Дифференцированный зачёт 2025
методическая разработка

Черняева Кристина Владимировна

дифференцированный зачёт по специальности"Технология продуктов питания из растительного сырья"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл диф зачёт34.64 КБ

Предварительный просмотр:

Дифференцированный зачет

Проверяемые умения и знания        

Показатели оценки

Критерии оценки

Знания:

З1. владение знаниями о социокультурной специфике страны/стран изучаемого языка и умение строить своё речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике; умение выделять общее и различное в культуре родной страны и страны/стран изучаемого языка;

З2. достижение порогового уровня владения иностранным языком, позволяющего выпускникам общаться в устной и письменной формах как с носителями изучаемого иностранного языка, так и с представителями других стран, использующими данный язык как средство общения;

Умения:

У1.сформированность коммуникативной иноязычной компетенции, необходимой для успешной социализации и самореализации, как инструмента межкультурного общения в современном поликультурном мире;

У2. сформированность умения использовать иностранный язык как средство для получения информации из иноязычных источников в образовательных и самообразовательных целях.

Соответствие ответов эталону

Соответствие содержания и оформления требованиям

90-100%  «5» отлично

80-89%  «4» хорошо

70-79%  «3» удовлетворительно

Менее 70%  «2»

неудовлетворительно

Условия выполнения задания

1. Максимальное время выполнения задания:  90 мин.

2. Работа выполняется в виде теста

3. Правильность ответа определяется согласно эталону ответа.

5 Можно использовать конспекты лекций.

Инструкция по выполнению работы:

Дифференцированный зачет состоит из 2 частей. В первой части прочитайте  текст и ответьте на вопросы по тексту. Во второй части к каждому предложению прилагаются несколько вариантов ответа. Внимательно прочитайте задание, переведите его и проанализируйте все предложенные варианты ответа. Выберите правильный вариант и запишите его в бланк ответов.

Желаем успеха!

Вариант 1

1. Прочитайте и переведите текст. Ответьте на вопросы по тексту.

Food processing

Food processing is typically a mechanical process that utilizes large mixing, grinding, chopping and emulsifying equipment in the production process. These processes inherently introduce a number of contaminate risks. As a mixing bowl or grinder is used over time the food contact parts will tend to fail and fracture. This type of failure will introduce in to the product stream small to large metal contaminates. Further processing of these metal fragments will result in downstream equipment failure and the risk of ingestion by the consumer.

Food manufactures utilize industrial metal detectors to detect and reject automatically any metal fragment. Large food processors will utilize many metal detectors within the processing stream to both ensure reduced damage to processing machinery as well risk to the consumer. The first industrial level metal detector pioneered by Goring Kerr was introduced back in 1947 for Mars Incorporated.

One of the most important requirements for processed foods is the continuity in expected taste and appearance. That requirement is fulfilled using a single or a specific multiplicity of ingredients. Those ingredients require extended crops or farming of particular species only with consequent detriment of animal and vegetal Species richness and possible Extinction of other less used species. This is a risk with Industrial Food Processing as it is set up today.

 Answer the questions

  1. What is a food processing?
  2. What is the most important requirement for processed foods?
  3. Is it a risk with Industrial Food Processing as it is set up today?

2. Выберите верный вариант ответа и переведите предложения.

  1. My name … Nina.
  1. is                  b)  am                       c) are
  1. My brother and I … good tennis players.
  1. am                  b)  is                        c)  are
  1. … is a student.
  1. I                   b)  She                        c)  We
  1. He lives with … parents.
  1. he                   b)  him                              c)  his
  1. I usually … TV in the evening.
  1. watch                   b)  watching                 c)  watched
  1. Linda … in London.
  1. lives                   b)  live                              c)  living
  1. Tom … a book at the moment.
  1. read                    b) are reading                c)  is reading
  1. I … already my homework.
  1. have done       b)  has done                 c)  did
  1. It was hot in the room, so I … the window.
  1. open                   b)  opened                 c)  opening
  1. We … to the cinema yesterday.
  1. go                 b)  goed                             c)  went
  1.  – I … you tomorrow, OK?  – OK, goodbye.
  1. Shall phone  b)  will phone        c)  оба варианты возможны
  1. The office … every day.
  1. cleaned                  b)  is cleaned                c)  are cleaned
  1. This house … 10 years ago.
  1. built                  b)  is built                c)  was built
  1. I’m sure I … to the party tomorrow.
  1. invite                  b)  will invite                c)  will be invited.
  1. My father is … than my mother.
  1. old                  b)  older                             c)  oldest
  1. I don’t like my work. I want to do something … .
  1. more interesting         b)  the most interesting         c)  interestinger
  1. John is … student in our group.
  1. good                   b)  better                            c)  the best
  1. My sister has 3 … .
  1. child                    b)  childs               c)  children
  1. There are many … on the table.
  1. books                    b)  book                            c)  bookes
  1. – Where is David? – He is … London
  1. at                    b)  on                            c)  in
  1. I got the book without ….. difficulty.

             a) some                  b) any                        c) no

  1. We didn’t have money but Tom had ….

             a) many                 b) a little                    c) few  

  1. Do you think he would be angry if I ….. him to help me?

             a) shall ask            b) ask                         c) asked

  1. We arrived at the cinema late. The film …..

             a) began               b) had already begun  c) would begin

  1. It was a very happy day. It was …..day in my life.

             a) as happy as       b) the most happy       c) the happiest  

  1. If I ….. his address I would tell you.

             a) had known       b) knew                       c) will know

  1. You weren’t listening, …..?

             a) do you              b)  weren’t you           c) were you

  1. I was very much surprised, when Ann said that she ……

             a) can’t swim       b) couldn’t swim        c) will swim  

  1. The meeting was ….. I had expected.

             a) longer than      b) so long as                c) the longest

  1. Jimmy couldn’t come to the lesson, ……

             a) did he               b) couldn’t he             c) could he

Инструкция по выполнению работы:

Дифференцированный зачет состоит из 2 частей. В первой части прочитайте  текст и ответьте на вопросы по тексту. Во второй части к каждому предложению прилагаются несколько вариантов ответа. Внимательно прочитайте задание, переведите его и проанализируйте все предложенные варианты ответа. Выберите правильный вариант и запишите его в бланк ответов.

Желаем успеха!

Вариант 2.

1. Прочитайте и переведите текст. Ответьте на вопросы по тексту.

          Canning

          Canning is a method of preserving food in which the food contents are processed and sealed in an airtight container. Canning provides a typical shelf life ranging from one to five years, although under specific circumstances a freeze-dried canned product, such as canned, dried, lentils, can last as long as 30 years in an edible state. The process was first developed as a French military discovery by Nicolas Appert in 1810. The packaging prevents microorganisms from entering and proliferating inside.

To prevent the food from being spoiled before and during containment, a number of methods are used: pasteurization, boiling (and other applications of high temperature over a period of time), refrigeration, freezing, drying, vacuum treatment, antimicrobial agents that are natural to the recipe of the foods being preserved, a sufficient dose of ionizing radiation, submersion in a strong saline solution, acid, base, osmotically extreme (for example very sugary) or other microbe-challenging environments.

Other than sterilization, no method is perfectly dependable as a preservative. For example, the microorganism Clostridium botulinum (which causes botulism), can only be eliminated at temperatures above the boiling point.

Answer the questions

  1. What is canning?
  2. Who developed the process of canning?
  3. When was this process developed?

  2. Выберите верный вариант ответа и переведите предложения.

  1. My name … Igor.
  1. is                                     b)  am                    c)  are
  1. My brothers … good tennis players.
  1. am                           b)  is                            c)  are
  1. … am a student.

              a) I                                   b)  She                    c)  We

  1. She lives with … parents.
  1. he                        b)  him                     c)  her
  1. My mother … breakfast in the morning.
  1. cook                        b)  cooks                     c)  is cooking
  1. Where are the children? – They …  in the garden.
  1. play                        b)  playing                      c)  are playing
  1. I … a book at the moment.
  1. read                         b)  reading                    c)  am reading
  1. I … already my homework.
  1. have done             b)  has done                      c)  did
  1. It was cold in the room, so I … the window.
  1. close                         b)  closed                     c)  closing
  1. We … to the cinema yesterday.
  1. go                        b)  goed                     c)  went
  1.  – I … you tomorrow, OK? – OK, goodbye.
  1. Shall phone        b)  will phonec)  оба варианты возможны
  1. The offices … every day.
  1. cleaned                         b)  is cleaned         c) are cleaned
  1. The flat … 10 years ago.
  1. bought                         b)  is bought                     c)  was bought
  1. The letter … tomorrow.
  1. send                         b)  will send                     c)  will be sent
  1. My sister is … than me.
  1. old                         b)  older                     c)  oldest
  1. I don’t like my work. I want to do something … .

                        a)  more interesting          b)  the most interesting  c)  interestinger

  1. John is … student in our group.
  1. good                          b)  better                     c)  the best
  1. My sister has 3 … .
  1. child                           b)  childs                     c)  children
  1. There are many … on the table.
  1. books                          b)  book                     c)  bookes
  1. – Where are they? – They are … the kitchen.
  1. at                          b)  in                      c)  on
  1. It was a very happy day. It was …..day in my life.

             a) as happy as              b) the most happy       c) the happiest  

  1. If I ….. his address I would tell you.

             a) had known               b) knew                       c) will know

  1. You weren’t listening, …..?

             a) do you                      b)  weren’t you           c) were you

  1. I was very much surprised, when Ann said that she ……

             a) can’t swim               b) couldn’t swim        c) will swim  

  1. What is …… thing you have ever bought?    

            a) the most expensive   b) more expensive      c) expensive

  1. I was very much surprised, when Ann said that she ……

             a) can’t swim       b) couldn’t swim        c) will swim  

  1. The meeting was ….. I had expected.

             a) longer than      b) so long as                c) the longest

  1. Jimmy couldn’t come to the lesson, ……

             a) did he               b) couldn’t he             c) could he

29. Bill no longer had his car. He …… it.

             a) had sold            b) sold                         c) would sell

30. They ….. the company a hundred years ago.

             a) will start           b) have started             c) started

Инструкция по выполнению работы:

Дифференцированный зачет состоит из 2 частей. В первой части прочитайте  текст и ответьте на вопросы по тексту. Во второй части к каждому предложению прилагаются несколько вариантов ответа. Внимательно прочитайте задание, переведите его и проанализируйте все предложенные варианты ответа. Выберите правильный вариант и запишите его в бланк ответов.

Желаем успеха!

Вариант 3

1. Прочитайте и переведите текст. Ответьте на вопросы по тексту.

Mass production of food.

Mass production of food is much cheaper overall than individual production of meals from raw ingredients. Therefore, a large profit potential exists for the manufacturers and suppliers of processed food products. Individuals may see a benefit in convenience, but rarely see any direct financial cost benefit in using processed food as compared to home preparation.

Processed food freed people from the large amount of time involved in preparing and cooking "natural" unprocessed foods. The increase in free time allows people much more choice in life style than previously allowed. In many families the adults are working away from home and therefore there is little time for the preparation of food based on fresh ingredients. The food industry offers products that fulfill many different needs: From peeled potatoes that only have to be boiled at home to fully prepared ready meals that can be heated up in the microwave oven within a few minutes.

Modern food processing also improves the quality of life for people with allergies, diabetics, and other people who cannot consume some common food elements. Food processing can also add extra nutrients such as vitamins.

 Answer the questions

  1. What is cheaper mass production or individual production of food?
  2. What can food processing do for people?
  3. What can food processing  also add?

2. Выберите верный вариант ответа и переведите предложения.

1. Your keys ….. on the table.

  1. is                   b)  am                     c)  are

2. …..your friend English?

                 a) is                                b)  am                     c)  are

3. …..are late again.

                 a) He                       b)You                       c) I

4. I saw Gary with …..brother Tim.

                a) my                        b) her                       c) his

5. They always ……. tennis in the evenings.

               a)  plays                    b)  play                      c) plaies

6. You can turn off the television. I …..it

              a) isn’t watching        b) aren’t  watching    c) am not watching

7. Where are the children? They ……in the garden.

              a) were playing          b) am playing            c)are playing

8. I’m looking for Paula. ….. you  …… her?

a) has ….seen           b) have….saw            c)have ….seen

9. When I was a child, I ……. to be a doctor.

              a) wanted                  b) want                      c) have wanted

10. Anna’s grandfather ……when he was 90 years old.

              a) die                         b) was dying             c) died

11. Next week she ……. in Paris.

              a)  will be                 b) shall be                  c)would be

12. Oranges …..in Russia.

a) is imported           b) was imported         c)are imported

13. When …..the bicycle ……?

             a)  were ….invented  b) are ….invented     c) was ….invented

14. The work ……next week.

              a) done                   b) will do                     c) will be done

15.  Is it  …….to go by car or by train?

             a) cheaper                b) more cheaper         c) cheap

16. I don’t like my job. I want to do something ……

            a) interesting            b) interestinger           c) more interesting

17. Which is ……. -  a headache or a toothache?

            a) bad                        b)worse                     c)badder

18. There are three ….. at the bus stop.

             a)  persons                b) people                  c) peoples

19. I don’t like …..

              a) mouse               b) mouses                  c) mice

20. The park is beautiful ….. spring.

             a) on                       b) at                           c) in

21. …..he ever ……. Freyd?

            a) was, reading        b) is, reading             c) has, read

22. I got the book without ….. difficulty.

             a) some                  b) any                        c) no

  1. We didn’t have money but Tom had ….

             a) many                 b) a little                     c) few  

  1. Do you think he would be angry if I ….. him to help me?

             a) shall ask            b) ask                          c) asked

25. Bill no longer had his car. He …… it.

             a) had sold            b) sold                         c) would sell

26. They ….. the company a hundred years ago.

             a) will start           b) have started             c) started

27. It was a very happy day. It was …..day in my life.

             a) as happy as       b) the most happy       c) the happiest  

  1. If I ….. his address I would tell you.

             a) had known       b) knew                       c) will know

  1. You weren’t listening, …..?

             a) do you              b)  weren’t you           c) were you

30. Goods for export …. to be properly packed.

a) must                  b) are                           c) is

Бланк ответов

Дисциплина:  Иностранный язык

Группа: _______________________

Ф.И.О. обучающегося ____________________________________________

Вариант _______

1. Ответить на вопросы по тексту

1

2

3

1I.Выбрать правильный вариант ответа

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка для проведения промежуточной аттестации в форме дифференцированного зачёта по учебной дисциплине «Химия»

Методическая разработка для проведения промежуточной аттестации в форме дифференцированного зачёта по учебной дисциплине «Химия»...

вопросы и задания для проведения дифференцированного зачёта по дисциплине «ИСТОРИЯ»

Бюджетное образовательное учреждение Омской областисреднего профессионального образования«Омский колледж торговли, экономики и сервиса»...

вопросы и задания для проведения дифференцированного зачёта по дисциплине «ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ»

Бюджетное образовательное учреждение Омской областисреднего профессионального образования«Омский колледж торговли, экономики и сервиса»...

Материалы к дифференцированному зачёту по дисциплине "Химия"

Цель зачёта: определение уровня знаний студентов , полученных в процессе обучения на занятиях по дисциплине «Химия».Форма зачёта: устный опрос и выполнение практических заданийПродолжительность: 45 ми...

Методические рекомендации по подготовке и проведению дифференцированного зачёта по дисциплине «Контрольно-измерительные приборы» в виде набора заданий.

Методические рекомендации  по подготовке и проведению дифференцированного зачёта по дисциплине "Контрольно-измерительные приборы" в виде набора заданий. Для профессии начального  профессиона...

Программа промежуточной аттестации в форме дифференцированного зачёта по вариативному разделу «Синдромная патология». Профессиональный модуль «Неотложная медицинская помощь на догоспитальном этапе»

В данном документе представлена программа промежуточной аттестации в форме дифференцированного зачёта по вариативному разделу «Синдромная патология» МДК «Дифференциальная диагностика и оказание неотло...

Контрольно-измерительные материалы к дифференцированному зачёту по учебной дисциплине "Немецкий язык".1 курс НПО.

Комплект оценочных средств для проведения промежуточной и итоговой аттестаций по учебной дисциплине "Немецкий язык" разработан в соответствии с требованиями федерального государственного образовательн...