Главные вкладки

    Мои разработки уроков английского языка

    предлагаю Вам разработки моих открытых уроков английского языка с презентациями

    Скачать:

    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1

    WHAT WILL YOU DO IN FIFTEEN YEARS?

    Слайд 2

    [w] what when where why [h] who how how many how much

    Слайд 3

    What is the weather like today? It is… It is not… c old windy snowy rainy warm sunny hot

    Слайд 4

    LET’S PLAY

    Слайд 5

    Look into the Future In fifteen years



    Предварительный просмотр:

    МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «ДИВЕЕВСКАЯ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА»

    Конспект открытого видео-урока

    английского языка в 7 классе по теме

    «St.Valentine’s Day»

    hello_html_382754fd.gif

    Выполнила и провела

    учитель английского языка

    МБОУ «Дивеевская СОШ»

    Таирова Юлия Александровна

    Дивеево, 2019г.

    Тема урока: Праздник День Святого Валентина.

    Цель урока: совершенствование лексических навыков в аудировании, чтении, говорении.

    Задачи:

    Образовательные: совершенствование навыков аудирования, чтения, говорения, лексических навыков.

    Воспитательные: воспитание толерантного отношения к народу и стране изучаемого языка; формирование потребности пользоваться ИЯ как средством общения и способом получения информации.

    Развивающие: развитие коммуникативной компетенции учащихся;

    развитие навыков монологической речи,

    развитие и закрепление навыков чтения,

    развитие фонематического слуха,

    развитие языковых, интеллектуальных и познавательных, творческих способностей, ценностных ориентаций, готовности участвовать в диалоге культур,

    развитие универсальных учебных действий в рамках обозначенной темы:
    Коммуникативные:

    • формирование умение слушать собеседника, вести диалог, реагировать на вопросы учителя и учащихся;
    • развитие владения монологическими и диалогическими формами речи в соответствии с нормами изучаемого языка;
    • отстаивание своей точки зрения.

    Личностные:

    • личностная саморефлексия, способность к саморазвитию, мотивация к познанию, учёбе.

    Регулятивные:

    • целеполагание (постановка цели урока);
    • контроль и коррекция (взаимоконтроль, взаимооценка при проверке заданий, самооценка при подведении итогов);
    • инициативность и самостоятельность.

    Познавательные:

    • поиск и выделение необходимой информации в тексте, в аудиозаписи;
    • осознанное построение речевого высказывания в устной форме;
    • рефлексия (контроль, взаимоконтроль и самоконтроль результатов деятельности);
    • анализ с целью выделения общих признаков.

    Оснащение урока:

    -компьютер;

    - доска;

    - раздаточный материал.

    Структура урока комплексного применения знаний и умений (урок закрепления).

    1) Организационный этап. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

    2) Первичное закрепление

    в знакомой ситуации (типовые)

    в изменённой ситуации (конструктивные)

    3) Творческое применение и добывание знаний в новой ситуации (проблемные задания)

    4) Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению. Рефлексия (подведение итогов занятия)

    Ход урока

    1) Организационный этап. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

    Т:  Good morning, children and guests! I’m glad to see you. Today we are having an unusual lesson. Look at the screen please and try to guess the topic of our lesson. What is similar in these pictures?

    P: Holidays.

    T: Today we are going to speak about some holiday. Watch the video and tell me this holiday.

    P: It is St Valentine’s Day.

    T: How do you think what we will do at the lesson?

    P: We will speak English, listen to the text, read the text, do some exercises, learn new information.

    T: Right you are. I hope you’ll like it. And I want you to be very active.

    2) Первичное закрепление

    • в знакомой ситуации (типовые)
    • в изменённой ситуации (конструктивные)

    1.фонетическая зарядка

    T: Look at the screen please. You can see a poem about St Valentine’s Day. Listen to me, then read it. (учитель читает стих, затем дети повторяют за учителем по строчке и читают его полностью)

    Here`s a special valentine

    With lots of love for you           

    And since you`re very special

    Here are hugs and kisses, too!

    2.T: What symbols of St.Valentine’s  Day do you know?

    P: Valentine, Valentine cards, heart, love, presents, sweets, flowers, cupid.

