Методическая разработка внеклассного мероприятия «Jingle Bells»
план-конспект урока

Миняева Елена Анатольевна

Успешное обучение иностранному языку предусматривает не только изучение программного материала во время учебных занятий, но и организацию внеаудиторной работы со студентами, которая способствует языковому общению и приобщению к культурному наследию изучаемых стран и народов.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_kolokolchiki.docx50.26 КБ

Предварительный просмотр:

Министерство образования Тульской области

ГПОУ ТО «Новомосковский строительный колледж»

Методическая разработка внеклассного мероприятия

«Jingle Bells»

по дисциплине ОДБ. 02

«Английский язык»

Разработано преподавателями: Унагаевой Э.А., Миняевой Е.А.

2019

Рассмотрено                                                                Утверждаю

предметной (цикловой)                                   

комиссией

Председатель комиссии                                           Председатель методического совета

__________ Ю.Ю. Сомова                                         ___________ Е.В. Селиванова

____ ____ 2019 г.                                                         _____ _____2019 г.

Авторы: Э.А. Унагаева Е.А Миняева - преподаватели

Рецензент: Р.П. Ульяничева

Пояснительная записка

       Успешное обучение иностранному языку предусматривает не только изучение программного материала во время учебных занятий, но и организацию внеаудиторной работы со студентами, которая способствует языковому общению и приобщению к культурному наследию изучаемых стран и народов.

      Проводимая преподавателем иностранного языка внеаудиторная работа направлена на развитие языковых навыков учащихся, преодоление культурного барьера в общении с представителями других культур и на повышение интереса к изучению иностранного языка, как важной составляющей   профессиональной деятельности будущих специалистов.

    Данная методическая разработка представляет собой сценарий внеклассного мероприятия на английском языке, посвященное празднованию Рождества и Нового года на тему: «Jingle Bells» «Колокольчики» и включает в себя разнообразные лексико-грамматические задания, творческие и музыкальные конкурсы, в том числе:

Конкурсы: «Рождественская викторина». Christmas Quiz.

                     «Составьте предложения». Complete the words into sentences.

                     «Загадки». Funny riddles.

                     «О чем эта песня?» Say what this song is about.

                     «Рождественские елки» Christmas trees.

                     «Расшифруйте стихотворение». Code Poem.

                     «Фонетическое соревнование». Phonetic competition.

                     «Рождественский пирог». Christmas pies.

                     «Кто назовёт больше слов». Word Puzzle.

Мероприятие проводится в форме конкурса между командами двух групп «Snowmen» и «Snowflakes», в котором принимают участие студенты 2 курса группы С-18-1. Преподаватели-ведущие представляют каждое конкурсное задание и комментируют ответы на английском языке, тем самым поддерживая языковую атмосферу соревнования. 

 Материалы методической разработки могут использоваться преподавателями иностранных языков на занятиях при изучении тем: «England», «Christmas», «Traditions» а также найти широкое применение во внеклассной и кружковой работе.

Рецензия

на методическую разработку внеклассного мероприятия по английскому языку

по теме: «Jingle Bells» «Колокольчики»

    Методическая разработка внеклассного мероприятия «Jingle Bells» «Колокольчики», выполненная преподавателями английского языка Е.А. Миняевой и Э.А.Унагаевой, содержит большой объем лексико-грамматического и речевого материала, дополнительных сведений по страноведению, культурным традициям Англии.

   Удачно выбрана форма проведения мероприятия - командная игра, которая позволяет создать атмосферу соревнования, вызвать большой интерес к выполнению конкурсных заданий со стороны участников и “болельщиков” команд. Структура и содержание заданий соответствуют уровню подготовки студентов 2 курса, позволяют продемонстрировать не только языковые знания, но и эрудицию, смекалку, быструю реакцию в решении конкурсных задач.

    Преподаватели активно участвуют в подготовительном этапе и в проведении мероприятия, стремятся активизировать мыслительную и творческую деятельность студентов, способствуют воспитанию общей и речевой культуры, эстетического и художественного вкуса студентов.

