Открытые уроки

Горбунова Татьяна Николаевна

Открытые уроки

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_v_3_klasse.docx17.25 КБ
Файл otkrytyy_urok_v_6_klasse.docx19.24 КБ
Файл he_was_not_of_an_age_but.pptx1.15 МБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока по теме « Food» в 3 классе

Цели  урока

•        Практическая:   совершенствование лексико-грамматических  навыков учащихся ( сопутствующая:развитие коммуникативных навыков аудирования)

•        Развивающая: развитие творческих способностей учащихся, совершенствовать навыки связной речи, развивать мышление, память, стимулировать самостоятельность, формировать познавательный интерес учащихся к предмету;

•        Воспитательная: прививать любовь и интерес к иностранному языку; воспитывать умение работать в парах, группах, самостоятельно.

Оснащение урока: Мультимедийный проектор, компьютер,  « NewRound-up-1»V.Evans, J. Dooley, M.Osipova ( Unit 17, p.92 ex.2,3)+ CD-Rom, мультфильм  « Gogo» (12 серия)

Цели урока  :

  1. Практическая: Развитие речевых умений устной речи. Сопутствующая:

Развитие коммуникативных умений аудирования.

  1. Воспитательная: Формирование и развитие мировозрения учащихся. Воспитание бережного отношения к природе, осознание проблем взаимодействия человека и природы и воспитание чувства ответственности за будущее планеты.
  2. Общеобразовательная: Повышение общей культуры учащихся, развитие способностей к логическим выводам и умозаключениям.
  3. Развивающая: Развитие интеллектуальных и познавательных способностей учащихся. Развитие умений сравнивать, анализировать, обобщать. Развитие критического мышления и умения самостоятельно добывать знания, справочный материал.

Оснащение урока:компьютер, интерактивная доска, таблицы для заполнения.

Этапы работы

время

Режимы работы

Предполагаемая деятельность учителя

Предполагаемая деятельность ученика

  1. Приветствие

T-Cl

Hello, boys and girls! I am glad to see you today. I hope you are fine and all are ready to work hard at our lesson, aren’t you? So let’s start our lesson.

Приветствуют учителя

  1. Речевая зарядка

P1-P2-P3-Pn….

I invite you to the supermarket. There are a lot of tasty things here. What can you see?

Let's name the things in the picture .(Spaghetti, chips, chicken, meat, cheese, burger, bananas,oranges, juice,sweets,biscuits,apples)  …

P1- I can see three red apples.

P2-I can see a lot of sweets.

P3-I can see 2 yellow bananas.

P4-I can see……

  1. Совершенствование

лексико-грамматических

навыков

P1=P2

P1=P2

Gr.1-Gr.2

Gr.1-Gr.2

P1-P2-P3-Pn…..

. As you all know we say much, when we can’t count words. Could you give me an example of some countable nouns ?

In pairs – circle countable nouns on your cards

Which group can do it faster?

(Checking.)

Now,  in pairs look at the board and click on the uncountable noun in each group of words.

Checking.

V.  Do you remember that we use different words ( much/ many) for countable and uncountable nouns?

Now in groups circle them correctly on your cards.

Let's see how smart you are.

VI.Let's change the roles.

Group1 -type « How much»phrase where it is necessary.

Group2-type “ Howmany" phrase where it is necessary.

Checking.

VII. Now can you help me, please, to make the sentences complete. ( Drag the correct words or phrases to the gaps)

.(Ученики в парах находят и обводят в карточках исчисляемые существительные)

Ученики в парах выделяют нужные слова ( работа по диску).

Выполняют задание на карточках в группах

Учащиеся печатают соответствующие фразы ( работа по диску)

Учащиеся подбирают соответствующие слова и фразы ( работа по диску)

4.Аудирование

с извлечением запрашиваемой информации

. Do you like tasty food? Let's see what  Gogo and his friends like:

( Watching video)

Учащиеся смотрят мультфильм

5.Развитие речевых умений

T-Cl

.( After watching the video)

 Does Gogo like ........?

     Do his friends like.....?

     And do you like.....?

Учащиеся отвечают на вопросы

6.Подведение итогов.

Домашнее задание.

Выставление оценок.

Hometask. Fill the table with the information about what you, your friend , your parents like and don't like to eat.



Предварительный просмотр:

Конспект урока по теме «Человек и мир природы» в 6 классе.

Цели урока :

  1. Практическая: Развитие речевых умений устной речи. Сопутствующая:

Развитие коммуникативных умений аудирования.

  1. Воспитательная: Формирование и развитие мировоззрения учащихся. Воспитание бережного отношения к природе, осознание проблем взаимодействия человека и природы и воспитание чувства ответственности за будущее планеты.
  2. Общеобразовательная: Повышение общей культуры учащихся, развитие способностей к логическим выводам и умозаключениям.
  3. Развивающая: Развитие интеллектуальных и познавательных способностей учащихся. Развитие умений сравнивать, анализировать, обобщать. Развитие критического мышления и умения самостоятельно добывать знания, справочный материал.

Оснащение урока: компьютер, интерактивная доска, ватман, маркеры, таблицы для заполнения.

Цели использования ИКТ:

  1. Визуализация информации и активизация речемыслительных навыков;
  2. Развитие навыков работы с компьютером и интерактивной доской.

Этап урока

время

Режим работы

Деятельность учителя

Предполагаемая деятельность ученика

  1. Речевая зарядка

5 мин.

T-Cl

-Watch the video!

(включается видеоролик по теме

 « Экология»

Do you like the video? What do you feel? Do you think these problems are serious?

P1-It gives us food for thought. It’s quite clear that the scientific progress causes global disasters and pollutes our environment.

P2-We feel sad and frustrated.

P3-If people want to survive, they must solve these problems quickly.

  1. Совершенствование

лексических навыков

6 мин.

CL-P1

What other environmental problems do you know? X, go to the blackboard and put down the ideas of your classmates.

( Один из учеников идёт к доске и заполняет карту-схему)

P1-The growth of population.

P2-Noise from cars and buses.

P3-Soil pollution.

P4-Water pollution.

P5-Air pollution.

P6-Destruction of wildlife and countryside beauty.

P7-Shortage of natural resources.

  1. Развитие речевых умений.

7 мин.

P-Cl.

Imagine that your group was invited to take part in the show «Save our planet! ». Each of you have 1 minute to speak on one of the problems. Choose any and get ready to speak.

P1-People on our planet suffer from water pollution. Many seas, rivers and lakes are used as a dump nowadays. Water is poisoned. Fish and reptiles can’t live in such water. They leave their habitats and die.

P2-Air pollution is also of great problem today. You see a lot of factories and plants send gases into the atmosphere without using any filters. Besides, we must stop using aerosol sprays today which are very harmful.

P3- Destruction of wild life and countryside beauty is one of the most important problems today. A lot of rainforests are cut down every year. A great number of animals, birds and insects can become extinct….

P4-…….

P5-….

Pn……..

  1. Совершенствование лексико-грамматических навыков

5 мин.

P1-P2-P3….Pn

No doubt, we should think seriously about the ecological situation today. We are a part of the environment and it is a part of us. We all need to be responsible for our interactions with the environment. What do you do to keep our environment clean? As for me, I try to keep the place where I live clean. And you?

  • Good of you! You are not indifferent to your environment!

P1-I do not throw litter in public places.

P2-Neither do I. Besides, I never cut wild flowers in the forest.

P3- Neither do I. As for me, I always pick rubbish after picnics in the forest.

P4-So do I. I never break glass bottles in the street.

P5- Neither do I. My brother and I always plant flowers in the garden.

P6- So do I. I don’t use aerosol sprays.

P7-Neither does my family. WE try to plant in the garden every year.

P8-So do we. WE never buy a fir- tree for a New Year holiday.

P9-Neither do we. And I always feed birds in winter.

  1. Обучение аудированию.

15 мин.