    T: Please, read out the words and word combinations which refer to Saint Valentine’s Day:

    Heart, sweetheart, card, carnival, Valentine, Saint Valentine’s party, to decorate the house, to buy invitation cards, to make a fire, to make invitation cards, to make costumes, to buy presents, to put presents under the Christmas tree, to put a letter box for Valentine’s cards, to make Valentine’s cards, to arrange a Valentine’s party, to buy sweets, to visit relatives, to eat traditional meals, to feel love, to feel anger.

    (дети называют словосочетания)

    3.T: Please, match the words to form word combinations

    to send                 roses

    beautiful                 Valentine’s cards

    romantic                 cards

    pretty                         love

    to prepare                 an invitation

    to talk                         a party

    to give                 about Saint Valentine’s Day

    to get                         chocolates

    to make                 roses

    to buy                         Valentine cards

    to write                 presents

    to put a letter box for Valentine’s cards

    (дети составляют словосочетания)

    4.T: Now, let’s read the text about Saint Valentine’s Day and find some new information about this feast. Now, take the sheet of paper and write out the new information.

    Saint Valentine’s Day

    Saint Valentine’s Day is a holiday which is celebrated in Great Britain, the USA, and in many European countries. This holiday is celebrated on the 14thth of February. It has many legends. One legend tells that Saint Valentine was a priest. He lived in Rome. Saint Valentine was famous for helping lovers.

    Some people believe that Saint Valentine was the saint patron of birds. The legend tells that birds choose their mates and begin to build their nests.

    One of the traditions of this festival is to send valentine’s cards. More than two centuries ago people began to send valentine’s cards. There are a lot of different cards for this celebration in Britain. The cards may be humorous or serious, romantic or not. People may even send Saint Valentine’s Day telegram.

    People send special cards to someone they love. There are special cards to My Husband, My Wife, Mother, Father, and Sweetheart. People usually don’t sign their names. The person who gets the card must guess who sent it.

    On Valentine’s Day people give each other red roses, because a red rose is a symbol of love. People also give each other chocolates in red boxes that look like hearts.

    The task for the text. Fill in the gaps please.

    1. People celebrate Saint Valentine’s Day on the _________________________.
    2. People believed that birds chose their _____________________ on this day.
    3. People began to _____________ Valentine’s cards more than two centuries ago.
    4. In Britain there are a lot of Valentine’s cards for this ____________________.
    5. The most popular Valentine’s cards are ______________________________.
    6. The sign of love is a red _______________.
    7. People give red roses and _____________________ each other on Valentine’s Day.
    8. Other symbols of Valentine’s day are ______________ , ______________ , ____________ , _______________ , _______________ .

    (дети читают текст про себя, заполняют пропуски в предложениях в парах, читают вслух получившиеся предложения)

    5.РЕЛАКСАЦИЯ

    T: Sometimes we can't just talk about love, we must show it! So, try to pantomime these words to the others so that they can name them. – a heart, a rose, a cupid, a dove

    P: Is it a flower?

    (ученик показывает жестами слово, написанное на карточке)

    3) Творческое применение и добывание знаний в новой ситуации (проблемные задания)

    1.T: When I am talking about love I often remember the film Titanic which shows the best traits of human character: the sense of duty and responsibility, self-sacrifice for short but immortal love. I prepared the song “My heart will go on” for listening comprehension. Listen to the song and fill in the gaps with the following verbs:

    Are, believe, feel, have, hold, know, open, see, show, stay, touch.

    hello_html_m3bd34d16.jpg

    MY HEART WILL GO ON 

    (Love theme from Titanic)

    Every night in my dreams 
    I ________ you I ____________ you 
    That is how I ____________ you go on.

    Far across the distance 
    And spaces between us 
    You __________ come to  ____________ you go on

    Near, far, wherever you are 
    I ____________ that the heart does go on 
    Once more you _____________ the door 
    and you’re here my heart 
    And my heart will go on and on 
     

    Love can ____________ us one time 
    And last for lifetime 
    And never let go till we’re one

    Love was when I loved you 
    One true time I ____________ you 
    In my life we’ll always go on
    hello_html_382754fd.gif

    Near, far, wherever you ____________ 
    I believe that the heart does go on 
    Once more you open the door 
    And you’re here in my heart 
    And my heart will go on and on 
     

    There is some love that will not go away 
    You’re here, there’s nothing I feel
    And I know that my heart will go on 
    We’ll ___________ forever this way 
    you are safe in my heart 
    And my heart will go on and on.