  В результате внеклассного мероприятия были достигнуты следующие цели: повышение познавательного интереса студентов, развитие их творческой инициативы, умение работать самостоятельно и в команде, развитие коммуникабельности и интереса к традициям страны изучаемого языка.

 Методическая разработка окажет помощь преподавателям английского языка в организации воспитательной работы, проведении тематических классных часов и внеклассных мероприятий.

                                                                          Рецензент: Р.П. Ульяничева преподаватель

                        Внеклассное мероприятие по английскому языку

по теме: «Jingle Bells» «Колокольчики»

Дата проведения:15.12. 2019

Аудитория: № 52

Группа С-18-1

Преподаватели: Е.А. Миняева, Э.А.Унагаева

                                                                                    Christmas isn’t just a day, it’s a frame of mind.

                                                                                                                                          Valentine Davies

 

                                                                                 Рождество - это не просто день, это настроение.

Цели:

Учебно-познавательные:

- расширение кругозора обучающихся о рождественских традициях Великобритании;

-создать условия для закрепления и контроля лексики по теме, формировать навыки монологической и диалогической речи, учить связно излагать свои мысли.

Развивающие:

- развивать память, мышление, речь, языковую смекалку, внимание;

- учить умению включаться в беседу, проявлять заинтересованность, согласие и несогласие, способствовать активизации интеллектуальных и познавательных способностей студентов, учить умению вести групповые обсуждения.

Воспитательные: 

- воспитывать культуру общения и поведения, стремление к взаимопомощи, создать условия для формирования правильных взаимоотношений в коллективе, расширить знания о культурных традициях Англии.

Задачи:

Образовательные:

Формировать специальные знания, умения и навыки:

- тренировать употребление лексики,

- учить понимать английскую речь по теме мероприятия,

- развивать и совершенствовать умения и навыки чтения, говорения и письма.

Развитие общеучебных умений и навыков:

- развивать умение работать во времени,

- выработать темп учебной работы,

- развивать умение контролировать свою деятельность по конечному результату.

Развивающие:

- формирование грамотной английской речи;

- развитие логического мышления;

- развитие познавательного интереса;

- развитие творческой активности;

- развитие внимания;

- развитие самостоятельности.

Воспитательные: 

- воспитание культуры общения;

- воспитание трудолюбия;

- воспитание умения слушать и анализировать речь преподавателей и своих товарищей;

- воспитание умения работать самостоятельно и в команде.

Оборудование:

- простая доска

- плакаты и рождественские украшения

- информационный раздаточный материал на английском языке

 -комплект аудиозаписей песен на английском языке

Тип занятия: внеаудиторное мероприятие

Педагогические технологии, используемые на занятии:

- информационно-коммуникативная технология

- технология деловой и ролевой игры

- технология развития мышления

                                           

                                                    План мероприятия

  1. Оргмомент. Приветствие ведущих. (5 мин.)
  2. Представление команд. (5 мин.)
  3. Основная часть (70 мин):

        3.1 Конкурс: «Рождественская викторина». Christmas Quiz.

        3.2 Конкурс: «Составьте предложения». Complete the words into sentences.

        3.3 Конкурс: «Загадки». Funny riddles.

        3.4 Конкурс: «О чем эта песня?» Say what this song is about.

        3.5 Конкурс: «Рождественские елки» Christmas trees.

        3.6 Конкурс: «Расшифруйте стихотворение». Code Poem.

        3.7 Конкурс: «Фонетическое соревнование». Phonetic competition.

        3.8 Конкурс: «Рождественский пирог». Christmas pie.

        3.9 Конкурс: «Кто назовёт больше слов». Word Puzzle.

        Подведение итогов, награждение победителей (10 мин).

                                       

                                                                 

                                                               Сценарий

внеклассного мероприятия

на английском языке «Jingle Bells» «Колокольчики»

Teacher 1: Dear friends and guests! On the 25th of December people celebrate Christmas – a beautiful holiday, which is loved by children and adults. Everything is decorated with lights and toys. We see Christmas trees everywhere. People buy presents and cook special food, send cards and have parties!

Teacher 2: Christmas is for joy, for giving and sharing, for laughter, for coming together with family and friends, for tinsel and brightly decorated packages...

