.09.2015 9

Слайд 10

06.09.2015 10

Слайд 11

06.09.2015 11

Слайд 12

06.09.2015 12

Слайд 13

1 + 2 = 10 – 4 = 8 + 1 = 9 – 3 = 5 + 5 = 3 – 2 = 6 + 3 = 4 + 1 =

Слайд 14

Change the nouns into correct pronouns. (he, she, it, they) a dog dogs Ann Bob Tom and Tim crocodiles Olga a cat a frog Alice

Слайд 15

Match. 1. What’s your name? a) No, I can’t 2. How old are you? b) Hello, Larry. 3. Can you fly? c) I’m nine. 4. I’m Larry. d) I’m Lulu.

Слайд 16

2

Слайд 17

4

Слайд 18

6

Слайд 20

10

Слайд 21

7

Слайд 22

4

Слайд 23

с . 5 у. 3 (р.т.) слова выучить Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 5

Fill in the missing letters. r _ ler p _ nc _ l c _ _ e s _ _ ool p _ n s _ h _ ol b _ g _ ub _ er _ o _ k p _ nc _ l

Слайд 6

Unscramble the words and find their meanings. 1. enp a) пенал 2. rebubr b) книга 3. relur c) школа 4. socohl d) ручка 5. pceinl e) ластик 6. necipl caes f) линейка 7. obok g) портфель 8. lhosoc abg h) карандаш

Слайд 7

Form the plurals. a school bag a pencil a rubber a ruler a book a pencil case

Слайд 8

In my school bag I have got (a rubber, …)

Слайд 9

Let’s count!

Слайд 10

11 eleven [i’levn] 12 twelve [twelv] How many insects?

Слайд 11

13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 + teen = [ti:n] 3 4 5 6 7 8 9

Слайд 12

thirteen [ θə :’ ti:n ] - 13 fourteen [ fo:’ti:n ] - 14 fifteen [ fifti:n ] - 15 sixteen [ siks’ti:n ] - 16 seventeen [ sevn’ti:n ] - 17 eighteen [ ei’ti:n ] - 18 nineteen [ nain’ti:n ] - 19

Слайд 13

20 twenty [ twenti ] +ty Two → twen

Слайд 14

11 20 19 15 12 16 13 10 18 6

Слайд 15

Find the odd word. Nineteen, eighteen, seventeen, thirteen, fourteen, one, fifteen, sixteen.

Слайд 16

hen he pen she grey we pencil see men green Закрытый тип слога Открытый тип слога

Слайд 17

Divide the words into 2 columns. [ i :] [e] he, egg, help, we, get, yes, bed, me, pet, bee, red, pen, she

Слайд 18

слова выучить с . 7 у . 4, 5 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

Fill in the missing letters. S _ i _ n _ e En _ li _ _ _ a _ hs A _ t M _ si _ H _ s _ or _ _ e _ gra _ _ y

Слайд 4

Find 7 subjects. g e o g r a p h y d c q c f m u s i c k e d o k w x p m l a n c v a h e p a r t g p y p m x z t y c l p r a q p d h j p i g l m d q m s b n s c i e n c e b l r h h p g l i t w q h h i s t o r y p s s

Слайд 5

Match the verbs with the subjects. English Russian Maths Music Art PE read, write, listen, sing, run, jump, draw, play, watch films

Слайд 7

Match and translate. 1. Закрой книгу! a ) Stand up! 2. Хлопай в ладоши! b) Stamp your feet! 3. Сядь! c) Open your book! 4. Топай ногами! d) Clap your hands! 5. Открой книгу! e) Close your book! 6. Встань! f) Sit down!

Слайд 8

Match. 1. Stand a) your book! 2. Stamp b) down! 3. Open c) your hands! 4. Clap d) your book! 5. Close e) up! 6. Sit f) your feet!

Слайд 9

11 20 19 15 12 16 13 10 18 6 3 8

Слайд 10

Do the sums. 10 + 5 = 19 – 3 = 20 – 10 = 12 + 7 = 6 + 8 = 2 + 4 = 18 – 3 = 12 – 9 =

Слайд 11

triangle circle square

Слайд 12

c . 19 у. 1 (выучить слова) с. 9 у. 4, 5 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 4

Make up word combinations. 1. a blue a) eyes 2. brown b) skirt 3. dark c) soldier 4. pink d) jacket 5. a toy e) on toes 6. dance f) hair

Слайд 5

Dear Daddy , Thank you for my new ballerin a. She is beautiful! Love, Rose

Слайд 6

с . 18 - 19 (читать) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

nursery school primary school - детский сад - начальная школа

Слайд 4

age - uniform - spend - возраст школьная форма проводить

Слайд 5

Fill in the table. Name of school Age Nursery school Primary school 3 or 4 5

Слайд 6

classroom computer room canteen library gym

Слайд 7

What is this?

Слайд 8

What is this?

Слайд 9

What is this?

Слайд 13

Match the words. 1. primary a) homework 2. computer b) Study 3. Nature c) lessons 4. do d)the breaks 5. during e) school 6. five f) room

Слайд 14

Finish up the sentences. Children in Russia spend … . Every school has got classrooms, a gym, a library …. Students have …. During the breaks the children play …. Students do homework with ….

Слайд 15

с . 10 у. 1, 3 (р.т.) с. 142 у. 2 (нарисовать школу и написать о ней) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

h ello, my name is tom. i am from london . i’m 11. i like maths and english , but my favourite subject is pe . i can run and jump very well. i can play football too. i’ve got a pet. it’s a cat. its name is snowball. what about you? love, tom

Слайд 3

What number is next? Nine, eleven, … Fourteen, sixteen, … Ten, fifteen, … Seventeen, fourteen, … Eleven – nine, twelve – eight, …

Слайд 4

Choose the correct variant. I am/ have got/ can a lovely book. My favourite subject/ food/ season is Music. My rubber is in my pencil/ pen/ ruler case. We are in Year 3 at home/ school/ work . Eight plus five is eleven/ twelve/ thirteen . Clap your eyes/ feet/ hands ! Close your rubbers/ rulers/ books !

Слайд 5

Make up sentences. is, my, Oleg, name. eight, I, am. school, am, in, Year, I, at, 3. Maths , I, Science, and, like. subjects, favourite , are, Art, my, and, PE. school, like, I .

Слайд 6

Match. 1. What’s your name? a) English. 2. How old is she? b) They are at school. 3. What year are you in at school? c) It’s a ruler. 4. What’s your favourite subject? d) She’s 18. 5. Where are they? e) My name is Sasha. 6. What is this? f) I’m in Year 3.

Слайд 7

повторить материал модуля 1; принести проекты о школе Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Family moments

Слайд 3

mother Нравятся алмазы моей маме …

Слайд 4

Father Уехал на турбазу отец мой …

Слайд 5

brother Мой брат разбил сегодня вазу. Мой брат – малыш, Мой братик - …

Слайд 6

sister Она мечтает стать артисткой Моя сестренка – моя …

Слайд 7

grandfather

Слайд 8

grandmother

Слайд 9

Who is this?

Слайд 10

Who is this?

Слайд 11

Who is this?

Слайд 12

Отгадай. Кто стирает, варит, шьет, На работе устает, Просыпается так рано? — Лишь заботливая... Кто же трудную работу Может делать по субботам? — С топором, пилой, лопатой Строит, трудится наш...

