3 класс

Балданова Туяна Цыбановна

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл have_has_dni_nedeli.pptx1.34 МБ
Файл nazvanie_professiy.pptx1.65 МБ
Файл yunit_3_step_2.pptx1.29 МБ
Файл proverochnaya_rabota_3_klass.docx15.27 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Hello, boys and girls! How are you?

Слайд 3

a y ai [ ei ] Snail Tail Train May Day Birthday o y oi [ ɔi ] Coins Pointer Toys Roy

Слайд 4

[ ei ] Plate Plane Name Game Skate [ ә υ ] Rose Bone No Stone [a:] Car Park Dark Star farm

Слайд 5

Местоимения I They We You He S he I t я они мы т ы, вы он она о н, она

Слайд 6

Have/ has - иметь I have You have They have We have He has She has It has У меня есть У тебя есть У них есть У нас есть У него есть У неё есть У него (у неё) е сть

Слайд 7

Bike, computer, car, fox Fish, bird He has a car. He has a bike. He has a computer. She has a bird. They have a fox. He has a fish.

Слайд 8

I have no dog. / He has no cat. pet granny t oy car doll t eddy bear ball

Слайд 9

Выбери правильную форму have/ has 1) Look! They _______ two tall candles on the table. 2) These little boys ______ milk in the evening. 3) Mr Ross _______ a wife but he _____ no children. 4) Ann _______ seven English books. 5) I ______ no coins in my bag today. have have has has has have

Слайд 10

Дни недели Days of the week Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Meet on Sunday. Read on Monday. Skate on Tuesday. Ride on Wednesday. Ski on Thursday. Sing on Friday. Play on Saturday.

Слайд 11

Wednesday Friday Monday Sunday Tuesday Saturday Thursday среда пятница понедельник в оскресенье вторник суббота четверг

Слайд 12

Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday is Скажи, в каких красках ты представляешь себе разные дни недели.

Слайд 13

Посмотри на расписание занятий спортивной секции. Скажи, что говорят о своих занятиях юные атлеты.

Слайд 14

Homework Ex. 2-5, p. 77-79 WB


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Ride a bike Sing songs Run in the park Play tennis Ride a horse Talk

Слайд 4

On Sunday Kate and Dan read books .

Слайд 5

Unit 6 What’s your job?

Слайд 6

Ex 4, p. 4 Прочитай названия профессий и занятий людей. Найди им соответствия . Pupils Nurses Students Clowns Servants Они учатся в школе Они заботятся о пациентах Они учатся в университете Они развлекают зрителей в цирке Они помогают хозяевам В работе по дому

Слайд 7

6) King and queen 7) Cooks 8) Pilots Они управляют королевством Они готовят еду в кафе и ресторанах Они управляют самолёт

Слайд 8

В английском языке ряд слов, описывающих профессии или вид деятельности человека, оканчивается на – er или –or. Doct or Teach er Farm er Read er Eat er Play er Driv er Speak er Sing er Danc er Skat er Ski er Jump er Help er Rid er

Слайд 9

doctor teacher farmer reader eater player

Слайд 10

driver speaker singer dancer skater skier

Слайд 11

jumper helper rider

Слайд 12

Ex 6, p. 5 1) Mr Green plays tennis. He is a tennis __________. player

Слайд 13

Homework Ex. 2-5, p. 82-84 WB Good bye!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

[au] H ow N ow C ow T ow n Br ow n Sit d ow n [ ә u ] Sparr ow Yell ow Wind ow Rainb ow

Слайд 2

sparrow yellow window r ainbow

Слайд 3

[ ɜ: ] Her, fern, birch, girl, nurse, turtle [ ju :] Tulip, you, student, pupil, cute [ ai ] Kite, night, bike, fine, sky, fly, pie [au] Now, cow, how, brown, town, down [ ә u ] Low, slow, yellow, window, narrow, sparrow, rainbow

Слайд 4

Under the window In the window On the roof Under the rainbow In the doghouse On the steps By the house By the door The roses The cat The flowers The house The dog The sparrows The tree The girl

Слайд 5

A g reen birch, a brown cow, a blue van, a black horse, a yellow lemon, a red rose, a pink pig, a purple dress, a purple tulip

Слайд 6

We have low windows in our h ouse. They have narrow r ooms in their house. She has five little chicks. I can see the rainbow.

Слайд 7

Grey White Dark blue Dark green Dark brown Dark grey

Слайд 8

This book is red. This frog is green. This cat is black.

Слайд 9

This flower is yello w. This sparrow is brown. This pig is pink.

Слайд 10

This fish is blue. This fox is orange. This bear is white.

Слайд 11

This mouse is grey.



Предварительный просмотр:

Проверочная работа по английскому языку (3 класс)

I.    Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола:

1.      My father (read/reads) ________ old books.

2.      They (ride/rides) ___________ their bikes in the evening.

3.      Rex (jump/jumps) _________ and (run/runs)_______ in the park.

4.      Her friends (speak/speaks) ___________ English very well.

5.      I (have/has)________ three cats but Sally (have/has) _______ two.

 

II. Образуй множественное число этих существительных:
a cat  - __________           a rose - ____________            a box - _________________

a bus - __________           a mouse - __________           a sheep - ______________

a man - __________         a child - ____________           a cinema - _____________

  

III.    Распредели по колонкам в правильном порядке времена года, дни недели и месяцы:

Spring, Wednesday, January, August, summer, Monday, February, Sunday, winter, March, Saturday, autumn, Friday, November, May, Thursday, July, April, Tuesday, December, June, September, October.

 

Days of week

Months

Seasons

 

1__________________

2__________________

3__________________

4__________________

5__________________

6__________________

7__________________

 

1_________________

2____________________

3____________________

4____________________

5____________________

6____________________

 

 

7___________________

8___________________

9___________________

10__________________

11__________________

12__________________

 

 

1_____________

2_____________

3_____________

4_____________

 

IV. Напиши вопросы, используя предложенные слова

1. does, go, when, to, she, school?

2. your, what, favourite, is, holiday?

3. toys, you, have, how many, do?

4. he, brother, has, a got?

5. she, in, swim, the, can, river?

6. you, apple, would, an, like?