Teacher 1: Today we’ll have an English contest – all the tasks will be connected with Christmas. We’ll learn new facts about Christmas, recite poems and sing songs.

Teacher 2: So, we hope that you’ll enjoy this holiday, and have a good time. Let’s start with a well-known song “Jingle Bells”. All the guests are welcome to join us.

(Звучит мелодия песни, участники и гости поют 1-й куплет и припев песни)

Jingle bells, jingle bells, jingle all the way!
O what fun it is to ride In a one-horse open sleigh.

Dashing through the snow
On a one-horse open sleigh,
Over the fields we go,
Laughing all the way;
Bells on bob-tail ring, making spirits bright,
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight.

Teacher 1: Now we start our competition.

Team1, you are welcome to represent yourself.

(Первая команда представляет себя гостям).

Captain 1 

The team "Snowmen" welcomes you! We are happy to participate in all competitions of our party. Our motto: "Snowmen don't give up!"

Team 2, you are invited to the stage for your representation.

(Вторая команда представляет себя).

Captain 2

The team “Snowflakes” is happy to participate in the party contests as well. Our motto: "Make friends always and everywhere!"

Teacher 2: We start. The 1st round is Christmas Quiz.

(Проводится викторина)

  1. Where is the main Christmas Tree placed in England?

Answer: Trafalgar Square - London

  1. What traditional Christmas Meals do you know?

Answer: Fried turkey, Christmas pudding, Gingerbread 

  1. What do the words mean?
  • Christmas Wish List
  •  Answer: Include things that people, mostly kids and teenagers, would like to get as presents on Christmas.
  • Christmas Tree Skirt
  • Answer: Looks like a skirt. As a rule, this skirt is put around the bottom of the Christmas tree when the decoration of it is finished. A lot of presents are placed on the skirt under the tree.
  • Christmas Tree Farm
  • Answer: This Farm specializes in growing Christmas trees. People come do the Farm to choose their Christmas tree and pay for it long before Christmas.
  • Christmas Candy Cane
  • Answer: Is a stick of red or green peppermint candy stripped white sugar with the  top curved to resemble a walking cane, like walking stick of Santa Claus 
  • Holiday Return Policy
  • Answer: As a rule, on the next day after holidays, long lines can be seen at the “Customer Service” of every store.
  • Santa Mail Box
  • Answer: This is a special place maintained in some shopping centers at Christmas time. So you can write a letter to Santa Claus and drop it in Santa Mailbox.

Teacher 1: I’m announcing the 2nd round. We cannot even imagine the Christmas without various puzzles and riddles. Now the both teams are given words at random, you should complete them into sentences and translate them from English into Russian. Your time limit is 3 minutes.

  1. Be not this of snow there winter a lot in.
  2. Decorate children tree Christmas want themselves to.
  3. Every on postcard to her she send a grandparents Christmas year.
  4. Not people winter some like.
  5. I’ll unfortunately and he be not in Christmas take party can part.
  6. Be parents our good the present best on marks our Christmas.

 (Команды конструируют предложения из данных слов) 

Teacher 1: I’m announcing the 3d round. Who can guess riddles?

“Funny riddles” (Участники команд отгадывают загадки)

  1. They run upon the ground with upturned noses. (skis)
  2. You can’t hear me, but you can see me all around in winter.

(snow)

  1. He comes at night

             (or so they say)

             Then does his job

             And goes away.

             Who is he?

             (Santa Claus)

  1. It is decorated with lights and toys, and it is in all the houses.

(Green Tree)

  1. It is a thing which is very dear to children at Christmas, as they find presents in it in the morning.

      (Stocking)

Teacher 2The 4th round:  Our party is called "Jingle Bells.  Do you know the history of creating this popular song? Listen to the song and say what this song is about.

(Участники команд рассказывают об истории создания песни)

 Student1

“Jingle Bells" is one of the best-known and commonly sung winter songs in the world. It was written by James Lord Pierpont (1822–1893) and published under the title "One Horse Open Sleigh" in the autumn of 1857. Even though it is commonly thought of as a Christmas song, it was actually originally written to be sung for Thanksgiving.

