Олимпиада по родному языку 3-4 классы

Лиджиева Мария Ивановна

Материал  к региональной олимпиаде

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл olimpiada_po_kalmytskomu.docx17.79 КБ
PDF icon tanldlhn.pdf192.26 КБ
PDF icon vizitka_badmaevoy_amuli.pdf238.86 КБ

Предварительный просмотр:

В 2014-2015 учебном году работа секций «Калмыцкий язык для детей нетитульной национальности» (3-5, 6-8 кл.) и «Национальные классы» (3-4, 5-6 кл.) будет продолжена в форме «Ролевая игра».

Выбор темы определяется целями проведения ролевой игры, а также содержанием программного материала. Обучающимся предлагается на выбор несколько вариантов проблем, связанных с конкретной учебной темой. Тема разбивается на отдельные вопросы, которые необходимо сообщить обучающимся для организации самостоятельной работы участников ролевой игры.

Учителям калмыцкого языка и литературы при подготовке обучающихся 3-5, 6-8 классов нетитульной национальности и обучающихся 3-4, 5-6 национальных классов необходимо обучить правилам и нормам групповой коммуникации согласно данным рекомендациям.

Задания для секции

«Калмыцкий язык для детей нетитульной национальности»

1-гч баг (3-5 кл.)

Төр: «Йиртмҗин бәәдл».

Базовый диалог:

- Санл, менд!

- О-о, менд, Нүүдлә!

- Эндр сәәхн өдр болҗана?

- Э-э, дулан ирв?

- Эн хаврин түрүн өдр.

- Чик, эндр моһа сарин негн.

- Һаза һарад наадый!  

 - Йовый!        

                                                           ***

- Мендвт, күүкд!

- Мендвт, багш!

- Эндр ямаран өдр? Самбрт бичий!

- Эндр бар сарин тавн.

- Эн сард йиртмҗ ямаран болна?

  • Һаза киитн.

Төр: «Элст – Хальмг Таңһчин хотл балһсн».

Базовый диалог

- Байрта, менд!

- Менд, Өлзәтә!

- Хаврин амрлһан яһҗ давулнач?

- Элст балһс орх санатав.

- О-о, дала соньн юм үзхч!

- Чик!

                                                           ***

- Мендвт, күүкд!

- Мендвт!

- Тадн – Хальмг Таңһчин гиичнр.

- Э-э, бидн Хальмг Таңһчин тускар умшлавидн.

- Хальмг Таңһчин холт балһсн ямаран?

- Элст балһсн.

2-гч баг (6-8 кл.)

Төр: «Хальмг улсин амн үгин зөөр».

Базовый диалог

                                          

- Мендвт, күүкд!

- Мендвт, багш!

- Күүкд, хальмг үлгүр кен меднә?

- Күн-ахта, девл-захта.

- Йир сән! Тәльвртә тууль кен меднә?

- Ааһд алг булг. Эн юмб?

- Эн нүдн.

                                                                       ***

- Аав, мендвт!

- Менд, ач!

- Ямаран бәәнәч?

- Эн-тер уга.

- Нанд хальмг тууль келҗ ас.

- Э-э, келҗ өгнәв.

- Ода бидн класст “Кеедә” гидг тууль умшчанавидн.

- Хальмг улст туульс дала.

Төр: «Хальмг улсин дуд»

Базовый диалог:

- Бадм, менд!

- Менд, Басң!

- Хальмг улсин дуд соңснач?

- Э-э, соңснав, мини телефонд цөөкн хальмг дуд бәәнә.

- «Ээҗин цә» ду меддвч?

- Уга, соңсад угав, чини телефонд бәәнү?

- Э-э, бәәнә, хамдан соңсий!

***

- Ээҗ, мендвт!

- Менд, Цаһан!

- Ээҗ, гем-шалтг уга бәәнт?

- Гем уга.

- Хуучн хальмг дуд меддвт?

- Э-э, хуучн дуд дала. “Хар келн тоһрун” гидг дууна 2-3 бадг меднәв.

- Би тиим ду соңсад угав.

Секция «Национальные классы»

(3-4 классы)

1. обучающиеся подходят друг к другу и с обязательной улыбкой обмениваются репликами (к примеру, «таньлдсндан байрлҗанав”, “харһсндан байрта бәәнәв”)

2. обучающиеся обращаются друг к другу с вежливыми просьбами (к примеру, «буйн болтха», «нанд цәәлһҗ өгич”).

4. обучающиеся рассказывают  друг  другу о столице нашей республики — городе Элиста, достопримечательностях, любимых местах, подкрепляя высказывания примерами.

5. работая вместе, обучающиеся выражают друг другу благодарность за оказанную помощь, за приятную беседу и т. д.

7. обучающиеся слушают друг друга и кивают в знак согласия или несогласия (шог марһан).

Ролевая игра по теме “Элст – хотл балһсн”

     Базовый диалог:

  1. Мендвт, мана гиичнр! Альдас ирвт?
  2. Мендвт, Моңһлас.
  3. Би тана орчулачв. Мини нерн Дорҗ. Ю үзх санатавт?
  4. Тана хотл балһснла таньлдхар седҗәнәвидн.
  5. Би таднд балһс үзүлнәв. Хәләтн, Хальмгин хурл...

***

  1. Танас сурҗ болхий?
  2. Э – э.
  3. Мөңк һал альд бәәнә?
  4. “Иньгллт” гидг нертә паркд бәәнә.

     -    Ямаран соньн юм медхәр бәәнәт?

  1. Хальмгин алдр үрдүдин нерд медхәр седләвидн.
  2. Дорд үзг хәләһәд йовтн. Тенд эднә зургуд өлгәтә....

Ролевая игра по теме «Хаврин цаг».

Базовый диалог:

   

 - Көвүн, менд!

 - Менд!

 - Би чамла таньлдхар седҗәләв.

 - Таньлдый.

 - Мини нерн Бадм.

 - Би -Байр.

 - Чини дурта җилин цаг ямаран?

 - Нанд хавр таасгдна!Чини дурта цаг ямаран, Бадм?

 - Би цанар дошхдан дуртав. Тегәд үвлд дуртав.

                                                                   

                                                           ***

- Менд, Айса!

- Менд, Сәәхлә!

- Чи альдвч?

- Би һаза наачанав.

- Эндр йиртмҗин бәәдл ямаран?

- О, эндр йир дулан, нарта өдр!


Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр: