Деятельность по обучению

Шлепоченко Наталья Сергеевна

Основная цель моей работы – создание условий, способствующих развитию разносторонней личности, владеющей коммуникативными навыками, способной включаться в процесс общения, самостоятельно принимать решения и брать на себя ответственность за конечный результат.

Мои учащиеся ежегодно участвуют во Всероссийских и международных дистанционных олимпиадах и конкурсах, где стабильно показывают хорошие результаты.

 

        год

   название

    результат

2017-2018г.

Международный конкурс Snail «Письмо Санта Клаусу»

  III место - Шахин Дмитрий (3 кл)

  II место - Звонков Семён (7 кл)

  III место - Косых Андрей (7 кл)

2018 - 2019г.Районная олимпиада по английскому языку среди младших школьниковПризер - Лебедевич София (4 кл)
2020 - 2021г.Районная олимпиада по английскому языку среди младших школьников

Победитель - Федосов Вадим (5 кл)

Призер - Лебедевич София (6 кл)

Призер - Пугачев Макар (6 кл)

2020 - 2021г.Международный творческий конкурс "English poetry (Английская поэзия)"

1 место - Лебедевич София (6 кл)

1 место - Першина Полина (9 кл)

2021 - 2022г.Всероссийская олимпиада школьников по английскому языку муниципального этапа

Победитель - Лебедевич София     (7 кл)

Призер - Колпаков Кирилл (8 кл)

Победитель - Гречина Роза (10 кл)

2022 - 2023г.Всероссийская олимпиада школьников по английскому языку муниципального этапа

Призер - Домрачева Дарья (5 кл)

Победитель - Лебедевич София     (8 кл)

Победитель - Колпаков Кирилл       (9 кл)

Победитель - Гречина Роза (11 кл)

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Технологическая карта урока по английскому языку "В сельской местности" 4 кл к учебнику "Forward" под редакцией М.В.Вербицкой.2.35 МБ
Файл Технологическая карта урока по английскому языку "Пасха в Великобритании и России" 4 класс700.33 КБ
Файл Анализ контрольной работы по английскому языку в 5 классе за I полугодие по учебнику "Forward" под редакцией М.В. Вербицкой.16.89 КБ
Файл Индивидуальный план по ликвидации пробелов знаний по предмету «Английский язык» уч16 КБ
Файл Презентация №1 к уроку "Пасха в Великобритании и России" 4 класс2.02 МБ
Файл Презентация №2 к уроку "Пасха в Великобритании и России" 4 класс851.94 КБ
Файл Протокол ГИА по английскому языку в 9 классе 2023г.5.9 КБ
Файл Итоговая контрольная работа по английскому языку во 2 классе к учебнику "Forward" под ред. М.В. Вербицкой182.69 КБ
Файл Итоговая контрольная работа по английскому языку в 5 классе к учебнику "Forward" под ред. М.В. Вербицкой19.56 КБ
Файл Итоговая контрольная работа по английскому языку в 6 классе к учебнику "Forward" под ред. М.В. Вербицкой20.08 КБ
Файл Итоговая контрольная работа по английскому языку в 8 классе к учебнику "Forward" под ред. М.В. Вербицкой40.63 КБ
Файл Итоговая контрольная работа по английскому языку в 9 классе к учебнику "Forward" под ред. М.В. Вербицкой17.41 КБ
Файл Презентация к уроку английского языка в 4 классе по теме "Вкусы, запахи и ощущения" к учебнику "Forward" 2.55 МБ
Файл Презентация к уроку английского языка в 3 классе по теме "Школьные предметы" к учебнику "Forward" 2.25 МБ
Файл Презентация к уроку английского языка в 4 классе по теме "Планы на будущее" к учебнику "Forward" 2.41 МБ
Файл Презентация к уроку английского языка в 3 классе по теме "Питомцы" к учебнику "Forward" 941.87 КБ
Файл Протокол ГИА по английскому языку в 9 классе 2022г.9.76 КБ

Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока

     

       ФИО учителя: Шлепоченко Наталья Сергеевна

Класс: 4

      УМК:

Предмет: английский язык

Тема: Пасха в Великобритании и России

Тип урока: урок открытия нового знания

Место и роль урока в изучаемой теме

Цель- создание условий для формирования у учащихся навыков аудирования и чтения по теме «Пасха в Великобритании и России».

*Планируемые результаты

Предметные знания, предметные действия

УУД

регулятивные

познавательные

коммуникативные

личностные

Ученик будет знать:

  • Слова и фразы по теме Пасха
  • Традиции празднования Пасхи в Великобритании

Ученик будет уметь:

Слушать собеседника, выбирая конкретную информацию.

  • Читать текст с поиском конкретной информации.
  • Употреблять лексику по теме «Пасха в Великобритании и России».

Планирование своего действия в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации, в том числе во внутреннем плане.

  • Обучающиеся осознанно строят речевое высказывание в устной форме; овладевают при поддержке учителя учебно-организационными, учебно-информационными и учебно-коммуникативными умениями.

Работа в паре в соответствии с нормами общения, взаимопонимания, правилами поведения и этикета.

Осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка.

Ход урока

     **Название  

       этапа урока

                                                       

             

Задача, которая должна быть

решена (в рамках достижения планируемых результатов урока)

Формы организации деятельности учащихся

Действия учителя по организации деятельности учащихся

Действия учащихся (предметные, познавательные,

регулятивные)

Результат взаимодействия учителя и учащихся по достижению планируемых результатов урока

Диагностика

достижения планируемых результатов урока

1

Мотивационный этап

Настроить на общение на английском языке

Фронтальная работа

- Good morning, children! I’m glad to see you. Sit down, please. Я получила письмо от подруги из Великобритании, но есть проблема. Я не могу его открыть, так как здесь какой-то шифр появляется. Вы можете мне помочь его расшифровать? Что нам может в этом помочь?     (5 – 1 – 19 – 20 – 5 – 18)

Итак, получилось слово EASTER. А вы знаете что оно означает? Где мы можем найти значение неизвестного слова? Правильно, в словаре. Давайте проверим что это за слово. ПАСХА. Вот и открылось письмо. Кто написал письмо? О чем нам хотят рассказать? О чем хотят узнать?