Student2

"Jingle Bells" was originally copyrighted with the name "One Horse Open Sleigh" on September 16, 1857.It was reprinted in 1859 with the revised title of "Jingle Bells, or the One Horse Open Sleigh". The song has since passed into public domain.

Student3

Music historian James Fuld notes that "the word jingle in the title and opening phrase is apparently an imperative verb." In the winter in New England in pre-automobile days, it was common to adorn horses' harnesses with straps bearing bells as a way to avoid collisions at blind intersections, since a horse-drawn sleigh in snow makes almost no noise. The rhythm of the tune mimics that of a trotting horse's bells. However, "jingle bells" is commonly taken to mean a certain kind of bell.

Student4

"Jingle Bells" was the first song broadcast from space, in a Christmas-themed prank by Gemini 6 astronauts Tom Stafford and Wally Schirra. While in space on December 16, 1965, they sent this report to Mission Control: "We have an object, looks like a satellite going from north to south, probably in polar orbit... I see a command module and eight smaller modules in front. The pilot of the command module is wearing a red suit...." The astronauts then produced a smuggled harmonica and sleighbells and broadcast a rendition of "Jingle Bells." The harmonica, shown to the press upon their return, was a Hohner "Little Lady", a tiny harmonica approximately one inch long, by 3/8 of an inch wide.

(После прослушивания сообщения студенты выполняют следующее задание)

Teacher 2:  Say true or false

1)”Jingle bells” is one of the best-known winter songs.

2)It was originally written to be sung for Christmas.

3)”Jingle bells” was originally copyrighted with the name "One Horse Open Sleigh"

4) "Jingle Bells" was the first song broadcast from space.

(1)  T (2) F  (3)  T  (4)  T

Jingle bells

Dashing through the (1) …

In a one- (2)…  open sleigh

O'er the (3)…  we go

Laughing all the way

(4)…  on bobtail ring

Making spirits bright

What (5) …  it is to laugh and (6) …

A sleighing (7)…  tonight!

Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the (8) ….

Oh! What (9) …  it is to ride

In a one-(10) …  open sleigh.

Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the (11)  … ;

Oh! what (12) …  it is to ride

In a one- (13) …  open sleigh

A (14)  …  or two(15)   …

I thought I'd take a ride

And soon, Miss Fanny Bright

Was seated by my side,

The (16) … was lean and lank

Misfortune seemed his lot

He (17) …  into a drifted bank

And (18) … ,  we got upset.

Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the (19) … .

Oh! what (20) …  it is to ride

In a one-  (21)…  open sleigh.

Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the  (22) … ;

Oh! what (23) …  it is to ride

In a one-  (24)…  open sleigh.

A day or two ago,                                          

 The (25) … I must tell                                      

 I went out on the (26)…

 And on my (27)… I fell;                                

A gent was riding by                                    

 In a one-horse open sleigh,                            

 He (28)… as there I sprawling lie,                    

 But (29)… drove away, O  

  Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the (30) … .

Oh! what (31) …  it is to ride

In a one-  (32)…  open sleigh.

Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the  (33) … ;

Oh! what (34) …  it is to ride

In a one-  (35)…  open sleigh

Now the ground is (36)…

Go it while you're young,                              

 Take the (37)… tonight                                      

 And sing this sleighing (38)…;                      

 Just get a bob-tailed bay                            

 Two-forty as his (39)…

 Hitch him to an open sleigh                                      

And crack! you'll (40)… the lead, O              

 Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the (41) … .

Oh! what (42) …  it is to ride

In a one-  (43)…  open sleigh.

Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the  (44) … ;

Oh! what (45) …  it is to ride

In a one-  (46)…  open sleigh                        

Teacher 1: Let's listen to the song 2times and complete the task: Fill in the gaps:

 (Песня прослушивается 2 раза. Студенты получают раздаточный материал с текстом песни с пропущенными словами. Задание: вставить пропущенные слова во время прослушивания песни.)

  (1) snow    (2)horse     (3) fields     (4) bells  (5) fun     (6) sing     (7) song     (8)  way     (9) fun     (10) horse     (11) way     (12) fun     (13) horse  (14) day    (15) ago     (16)horse   (17) got   (18) we   (19)  way   (20) fun  (21) horse  (22) way  (23) fun   (24) horse  (25) story  (26)  snow  (27) back  (28) laughed  (29)quickly   (30) way  (31) fun  (32) horse  (33) way  (34) fun  (35) horse (36) white   (37) girls  (38) song  (39)  speed   (40) take   (41) way  (42) fun)  (43) horse  (44) way  (45) fun  (46) horse

Teacher 1 Read and translate the song and sing the song

(команды читают, переводят и поют песню)

Jingle Bells (оригинал James Pierpont)

Dashing through the snow

In a one-horse open sleigh,

Over the fields we go,

Laughing all the way;

Bells on bob-tail ring,

Making spirits bright,

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight, O

[Chorus 2x:]

Jingle bells, jingle bells,

jingle all the way!

O what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh

A day or two ago,

I thought I`d take a ride,

And soon Miss Fanny Bright

Was seated by my side;

The horse was lean and lank;

Miss fortune seemed his lot;

He got into a drifted bank,

And we, we got upset. O

[Chorus 2x:]

Jingle bells, jingle bells,

jingle all the way!

O what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh

A day or two ago,

The story I must tell

I went out on the snow

And on my back I fell;

A gent was riding by

In a one-horse open sleigh,

He laughed as there I sprawling lie,

But quickly drove away, O

[Chorus 2x:]

Jingle bells, jingle bells,

jingle all the way!

O what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh

Now the ground is white

Go it while you`re young,

Take the girls tonight

And sing this sleighing song;

Just get a bob-tailed bay

Two-forty as his speed

Hitch him to an open sleigh

And crack! you`ll take the lead, O

[Chorus]

Jingle bells, jingle bells,

jingle all the way!

O what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh

Динь-дилень (перевод Павел Коняхин)

Снег взметнув волнами,

В санках развалясь,

Мчимся мы полями,

Без конца смеясь.

Колокольцев трели

Поднимают дух,

Целый день в пути бы пели

Эту песню вслух!

[Припев: 2x]

Динь-дилень, динь-дилень -

Всю дорогу звон!

Как чудесно быстро мчать

В санях, где слышен он!

Я пару дней назад

Проехаться решил,

И вскоре Фэнни Брайт

К себе я подсадил.

Но конь, худой и вялый,

Как доходяга был.

Застряв в сугробе, этот малый

Романтику убил.

[Припев: 2x]

Динь-дилень, динь-дилень -

Всю дорогу звон!

Как чудесно быстро мчать

В санях, где слышен он!

Назад тому день-два,

Скажу я вам, друзья,

На снег вступив едва,

Упал на спину я.

Мужчина проезжал,

Гнал сани во всю мочь.

Смеясь над тем, как я лежал,

Он вмиг умчался прочь.

[Припев:]

Динь-дилень, динь-дилень -

Всю дорогу звон!

Как чудесно быстро мчать

В санях, где слышен он!

Бела земля зимой,

Пока ты юн - гуляй!

Взяв девушку с собой,

Про санки напевай!

Гнедого раздобудь,

Чтоб быстр был и хорош.

В санях смелей с девчонкой будь,

И ты своё возьмешь!

[Припев:]

Динь-дилень, динь-дилень -

Всю дорогу звон!

Как чудесно быстро мчать

В санях, где слышен он!

Teacher 2: I’m very pleasant to introduce you the 5th round. As for me, I like hand making subjects very much and would like to do something beautiful as decoration to the Christmas party. For this round you've been given the task of preparing the Christmas trees for our party.  (Участники команд представляют домашнее задание на английском языке, рассказывают о своих новогодних елочках).

Student1

 I'd like to introduce my Christmas tree. It is made of cardboard, tinsel and Christmas tree toys. Do you like my Christmas tree?

Student2

For my Christmas tree I need cardboard, coffee beans, glue and of course fantasy.

Student3  

My Christmas tree is made of cardboard, Christmas tree branches, beads. Look how smart it is!

Student4  

Look at my Christmas tree. I put a lot of work to create it! It is made of cardboard, lace and beads.