Слайд 13

Отгадай. Кто любить не устает, Пироги для нас печет, Вкусные оладушки? Это наша... Кто веселый карапузик — Шустро ползает на пузе? Удивительный мальчишка — Это младший мой…

Слайд 14

Отгадай. Кто любит и меня, и братца, Но больше любит наряжаться? — Очень модная девчонка — Моя старшая... Он трудился не от скуки, У него в мозолях руки, А теперь он стар и сед — Мой родной, любимый…

Слайд 16

с. 14 упр. 1 (раб. тетр .), с. 26 у. 1 (выучить слова ) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

Who is this?

Слайд 4

Who is this?

Слайд 5

Who is this?

Слайд 6

Match the words. 1. family tree a) мама 2. big brother b) дедушка 3. little sister c) старший брат 4. grandma d) младшая сестра 5. grandpa e) папа 6. mum f) бабушка 7. dad g) родословное древо

Слайд 7

Make up words. mmu gbi bhoretr tlilet sstrie ngramda aflimy eret add

Слайд 8

Put the words in the alphabetical order. Mum, dad, family tree, sister, brother, grandpa

Слайд 9

Find the pairs. 1. mother a) dad 2. grandmother b) mum 3. grandfather c) grandma 4. father d) grandpa

Слайд 10

Единственное число Множественное число Личное местоимение Притяжательное местоимение Личное местоимение Притяжательное местоимение I My We Our You Your You Your He His They Their She Her It Its

Слайд 11

Fill in the missing pronouns. I My we … You … You … He … They … She … It …

Слайд 12

Translate into English. их дом наш сад моя линейка его старшая сестра наше родословное древо её младший брат ваша семья

Слайд 13

Ann sad can hat cat has rabbit fat name brave skate face game lake take lazy Закрытый тип слога Открытый тип слога

Слайд 14

[ æ ] в закрытом типе слога

Слайд 15

[ ei ] в открытом типе слога

Слайд 16

с. 15 упр. 2, 3 (раб. тетр .) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Who is this?

Слайд 3

Who is this?

Слайд 4

Find 6 words on Family. b r o t h e r t f m g m s l l m a q r o i k w w t r a t s c n q h z n h t j j u e q d e e k u a r r m r r r f p g r a n d p a o

Слайд 5

Find the words in the plural. A pen, a cat, pens, pencils, a pencil case, a rubber, rulers, a tree, dogs

Слайд 6

Say the sentences in plural. Образец: It’s a book. – They’re books. It is a ruler. It’s a chimp. It’s a school. It’s a rubber. It’s a pen. It’s a pencil case. It’s a school bag.

Слайд 7

Пабло Пикассо (1881 – 1973)

Слайд 8

с. 1 7 упр. 3 (раб. тетр .) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

near – близко far – далеко

Слайд 4

Correct the sentences. 1. I live in Barnaul. 2. I’ve got a small family. 3. My mum’s name is Marina. 4. I have got a brother or a sister. 5. Sergei is my uncle. 6. My aunt and my uncle have got three children.

Слайд 5

Finish up the sentences. I’m … . I’ve got … . My dad’s name is …. My dad has got …. Her name’s …. 6. My aunt and my uncle have got ….

Слайд 6

с . 18 у. 1, 3 (р.т.) с. 14 3 у. 2 ( проект о семейном дереве ) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Fill in the missing words from the box. sisters family names little funny pet black father happy name My (1) … is Ben. I am from Australia. I’ve got a big (2) …. This is my (3) … and mother. Their (4) … are Helen and Ted. I haven’t got any brothers, but I’ve got three (5) …! This is my big sister, her name is Becky. Minnie and Meg are the names of my (6) … sisters. They are very (7) …! And this is our (8) …. It’s a dog. His name is Spot. He is (9) … and white. We are a (10) … family!

Слайд 3

I have got a … Her (his) name is …

Слайд 4

Choose the right word. He/ His name is Eddy. They/ Their are friends. Betty is she/ her sister. I/ My grandpa is funny. This is our/ we car. Its/ It’s a teddy bear. Are your/ you happy?

Слайд 5

Say what their names are. Ann - Her name is Ann. Sasha, Masha - Their names are Sasha and Masha . Bob - Tom, Jerry - Fluffy - Lena - Blackie -

Слайд 6

Finish up the sentences. Образец: (I) – My school bag is blue. (They) … school is big. (You) … dog is clever. (She) … brother can run and jump well. (He) … eyes are green. (I) … hair is dark, but (she) … hair is fair. (We) … friend has got three cats. (It) … name is Tiger.

Слайд 7

Fill in am , is , are . Dear Alice, I … Betty. This … my father and this … my mother. Their names … Bob and Sarah. Jeff and Tom … my brothers. Jeff … my big brother and Tom … my little brother. I have got a grandfather and a grandmother. They … very nice. We … a happy family. Love, Betty

Слайд 8

Make up sentences in plural. Образец: She is my sister. – They are my sisters. It is a horse. The puppet is funny. It is a toy soldier. I am happy. He is my friend. The boy is small. I am in Year 3.

Слайд 9

Make up sentences. they/ What/ are? my/ is/ sister/ big/ This. her/ name/ What’s? are/ Betty/ Their/ names/ Laura/ and. happy/ are/ We/ family/ a. is/ she/ Who?

Слайд 10

Correct the mistakes. They’re are my favourite toys. Who are they are? This is my the big sister. I am have got a happy family. They’re the green.

Слайд 11

повторить материал модуля 2 ; принести проекты о семейном дереве Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

pizza chicken

Слайд 4

burger ice cream

Слайд 5

chocolate egg

Слайд 6

jelly vegetables

Слайд 7

sandwich lemonade

Слайд 8

water

Слайд 12

Ведро воды вы принесете? Вода, водичка будет - … Запах чудесный, нельзя ошибиться! Это ж, друзья, итальянская …

Слайд 13

Скорлупа бела, как снег, Нам снесла наседка … От жары сейчас сгорим! Ох, подайте нам …

Слайд 14

На десерт нам неужели Не дадут из ягод …

Слайд 15

Match. 1. jelly a) бургер 2. chicken b) овощи 3. burger c) шоколад 4. pizza d) курица 5. chocolate e) желе 6. water f) лимонад 7. vegetables g) пицца 8. lemonade h) вода

Слайд 16

Put the words in alphabetical order. Jelly, water, lemonade, vegetables, chicken, burger, pizza, chocolate

Слайд 17

Put the words in plural. Burger – Sandwich – Egg – Orange – Apple – Banana – Vegetable -

Слайд 18

выучить слова, с. 43 у. 3 (читать), с. 22 у. 1 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

My favourites !

Слайд 6

Decode the words and match them with their meanings. 1. cocoalhte a) курица 2. lmedoane b) желе 3. veegeablst c) шоколад 4. zpiaz d) овощи 5. ljeyl e) бургер 6. awtre f) лимонад 7. berugr g) пицца 8. cichnke h) вода

Слайд 7

Fill in the missing letters. v _ g _ t _ b _ es w _ t _ _ pi _ _ a j _ _l _ b _ _ ger _ _ ocolat _ _ hi _ _ en l _ mon _ d _

Слайд 8

Divide the words into groups. Drinks Food Fruit Desserts Lemonade, jelly, banana, vegetable, water, cheese, egg, chicken, ice cream, orange, chocolate, pizza, sandwich, burger, chips, milk, apple.