 

Какая тема нашего занятия?

- Good morning, teacher!

Учащиеся с помощью алфавита на доске расшифровывают код. (E – A – S – T – E – R)

Учащиеся находят перевод расшифрованного слова в словаре.

- Джейн.

- О Пасхе в Великобритании

- О Пасхе в России

-  Пасха в Великобритании и России

Учащиеся определяют тему урока.

Постановка учебной задачи, целей урока

Фронтальная работа

Скажите, а вы можете сейчас прочитать письмо и понять о каких традициях празднования Пасхи в Великобритании хочет нам рассказать Джейн? Почему не можете? Давайте поставим цель на урок. Чему мы должны сегодня научиться?

А как мы можем достичь нашей цели? Что нам нужно сделать?

- нет.

- не знаем слова.

Предполагается ответ: «Познакомиться с традициями празднования Пасхи в Великобритании».

- узнать новые слова по теме и применить их для прочтения письма, сравнить традиции празднования Пасхи в Великобритании и России.

Учащиеся ставят цели и задачи урока.

2

Этап актуализации знаний по предложенной теме

Развивать произносительные навыки, настроить артикуляцию учащихся на английскую речь.

Закрепить усвоение новых знаний.

Пары сменного состава

Фронтальная

Игровая форма работы

Ребята, вы сидите в группах, выберите в каждой группе лидера, который будет начинать работу.

Сейчас вы получаете карточки на группу, на которых написано по три слова. У каждого свои слова. Вы учите самостоятельно слова на своей карточке, а потом меняетесь с соседом, он проверяет вас и учит ваши слова. Затем вы снова меняетесь карточками для проверки. И так продолжается пока вся группа не выучит все слова.

Ну вот, все закончили. Давайте побудем переводчиками и сложим новые слова в фразы. Посмотрите на картинки на слайде и попробуйте назвать по-английски что изображено.

- Let’s play the game “Bingo”. На центр стола кладем стопку картинок лицом вниз. Каждый получает игровое поле с разными фразами, относящимся к картинкам в стопке в центре стола. Тот кто закрывает поле картинками первым, произносит «Бинго» и игра заканчивается. Одно условие – вы получаете картинку в том случае, если назвали что на ней изображено по-английски. Начинает брать картинку лидер, продолжает тот, кто правильно ответил.

Ребята выбирают лидера в каждой группе.

Ребята учат слова и проверяют друг друга меняясь постоянно парами.

Называют что изображено на картинках.

Играют в игру «Бинго» в группе.

Учащиеся узнают новые слова и повторяют уже им известные, используют полученные знания на практике в ходе игры.

Наблюдение и коррекция учителем

Самопроверка

3

Физкультминутка

Смена учебной деятельности на уроке.

Я немного устала. Давайте отдохнем.

Stand up, please.

Повторяйте действия, которые показывает пасхальный кролик в видео.

OK, sit down, please.

Выполняют зарядку согласно видео.

5

Реализация выбранного плана по разрешению затруднения.

Развивать навыки чтения с пониманием конкретной информации.

Индивидуальная работа

Ну что ж ребята, вы отдохнули, новые слова и фразы по теме узнали. Давайте теперь вернемся к письму и прочитаем его. Читать вы будете самостоятельно. Ваше задание- во время чтения письма вам нужно приклеить после пропуска в письме соответствующую картинку.

Итак, ребята, теперь обменяйтесь вашими работами с соседом и проверьте его по слайду на доске. Критерии оценки у вас расписаны ниже. Поставьте оценку.

Читают самостоятельно письмо и приклеивают в пропуск соответствующую картинку.

Проверяют работу соседа и ставят оценку.

Учащиеся читает письмо.

Взаимопроверка

Домашнее задание

Ваше домашнее задание: написать письмо Джейн про традиции празднования Пасхи в России по образцу.

Записывают домашнее задание в дневники.

6

Рефлексия

Подвести итог урока и установить соответствие полученного результата поставленной цели.

Фронтальная работа

Итак, письмо прочитано. Теперь вы знаете традиции празднования Пасхи в Великобритании. Скажите, есть ли что-то общее с Россией. В чем сходства и различия празднования?

Что нового для вас было на уроке?

Что было трудно? Как работала каждая группа? Лидеры, выскажитесь.

У меня есть пластиковые яйца и корзина. Если вам было интересно сегодня, то положите цветное яйцо в корзину, если нет, то обычное.

Good of you. Thank you for your work. Good bye!

Учащиеся сравнивают традиции и выражают свое мнение.

*Таблица заполняется с учетом этапа формирования, применения или контроля предметных знаний, действий, УУД по конкретной теме (заполнение всех граф таблицы необязательно).

** Этапы указываются в соответствии с типом урока, реализуемой педагогом технологии, методики.

Приложение

Письмо в начале урока

Dear friend,

Hello! How are you? I want to tell you about Easter traditions in Great Britain.

The symbol of Easter is the Easter bunny. Before Easter, we colour eggs and go to the church. In the morning, we hunt Easter eggs, exchange eggs with friends and eat chocolate Easter eggs. Also we eat the Easter cake. Many people wear Easter bonnets. They are beautiful. My favourite game is to roll the Easter egg from the hill. It is very funny.

What do you do on Easter in Russia?

Write me, please.

Bye,

Jane

Карточки для заучивания слов в парах сменного состава

Easter bunny [истэ банни] – Пасхальный кролик

Colour [калэ] - красить

Church [чёч] - церковь

Hunt [хант] - охотиться

Eat [ит] - кушать

Exchange [икс’чейндж] - обмениваться

Bonnet [бонит] – шляпка

Egg [эг] - яйцо

Wear [вээ] - носить

Roll [роул] - катить

Hill [хил] – холм

Карточки для игры «Бинго» (разрезать по 4 фразы на каждого)

Easter bunny

colour eggs

go to the church

hunt Easter eggs

exchange eggs with friends

eat chocolate Easter eggs

wear Easter bonnets

roll the egg from the hill

roll thе egg from the hill

Easter bunny

wear Easter bonnets

colour eggs

exchange eggs with friends

go to the church

hunt Easter eggs

eat chocolate Easter eggs

Картинки для «Бинго»

http://byronbayphotographer.com/wp-content/uploads/2017/11/pleasurable-free-pictures-of-easter-bunnies-bunny-clipart-clipartmonk-clip-art-images.jpg                      http://kazan.mk.ru/upload/entities/2017/04/13/articlesImages/image/16/48/ca/d7/d31b829c0f830292f5317bf3c97bd4c4.jpg

Пасхальный кролик                                         охотиться за яйцами

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/04/18/article-2606817-1D2DA69F00000578-957_964x536.jpg                 http://justsovet.ru/wp-content/uploads/2017/12/5a3_kak_krasit__yaytsa_top_20_samykh_interesnykh_sposobov_depositphotos_100210154.jpg

Катить яйцо с холма                                             красить яйца

  https://yn.am/timthumb.php?src=https://farm8.staticflickr.com/7334/11433409763_be79c4d7c0_b.jpg&w=600&h=400    http://img.happy-giraffe.ru/v2/thumbs/e26e4ffdce15f4bc6711c767ffa68dac/cb/19/53b8068c113937616e1b466ea0ca.jpg

Есть шоколадное яйцо                    обмениваться яйцами

https://assets2.netuleny.com/uploads/photo/000/028/415/md_7563143_ml.jpg      https://thedillsborodish.files.wordpress.com/2015/03/easter-hat-parade-02.jpg

Ходить в церковь                    носить пасхальную шляпку

Письмо в конце урока, куда вклеивают картинки

Dear friend,

Hello! How are you? I want to tell you about Easter traditions in Great Britain.

The symbol of Easter is the Easter bunny   1                 . Before Easter, we colour

 eggs  2                  and go to the church  3                  . In the morning, we hunt

Easter eggs    4                   , exchange eggs with friends        5                 and eat

chocolate Easter eggs     6                . Many people wear Easter bonnets            7  .

They are beautiful. My favourite game is to roll the Easter egg from the hill     8  .                It is very funny.

What do you do on Easter in Russia?

Write me, please.

Bye,

Jane

Критерии оценки задания:

Подобрано 7-8 картинок правильно – «5»

Подобрано 5-6 картинок правильно – «4»

Подобрано 3-4 картинки правильно – «3»

Подобрано 2-1 картинка правильно – «2»

Картинки для письма в конце урока

http://byronbayphotographer.com/wp-content/uploads/2017/11/pleasurable-free-pictures-of-easter-bunnies-bunny-clipart-clipartmonk-clip-art-images.jpg        http://kazan.mk.ru/upload/entities/2017/04/13/articlesImages/image/16/48/ca/d7/d31b829c0f830292f5317bf3c97bd4c4.jpg           http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/04/18/article-2606817-1D2DA69F00000578-957_964x536.jpg     http://justsovet.ru/wp-content/uploads/2017/12/5a3_kak_krasit__yaytsa_top_20_samykh_interesnykh_sposobov_depositphotos_100210154.jpg

https://yn.am/timthumb.php?src=https://farm8.staticflickr.com/7334/11433409763_be79c4d7c0_b.jpg&w=600&h=400      http://img.happy-giraffe.ru/v2/thumbs/e26e4ffdce15f4bc6711c767ffa68dac/cb/19/53b8068c113937616e1b466ea0ca.jpg                https://assets2.netuleny.com/uploads/photo/000/028/415/md_7563143_ml.jpg              https://thedillsborodish.files.wordpress.com/2015/03/easter-hat-parade-02.jpg



Предварительный просмотр:

Контрольная работа по английскому языку за I полугодие 5 класс

1.Прочитай текст и определи, правда (true) или ложь (false) написана в предложениях под текстом.

               Andrew’s story

     I am a boy. I’m nine. In summer I live on the grandpa’s farm together with my mum and dad. My grandpa is brave. My dad is strong. And my mum is nice.

My dog Blackie likes to live on the farm with me. He can run and jump in the garden and in the forest. We often walk to the forest with Blackie.

   One day we see a strange clock in the forest. It looks like a man with long hands. The long hands catch me. And the clock says: «What is your name?» I answer “My name is Andrew”.

Clock:  Are you a pupil?

Andrew: Yes, I am. I am a pupil.

Clock: When do you get up?

Andrew: I get up at 7 o’clock.

Clock: What do you wash in the morning?

Andrew: I wash my hands, face and ears. And I clean my teeth. Then, I have my breakfast at eight o’clock and I go to school.

Clock: Look! What’s the time?

Andrew: It’s half past eight.

Clock: Why are you not at school?

Andrew: But it is summer. We don’t go to school in June, July and August.

Clock: What do you usually do in summer?

Andrew: I live on the farm. I go to the forest, ride a bike, play with my dog and swim in the river.

Clock: Do you help your grandpa on the farm?

Andrew: Yes, I do. I help to clean the rooms and water the flowers in the garden.

Clock: Oh, you are a good boy!

Is this story true? Oh, no! Andrew likes to tell fairy-tales.      

  1. Andrew is a pupil.    true / false

2) Andrew walks to the forest with his dog.    true / false

3) They see a strange clock in the garden.     true / false

4) Andrew goes to school in summer.    true / false

5) In summer Andrew lives on the farm.     true / false

2.Запиши время словами.

1) 7.00 _____________________

2) 6.30 _________________________

3) 8.10 _____________________________

4) 11.15 _____________________________

5) 10.55 ____________________________

3. Впиши пропущенные слова в пропуски из рамочки. Два слова лишние.

holidays      bicycle     going       in    hiking      reading       on

  1. I rode a ____________ and played tennis last weekend.
  2. Mary swam and dived _____ the sea last summer.
  3. Sally likes ___________ magazines.
  4. We went ________ in the woods with my classmates.
  5. How did you spend your summer _____________?

4. Выбери правильную форму глагола из трёх предложенных.