Student5  

And my Christmas tree is funny and pretty! It is made of green tinsel, bow, candlestick and jewelry.

Student6

I love my Christmas tree! I made it with love. It's made of Christmas tree bumps, cardboard, Christmas toys and my imagination!  

Student7

It took a lot of work and patience to create my Christmas tree. It is made of tinsel, balls, cones in the shape of a topiary.

Student8 

I really like my tree! Maybe because I worked hard to create it, too. It is made of artificial flowers. isn't it beautiful?

Student9

My tree is as good as any. I also worked hard on its creation, I needed cardboard and colored paper. I think it worked out pretty well.

Student10

I think all our Christmas trees are wonderful, friends! My tree is no exception. It was made with love and inspiration, and it took patience and skill. I think I did it!

Teacher 1: The 6th round Our students have also the task and have a good opportunity to add several points to their team score. I also have a poem for you but it is put into code. Try to solve this puzzle. You should split the lines into words so that you can read this poem.

(Проводится конкурс среди команд Code Poem, расшифровывают стихотворение)

Wewerenervousandexcitedinassemblytodayforourparent

Scametovisitusandwatchourchristmasplayourteachershe

Lpedalittlebutwedidthemostourselvesthefattestkidplayeds

Antaandthesmallestkidswereelvesweworemakeupwewore

Costumesitwasreallylotsoffunandourparentsallapplaudedw

Ehnourchristmasplaywasdone

Code poem:

We were nervous and excited in assembly today for our parents

came to visit us and watch our Christmas play our teachers helped

a little but we did the most ourselves the fattest kid played

Santa and the smallest kids were elves we wore make up we wore

Costumes it was really lots of fun and our parents all applauded

When our Christmas play was done.

Teacher 2: I announce the 7th round – Phonetic competition.

There are a lot of poems about Christmas. I know that some of you have prepared and learnt them.

(Проводится фонетический конкурс на лучшее прочтение рождественских стихотворений) 

 Many Things

I love Christmas for many things

 Trees, candles, angel wings.

 Stars in the heavens,

 Snow covered hills,

 Little toy trains,

 Dolls in their frills.

 I love Christmas, ribbons of gold,

 Familiar carols, so very old.

 Sweet candy canes, bright red sleds,

 Little ones tucked snug in their beds.

 I look forward to a neighbor’s call

 A friendly chat, a cup of tea

Love in the home means Christmas to me.

Dreams

Take your dreams this Christmas

 And decorate the tree.

 Look up high

 And once again

 The glowing star you’ll see

 Take your dreams

 And carry then

 Into the coming year

 Dreams are made of hope and love

 Whenever faith is near.

Teacher 1: The 8th round – it was your home task. Please represent and describe your Christmas pies.

(Команды представляют домашнее задание: пироги и сладости к Рождеству, и готовятся к чаепитию)

Team1

Student1

Our team presents an English Cranberry Chocolate Cake. Here's it’s recipe.

Ingredients:

Chocolate - 100 g,

Eggs - 4 pcs.,

Sugar - 100 g,

Butter - 100 g

Flour - 75 g,

Cranberry - 200 g

Cooking method:

  1. Melt chocolate with butter and sugar in a water bath. Allow to cool slightly.
  2. Add eggs one at a time and knead well each time.
  3. Add flour. Stir well. Then add cranberries.
  4. Cover the form with parchment paper and brush with oil.
  5. Pour the ready-made dough into the mold and bake in the oven for 30-35 minutes at 180 degrees.

Team2

Student2

Our team presents a Russian cake with cabbage and eggs. Here's it’s recipe.

Ingredients:

flour - 1 kg;

butter – 350 grams;

water – 2.5 cups;

yeast – 25 grams;

milk – 200 ml;

egg – 5 pieces;

salt;

cabbage – 1 large loaf.