Слайд 9

I like pizza. She like s pizza. We like pizza. He like s pizza. They like pizza. It like s pizza. He She like + s It

Слайд 10

Сказка про одинокого жирафа . Давным-давно жил в пустыне жираф. У него не было друзей, и он был очень одинок. Он ходил по пустыне грустный и часто плакал. А слезы у жирафа были волшебные. Они попадали на песок и превращались в букву “ s ”. Жираф бежит, за ним “ s ”, жираф кушает, за ним “ s ”. Буква “ s ” так привыкла к жирафу, что уже не отходила от него ни на шаг. Узнали об этом жители пустыни и пришли помочь жирафу. Они стали играть и смеяться. Жираф перестал плакать и буква “ s ” исчезла. А когда жители разошлись по своим делам, жираф остался один, загрустил, заплакал, и буква “ s ” опять к нему вернулась. С тех пор если мы говорим о том, что делает один человек или одно животное, мы к глаголу добавляем окончание “ s ”.

Слайд 11

I dance_ well. He jump_ high. They sing_ the song. I have_ a mummy. She like_ lemonade. It run_ fast. We like_ burgers.

Слайд 12

We like water. don’t

Слайд 13

She like water. does not s

Слайд 14

14.11.2015 14 we like eggs Do ?

Слайд 15

14.11.2015 15 she like eggs ? Does s

Слайд 16

Choose the right word. Does/ Do you like ice cream? Does/ Do they like chocolate? Does/ Do your pet like vegetables? Does/ D o your sister like sandwiches? Does/ Do boys like lemonade? Does/ Do your grandma like chips? Does/ Do he like burgers?

Слайд 17

Say what animals like and don’t like to eat. cats milk yes water no dogs chicken yes chips no dolphins fish yes eggs no Cats like milk, but they don’t like water.

Слайд 18

Закрытый тип слога Открытый тип слога it is Tim his Miss gift like Mike five nice fine mine

Слайд 19

с . 22 у. 2, 5, 6 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

She has got some biscuits. We haven’t got any Coke.

Слайд 3

Say what animals like and don’t like to eat. elephants apples yes chicken no chimps bananas yes jelly no horses vegetables yes ice cream no Cats like milk, but they don’t like water.

Слайд 4

My mother likes vegetables , but she doesn’t like chips .

Слайд 5

meat potatoes

Слайд 6

biscuits milk

Слайд 7

cake orange juice

Слайд 8

pasta carrots

Слайд 9

sausages rice

Слайд 10

popcorn Coke

Слайд 15

Match the words. 1. me at a) паста (макаронные изделия) 2. potatoes b) рис 3. biscuits c) картофель 4. milk d) морковь 5. cake e) к ока-кола 6. orange juice f) попкорн 7. pasta g) мясо 8. sausages h) печенье 9. carrots i ) торт, пирожное 10. rice j) апельсиновый сок 11. popcorn k) сосиски 12. Coke l) молоко

Слайд 16

Put the words in alphabetical order. Rice, biscuits, potatoes, meat, carrots, milk, pasta, cake.

Слайд 17

She has got some biscuits. We haven’t got any Coke.

Слайд 18

some any В утвердительных предложениях и означает «немного», «несколько» I have got some milk at home. В отрицательных предложениях, когда говорим об отсутствии чего- / кого-либо I have not got any milk.

Слайд 19

Shopping list

Слайд 20

выучить слова, с. 4 7 у. 5 ( см. Portfolio Sheets в р.т. ), с. 2 4 у. 1 , 2 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

train aeroplane elephant r ocking horse t ea set doll m usical box ball 5 1 2 3 4 6 7 8 Well done!!!

Слайд 3

Choose the right word tea set train aeroplane ball doll

Слайд 4

Choose the odd word ball musical box tea set cake

Слайд 5

Choose the odd word train elephant mouse cat frog

Слайд 10

r _ dio _ rmch _ ir l _ mp ch _ ir a a a a a ra _ io be _ _ esk d d d

Слайд 11

Fill in this or that . … is a computer. (близко) … is a chair. (далеко) … is a lamp. (далеко) … is a bed. (близко ) … is an armchair. (далеко ) … is a radio. (близко)

Слайд 12

1. This is a desk 2. That is a doll. 3. These are balls. 4. Those are elephants. 5. This is a radio.

Слайд 13

А на множество предметов Как должны мы указать? Слово these иль слово those М ы должны тогда сказать. These с предметами вблизи, Those с предметами вдали. эти книги these books те книги those books

Слайд 14

playroom

Слайд 15

слова выучить, с. 63 у. 5 (см. Portfolio Sheets в р.т.), с . 3 2 у. 1, 2 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

_ o_ _ ut _ _ _ r _ c_ a _ _ ch _ _ r _ am _ _ _ ay _ o _ _ _ _ sk _ _ dio b _ d

Слайд 3

Put the words in alphabetical order. TV, lamp, armchair, playroom, bed, desk, computer, radio

Слайд 4

Match. TV a) письменный стол 2. playroom b) кресло 3. armchair c) компьютер 4. computer d) телевизор 5. desk e) игровая комната

Слайд 5

Decode the words and match them. 1. oirad a) игровая комната 2. carhi b) кресло 3. tocuremp c) лампа 4. sedk d) радио 5. mylopora e) стул 6. plam f) компьютер 7. marcarhi g) письменный стол

Слайд 6

This is Larry’s room. Look! This is his bed and that is his desk. It’s brown. And look at his computer. It’s on the desk. His toys are in the toy box. He’s got a green train, a red car and a blue aeroplane . The car is funny! It looks like a musical box! The car is funny because … it’s red. It’s on the desk. It looks like a musical box.

Слайд 7

yellow like at that very This is my room. Look (1) … my computer. It’s (2) … nice. My armchair is (3) … and brown. This is my toy box and (4) … is my TV. I (5) … my room.

Слайд 8

It is a desk. They are books.

Слайд 9

Answer the questions. What is this? (письменный стол) What are those? (чайные сервизы) What is that? (пенал) What are these? (портфели) What is this? (кресло) What are these? (лампы) What is that? (компьютер) What are those? (бананы) What is this? (линейка) – It’s a ruler. What are these? (яблоки) – They are apples.

Слайд 10

fairy tale

Слайд 11

fairy tale волшебный, сказочный р ассказ, история

Слайд 12

с. 64 у. 2, с . 33 у. 3, 4 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Find 8 toys. r o c k i n g h o r s e m f b d s c a g x u f x n m n o u u e j a k d c z o l l v v r u o i d u f a c l d x o n z j y u y g a s h j p g t w d t j e r p v d l q y s b r u u x i s p a x j w a a h x h n l o n w l h l i k k r q a n e n o f l n c b t e d d y b e a r h b a m u s i c a l b o x

Слайд 3

Write a letter to your friend. Dear ____, Thank you for your letter. I’ve got a lot of toys: ___________________. My favourite toy is _____________________. It’s _________________________________. I love it! What’s your ___________________? Write back soon. Love, _______

Слайд 4

Find the odd word. ruler, doll, ball, rocking horse chair, desk, bed, tree computers, chair, armchairs, dolls nose, home, coke, box

Слайд 5

Fill in is or are . This … a computer. Those … desks. These … lamps. That … a chair. It … Dan’s rocking horse. They … Lida’s toys.

Слайд 6

Match. 1. What are those? a) It’s Larry’s. 2. What’s this? b) They are tea sets. 3. Whose is this train? c) It’s a desk.