1) Nick …. a bike at the moment.

a) rode         b) rides          c) is riding

2) We ….. to school every day.

a) go        b) are going       c) went

3) I ….. TV now.

a) watching      b) am watching       c) is watching

4) They ..... football yesterday.

a) played          b) play     c) are playing

5) Tom and Mary ….. in the park yesterday.

a) are walking      b) walk      c) walked

5. Дай на вопрос полный ответ.

1) Where are you from? _____________________________________

2) What pet have you got? ___________________________________

3) What colour is your hair? ________________________________

4) What is your hobby? __________________________________

5) When is your birthday? __________________________________

Критерии оценивания контрольной работы в 5 классе

1 задание (5 баллов) – 1 балл за каждый правильный ответ

2 задание (5 баллов) – 1 балл за сложный ответ, 0,5 балла за простой ответ

3 задание (5 баллов) – 1 балл за каждое правильно выбранное слово

4 задание (5 баллов) – 1 балл за каждый правильный ответ

5 задание (5 баллов) – 1 балл за полный ответ, 0,5 балла за краткий ответ

25 – 21 балл – «5»

20 – 16 баллов – «4»

15 – 11 баллов – «3»

10 и менее – «2»

Анализ контрольной работы в 5 классе

11 человек – 64 % справились с работой

«5» - 1

«4» - 2

«3» - 4

«2» - 4

1 задание – 5 человек плохо справились (из них 1 вообще не справился)

2 задание - 5 человек плохо справились (из них 1 вообще не справился)

3 задание - 7 человек плохо справились

4 задание - 4 человека плохо справились

5 задание - 3 человека плохо справились (из них 2 вообще не справились)

Задание

Умения

Возможные причины, почему не справились

1.True / False

Находить необходимую информацию в тексте, перефразированную в высказывании.

- не понимают смысл прочитанного в высказывании и тексте;

- не умеют сопоставлять лексические единицы высказывания с текстом.

2.What’s the time?

Употреблять в речи лексические единицы по теме: «Время»

- не знают количественные числительные;

- не понимают, как строится ответ на вопрос: «Который час?»

3.Fill in the gaps

Определять смысловую структуру предложения и определять необходимую лексическую единицу.

- не знают слова, выписанные из предложений;

- не понимают смысл прочитанного.

4.Present Simple, Present Continuous or               Past Simple

Распознавать в речи утвердительные предложения во временах: настоящее простое, настоящее продолженное и прошедшее простое.

- не знают временные выражения каждого времени;

- не знают, как формируется глагол в определённом времени.

5.Answer the question about yourself

Сообщать фактическую информацию о себе в письменном виде.

- не понимают вопрос;

- не знают слова по теме.



Предварительный просмотр:

Индивидуальный план по ликвидации пробелов знаний                                               по предмету «Английский язык» ученицы 5 Б класса Павлишиной Полины

Учитель: Шлепоченко Н. С.

Цель: ликвидация пробелов знаний у Павлишиной Полины в обучении английскому языку.

Задачи:

- проанализировать результаты проверочных и контрольной работы Полины за 1 четверть;

- систематизировать знания обучающейся через индивидуальную работу и ликвидировать пробелы в знаниях.

По результатам проведённых в первой четверти проверочных и контрольной работы были выделены следующие проблемы:

  1. Не умеет читать.
  2. Не знает счёт в пределах 20.
  3. Не умеет находить запрашиваемую информацию в тексте.
  4. Не умеет отвечать на вопросы о себе.
  5. Не различает времена в английском языке.

Содержание работы:

  1. Проведение индивидуальных консультаций.
  2. Выполнение тренировочных работ.

План – график

Содержание работы

Сроки

Результат

Проведение индивидуальных консультаций

31.10, 02.11, 03.11. 2022г.

31.10 – повторение алфавита и счёта в пределах 20, работа с вопросами личного характера.

02.11 – повторение правил чтения и работа с текстом.

03.11 – отработка времен: настоящее простое, настоящее продолженное и прошедшее простое.

Выполнение тренировочных работ

01.11, 04.11.2022г.

01.11 -

Ознакомлены:

Обучающаяся _______________________

Родитель ___________________________

«__» _________ 2022г.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

E gg H a t Ba s ket Rabbi t Chocolat e Chu r ch

Слайд 4

Easter in Great Britain

Слайд 5

The cross White lily Easter basket Egg hunt Easter egg Jesus Christ Hot cross bun Chick Easter bunny Easter cake Easter candle Easter card Easter bonnet Lamb Chocolate Easter egg Egg rolling


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

5 – 1 – 19 – 20 – 5 – 18 E a s t e r

Слайд 2

Dear friend, Hello! How are you? I want to tell you about Easter traditions in Great Britain. The symbol of Easter is the Easter bunny. Before Easter, we colour eggs and go to the church. In the morning, we hunt Easter eggs, exchange eggs with friends and eat chocolate Easter eggs. Also we eat the Easter cake. Many people wear Easter bonnets. They are beautiful. My favourite game is to roll the Easter egg from the hill. It is very funny. What do you do on Easter in Russia? Write me, please. Bye, Jane

Слайд 3

Easter bunny colour eggs go to the church hunt Easter eggs exchange eggs with friends eat chocolate Easter eggs wear Easter bonnets roll the egg from the hill

Слайд 4

Dear friend, Hello! How are you? I want to tell you about Easter traditions in Great Britain. The symbol of Easter is the Easter bunny 1 . Before Easter, we colour eggs 2 and go to the church 3 . In the morning, we hunt Easter eggs 4 , exchange eggs with friends 5 and eat chocolate Easter eggs 6 . Many people wear Easter bonnets 7 . They are beautiful. My favourite game is to roll the Easter egg from the hill 8 . It is very funny. What do you do on Easter in Russia? Write me, please. Bye, Jane

Слайд 5

Dear friend, Hello! How are you? I want to tell you about Easter traditions in Great Britain. The symbol of Easter is the Easter bunny . Before Easter, we colour eggs and go to the church . . In the morning, we hunt Easter eggs , exchange eggs with friends and eat chocolate Easter eggs . Many people wear Easter bonnets . They are beautiful. My favourite game is to roll the Easter egg from the hill . It is very funny. What do you do on Easter in Russia? Write me, please. Bye, Jane



Предварительный просмотр:

Итоговая контрольная работа 2 класс (1 вариант)

  1. Запиши слова в алфавитном порядке.

hat, spider, orange, house, cat, nut, flag, pizza, egg, watch

_______________________________________________________________                                                                                                                                                                             (5 баллов)

  1. Запиши число цифрой.

nine……….., one…………., four…………., six………………, eight………            (5 баллов)      

                   

  1. Соедини картинку и фразу, и раскрась картинку правильным цветом.

a green jacket

a yellow bird

a red dress

a purple house

a brown dog      

  1. Заполни пропуски словами am, is, are.