I hope most people in the world do the same. Do you want to know what people from other countries think about ecology today?

Here are some unknown words for you. ( на доске написаны незнакомые слова)

Listen to the text and say what another ecological problem is discussed in the text.

( учащиеся слушают текст)

А) аудирование с целью извлечения общей информации

P1-P2

What ecological problem was discussed in the text?

What do you think the members of the club could ask the gentleman? How do you think he could answer them? Work in pairs. One you will be a gentleman, another will be a club member

P1- Harmful influence of cars on our environment.

P1-Which in your opinion is the most serious ecological problem?

P2-To my mind, it is pollution in its many forms.

P1-Why are the cars dangerous for people?

P2-They pollute the atmosphere.

P1-Why do more and more cars appear every year?

P2- More and more people understand that it is a very convenient method of moving from one place to another.

б) аудирование с целью извлечения специальной информации

Gr1-Gr2

Now, listen to the text again and write down positive and negative effects that cars have.  

(После прослушивания)

Now, let us divide into 2 teams.

( Учитель раздаёт красные и зелёные кружочки учащимся)

«The reds » will be a team of car-users and will speak about positive effects of cars.

«The greens » will be representatives from the « Greenpeace» organization and will speak about negative effects of the cars.

(Учащиеся слушают текст во 2-й раз и заполняют таблицу.)

( Представители команд выходят к доске и зачитывают свои аргументы)

  1. Развитие речевых умений

5 мин.

Gr1-Gr2

Great! Nowadays, people speak much about this global problem. They take part in different meetings and demonstrations. Now you will take part in such a meeting. Here are the posters, but they are not finished yet. Think of the last line to the poem and draw a picture on the problem that we have discussed today.

«If you want your life be cool

Like a bright and coloured picture

Don’t forget the golden rule……..»

Учащиеся придумывают последнюю строчку к стихотворению и рисуют постер.

7 Подведение итогов.

Домашнее задание.

Выставление оценок.

2мин.

T-Cl.

Well, thank you. Today we have spoken a lot about ecology. This problem is really very important today. A famous writer, Galsworthy, said: « If you don’t think about the future, you won’t have it. » (Цитата на доске). And what should we do to have this future? Think about it at home. Good bye!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

« HE WAS NOT OF AN AGE BUT FOR ALL TIME »

Слайд 2

1564 It means the date of his birth and death. 154 Shakespeare married Ann Hathaway. 1599 It means the number of sonnets, written by Shakespeare. 1582 This is the year of Shakespeare’s birth. 23 The Globe theatre was built at that time. 15 At this time the great playwright left Stratford for London. 1585 is the age of Shakespeare when he died. 1613 At this time Shakespeare’s children, the twins were born. 52 It means the age when Shakespeare went to work in his father’s business. 1587 Shakespeare stopped writing and returned to Stratford where he lived until his death.

Слайд 4

The facts I know about the Globe theatre The facts I don’t know about the Globe theatre The time of creation The location of the theatre How it looks like inside If the theatre still works

Слайд 5

Complete the sentences with the words from the interview. The Globe is a recreation of Shakespeare’s original theatre, which burnt down in _________. It was opened to public ________years ago. The theatre has a curved _____________and is unusual because it has no_______. There are approximately _________performances every year to audiences of about __________people. They do a variety of plays by Shakespeare and his contemporaries and ______ plays too.

Слайд 6

A NOUN. AN ADJECTIVE, AN ADJECTIVE. A VERB, A VERB, A VERB. A SHORT SENTENCE OF 4 WORDS. A NOUN THE STRUCTURE OF A CINQUAIN:

Слайд 7

WHAT WAS MOST DIFFICULT FOR YOU AT THE LESSON? SPEAKING LISTENING READING WRITING WHAT WAS MOST DIFFICULT FOR YOU AT THE LESSON?

Слайд 8

HOMETASK : 1. Make up a cinquain about some outstanding Russian poet / writer. 2. Retell the story of Romeo and Juliet with the help of the pictures.