Слайд 7

Make up sentences. very, is, It, nice. my, is, This, bedroom. chairs, My, white, are. desks, Are, your, green? funny, at, elephant, Look, my! are, Whose, these pencils?

Слайд 8

Fill in a or an where necessary. This is … computer. This is … elephant. These are … desks. Those are … my toys. This is … his computer. That is … aeroplane . This is … their playroom. It’s … very nice! It look like … cat. Look at … her tea set!

Слайд 9

Translate the sentences. Что это? Это музыкальная шкатулка. Чье это? Это Сашино. Это – моя игровая комната, а там – моя спальня. Это мои игрушки, а там – игрушки Толи. У меня есть яблоко. У Лизы есть апельсин.

Слайд 10

повторить материал модуля 4 ; принести проекты – письма Деду Морозу Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

Match. 1. taf obyd a) long tail 2. slalm deha b) thin legs 3. goln liat c) big eyes 4. rosht liat d) small nose 5. niht selg e) fat body 6. gib resa f) small head 7. slalm sone g) big ears 8. gib eesy h) short tail

Слайд 5

I have got a dog.

Слайд 6

HAVE Здесь королева Have живет И шут придворный с нею got . Он рядышком всегда сидит И королеву веселит.

Слайд 7

Глагол have , поверьте мне , Имеет формы только две .

Слайд 8

HAVE Местоименья he, she, it Глагол to have особо чтит . И чтобы оказать им честь , Меняет форму have на has

Слайд 9

HAVE I have got a book. You have got a book. We have got a book. They have got a book.

Слайд 10

HAVE He has got a book. She has got a book. It has got a book.

Слайд 11

Отрицание получилось , Если вдруг частица not За г лаголом появилась

Слайд 12

I have not got a cat. She has not got a parrot.

Слайд 13

Поменяем их местами И вопрос составим с вами.

Слайд 14

Fill in have got or has got . Cows … long tails. Cats … small heads. A frog … big eyes. A bear … a fat body. A sheep … a small nose. A dog … a big head. Monkeys … big ears.

Слайд 15

Большинство существительных образуют множественное число прибавлением "S" в конце, например: camera - camera s , chair - chair s , snake - snake s , parrot - parrot s , doctor - doctor s , apple - apple s A cat cats + s

Слайд 16

man – men [m æ n – men] – мужчина (мужчины) woman – women [ wum ə n – wimin ] – женщина (женщины) tooth – teeth [ tu : θ - ti : θ ] – зуб (зубы) foot – feet [ fu:t – fi:t ] – ступня (ступни) child – children ( t ∫ aild – t ∫ ildren ) – ребенок (дети) sheep – sheep [ ∫ i:p – ∫ i:p] – овца (овцы) fish – fish [ fi ∫ – fi ∫ ] – рыба (рыбы) mouse – mice [ maus – mais ] – мышь (мыши)

Слайд 17

one mouse – three … one child – five … one foot – two … one man – eight … one tooth – ten … one woman – six … one sheep – fifteen …

Слайд 18

Fill in the table. One Many tooth foot children men sheep fish woman mice

Слайд 19

my funny mummy angry daddy ugly lazy baby

Слайд 20

в открытом слоге [ ai ]

Слайд 21

m y , fly, by, my cat В коротких словах буква y читается ай

Слайд 22

слова выучить , с. 38 у. 2, 3 (р.т .) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Find the words in plural. Frog, frogs, elephant, women, man, child, monkey, boy, pudding, children, teeth, rabbit, eyes.

Слайд 3

Find the nouns with special cases. Hens, dolls, men, presents, children, teeth, mice, pigs, women, skates.

Слайд 9

spider bird

Слайд 10

rabbit seahorse

Слайд 11

tortoise parrot

Слайд 16

sp _ der b _ rd rabb _ t torto _ se i i i i spide _ bi _ d _ abbit seaho _ se to _ toise pa _ _ ot r r r r r r r

Слайд 17

crawl fly

Слайд 18

jump swim

Слайд 19

walk talk

Слайд 22

Can обозначает возможность, способность, умение делать что-либо. Глагол can не изменяется по лицам и числам и за ним всегда следует смысловой глагол без частицы to. I can dance. I can jump. I can not (can’t) swim. Can you run? – Yes, I can ./ No, I can’t .

Слайд 23

Fill in can or can no t. Birds … fly. Spiders … crawl. Parrots … talk. Tortoises … run. Seahorses … fly. Rabbits … sing. Cats … jump. Fish … walk.

Слайд 24

слова выучить с . 40 у. 2 (р.т.) c . 79 у. 4 (см. Portfolio Sheets в р . т . ) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

Put the words in alphabetical order. A rabbit, a seahorse, a parrot, a bird, a spider, a tortoise.

Слайд 4

Match. 1. a parrot a) crawl 2. a tortoise b) jump 3. a rabbit c) swim 4. a bird d) walk 5. a seahorse e) talk 6. a spider f) fly

Слайд 5

Parrots can talk, but they can not swim. Spiders …. Tortoises …. Seahorses …. Rabbits …. Birds …. Mice ….

Слайд 6

Can a dog run? Can a fish fly? Can a parrot swim? Can a horse jump? Can a bird sing? Can a seahorse fly? Can a tortoise walk? Can a rabbit talk?

Слайд 7

11 20 19 15 12 16 13 10 18 6

Слайд 8

10 + 3 = 19 – 12 = 15+ 1 = 5 + 7 = 9 + 3 = 7 – 3 = 18 – 16 =

Слайд 9

30 Three → Thirty [ θə :ti]

Слайд 10

40, 50 +ty

Слайд 11

40 + 2 = ?

Слайд 12

38 44 53 29 31 47

Слайд 13

12 + 13 = 45 + 34 = 56 – 7 = 50 – 12 = 20 + 4 = 48 + 21 =

Слайд 14

twenty, thirty, forty … twenty five, thirty, thirty five, … twenty one, twenty four, twenty seven, …

Слайд 15

lizard snake

Слайд 16

whale horse

Слайд 17

reptiles mammals

Слайд 18

слова выучить с . 40 у . 1, 3, 4 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Australia

Слайд 3

Down Under

Слайд 6

Match. 1. emu a) eggs 2. a big b) bird 3. a small c) body 4. long d) legs 5. green e) farm 6. an interesting f) head

Слайд 7

Emus are from …. Emus are very …. Its body and legs are …. Its head and neck are …. Emus can …. They eat ….

Слайд 8

Horses are from Australia. Emus has got a small body and a big head. Its body is black. Its neck is yellow. They can fly. Their eggs are red.

Слайд 9

Grandpa Durov’s Wonderland

Слайд 10

pony rhino camel pigeon

Слайд 11

с. 42 - 43 у. 1 , 3 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Find 7 verbs. r u n f l y i n g j t a l k y p c n x t y f c r a w l s i j u m p b i w a l k i c n w g f g k w g

Слайд 3

Fill in the missing words. are can not got can eyes I have got a parrot. His name is Gosha . He is 3. He has (1) … a long tail and a big nose. His legs (2) … short. He has got small green (3) …. He can fly and climb but he (4) … swim. Gosha is very clever and he (5) … talk! Oh, I love Gosha !