    (дети слушают песню и заполняют пропуски данными глаголами, затем дети читают вслух текст песни с заполненными пропусками)

    2.T: There are a lot of proverbs about love, so translate the sayings please.

    (ученики подбирают русский эквивалент пословицы)

    1. Love is blind.
    2. Love laughs at locks myths.
    3. Love will find a way
    4. Love me little, love me long.
    5. Love me, love my dog
    6. Love of money is the root of all evil.
    7. All is fair in love and war.
    8. It is love man makes the word go round.
    1. Любовь слепа.
    2. Любовь не замок не закроешь.
    3. Любовь найдёт себе дорогу.
    4. Люби меня не сильно, только долго
    5. Любишь меня, люби мою собаку.
    6. Сребролюбие – корень всех зол.
    7. В любви и на войне всё дозволено.
    8. Любовь движет миром.

    3.T: Now look at the screen please and read the valentines. You are to make your own valentines for your classmates. Choose any poem you like. You shouldn’t sign your name!

    Roses are red,
    Violets are blue,
    Kisses and hugs
    I send to you.

    You're on my mind
    Because you're the kind 
    Of friend who really cares. 
    Happy Valentine's Day

    It's nice to have a friend like you.

    I'll tell you what I'm going to do.

    Because you make me feel so fine,

    I'll take you for my valentine!

    Valentines so bright and gay,
    I'll be sending out today,
    With the message, "I love you;"
    Hoping that you love me, too!

    I love you! From the earth till the moon! Happy Valentine's Day!

    I give this heart to you,
    And want to tell you —
    I love you!

    (ученики подписывают валентинки одноклассникам, отдают их учителю, затем ученики получают свои валентинки)

    4) Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению. Рефлексия (подведение итогов занятия)

    T: Tell me please if you liked the lesson. Raise your hands if you liked it. Your hometask will be to make your crossword using the words of St.Valentine’s Day. Thank you for your work!


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 3

    Here`s a special valentine With lots of love for you And since you`re very special Here are hugs and kisses, too!

    Слайд 4

    The Symbols of St.Valentine’s Day Heart, sweetheart, card, carnival, Valentine, Saint Valentine’s party, to decorate the house, to buy invitation cards, to make a fire, to make invitation cards, to make costumes, to buy presents, to put presents under the Christmas tree, to put a letter box for Valentine’s cards, to make Valentine’s cards, to arrange a Valentine’s party, to buy sweets, to visit relatives, to eat traditional meals, to feel love, to feel anger.

    Слайд 5

    Please, match the words to form word combinations to send roses beautiful Valentine’s cards romantic cards pretty love to prepare an invitation to talk a party to give about Saint Valentine’s Day to get chocolates to make roses to buy Valentine’s cards to write presents to put a letter box for Valentine’s cards

    Слайд 6

    Saint Valentine’s Day Saint Valentine’s Day is a holiday which is celebrated in Great Britain, the USA, and in many European countries. This holiday is celebrated on the 14th th of February. It has many legends. One legend tells that Saint Valentine was a priest. He lived in Rome. Saint Valentine was famous for helping lovers. Some people believe that Saint Valentine was the saint patron of birds. The legend tells that birds choose their mates and begin to build their nests. One of the traditions of this festival is to send valentine’s cards. More than two centuries ago people began to send valentine’s cards. There are a lot of different cards for this celebration in Britain. The cards may be humorous or serious, romantic or not. People may even send Saint Valentine’s Day telegram. People send special cards to someone they love. There are special cards to My Husband, My Wife, Mother, Father, and Sweetheart. People usually don’t sign their names. The person who gets the card must guess who sent it. On Valentine’s Day people give each other red roses, because a red rose is a symbol of love. People also give each other chocolates in red boxes that look like hearts.

    Слайд 7

    Complete the sentences People celebrate Saint Valentine’s Day on the _________________________. People believed that birds chose their _____________________ on this day. People began to _____________ Valentine’s cards more than two centuries ago. In Britain there are a lot of Valentine’s cards for this ____________________. The most popular Valentine’s cards are ______________________________. The sign of love is a red _______________. People give red roses and _____________________ each other on Valentine’s Day. Other symbols of Valentine’s day are ______________ , ______________ , ____________ , _______________ , _______________ .