1. She ……. my friend.
2. I ……. seven.
3. My name ……. Mary.
4. You ……. a nice girl.
5. We ……. doctors.                                                      
(5 баллов)

  1. Распредели слова в два столбика.

Открытый слог

Закрытый слог

 

  1.   Вычеркни лишнее слово в каждой строке (5 баллов):

  1. purple, white, colour, brown, grey
  2. mother, brother, father, sister, family
  3. a skirt, a box, a jacket, a scarf, a dress
  4. a chair, a bed, a dad, a drawer, a sofa
  5. a van, a zebra, a monkey, a seal, a tiger

  1. Подбери к вопросу ответ.

  1. What is your name?                                  a) I am from Great Britain.
  2. How are you?                                           b) This is my book.
  3. How old are you?                                     c) My favourite colour is red.
  4. Where are you from?                                d) I’m fine, thanks.
  5. Where do you live?                                   e) No, I haven’t. I have got a dog.
  6. What’s this?                                              f) My name is Mary.
  7. Do you like oranges?                                g) I’m eight.
  8. Have you got a cat?                                  h) I live in London.
  9. Where is your dog?                                  i) No, I don’t. I like apples.
  10. What is your favourite colour?                j) It is behind the sofa .

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

  1.  баллов)

  1. Прочитай загадку и подчеркни отгадку.

Tom has got a pet. It is not big. It is black and white. It likes milk and fish. Tom likes his ……

  1. rat                  b) cat                       c) bird

                                                                                       (2 балла)

                                                                                      Итого: 42 балла/_______

42 – 38 баллов – «5»

37 – 30 баллов – «4»

29 – 20 баллов – «3»

19 – 0 баллов – «2»

Итоговая контрольная работа 2 класс (2 вариант)

  1. Запиши слова в алфавитном порядке.

bat, mouse, apple, house, rat, nut, book, plane, dress, fox

__________________________________________________________________                                                                                                                                                                             (5 баллов)

  1. Запиши число цифрой.

two……….., five…………., seven…………., three………………, ten………            (5 баллов)                        

  1. Соедини картинку и фразу и раскрась картинку правильным цветом.

a red jacket

a black bird

a blue dress

a yellow house

a white dog      

  1. Заполни пропуски словами am, is, are.

1. He ……. a good friend.
2. I ……. eight.
3. They ……. dogs.
4. You ……. a nice boy.
5. My name ……. Harry.                                                    
(5 баллов)

  1. Распредели слова в два столбика.

Открытый слог

Закрытый слог

 

 

  1. Вычеркни лишнее слово в каждой строке (5 баллов):

  1. purple, white, colour, brown, grey
  2. milk, apples, cheese, milkshake, yoghurt
  3. a skirt, a box, a jacket, a scarf, a dress
  4. a crocodile, a monkey, a seal, an elephant, a ship
  5. a wardrobe, a chair, a table, a kitchen, a sofa

 

  1. Подбери к вопросу ответ.

  1. What is your name?                               a) I’m fine, thank you.
  2. How are you?                                         b) This is my pen.
  3. How old are you?                                   c) My favourite colour is blue.
  4. Where are you from?                             d) I am from Russia.
  5. Where do you live?                                e) No, I haven’t. I have got a cat.
  6. What’s this?                                            f) My name is Max.
  7. Do you like apples?                                g) It is under the table.
  8. Have you got a dog?                               h) I live in Moscow.
  9. Where is your cat?                                  i) No, I don’t. I like bananas.
  10. What is your favourite colour?               j) I’m nine.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

                                                                                                       (10 баллов)

  1. Прочитай загадку и подчеркни отгадку.

Ben has got a pet. It is small. It is grey. It likes milk and fish. Ben likes his ……

  1. dog                  b) snail                       c) cat

                                                                                       (2 балла)

                                                                                      Итого: 42 балла/_______

42 – 38 баллов – «5»

37 – 30 баллов – «4»

29 – 20 баллов – «3»

19 – 0 баллов – «2»



Предварительный просмотр:

Итоговое тестирование 5 класс (1 variant)

  1. ЧТЕНИЕ. Read the text and mark the sentences 1-5 «true» or «false».

Roald Dahl

Paul won a prize in a poetry competition. It was a book. He chose a book by Roald Dahl, his favourite writer.

Roald Dahl is a famous British writer. He was born in 1916. His parents were Norwegian. They came to live in Britain before Roald was born. They named their son after the explorer Roald Amundsen, a national hero in Norway at the time.

During the Second World War Roald Dahl was a fighter pilot. He began writing books for both children and adults, and soon became a popular writer. He was very good at sports he played football and rugby. Photography was another of his hobbies. One of his highly popular tales is "Charlie and the Chocolate Factory" (1964). A film was made after it.

Dahl is one of the greatest British writers since 1945. People read his books in almost 50 languages all over the word. Dahl’s birthday on 13 September is celebrated as "Roald Dahl Day" in Africa, the United Kingdom, and Latin America.

1. Roald Dahl was born in Britain.                                                        T       F

2. He was named after his father.                                                          T       F

3. Both children and adults read books about Dahl.                              T      F

4. He liked sports.                                                                                  T      F

5. There are translations of his books in almost 50 languages.             T      F

6.His birthday is in autumn.                                                                  T      F

Итоговое тестирование 5 класс (2 variant)

1.ЧТЕНИЕ. Read the text and mark the sentences 1-5 «true» or «false».