Слайд 4

23 18 41 22 13 55 37 46 35 59

Слайд 5

22 + 23 = 44 - 5 = 50 – 17 = 35 – 12 = 29 + 14 = 51 - 28 = 3 5 + 22 =

Слайд 9

Find the wrong combination. Three women, thirty three teeth, three men, two feet, six fish, six child, six mice.

Слайд 10

Choose the right word. I can see three (woman/ women). I have got a lot of (fish/ a fish). My (mice/ mouse) are white. Two (men/ man) play chess.

Слайд 11

Match. 1. Can parrots talk? a) Yes, it is. 2. Have mice got long tails? b) No, they can not. 3. Are cows big? c) Yes, they can. 4. Has a rabbit got short ears? d) Yes, they have. 5. Can tortoises sing? e) Yes, they are. 6. Is your pet very smart? f) No, it hasn’t.

Слайд 12

повт . материал модуля 5 к тесту Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

house bedroom

Слайд 4

bathroom kitchen

Слайд 5

living room garden

Слайд 8

hous _ b _ droom kitch _ n gard _ n e e e e bedr _ _ m bathr _ _ m h _ use living r _ _ m o o o o o o o

Слайд 9

Decode the words and match. 1. ginvil moro a) дом 2. thineck b) ванная 3. boomtarh c) спальня 4. redgan d) кухня 5. doomber e) гостиная 6. suhoe f) сад

Слайд 10

Is your grandmother in the bedroom? (in the kitchen) Is your father in the bathroom? (in the bedroom) Is your mother in the kitchen? (in the living room) Is your grandfather in the living room? (in the bathroom) Is your big brother in the garden? (in the house) Is your little sister in the bedroom? (in the kitchen)

Слайд 11

She is in the …. Come and … your room! Look, Larry! …! Look! He’s there, … the chair! Lulu, these … are for you and Larry.

Слайд 12

1. Look, L arry! A koala! 2. Grandma! Grandpa! 3. Thank you, Grandma! 4. She’s in the bedroom. 5. Come and see your room! 5 4 3 2 1

Слайд 13

слова выучить с. 91 у. 3 ( читать) с. 46 у. 1, 2 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

a living room a bedroom a house a garden a kitchen a bathroom

Слайд 4

House, bedroom, living room, bathroom, garden, kitchen

Слайд 5

Is Maya in the bathroom? (no) Is Paco in the kitchen? (yes) Is Larry in the bedroom? (no) Is Betsy in the garden? (no) Is Nanny Shine in the house? (yes)

Слайд 6

Prepositions of place

Слайд 7

on in

Слайд 8

under next to

Слайд 9

in front of behind

Слайд 11

… the school bag … the table

Слайд 12

… the box … the table

Слайд 13

… the tree … the car

Слайд 14

1. under the table a) под столом b) на столе 2. next to the armchair a) под креслом b) рядом с креслом 3. in front of the toy box a) перед коробкой с игрушками b) рядом с коробкой с игрушками 4. on the desk a) под письменным столом b) на письменном столе 5. behind the bed a) под кроватью b) за кроватью 6. in the school bag a) на портфеле b) в портфеле 7. behind the lunch box a) за коробкой с завтраками b) рядом с коробкой с завтраком

Слайд 15

run jump ugly funny duck up must pupil blue you music rule stupid mule Закрытый тип слога Открытый тип слога

Слайд 16

в закрытом типе слога [ Λ ] [ j u :] в открытом типе слога [ u :]

Слайд 17

выучить слова с. 47 у. 3, 4 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 4

mirror sofa

Слайд 5

cupboard fridge

Слайд 6

cooker shelf

Слайд 7

glass dish

Слайд 8

vase box

Слайд 12

Match. 1. sofa a) кухонная плита 2. mirror b) шкаф с полками 3. cupboard c) холодильник 4. glass d) зеркало 5. fridge e) диван 6. cooker f) стакан

Слайд 14

Sofa, cooker, glass, fridge, mirror, cupboard, vase

Слайд 15

Большинство существительных образуют множественное число прибавлением "S" в конце, например: camera - camera s , chair - chair s , snake - snake s , parrot - parrot s , doctor - doctor s , apple - apple s A cat cats + s

Слайд 16

Существительные, оканчивающиеся на S, SS, SH, CH, X, O образуют множественное число прибавлением “ es ” в конце, например bus - buses , glass - glasses , brush - brushes , bench - benches , fox - foxes , potato - potatoes Исключения: radio - radios , piano - pianos , photo - photos , video - videos A fox + es foxes

Слайд 17

Если существительное заканчивается на согласную + y , то y заменяется на ies , например lady - ladies , city - cities , baby - babies Если существительное заканчивается на гласную + y , то прибавляем к существительному - S , например boy – boys , toy - toys + ies butterfly butterflies

Слайд 18

Некоторые существительные, оканчивающиеся на f или fe образуют множественное число путем замены - f или - fe на - ves , например thief - thieves , knife - knives , wolf - wolves wolf wolves Исключения: roof —> roofs a chief —> chiefs a proof —> proofs a gulf —> gulfs a grief —> griefs a belief —> beliefs a handkerchief —> handkerchiefs

Слайд 19

banana (5) - … shelf (4) - … body (2) - … plus (7) - … sandwich (10) - … day (28) - … box (44) - … head (3) - …

Слайд 21

Конструкция “ there is/there are ” обозначает « есть, находится ». Мы используем её, чтобы рассказать о местоположении каких-либо предметов, объектов. There are two bedrooms in the house. В доме две спальни .

Слайд 22

There is a computer on the table. There are two books in my school bag. Составим схему предложения There is There are ГДЕ ЧТО

Слайд 23

Попробуй перевести, обращая внимание на выделенные слова. There are two mirrors in my room . В моей комнате два зеркала . There are nice pictures in the book . В книге красивые картинки. Как правильно перевести?

Слайд 24

слова выучить с. 95 у. 6 ( см. Portfolio Sheets в р.т. ) с. 48 у. 1 – 3 (р.т .) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 6

_ o _ k _ r _ _ p _ _ a _ d _ r _ d _ e _ _ rr _ r _ of _ _ l _ _ s

Слайд 7

Decode the words and match. 1. rorirm a) стакан 2. fosa b) зеркало 3. roocke c) шкаф с полками 4. dubaproc d) диван 5. slags e) холодильник 6. regdif f) кухонная плита

Слайд 9

Fill in is or are . There … four rooms in the house. There … a car next to the house. There … two children in the family. There … a sofa in the living room. There … a pencil case in the desk. There … three books in the school bag. There … two sandwiches in the lunch box. There … an apple on the table.

Слайд 10

Образование общих вопросов There is a book on the table. Is there a book on the table ? There are children in the room . Are there children in the room ?

Слайд 11

Is there a book on the table ? Are there children in the room ? Yes, there is . / No, there is n’t. Yes, there are . / No, there are n’t.

Слайд 12

There are candles in front of the computer. There is a frog in the school bag. There is bed in the kitchen. There are sofas in the bathroom. There are vegetables in the cupboard. There is a mirror behind the cooker. There is a toy in the lunch box.

Слайд 13

Is there a cooker in the living room? (no) Is there a cupboard in the kitchen? (yes) Are there pens in the pencil case? (no) Are there eggs in the fridge? (yes) Is there a mirror in the bathroom? (yes) Are there vegetables on the table? (yes) Are there books in the cupboard? (no) Is there an armchair next to the sofa? (no)

Слайд 14

There is a fridge in the bathroom. There are toys in the school bag. There are computers in the garden. There is a pencil in the fridge. There are books behind the armchair. There is a potato in the pencil case. There is a cake in the toy box.

