План-конспект открытого урока по родному языку во 2 классе на тему: «Имя прилагательное».
план-конспект урока

Асият Абдулхаликовна Абдурахманова

Дарсны темасы: Сыпатлыкъ.

Къургъан: Абдурахманова Асият Абдулхаликовна.

Дарсны мурады:

1. Яшлагъа янгы теманы англатыв.

2. «Сыпатлыкъ» деген белюкден яшланы билимлерин тергемек.

3. Гьар тюрлю ойландырагъан тапшурувлар   этдирмек.

 4.Таза язывну оьсдюрюв.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл rodnoy_yaz._prilagatelnoe.docx16.08 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное образовательное учреждение

«Джаванкентская СОШ им М.Х.Рамазанова»

                      

План-конспект

 открытого урока  по     родному языку во 2 классе

на тему:

 «Имя прилагательное».

Провела учитель начальных классов

Абдурахманова Асият Абдулхаликовна.

                 

                              2022 год.

         

Дарсны темасы: Сыпатлыкъ.

Къургъан: Абдурахманова Асият Абдулхаликовна.

Дарсны мурады:

1. Яшлагъа янгы теманы англатыв.

2. «Сыпатлыкъ» деген белюкден яшланы билимлерин тергемек.

3. Гьар тюрлю ойландырагъан тапшурувлар   этдирмек.

 4.Таза язывну оьсдюрюв.

                                  Дарсны юрюлюшю.

1.Саламлашыв

2. Дарсгъа гирив, тюз олтурув.

Миллетим, диним булан

Яшав елун оьтгенмен.

Аявлу ана тилим,

Сени булан оьктеммен!

-Яшлар, бу сезлени Дагъыстанда ат къазангъан муаллим язгъан Абдулла Абакаров.

Доскада: Он экинчи май.

                     Класда иш.

1.Таза языв: Къ,къыйыр.(сатыр битгенче яз)

-Яшлар, мен сизге герсетемен класдагъы предметлени, шарада оюнну билемисиз? Билемисегиз язайыкъ.

2.Сезлюк диктант: Терезе, там, доска, тор, бор, сурат, муаллим, къыз, улан.

3. Экев этеген иш, бири-бирин тергежек.(Шу гьали язгъан сезлени эки тапгъыргъа пайлагъыз.

Ким?                                               Не?

Муаллим                                     терезе

Къыз                                               парта          

Улан                                                 бор      

 (Адамлардан къайры оьзге предметлеге не? дейген сорав салына.)

4.Группа булан иш.(Муаллим дерт емакъны суратын сала(гьар столгъа бир сурат, Яшлар шо суратдан сезлер ала)

Ким?

Не?

-Яхшы яшлар. Не правило бу,  ким айтар?

Предметни англатагъан ва ким? не? деген соравлагъа жавап береген сезлеге атлыкъ деп айтыла.

Ким? деген сорав адамланы англатагъан сезлеге салына.(Имам,суратчы…)

Не? деген сорав къалгъан атлыкълагъа салына(мишик ,чюй,кирит, юрт…)

Не? деген сорав биз герме болмайгъан сезлегеде салына.(къартлыкъ, яхшылыкъ, барыв, гелив).

5.Ял алыв минутка.

Атыламан, харс ураман,

Ари-бери буруламан.

Чонкъаяман,тураман,

Бойнум, башым бураман.

Иелемен, иеле,

Къолум салып белимее.

Сав бусам ,билим алсам,

Пайдам тиер элиме.

6.Ноутбук булан иш.

Оюн: Артыкъ сезню тап.

1. сари, кюлтюс, тавукъ, аврувлу.

2. мишик, каптар, суратчы, кирпи        .

3. Къаягент, Утамыш, Къойсув, Хасавюрт.

4. бийивчю, деллекчи, къойчу, къартлыкъ.

7. Янгы тема.

-Яшлар сизин  класда къаламыгъыз  тас болуп излейгенде, яшлагъа не деп сорайсыз?

-Бир къалам гермедингми?-деп сорайбыз.

-О сизге нечик жавап бере?

-Сени къаламынг  нечик эди?-деп

Гьали , яшлар сиз къаламны  нечик тюрлюлери  болагъанны языгъыз.

(Муаллим охувчулар язгъанча англата:биринчи сез уллу гьарп булан языла,къалгъан белгилер айыргъычдан сонг языла.)

Къызыл, сари, базыкъ, сынгъан, янгы, эсги, назик .

-Яхшы яшлар,олай буса бизде булай жумла бола.

Доскада: Къызыл къалам.

-Яшлар, биз предметни(къаламны)белгисин айтмасакъ, биз къаламны суратлама болмас эдик.

-Сиз язгъан сезлер барыда къалам деген атлыкъны белгилери.

Белги бир предметни ошайгъан предметден айыра.Белгисиз предмет болмай.  Бир предметни бир предметден айырагъан тюсюне, татывуна, къадарына, кююне белги деп айтыла.

-Къарагъыз, сизин парталарыгъызда бир йимик китапларыгъыз бар ,нечик айырасыз оланы, яда аналарыгъыз белгилеген. Сизин анагъыз акъ тавукълагъа сыр сюрте .Шо белги. Биз къойланы къулагъына гьарзи салабыз. Шо белги…

7.Китапдан иш.

-Яшлар, 96 бетдеги  «Сыпатлыкъ» охугъуз (ичигизден).

Доскада : Тапшурув 163,бет 96  этиле(экев доска эте)

Доскада: Тапшурув 165,бет 97 (авуздан)

8.Рефлексия.

Сыпатлыкълагъа къаршыдашлар языгъыз.

Эрши-гезел

Татывлу-татувсуз

Билимли-билимсиз

Бийик-алаша

Акъ-къара

Намуссуз-намуслу

Оюн.(авуздан) Уьй.

Янгы, алаша, гиччи, ташдан, бийик, берекетли, сырлангъан,

-Демек, бир атлыкъны нече де сыпатлыгъы болуп бола.

9.Дарсны ахыры.

1.Сыпатлыкъ нени англата?

2.Белги деген недир?

10.Къыйматлар.

11.  Уьйге иш: 10 сёз сыпатлыкъ языгъыз ва правиланы уьйренигиз.         


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку №1 по теме « Степени сравнения прилагательных» для 5-6 классов

Контрольная  работа по английскому языку №1    по теме « Степени сравнения прилагательных» для 5-6 классов...

Конспект открытого урока по русскому языку 2 класс по теме: «Прилагательные»

Цель   урока:       Обобщить   знания   учащихся   об   имени   прилагательном,   закрепить   лексико – грамматические   признаки ...

Контрольная работа по теме "Имя прилагательное" 6 класс

Цель: контроль знаний, умений, навыков учащихся по теме "Имя прилагательное"...

Презентация по родной литературе 6 класс , тема "Повесть А.Гайдара "Тимур и его команда"

Данная презентация представляет собой вспомогательный материал, который можно использовать при объяснении материала по данной теме. В презентации даентся понятие "тимуровец", истоки его появ...

Возрождение родного языка и применение современных инновационных подходов в преподавании родного языка и литературы

В статье затрагиваются проблемы возрождения родного языка и создание языковой среды путем применения инновационных подходов....

календарно - тематическое планирование родной язык 8 класс

Орто сүһүөх оскуолаҕа саха тылын предметин суолтата.Саха тыла 1992 сыллаахха судаарыстыбалыы ыстаатыстанан, суолтата биллэрдик үрдээтэ. Төрөөбүт тыл – хайа да норуот көлүөнэттэн көлүөнэҕэ бэрилл...