Главные вкладки

    Физкультминутки на уроках английского языка

    Разумова Ирина Игоревна

    Любой урок английского языка является насыщенным по содрежанию, эмоциональным и достаточно информационно перегруженным. Чтобы снять напряжение, повысить недостаточную двигательную активность на каждом уроке необходимо прибегать к элементам здоровьесберегающих технологий. Для этого можно использовать небольшие (3-5 мин.) физкультминутки, которые могут представлять собой рифмовку, песню, где необходимо выполнить какие-то движения. Это могуть быть хлопанье в ладоши, притоптывания, повороты туловища, иммитация танца, пения и т.п. Кроме очевидной смены деятельности, проведение таких зарядок способствует повышению интереса к предмету и позволяет закрепить в непринуждённой обстановке уже пройденные лексическе и грамматические темы.

     

    ‘Clap your hands’

    Clap, clap, clap your hands, clap your hands together!

    Stamp, stamp, stamp your feet , stamp your feet together!

    Spin, spin, spin around, spin around together!

    Sing, sing, sing a song, sing a song together!

    Dance, dance, dance a dance, dance a dance together!

    March, march, march to bed, march to bed together!

    (Выполняются соответствующие движения)

     

    ‘Clap your hands’

    Clap, clap, clap your hands!

    Stamp, stamp, stamp your feet!

    Wash, wash, wash your face!

    Dance, dance, dance a dance!

    Sing, sing, sing a song!

    Go to bed!

    (Выполняются соответствующие движения)

     

    ‘Teddy bear’

    Teddy bear, teddy bear,

    Turn around.

    Teddy bear, teddy bear,

    Touch the ground,

    Teddy bear, teddy bear,

    Tie your shoe,

    Teddy bear, teddy bear,

    Good bye to you!

    (Выполняются соответствующие движения)

     

    ‘Hands on your hips’

    Hands on your hips,

    Hands on your knees,

    Put them behind you

    If you please.

    Touch your nose,

    Touch your ears,

    Touch your toes.

    (Выполняются соответствующие движения)

     

    ‘This is the way we go to school’

     

    This is the way I get up, I get up, I get up.

    This the way I get up early in the morning. (Потягиваться и зевать)

    This is the way I wash my face, wash my face, wash my face.

    This the way I wash my face early in the morning. (Умываться)

    This is the way I clean my teeth, clean my teeth, clean my teeth.

    This the way I clean my teeth early in the morning. (Чистить зубы)

    This is the way I eat my lunch, eat my lunch, eat my lunch, eat my lunch.

    This the way I eat my lunch early in the morning. (Показать как едят)

    This is the way I drink my tea, drink my tea, drink my tea.

    This the way I drink my tea early in the morning. (Показать как пьют)

    This is the way I go to school, go to school, go to school.

    This the way I go to school early in the morning. (Дружно маршировать)

    This is the way I study at school, study at school, study at school.

    This the way I study at school early in the morning. (Усердно читать)

     

    ‘I can run’

    I can run, I can run

    I can run and run

    And I’m having lots of fun

    I can run, I can run

    Can you?

     

    I can jump, I can jump

    I can jump and run

    And I’m having lots of fun

    I can jump, I can jump

    Can you?

     

    I can swim, I can swim

    I can swim and run

    And I’m having lots of fun

    I can swim, I can swim

    Can you?

     

    I can hop, I can hop

    I can hop and run

    And I’m having lots of fun

    I can hop, I can hop

    Can you?

     

    I can skip, I can skip

    I can skip and run

    And I’m having lots of fun

    I can skip, I can skip

    Can you?

     (Выполняются соответствующие движения)

     (http://english4kids.russianblogger.ru/english-4-kids-song-i-can-run.html сопровождение)

     

    ‘She likes to sing and dance’

     

    She likes to sing,

    She likes to dance,

    She likes to run about,

    She likes to skip,

    She likes to jump.

    She likes to play and shout.