    Слайд 9

    MY HEART WILL GO ON (Love theme from Titanic) Are, believe, feel, have, hold, know, open, see, show, stay, touch. Every night in my dreams I ________ you I ____________ you That is how I ____________ you go on. Far across the distance And spaces between us You __________ come to ____________ you go on Near, far, wherever you are I ____________ that the heart does go on Once more you _____________ the door and you’re here my heart And my heart will go on and on Love can ____________ us one time And last for lifetime And never let go till we’re one Love was when I loved you One true time I ____________ you In my life we’ll always go on Near, far, wherever you ____________ I believe that the heart does go on Once more you open the door And you’re here in my heart And my heart will go on and on There is some love that will not go away You’re here, there’s nothing I feel And I know that my heart will go on We’ll ___________ forever this way you are safe in my heart And my heart will go on and on.

    Слайд 10

    Translate the sayings Love is blind . Love laughs at locks myths. Love will find a way Love me little, love me long. Love me , love my dog Love of money is the root of all evil. All is fair in love and war. It is love man makes the word go round.

    Слайд 11

    Roses are red, Violets are blue, Kisses and hugs I send to you. You're on my mind Because you're the kind Of friend Who really cares. Happy Valentine's Day It's nice to have a friend like you. I'll tell you what I'm going to do. Because you make me feel so fine, I'll take you for my valentine! Valentines so bright and gay, I'll be sending out today, With the message, "I love you;" Hoping that you love me, too! I love you! From the earth till the moon! Happy Valentine's Day ! I give this heart to you, And want to tell you — I love you!



    Предварительный просмотр:

    МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «ДИВЕЕВСКАЯ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА»

    Конспект открытого урока

    английского языка в 6 классе по теме

    «Visiting Britain»

    C:\Users\User\Desktop\UK.jpg                        Выполнила и провела

    учитель английского языка

    МБОУ «Дивеевская СОШ»

    Таирова Юлия Александровна

    Дивеево, 2016г.

    Тема урока: Посещение Великобритании.

    Цель урока: совершенствование лексико-грамматических навыков в аудировании, чтении, говорении.

    Задачи:

    Образовательные: совершенствование навыков аудирования, чтения, говорения, лексико-грамматических навыков (употребление наречий too, as well, also, either; активизация форм глаголов в прошедшем простом времени).

    Воспитательные: воспитание толерантного отношения к народу и стране изучаемого языка; формирование потребности пользоваться ИЯ как средством общения и способом получения информации.

    Развивающие: развитие коммуникативной компетенции учащихся;

    развитие навыков монологической речи,

    развитие и закрепление навыков чтения,

    развитие фонематического слуха,

    развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей, ценностных ориентаций, готовности участвовать в диалоге культур,

    развитие универсальных учебных действий в рамках обозначенной темы:
    Коммуникативные:

    • формирование умение слушать собеседника, вести диалог, реагировать на вопросы учителя и учащихся;
    • развитие владения монологическими и диалогическими формами речи в соответствии с нормами изучаемого языка;
    • отстаивание своей точки зрения.

    Личностные:

    • личностная саморефлексия, способность к саморазвитию, мотивация к познанию, учёбе.

    Регулятивные:

    • целеполагание (постановка цели урока);
    • контроль и коррекция (взаимоконтроль, взаимооценка при проверке заданий, самооценка при подведении итогов);
    • инициативность и самостоятельность.

    Познавательные:

    • поиск и выделение необходимой информации в тексте, в аудиозаписи;
    • осознанное построение речевого высказывания в устной форме;
    • рефлексия (контроль, взаимоконтроль и самоконтроль результатов деятельности);
    • анализ с целью выделения общих признаков.

    Оснащение урока:

    -компьютер;

    - доска;

    -УМК « Rainbow English» 6 класс (автор О.В.Афанасьева).

     План урока актуализации знаний и умений (урок повторения)

    1) Организационный этап.

    2) Проверка домашнего задания, воспроизведение и коррекция знаний, навыков и умений учащихся, необходимых для творческого решения поставленных задач.

    3) Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

    4) Актуализация знаний с целью подготовки к контрольному уроку

    5) Применение знаний и умений в новой ситуации

    6) Обобщение и систематизация знаний

    7) Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция.

    8) Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению

    9) Рефлексия (подведение итогов занятия)

    Ход урока

    1. Организационный момент .