Слайд 15

A family crest

Слайд 16

с . 97 у. 6 с. 49 у. 4 (р.т .) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

There is/ There are two sofas in the room. Is there/ Are there boxes everywhere? There is/ There are a cooker in the kitchen. There is not/ There are not any glasses in the cupboard. There is/ There are a mirror in the bedroom. Is there/ Are there any milk in the fridge? There isn’t / There aren’t any meat in the fridge. There is/ There are some carrots on the table. Is there/ Are there any potatoes in the box?

Слайд 3

There is a fridge in the kitchen. The fridge is in the kitchen. a) На кухне холодильник. b) Холодильник на кухне. 3. There is a computer on the desk. 4. The computer is on the desk. a) Компьютер на столе. b) На столе компьютер. 5. There are chairs in the living room. 6. The chairs are in the living room. a) В гостиной стулья. b) Стулья в гостиной. 7. There are shelves in the bedroom. 8. The shelves on in the bedroom. a) В спальне висят полки. b) Полки висят в спальне.

Слайд 4

A family crest

Слайд 5

Make up word combinations. 1. under a) dog 2. the big b) sky 3. a black c) the shelf 4. on d) the chair 5. the blue e) in the mouth 6. put f) teddy bear

Слайд 6

Is he under the sofa? Is he in the table with the ballerina? It’s windy now, the sky is grey. A small white dog comes jumping out. A cat puts the teddy bear in his mouth. Where is poor Tom?

Слайд 7

c. 98 – 99 (читать) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

castle flat

Слайд 4

cottage

Слайд 5

castle cottage flat

Слайд 6

cott _ ge fl _ t c _ stle co _ _ age fla _ cas _ le

Слайд 7

Windsor Castle

Слайд 8

A house museum

Слайд 9

poet writer composer artist

Слайд 10

с . 50 у. 1, 3, 4 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

play a game drive a car

Слайд 3

make a sandcastle watch TV

Слайд 4

paint a picture face/ clown

Слайд 5

Match. 1. drive a car a) строить замок из песка 2. play the piano b) лицо 3. watch TV c) водить машину 4. paint a picture d) играть на пианино 5. make a sandcastle e) смотреть телевизор 6. face f) рисовать картину

Слайд 6

Make up word combinations. 1. watch a) a car 2. paint b) a sandcastle 3. drive c) a clown 4. make d) TV 5. play e) a picture 6. face of f) a game

Слайд 7

watch … … a game make … … a car paint …

Слайд 8

I am play ing a game.

Слайд 9

The Present Continuous Tense

Слайд 10

Каждый персонаж что-то делает сейчас (now) , в данный момент времени (at the moment) , и мы можем это наблюдать

Слайд 12

Fill in am , is , are . He … walking. I … reading. She … writing. We … making a sandcastle. She … painting a picture. You … playing the piano.

Слайд 13

Make up sentences. She (drive) a car. I (make) a sandcastle. You (watch) TV. They (paint) a picture. We (play) the piano. He (sing) a song.

Слайд 14

слова выучить, с. 107 у. 4 (читать), с . 54 у. 1, 2 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 8

I am playing a game.

Слайд 10

The children/ make a sandcastle Nanny Shine/ watch TV Larry and Lulu/ write The animals/ dance Chuckles/ dance Your sister/ play the piano I/ read a book

Слайд 11

he it am is are - ing V I she you they we

Слайд 12

Am Is Are - ing ? V I you they we he it she

Слайд 13

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма I am v ing He She is v ing It. You We are V ing They I am not v ing He She is not v ing It. You We are not V ing They Am I v ing ? he Is she v ing ? it you Are we they v ing ?

Слайд 14

They are playing the piano. I am talking. He is writing. She is dancing. We are jumping. I am reading.

Слайд 15

They are playing the piano. I am talking. He is writing. She is dancing. We are jumping. I am reading.

Слайд 16

ng n [ ŋ ] [n]

Слайд 17

I like watching TV.

Слайд 18

с . 55 у. 3, 4 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

play soccer eat a hot dog

Слайд 3

play basketball fly a kite

Слайд 4

ride a bike wear a mac

Слайд 5

drink Coke sleep

Слайд 6

Match. 1. ride a bike a) спать 2. eat a hot dog b) играть в футбол 3. drink Coke c) играть в баскетбол 4. fly a kite d) кататься на велосипеде 5. play soccer e) есть сосиску в тесте 6. play basketball f) пить кока-колу 7. wear a mac g) запускать воздушного змея 8. sleep h) носить плащ

Слайд 7

Make up word combinations. 1. play a) a kite 2. eat b) Coke 3. fly c) basketball 4. ride d) a mac 5. drink e) soccer 6. play f)a bike 7. wear g) a hot dog

Слайд 8

play … … basketball eat … … a mac ride … … a kite drink …

Слайд 10

The Present Continuous Tense

Слайд 11

Larry/ play soccer Paco and Larry/ play basketball My little brother/ play a game I/ drink milk Nanny She/ drive a car Grandpa and Grandma/ read a book

Слайд 12

Anna is drinking Coke. Misha and Sasha are playing basketball. The children are playing a game. I am painting a picture. The animals are jumping. Lena is dancing.

Слайд 13

Diana and Dasha are dancing. Asya and I are flying a kite. The children are jumping. Danya is painting a picture. She is wearing a mac . He is sleeping.

Слайд 14

Who is sleeping? (she) Who is singing a song? (the children) Who is eating fish? (my pet) Who is having fun? (we) Who is swimming? (he) Who is drinking milk? (I)

Слайд 15

слова выучить, с. 1 11 у. 4 ( см. Portfolio Sheets в р.т. ), с. 56 у. 1 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 5

Match. 1. drink a) a sandcastle 2. ride b) a picture 3. play c) a song 4. watch d) milk 5. fly e) a bike 6. paint f) a car 7. make g) a game 8. sing h) a kite 9. drive i ) TV

Слайд 6

Read the text. The hippo isn’t singing because …. the cat is jumping up and down. it doesn’t like it. it likes it a lot! The children are at the circus now. They are having a good time! The animals are funny. Look! The chimp is playing the piano. The mice are dancing on the box. The bear has got a small green bike. It is riding the bike very well. But the hippo isn’t singing. It doesn’t like it. The cat is jumping up and down. It likes it a lot!

Слайд 7

fabulous – потрясающий, изумительный races – гонки, бега bell - колокольчик, звонок ring - звенеть

Слайд 8

Рифма - совпадающее , созвучное окончание двух или нескольких стихотворных строк, подчёркивающее ритм стиха. Rhyme – рифма, ритм, рифмовка, рифмовать, зарифмовать

Слайд 9

с. 5 7 у. 3, 4 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Find the odd word. riding, soccer, driving, painting is, am, have, are he, she, we, are am, they’re, he’s, we’re pin, spring, king, sing

Слайд 6

Read the text. My big brother is helping …. our dad. our little sister. our mum. A day in the country Today is Sunday. We are in the country now. Dad is working in the garden. My big brother is helping him. I’m playing with my toys. My little sister is sleeping in the bedroom. Mum is cooking supper. It’s a sunny day!