 Cooking method:

In warm water dissolve the yeast. Divide the flour into 2 equal parts and pound to mix with the swollen yeast. This is the basis for the dough – dough. The resulting mixture is covered with a towel made of natural material that penetrated through the air, and set aside for 2 hours.
2 beat eggs, adding salt and a spoonful of sugar. A lot to combine with the remaining flour, pre-sifted. To enter into the milk and knead the dough.
The dough is mixed with yeast mixture until smooth. On floured Board knead the dough with oil. Pre-the butter should be frozen. To hit and roll out.
To prepare the filling you need to grind the cabbage with a sharp knife and pour boiling water. In a pan melt the butter, add chopped cabbage and fry until soft.
3 boil hard-boiled eggs, finely chop. Mix them with the cooled cabbage, salt and pepper to taste.
On the rolled out layer of dough evenly put the filling and place on a baking sheet. Bake in a preheated oven at 180-200 degrees for 35-40 minutes.

Teacher 2: Round 9 – Word Puzzle. The teams should name all the words they know about winter time, winter holiday and winter subjects.

(Проводится конкурс -  кто назовёт больше слов, проигрывает та команда, которая остановится первой)

Teacher 2: Our party is over. We wish you Merry Christmas and Happy New Year.

Рефлексия

Teacher 1: You were hard-working today. I want you to fill cards and analyze your work.

Рефлексия, построенная по принципу незаконченного предложения. В конце занятия обучающимся предлагается письменно закончить следующие предложения.

        1 Today I have learnt about…

 2 I would praise myself for …

        3   Most of all I liked …

        4 Now I want to…

        5 Today I could …

        6 It was difficult to …

        7 Now I can …

         8 I was surprised to know …

Подведение итогов внеклассного мероприятия

Teacher 2 You worked well today. We are satisfied with your work. Let me announce the list of points for the contests.

                      Сводная таблица командных результатов конкурсов

Конкурсы

Команда 1

«Снежинки»

Команда 2

«Снеговики»

За каждый пункт

задания

Максим. кол-во

баллов

1 «Рождественская викторина». Christmas Quiz.

8

9

1

9

2«Составьте предложения». Complete the words into sentences.

6

5

1

6

3«Загадки» Funny riddles

5

5

1

5

4«О чем эта песня?» Say what this song is about.

5

5

5

5

5«Рождественские елки» Christmas trees.

5

5

5

5

6«Расшифруйте стихотворение». Code Poem.

5

4

5

5

7«Фонетическое соревнование». Phonetic competition.

4

5

5

5

 9«Кто назовёт больше слов». Word Puzzle

5

5

5

5

Итого:

43

43

28

45

                                      Жюри: _____________________/ ____________________

______________________/____________________

______________________/____________________

                                                                       Подпись                                                Ф.И.О.

Список используемых источников

1 Ю.Б. Голицынский Великобритания: Пособие по страноведению – СПб: КАРО, 2013;

2 https://www.whychristmas.com/cultures/uk.shtml

3 https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas

     

      4 http://www.santas.net/britishchristmas.htm

5 https://www.mathplayground.com/holiday_games/holiday_logic_sugar_sugar.html

6 https://www.learnenglish.de/culture/christmas.html#On-Line

        

                                                             


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка внеклассного мероприятия "Химия в моей будущей профессии"

В данной методической разработке представлен сценарий мероприятия "Химия в моей будущей професии". Мероприятие проводится с целью активизации интереса студентов к химии посредством раскрытия ее роли в...

Методическая разработка внеклассного мероприятия "Экологическая тропа"

В данной методической разработке предлагается сценарий внеклассного мероприятия "Экологическая тропа". Мероприятие проводится в форме заочного путешествия, в ходе которого команды выполняют различные ...

Методическая разработка внеклассного мероприятия "Любви все возрасты покорны"

Вашему вниманию предлагается внеклассное мероприятие "Любви все возрасты покорны", можно использовать как для учащихся 9-11 классов, так и для учащихся училищ, техникумов, колледжей....

Методическая разработка внеклассного мероприятия "Девушка и сигарета"

Данная методическая разработка внеклассного мероприятия "Девушка и сигарета" подходит для проведения мероприятия в среднем, старшем звене школы, а также для учащихся училищ....

Методическая разработка внеклассного мероприятия

Мероприятие расчитано на учащихся 1 курсов НПО и СПО....