    Т:  Good morning, children and guests! I’m glad to see you.(речевая разминка)

    Do you like travelling? (T – Ps)

    Have you ever been abroad? (T – Ps)

    Have you ever been in Great Britain? (T – Ps)

    Today we have the opportunity to visit “Royal London”.

    1. Проверка домашнего задания.

    T – At home you had to do ex.9,10,11 at page 84 in writing. I will check it in your copybooks.

    1.  Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

    T – We read and spoke much about London at the previous lessons. You know its places of interest and geographical location.

    How do you think what we are going to do at our lesson?

    Предполагаемые ответы: P1: we are going to get information about London.

    P2: we are going to continue to get some more information about Britain.

    T -  And to make our trip to England easier we are to:

    – learn more about the U.K. and the places of interest of London;

    – master our English by reading the text and answering the questions:

    – revise grammar (the adverbs, the verbs in the Past Simple);

    – make up monologues.

    1. Актуализация знаний.
    1. T – At first we are going to repeat the words (фонетическая зарядка)

    [Ai] Hyde Park, Whitehall

    [/\] London Bridge, Buckingham Palace

    [  ] Trafalgar Square, the National Gallery

    1. T – Now  listen to the text( Аудирование с 85 у 1)

    Answer the question, please. What places of interest didn’t Sasha mention?

    (Проверка понимания)

    Keys: 2,3,5,7,10

    1. T – Now let’s do ex.2 (Говорение с 85 у 2)

    1.  Применение знаний и умений в новой ситуации
    1. T – Let’s revise the rules of using too, as well, also, either.

    (ученики повторяют правило)

    1. T – Now we are ready to do ex.3 (Лексико-грамматические навыки с 85 у 3)

    (учащиеся выпоняют упр.3)

    Keys: as well, either, also, either, as well, either, also, too, either.

    1. T – Let’s read about Yura’s holidays in London and fill in the gaps with the verbs in Past Simple. (Лексико-грамматические навыки  с 87 у 5)

    (ученики выходят к доске и пишут глаголы в прошедшем времени, остальные в своих тетрадях)

    Keys: was, saw, went, walked, bought, took, spent, had, loved, decided.

    1. Физкультминутка

    Стихотворение с движениями -

    Up and down, up and down

    Which is the way

    To London town?

    Where? Where?

    Up in the air

    Close your eyes

    And you`re there!

    1. T – We are going to read the text about Great Britain. (Чтение текста с 88 у 6)

    Fill in the gaps with the words from the text.

    Keys: islands, rains, rainier, snow, very hot, fogs, climate, weather.

    1. Обобщение и систематизация знаний

    T – It’s time to speak about the U.K. (Говорение с 89 у 7)

    Use the phrases to make up the monologue.

    1. Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция.

     T – Now we have some time to do ex.19 at p.35 in your workbooks. You are to remember all the necessary information about the U.K.

    (учащиеся выполняют задание письменно в рабочих тетрадях)

    (выполняется проверка)

    1.London, the capital of the UK, stands on … … … .

    2.The famous London double-decker is … in color.

    3.Big Ben is situated in … … … … … … … .

    4.The National Gallery is situated in … … .

    5.White hall is not a hall but a … in central London.

    6.The monument to … … is situated in the middle of Trafalgar Square.

    7.In London the Queen lives in … … .

    8.The oldest place in London is … … .

    9. … … … … was a palace, a fortress, a prison and the King’s Zoo.

    10.The geographical centre of London is … … .

    Keys: 1. The River Thames; 2. Red; 3. The Clock Tower of the Houses of Parliament; 4. Trafalgar Square; 5. Street; 6.Admiral Nelson; 7. Buckingham Palace; 8.the City ; 9.The Tower of London; 10. Trafalgar Square.

    1. Домашнее задание

    T – Your hometask is ex. 8,9,10 at page 89-91. Do them in writing and prepare for the test.

    1. Рефлексия

    T - What was the theme of our lesson?(Какая была тема нашего урока?)

    - Какая цель урока была?

    -Что получилось?

    -Над чем еще нужно поработать, что можно еще сделать?

    -Well done, pupils.

    Today, everybody was active. But … were very active. Your marks are ... (Молодцы, ребята. Сегодня все были активными. Но … очень были активными. Ваши оценки … .)