Слайд 7

Make up word combinations. 1. thank a) with a toy 2. shout b) soldier 3. play c) boy 4. good d) you 5. toy e) Blackie 6. dear f) HOORAY

Слайд 8

dance good boy friends toy soldier play Blackie

Слайд 9

с . 114 – 115 (читать) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Get ready, get set, go!

Слайд 3

e asy – take part in – sack – spoon – three-legged – tie - легкий принимать участие мешок ложка трехногий связывать

Слайд 4

The runners get into a sack to run the race Two people tie a leg together to run

Слайд 5

The winner is the first one to finish with the ball still on the spoon

Слайд 6

Match. 1. run a) on the spoon 2. take part b) Day 3. the ball c) the race 4. tie d) into a sack 5. get e) in races 6. Sports f) a leg

Слайд 7

Match. 1. play a) classes 2. make b) things 3. art c) fun 4. watch d) computer games 5. interesting e) TV 6. have f) new friends

Слайд 8

…, Russian children like doing different things. Some of them like playing …. Some like … TV. Some children do … classes after school. It is a good way to make ….

Слайд 9

play computer games read watch TV dance school

Слайд 10

с. 58 у. 1, 3 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 4

make … play … … a kite … a mac watch … … a picture eat … … a bike

Слайд 6

Katya and Adel is/ are eating fruit. The child is/ am drinking milk. Adam am/ is flying a kite. I is/ am watching TV. We am/ are playing basketball. They is/ are sleeping.

Слайд 7

is, a, Jim, playing, game. Mike, a, riding, bike, isn’t. her, with, playing, is, Lera , toys. little, sleeping, sister, My, is. your, flying, brother, a, Is, big, kite? painting, his, he, face, Is?

Слайд 8

Nikita is flying a kite. (jump) Masha and Olya are playing a game (talk) Fedya is making a sandcastle. (climb a tree) Vanya is driving a car (play basketball) Vova is painting a picture. (ride a bike) I am talking. (read a book) Образец: Sergey is riding a bike. (fly a kite) – He isn’t riding a bike. He is flying a kite.

Слайд 9

The parrots/ talk The chimp/ play the piano The cat/ climb The mice/ play a game The horses/ dance The hippo/ sing

Слайд 10

Match. 1. What is Vika doing now? a) Yes, we are. 2. Who is eating an apple? b) The girls are. 3. Is Rita sleeping? c) She is watching TV. 4. What are the boys doing? d) No, she isn’t. 5. Who is talking? e) No, they aren’t. 6. Are Mike and Nick singing? f) Mash a is. 7. Are you having a good time? g) They are riding bikes.

Слайд 11

повт . материал модуля 7 к тесту Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Days of the week

Слайд 3

School Понедельник – Monday [m Λ ndei ] , в школу Я всегда с утра иду.

Слайд 4

Вторник- Tuesday [ tju:zdi ] , тоже клево ! У меня всегда футбол

Слайд 5

Ну а в среду - это Wednesday [ wenzdei ] Я в бассейн идти готов.

Слайд 6

Мне четверг, а это Thursday [ θ ə:zdei] , ну совсем не нужен он. У меня сегодня birthday . Подарили телефон.

Слайд 7

Friday [ fraidei ] – пятницу зовут ребята, Вам ведь нравится она? Все ребята и зверята Праздник ждут уже с утра.

Слайд 8

Завтра Saturday [ sætədei ] - суббота Все свободны! Все! Все! Все! Не нужна семье работа. Отдыхаем дружно все!

Слайд 9

Воскресенье – Sunday [s Λ ndei ] - клево ! Отдохнуть теперь могу.

Слайд 10

Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday

Слайд 11

Match. 1. Wednesday a) понедельник 2. Saturday b) вторник 3. Thursday c) среда 4. Tuesday d) четверг 5. Sunday e) пятница 6. Monday f) суббота 7. Friday g) воскресенье

Слайд 12

M _ nd _ y T _ esd _ y W _ dn _ sday Th _ rsday Fr _ day S _ t _ rday S _ nd _ y

Слайд 13

Monday Friday Wednesday Saturday Thursday Tuesday Sunday 1 7 4 6 2 3 5

Слайд 14

Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday

Слайд 15

We play games on Mondays.

Слайд 16

Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday on

Слайд 17

слова выучить с. 62 у. 1 , 2 (р.т .) с. 1 2 3 у. 3 Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday

Слайд 3

Find 7 days of the week. w e d n e s d a y j s f w l p w t j l k a r d b f m h a m u t i y n q o u u c x u d i p r n r s j a r a d r z d s u p t d y d q e a d n e v a z e u i y a d q b y g k x p t y a c g s t u e s d a y s i

Слайд 4

T _ _ sd _ _ T _ _ r _ _ a _ S _ n _ _ y _ a _ _ r _ a _ _ on _ _ y _ e _ _ es _ a _ _ r _ d _ y

Слайд 5

Monday- понедельник Богиня Луны ( Мун ) Она считалась следующей по старшинству и почиталась во второй день недели, называвшийся « Мун’з дег ». Отсюда современное Monday — понедельник.

Слайд 6

Tuesday- вторник Этот день назван в честь германского бога войны и небес Tiu , а слово происходит из древнеанглийского. Планета Марс

Слайд 7

Wednesday- среда Бог Воуден (также Вотан, или Один), был высшим божеством у северных наций. В честь этого божества назывался четвертый день недели — « Воуден’з дег », в современном произношении Wednesday – cреда . Планета Меркурий

Слайд 8

Thursday - четверг Бог Тор(громовержец) — старший и самый храбрый сын Одина и Фриги . Ему посвящен пятый день недели — « Тор’з дег », в современном английском — Thursday , четверг. Он изображался сидящим на троне с золотой короной на голове, украшенной кольцом из двенадцати блестящих звезд, и со скипетром в правой руке.

Слайд 9

Friday- пятница Богиня Фрига , или Фрейя ( богиня любви и красоты) жена Одина, почитавшаяся более всех после него у саксонских, датских и других язычников севера. Ей был посвящен шестой день недели , называвшийся у саксонцев « Фрига’з дег », что соответствует современному Friday —пятница . Фрига изображалась с мечом в правой руке и луком в левой.

Слайд 10

Saturday –c уббота Сатурн(римский бог земледелия ) Суббота в Англии первый день из уик-энда .

Слайд 11

Этот идол, представлявший дневное светило, был главным богом. В знак особого преклонения перед этим божеством древние саксонцы посвятили ему первый день недели, который они называли « Сан’з дег ». Отсюда и происходит современное Sunday – воскресенье. Sunday- воскресенье

Слайд 13

I like pizza. She like s pizza. We like pizza. He like s pizza. They like pizza. It like s pizza. He She like + s It

Слайд 14

Сказка про одинокого жирафа. Давным-давно жил в пустыне жираф. У него не было друзей, и он был очень одинок. Он ходил по пустыне грустный и часто плакал. А слезы у жирафа были волшебные. Они попадали на песок и превращались в букву “ s ”. Жираф бежит, за ним “ s ”, жираф кушает, за ним “ s ”. Буква “ s ” так привыкла к жирафу, что уже не отходила от него ни на шаг. Узнали об этом жители пустыни и пришли помочь жирафу. Они стали играть и смеяться. Жираф перестал плакать и буква “ s ” исчезла. А когда жители разошлись по своим делам, жираф остался один, загрустил, заплакал, и буква “ s ” опять к нему вернулась. С тех пор если мы говорим о том, что делает один человек или одно животное, мы к глаголу добавляем окончание “ s ”.

