ООД по ознакомлению с окружающим миром в первой младшей группе,на башкирском языке.Тема: "Сәскәләр яланына сәйәхәт"
методическая разработка по окружающему миру (младшая группа)

Казакбаева Гульсум Халидаровна

Разработка открытого обобщающего занятия по ознакомлению с окружающим  миром в первой младшей группе по теме "Путешествие в мир цветов"Занятие разработано мной на башкирском языке.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципаль мэктэпкэсэ белем биреу бюджет учреждениеhы  бала устереу узэге  « Кайынкай» балалар баксаhы.

  Беренсе кескэйзэр торкомондэ тирэ-юнде ойренеу  буйынса

  ойошторолган   белем биреу эшмэкэрлеге.

                            Тема:   «Сэскэлэр яланына сэйэхэт».

         Тэрбиэсе:  Казакбаева Г.Х.

                                                                2017 й.

                                                                                                                                                        

                                                                                                                                                               Максат:     Балаларга сэскэлэр тураhында дойом  белем биреу,узлэштергэн  белемдэрен дойомлэштереу,ныгытыу.

Бурыстар:    1.Белем биреу

                     

                      - сэскэлэрзен  тозолошон,усеу узенсэлектэрен,куп торлолоктэрен,хужалыкта                кешелэр осон файзаhын h.б.ойрэнеу,яны hуззэр менен таныштырыу.

             

                     2. Устереусе:

               

                     - сэскэлэр  темаhы буйынса hуз запасын байытыу;

                     -белем алыуга кызыкhыныу уятыу;

                     - кулдарзын ыуак моторикаhын устереу;

                     - тостэрзе, геометрик фигураларзы ойренеузе дауам итеу.

   

                     3. Тэрбиэуи:

                     - кузэтеусэнлек,кызыкhыныу тэрбиэлэу;

                     - ижади hэлэттэрен устереу;

                     - сэскэлэргэ hойоу,hаксыл караш тэрбиэлэу.

Йыhазландырыу:  тере бакса сэскэлэре «петуния», «камка» ( «божья коровка» уйынсыгы),сэскэ фотоhурэттэре,магнитлы такта; hэр балага эзерлэнгэн кулланма материалдар,кэрзин менен кустэнэс,сэскэле ялан (кулдан эшлэнгэн агас)

             

                                                  Дэрес барышы.

Беззен матур башыбыз

Бар нэмэне белэлэр

Колактар беззен тынлай

Телем матурлап hойлэй

Устар сэпэкэй итэ

Аяктар бейеп китэ

Аркаларзы турайтып

Ихлас йылмайзык бергэ

hаумыhыгыз кунактар!!!!

-- Балалар,туктагыз эле, кем бызылдац унда??? ( ишек ягына карайбыз)

-- hаумыhыгыз балалар?! Мине таныныныгызмы??? Эйе,мин «божья коровка» божэге,йэки камка булам.

 

-- Яланда минэ кунелhез булып ките бер уземэ,бына балаларзын тауышын ишетеп кунака килдем.

-- hаумыhыгыз, балалар!!!

-- Эйзэ,беззен менен!!!(Танышалар,божэк менэн таныштырыу)

-- Улай булгас эйзэгез,камка менэн сэйэхэткэ сыгайык эле…

-- Килегез эле, балалар,был сэскэлэрзе ескеп карагыз эле! Тэмле естэр сыга,шулай бит.Был баксала устерелэ торгар сэскэ.

-- Ниндэй тостэ? ( балалар яуап бирэ)

-- Э был ниндэй сэскэ икэн?

-- Бэпембэ.Ороп карайык эле.( килеп орэлэр,кире ултыралар)

Орлоктар тураhында hойлеу.(балалар орлоктарзы тотоп карайзар,йоротоп курhэтэм) Куп торло сэскэлэрзе курhэтеу

-- Мнемотаблица ярзамында  сэскэлэрзен усеуе тураhында hойлэу.

Балалар уззэре hойлэргэ тырыша,тэрбиэсе ярзам итэ.

 

Балалар,беззен дэ шигырзарыбыз бар бит  эле сэскэлэр тураhында.Эйзегез hойлеп китэйекме???  ( Шигыр «Сэскэлэр» Х.Эллария,К.Азалия).

   

Физкультминутка..Ял вакыты..(релаксация кой астында)  

 «Сэскэнен уяныуы» ,  «Пробуждение цветка» Балалар кой ынгайына сэскэнен уяныу,атыуын курhэтэ..(сукэйеп ултыралар за яйлап кына кулдарын оскэ кутэреп сэскэ асылыуын hурэтлэйзэр)

-- Эйзэгез,балалар, «Сэскэнен япрагын тап» уйынын уйнап алайык (геометрик фигураларзы,тостэрзе искэ тошороу)

-- Камка, « кояш апай»,кара эле кайhылай беззен балалар шэптэр!!!hинэ окшаймы улар менен???

       Бармак менен hурэт тошороу…(балаларзы мактау, «божья коровка», « камка» мактай)

Камка:  Балалар,минэ бик окшаны hеззен  hурэттэрегез!!!Афариндар!!!!

-- Арып киттек,балалар,эйзегез сэскэлэр бейеуен бейеп алайык эле…(«Сэскэлэр» йыры астында бейеу хэрэкэттэрен эшлейзэр,тэрбиэсе артынан кабатлайзар)

       Йомгаклау

-- Балалар нимэлэр тураhында  белдегез богон?

-- Безгэ сэскэлэр кэрэкме?

 Камка эйтэ: озоргэ ярамай,бына мин дэ сэскэлэрзе бик яратам.уларзы торло куныз,божэктэрзэн тазартып торам).

   Камка, «божья коровка» хушлаша.(исенэ тошэ: ул булэк бирэ,кэрзинкэ   эсендэ кэнфиттэр)..


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект по ознакомлению с окружающим миром в первой младшей группе

Познакомить детей со свойствами воды, зерна....

Конспект непосредственно образовательной деятельности по ознакомлению с окружающим миром в первой младшей группе На тему: «Мы сажаем лук»

Цель: Знакомить детей с процессом посадки лука. Формировать у детей навыки посадки лука, вызвать интерес к выращиванию растений....

Комплексно-тематическое занятие по ознакомлению с окружающим миром в первой младшей группе

Комплексно-тематическое занятие с птичкойв первой младшей группе.Цели:-Продолжать знакомить детей с признаками весны, закреплять знания о птицах.Задачи:-Активизировать в речи слова: летит, с...

Конспект НОД по ознакомлению с окружающим миром в первой младшей группе «Путешествие в мир игрушек».

Формировать у детей представление об игрушках.Развивать интерес к стихотворениям, память, мышление, речь.Воспитывать бережное отношение к игрушкам....

Конспект образовательной деятельности по ознакомлению с окружающим миром в первой младшей группе на тему «Домашние животные».

Цель: развитее познавательного интереса к окружающему миру, формирование представлений о домашних животных.Задачи: познакомить детей с домашними животными и их детёнышами: кошка, котенок; корова, теле...

Конспект занятия по ознакомлению с окружающим миром для первой младшей группы на тему: «Здоровые зубы, здоровью любы»

Методическая тема:«Воспитание экологической культуры дошкольников через развитие нравственно- патриотических качеств»Цель:В процессе повседневной работы с детьми необходимо стремиться к то...