Jane’s story: a white flag

In my family, my dad usually does the shopping. He drives to a supermarket and buys all we need. At the weekend, Mum goes with him. When he goes alone, in the evening after work, there is a problem.

When he comes out of the shop, he can’t find his car. There are too many cars near the supermarket. Dad can’t remember where he has left his car. I’ve read about it in a magazine and told him, “Put a piece of paper on the antenna of your car. When you come out, you can see a white flag on your car”. The next time when he went shopping he did it. When he came out, he saw the car with a white flag… but there were ten others with the same white flag.

 

1. Jane’s father does the shopping alone at the weekend                  T     F

2. Jane’s mother goes shopping in the evening after work.               T     F

3. Jane’s father can’t see well                                                            T     F

4. Jane’s father has a bed memory.                                                    T     F

5. Jane told him what to do about it.                                                  T     F

6. A white flag on a car means there is something wrong with it.     T     F

 II.Лексика. Fill in the blanks with (spend, island, shopping, kind, Maths, age).

1. Every summer I _____________my holidays in the country near a  nice  river.

4. There are lots of coconut palms on a tropical _____________________.

2. My friend is ___________ and polite.

5. You must not miss _____________ lessons.

3. My mother likes to go___________.

6. What is her ____________________?

 III. Choose the right word.

1. There are (many, a little, a few) water in the bottle.

2. I have got (a lot of, much, a little) friends.

3. My mum gave me (many, a few, some) birthday cake.

4. There is (a few, many, a lot of) sand on the tropical island.

5. How (many, much) money have you got?

VI. Complete the sentences with There is or There are.

(1)____________________ some people in the street.

(2)____________________ a little time.

(3)____________________ no food in the kitchen.

(4) ___________________ some money in my pocket.

V. Complete the sentences using the right form of adjective or the correct form of have to.

1. It is _____________ (the worst / the most bad/ the badest) book I have ever read.

2. This text is ___________________ (easy / easier/ more easier) than that one.

3.Pete's eyes are very bad, and he _____________ (has to / have to / had to) wear glasses.

4.School starts at eight o'clock, so we___________  (has to / have to / had to) get up early.

II.Лексика. Fill in the blanks with (spend, island, fishing, kind, English, name).

1. Every summer we _____________our   4. There are many canoes on a tropical             holidays in the village.                                  _________________.

2. My friend is ___________ and polite.              5. You must not miss _____________ lessons.

3. My father likes to go___________.        6. What is his ____________________?

  III. Choose the right word.

1. There are (many, a little, much) coconuts on the tropical island.

2. I have got (a little, many, a few) time to do the task.

3. My sister gave me (much, a little, some) apples.

4. There is (a few, many, a lot of) sun on the tropical island.

5. How (many, much) friends have you got?

VI. Complete the sentences with There is or There are.

(1)____________________ a little money on the table.

(2)____________________ no time for lunch.

(3)____________________ lots of people on the seashore.

(4) ___________________ some food in the fridge.

V. Complete the sentences using the right form of adjective or the correct form of have to.

1. It is  _________________(the goodest / the most good/ the best) film I have ever seen.

2. I can run _________________ (more faster / faster/ more fast) than my friend.

3.The window was dirty, so I __________________ (has to / have to / had to) clean it yesterday.

4.My mum sometimes _______________ (has to / have to / had to) work at weekends.



Предварительный просмотр:

Итоговое тестирование 6 класс (1 вариант)

I Прослушай программу передач и заполни таблицу.

Day of the week

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

Time

Programme

Animal Fun

Computer World

Time for sport

The Simpsons

Game Time

II. Вставь в текст пропущенные слова.

old, cities, galleries, a lot, capital, beautiful, popular, museums

London is the _____________ of Great Britain. It is very __________ city. London is one of the most ____________ and interesting ___________ in Europe. There are __________ of places to visit in London. There a lot of ___________, art ________, cinemas, theatres and __________ parks in London.

III. Choose the right verb:

1. Peter ____________  (work) at the moment.

2. I often ______________ (spend) winter holidays in Europe.

3. The pupils _______________ (play) chess tomorrow.

4. We _______________ (swim) in the sea last year.

5. They ___________ (watch) TV yesterday.

Итоговое тестирование 6 класс (2 вариант)

I Прослушай программу передач и заполни таблицу.

Day of the week

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

Time

Programme

Animal Fun

Computer World

Time for sport

The Simpsons

Game Time

II. Вставь в текст пропущенные слова.

old, cities, galleries, a lot, capital, beautiful, popular, museums

London is the _____________ of Great Britain. It is very __________ city. London is one of the most ____________ and interesting ___________ in Europe. There are __________ of places to visit in London. There a lot of ___________, art ________, cinemas, theatres and __________ parks in London.

III. Choose the right verb:

1. We _______________ (watch) TV at the moment.

2. I sometimes ______________ (spend) simmer holidays at the seaside.

3. Tom ______________ (visit) us tomorrow.

4. They ___________ (go) abroad last year.

5. Ann _____________  (translate) this text yesterday.

IV Прочитай тексты и напиши к каждому из них подходящий заголовок.

a) - Who Loves Music? b) - What He Can’t Do.  с) - Little Sisters  d) - Mother’s Helper.                        

1. Mark has a big family. He has four sisters. Mark’s two sisters are little but they go to school. They are at school in the morning and in the afternoon. They go to school five days a week. On Saturday and Sunday they are at home. Mark drives them in his car. And the girls love it.        .        

2.Betty is thirteen. She lives with her mother in a small town. Her mother is a singer. Betty helps her mother a lot. She goes to the shops, does their flat1 and washes the plates. Betty loves cooking and cooks a lot. She feeds their pets too.                                

3.Roy is a sportsman. He likes driving his car very much. He likes swimming too and he can swim very well. Roy can ride horses. He can play tennis, volleyball, and football. He is a good footballer. But he can’t fly planes.                        