Слайд 15

Правило добавления окончания –s к глаголам после he, she, it

Слайд 16

jump – jump s dance - dance s watch – watch es study - stud ies play - play s relax, get, fly, munch, sleep, say, write, march, copy, catch, swim, take, wish, drive, guess

Слайд 17

He read/ reads books every day. They play/ plays the piano on Mondays. I ride/ rides a bike on Sundays. She drink/ drinks milk every day. Dad drive/ drives a car every day. You play/ plays basketball on Tuesdays.

Слайд 18

We like water. don’t

Слайд 19

She like water. does not s

Слайд 20

He plays the piano on Wednesdays. We watch TV every day. They paint pictures on Fridays. I dance every day. She swims on Tuesdays. You read books on Saturdays.

Слайд 21

24.04.2016 21 we like eggs Do ?

Слайд 22

24.04.2016 22 she like eggs ? Does s

Слайд 23

They play the piano on Sundays. I write letters on Fridays. He dances every day. She helps her mum on Saturdays. We read books on Fridays. They play tennis on Thursdays.

Слайд 24

c ck ch [ t ∫ ] [k] [ s] – после “ i ”, “e”, “y” [k] – в остальных случаях

Слайд 25

c ck ch black child city cat

Слайд 26

с. 63 у. 3 (р.т .) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

have a shower have breakfast

Слайд 3

have lunch listen to music

Слайд 4

v isit a friend have supper

Слайд 5

watch a video go to bed

Слайд 6

get up

Слайд 7

Match. 1. go to bed a) навещать 2. have lunch b) слушать музыку 3. have supper c) принимать душ 4. visit d) ужинать 5. listen to music e) вставать 6. have a shower f) обедать 7. get up g) ложиться спать

Слайд 8

have a … … breakfast listen to … … a friend … supper go to … … up

Слайд 12

the morning the afternoon the evening in night at

Слайд 13

My brother watches a video … night. I come home … the afternoon. Mary visits her friends … Sunday. Tim has Music … Monday. Vova has breakfast at 8 o’clock … the morning.

Слайд 14

What is the time? - It is 7 o’clock. - Сколько времени? 7 часов.

Слайд 15

Read the text and choose the correct variant. Lena’s favourite day Sunday is Lena’s favourite day. She gets up, has breakfast and goes to the park. She plays with her friends and rides a bicycle. Then she comes home and has lunch. She likes chicken and potatoes. At 5 o’clock she watches her favourite cartoons and listens to music. After supper she plays with her dolls. She goes to bed at 9 o’clock. What does Lena do at home? She plays with her friends. She plays with her dolls. She plays with her sister.

Слайд 16

слова выучить, с . 127 у. 6 (см. Portfolio Sheets в р.т. ), с . 64 у. 1 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

… a shower … breakfast … lunch … to music … to bed … a video … a grandma

Слайд 4

Match. 1. have a) a video 2. listen b) a sister 3. watch c) a shower 4. go d) supper 5. visit e) to music 6. have f) to bed

Слайд 5

Mark the expression ‘’ завтракать ’’ have lunch have a shower have breakfast have supper

Слайд 6

Make the right expression. I go … a video my homework lunch to bed

Слайд 7

Choose the right ending of the sentence. It’s (восемь) …. nine seven eight six

Слайд 8

You get up at 3 o’clock. You have lunch at 10 o’clock. You have breakfast at 8 o’clock. You visit friends at 5 o’clock. You listen to music at 7 o’clock. You go to bed at 12 o’clock.

Слайд 9

It is 10 am. a) 10 часов вечера. It is 10 pm. b) 10 часов утра.

Слайд 10

T i m e 7.30 a.m. = half past seven in the morning. Половина восьмого утра. 20.00 = 8 p.m. Eight o’clock in the evening. Восемь часов вечера. Время обозначают цифрами от 0 до 24 – столько часов в сутках. Можно измерять время от 0 до 12 часов и говорить утро или вечер. Утро (до 12 часов дня) обозначают a.m. , что по латыни означает “ до полудня . ” Вечер (после 12 часов дня) обозначают p.m. , что по латыни означает “ после полудня ” .

Слайд 13

с . 128 у. 2 с. 65 у. 2, 3 (р.т.) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 4

spinach – eating – helping – sailing – Scooby snacks - шпинат кушать помогать плавать под парусом перекус Скуби

Слайд 5

s _ iling sn _ cks spin _ ch e _ ting h _ lping _ ating spi _ ach helpi _ g eati _ g saili _ g s _ acks

Слайд 6

Match. 1. eating a) in the sea 2. helping b) Scooby snacks 3. sailing c) spinach 4. eating d) sailing 5. like e) mum

Слайд 8

A: Who is your favourite cartoon character ? B: My favourite cartoon character is … . And yours? A: And my favourite cartoon character is … .

Слайд 9

c . 66 у. 1, 3 (р. т.) с. 149 (проект о любимом герое мультфильма) Hometask


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

listen to music get up go to bed

Слайд 3

visit a friend go to bed have breakfast

Слайд 4

have lunch have a shower visit a friend

Слайд 5

have supper watch a video get up

Слайд 6

Match. 1. read a) bed 2. have b) a friend 3. play c) songs 4. watch d) stories 5. listen to e) a shower 6. visit f) a video 7. go to g) games 8. sing h) music

Слайд 7

Monday Tuesday Wednesday on 10 o’clock 1 o’clock 12 o’clock at

Слайд 8

the morning the afternoon the evening in night at

Слайд 9

… Monday … night … the evening … 9 am … 1 pm … Tuesday

Слайд 10

Make up sentences. you/ stories/ every/ read/ Do/ day? the/ soccer/ play/ at/ My/ weekend/ friends. time/ get/ you/ do/ up/ What? the/ shower/ has/ in/ He/ a/ evening. don’t/ at/ supper/ We/ o’clock/ have/ 10.

Слайд 11

Boris/ listen to music Natasha/ visit her grandpa Victor/ play games Olga/ drink milk Irina/ paint a picture Maxim/ ride a bike

Слайд 12

Make up negative sentences. Polina listens to music in the morning. Dima and Vova play badminton at home. Fedya watches cartoons at night. We have lunch at 5 o’clock. I go to bed at 12 o’clock. Mum reads stories on Mondays.

Слайд 13

Match. 1. What time does Marina go to bed? a) He reads. 2. Does Lulu have supper at 7 o’clock? b) No, they don’t. 3. Who gets up at 6 o’clock? c) It is 3 o’clock. 4. What does Misha do in the evening? d) At 10 o’clock. 5. Do Nick and Rob have lunch at school? e) I play games. 6. What is the time? f) Masha does. 7. What do you do on Sundays? g) Yes, she does.

Слайд 14

Dear Andrew, Thank you for your letter. I’m writing to tell you about what I do every day. I get up at 7 o’clock, have breakfast and go to school. I get up at 10 o’clock on Sunday and Saturday because we don’t have classes on these days. They are my days off. On Mondays, Wednesdays and Fridays I go to music school in the afternoon. On Tuesdays and Thursdays I do sports. I like playing tennis. I do my homework in the evening and then read my favourite books or watch TV. What do you do after school? What do you like doing? When do you go to bed? Write back soon. Best wishes, Tom

Слайд 15

повторить материал модуля 8 к тесту Hometask