4.Polly likes music very much. She teaches music at

school. She has a lot of pupils. Her pupils love singing songs and playing the piano. They can sing and play the piano very well. They like classical music, pop music, and rock music too. But Polly’s son hates playing the piano. He likes playing on the computer.

1-              2-              3-              4-    

IV Прочитай тексты и напиши к каждому из них подходящий заголовок.

a) -  Good pupil.    b) - At School.    c) – After School.     d) – In the morning.        

1. Ann gets up very early. She gets up at half past seven. She likes to get up early in the morning. She washes her face and hands, dresses and has breakfast. Sometimes she has eggs, jam, and milk for breakfast.

2. At half past eight she goes to school. She has five classes on Monday and Thursday. She has six classes on Tuesday, Wednesday, and Friday. Ann never has classes on Saturday and on Sunday.

3. Ann is always on time for her classes. She likes school very much. She likes her teacher Miss Reed and her school friends. Ann is a very good pupil. She can read very well. She can count well too. At half past twelve Ann has lunch. It is an apple, a cake, and a cup of tea.        

4. At half past four Ann is at home. She helps her granny, and plays on the computer. In the evening Ann reads books and plays with her little sister.

1-              2-              3-              4-    



Предварительный просмотр:

1.Listen and choose the correct answer.

1.Sonia Jefferson is a

a)guest at the meeting            b) teacher               c) student who is going to leave school

2.Sonia thinks that being a tour guide is

a)always stressful      b) sometimes boring           c) very interesting, but sometimes difficult

3.To become a tour guide you must

a)be an expert in history and geography               b) have a degree in tourism                                               c) learn some facts about the countries you are going to visit

4.As a tour guide you also need to

a) speak two foreign languages fluently                b) be very fit           c) have a pilot’s licence

5.A good tour guide

a) knows how to talk to people                             b) is a good person               c) laughs a lot

6.Sonia recommends the job of tour guide for people who want to

a) have a routine at work        b) earn a lot of money    c) have fun and adventure

2. Read the sentence and choose the correct word. 

1.Are there any/some/little/much spoons in the drawer?

2.Don't put too few/some/much/many water in the kettle!

3.I passed my Russian exam. I felt really stupid/pleased/interested/bored.

4.You must read this story. It’s amazing/boring/annoying/disappointing.

5.Can I have a bitter/tasteless/spicy/low fat yoghurt, please?

6.I don’t like burgers. They’re too healthy/ fresh/ greasy/ delicious.

7.The government promised to protect/ limit/ recycle/ pollute the environment.

3. Complete the tables with the adjectives below.

uncomfortable    polite    helpful       shy    tasteful     rude         tiny      modern       cosy    bright          

Homes

People

Positive

Negative

Positive

Negative

   

4. Choose the right variant.

1. She can't come to the phone now because she ….. for tomorrow's test.

a. studies        b. is studying      c. has studied        

2. They must be at the sports ground now. They usually ….. basketball on Fridays.

a. play         b. are playing      c. have played         

3. He …….just ……home.

a. came     b. have come       c. has come

4. Nick ……football yesterday.

a. played    b. is playing      c. will play

……you ever ……to New York?

a. did be     b. have been     c. will be

6. I …….at nine o'clock yesterday.

a. were sleeping      b. have slept     c. was sleeping

7. Experts believe that, in 2030, the world’s population ………… eight billion.

a. is going to be      b. will be     c. will going to be

8. This is …….. singer in the world.

a. talented    b. more talented   c. the most talented

1.Listen and choose the correct answer.

1.Sonia Jefferson is a

a)guest at the meeting            b) teacher               c) student who is going to leave school

2.Sonia thinks that being a tour guide is

a)always stressful      b) sometimes boring           c) very interesting, but sometimes difficult

3.To become a tour guide you must

a)be an expert in history and geography               b) have a degree in tourism                                               c) learn some facts about the countries you are going to visit

4.As a tour guide you also need to

a) speak two foreign languages fluently                b) be very fit           c) have a pilot’s licence

5.A good tour guide

a) knows how to talk to people                             b) is a good person               c) laughs a lot

6.Sonia recommends the job of tour guide for people who want to

a) have a routine at work        b) earn a lot of money    c) have fun and adventure

2. Read the sentence and choose the correct word. 

1.There are any/some/little/much plates in the cupboard.

2.My mum gave me too few/some/much/many work to do!

3.I didn’t pass my maths exam. I felt really stupid/pleased/interested/excited.

4.You must watch this film. It’s really exciting/boring/annoying/disappointing.

5.Can I have a bitter/fresh/greasy/low fat juice, please?

6.I really like burgers. They’re unhealthy/ stale/ greasy/ delicious.

7.Lots of factories protect/ limit/ recycle/ pollute the environment.

3. Complete the tables with the adjectives below.

comfortable          generous     stupid       tasteless         bossy    modern    tolerant   cosy    bright     selfish      

Homes

People

Positive

Negative

Positive

Negative

   

4. Choose the right variant.

1. Harry can't go for a walk with you now because he ….. his little sister with her homework.

a. is helping        b. helps      c. has helped        

2. Sarah must be at the shop now. She usually ….. shopping on Saturdays.

a. go         b. goes      c. is going         

3. They …….already …… home.

a. came     b. have come       c. has come

4. Max ……this car yesterday.

a. bought    b. bought      c. will buy

……you ever ……a ghost?

a. did see     b. have seen     c. was see

6. We ……. dinner at seven o'clock yesterday.

a. were having      b. have had     c. was having

7. Experts believe that, in 2030, the world’s population ………… eight billion.

a. is going to be      b. will be     c. are going to be

8. This is …….. book I have ever read.

a. good    b. better   c. the best



Предварительный просмотр:

Final test of the 9th form

     Variant 1

  1. Find the “odd one out” in each group.
  1. bat, fly, owl, rat
  2. beetle, cockroach, mosquito, octopus
  3. ostrich, salmon, owl, parrot
  4. scientist, pessimist, zoologist, geologist
  1. Put the verbs in the right form to complete the sentences and translate them in written form.
  1. She loves………………… (use) modern gadgets.
  2. I avoid…………………….. (meet) him.
  3. She would like……………… (draw) this picture herself.
  4. He hates ……………………….(do) such things.
  5. My neighbor has given up ……………….(smoke).
  1. Complete the sentences. Form new words from the words in capital letters and translate the sentences in written form.
  1. ……………… would like to continue their work.                        RESEARCH
  2. Giant pandas are………………….. animals.                                DANGER
  3. It’s an…………..thing for octopuses to draw pictures.                USUAL
  4. It’s wrong to kill animals for………………...fur.                        THEY
  5. Zoos still have a ……………function in the modern world.        USE
  1. Put the words in the right order and translate the sentences in written form.
  1. to, meet, him, I, forgot. ___________________________________________
  2. lock, to, the door, remember. __________________________________________
  3. of, the author, the theory, is, a gemologist, not. ____________________________________________________________________
  4. she, recognition, was, great, Russian, won, ballerina, a, who, world, the. ____________________________________________________________________
  5. like, leaders, change. __________________________________________________
  1. Write the personal letter (90-120 words) for your friend David. Answer his questions: “If you had a chance of travelling on a time machine what famous person from the past would you like to meet? Why?

_____________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________

Final test of the 9th form

Variant 2

  1. Find the “odd one out” in each group.
  1. penguin, ostrich, bee, owl
  2. cockroach, goldfish, salmon, shark
  3. ape, crocodile, bear, beetle
  4. optimist, scientist, zoologist, biologist
  1. Put the verbs in the right form to complete the sentences and translate them in written form.
  1. She likes…………………………(fish)
  2. I have given up ………………..…(study) French.
  3. She  suggested …………………..(go) to the cinema,
  4. He would like …………………..(visit) Spain.
  5. My friend has finished ………...…(do) his homework.
  1. Complete the sentences. Form new words from the words in capital letters and translate the sentences in written form.
  1. It’s cruel they animals are kept for fur have short and………………… lives.        HAPPY
  2. He couldn’t…………………………. these two things together.                        CONNECTION
  3. My sister is very………………………….…                                                IMAGE
  4. Poor followers avoid…………………..…                                                RESPONSE
  5. ………………………are innovators.                                                        LEAD
  1. Put the words in the right order and translate the sentences in written form.
  1. meeting, him, I, forgot. ____________________________________________________
  2. some, that, species, animal, endangered, for, are, fur, hunted, are. _____________________________________________________________________________
  3. a, very, complex, have, octopuses, system, nervous. ______________________________________________________________________________
  4. longer, water,  than, can, survive, a rat, for, without, a camel. ______________________________________________________________________________
  5. the others, is, than, type, brain, of, is, no, there, that, better. ______________________________________________________________________________
  1. Write the personal letter (90-120 words) for your friend David. Answer his questions: “If you had a chance of travelling on a time machine what famous person from the past would you like to meet? Why?

_____________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                                                   _________________


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Taste s A lemon tastes sour. a lemon chocolate pickled cucumbers pepper h ot sour salty sweet

Слайд 2

feel s a teddy bear shoes a water bottle a frog c old wet slimy soft

Слайд 3

Smell s litter flowers lovely horrible

Слайд 4

What do es it taste like? – It taste s ….. smell - It smell s …… feel - It feel s …….

Слайд 5

Составьте предложения по картинке, какой предмет на ощупь, вкус или запах.

Слайд 6

Составьте предложения по картинке, какой предмет на ощупь, вкус или запах.

Слайд 7

Впишите в пропуск слова ( taste, smell или feel) Limes ……….. s our. Cakes ……………. s weet. Flowers ……. l ovely. Pickled cucumbers ……… salty. Fish ……… wet. Toy dogs…….. soft. Spoiled fruit ……. horrible.

Слайд 8

Впишите в пропуск слова ( taste, smell или feel) A rose ……….. lovely . Candies ……………. s weet. Spoiled eggs ……. horrible . A frog ……… slimy. Ice ……… cold . An orange …….. sour. Fish ……. salty .


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Do you know the names of school subjects (lessons)?

Слайд 2

School subjects English Art Russian History Maths Geography Science Literature Music PE Reading

Слайд 3

What subject is it?

Слайд 4

What is your favourite lesson? My favourite lesson is …………………… I like ………………… I don’t like ………………

Слайд 5

What are your favourite lessons? My favourite lessons are …………and………. I like ……………………………

Слайд 6

Days of the week Monday Sonya Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday

Слайд 7

When do you have English ? I have English on Tuesday and Wednesday .

Слайд 8

My timetable

Слайд 9

This is my timetable. I have Russian,…., ….., … on Monday. I have…,……,………,……….. on Tuesday. I don’t have lessons on Saturday and Sunday. My favourite lesson is …………………. I don’t like …………………….


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

What will he have in the future?

Слайд 2

Future Simple I will watch TV tomorrow. We will visit our grandmother next week. He will see Mary on Sunday.

Слайд 3

Future Simple N + will + V . I will do my homework.

Слайд 5

What will you do tomorrow? h ave soup for lunch r ead a book w atch cartoons on TV p lay football t alk to my friend

Слайд 6

What will he have in the future ? I will have ……..in the future. a good job a car a lot of money a family a big house


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

pets

Слайд 2

look after a pet must must n’t ( должен) (нельзя) h ave a home for a pet g ive food g ive water k eep pet’s home clean s troke a pet hurt a pet g et cold

Слайд 4

It is small. It is brown. It has got a short tail and short legs. It likes to sleep in the day and play at night. It eats fruit, nuts and seeds.

Слайд 5

It is …… (big, small, black, …..) I t has got ……….(a long tail, short legs, ….) It can ………. (run, jump, walk, fly, swim, ….) It can’t ………… It eats …….. (fish, seeds, grass, milk, meat, …)

Слайд 6

wild animals

Слайд 7

Can tigers………? Yes, they can. / No, they can’t. a tiger a fox a kangaroo a hippo a parrot a panda a n elephant s peak c limb trees j ump r un e at animals f ly s wim