Конспект НОД по художественно-эстетическому развитию для детей старшей группы «Профессия--художника»
методическая разработка по рисованию на тему

Федорова Светлана Николаевна

Конспект НОД по художественно-эстетическому развитию для детей .

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon xydoshnik.doc68 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное дошкольное образовательное учреждение «Детский сад №4 «Берёзка» Моргаушского района ЧР

Конспект НОД по художественно-эстетическому развитию для детей старшей группы

«Профессия--художника»

Выполнила: Фёдорова С.Н.—воспитатель старшей группы

Сятракасы—апрель 2016г

Цель: Формировать элементарные представления о жанрах изобразительного искусства.

Задачи:

Образовательные:

  • Расширить представления детей о профессии художника.
  • Углубить знания детей выделять отличительные особенности и составленные элементы произведений разных живописных жанров (пейзаж, портрет, натюрморт).
         
    Дать представление о том, как художник придумывает композицию для своей картины.

Развивающие:

  • Продолжить знакомство с выразительным средством живописи – цветом.
  • Развивать зрительное внимание, мышление.
  • Развивать интерес к искусству, эмоциональную отзывчивость на произведения искусства.

Воспитательные:

  • Воспитывать интерес к творчеству художников, уважение к их труду.
  • Воспитывать внимание, аккуратность, целеустремлённость, творческую самореализацию.

 Оборудование и материалы: Мольберт, игровые материалы: «Художник и его помощники»; «Составь картину», «Собери портрет»;  изобразительные материалы: коробки с манной крупой; вода, краски, кисти, палитры, салфетки по количеству детей.

Предварительная работа:  чтение книг о художниках, рассматривание иллюстраций известных художников, заучивание стихотворений, беседа о жанрах изобразительного искусства, художественно-дидактические игры, фантазии детей «Если бы я был художником»; свободное рисование.

 

Словарная работа: пейзаж, натюрморт, портрет, мольберт.

Ход НОД:

(Ачасем утса керессе, ханасене хирес килсе тарассе).

Воспитатель: Ачасем,пирен пата паян ханасем килне. Весем ытти садиксенче еслекен воспитательсем. Айтар-ха, сывлах сунар весене.

Ачасем: Ыра ир! – тетпер эпир хевеле

        Сывлах сунатпар кайаксене

        Ыра кун пултар кашни ыр сынна

        Сывлах сунатпар ирпе те, каспа.

Арсын ачасем: Сывлах сунатпар, хер ачасем!

Хер ачасем: Сывлах сунатпар, арсын ачасем!

Пурте: Ыра ир пултар сире ханасем

  Сыва – и пурте? Епле сывлахсем?

Воспитатель: Ачасем, эпе тупмалли юмах аса илтем – ха. Эсир ун тупсамне пелетер – ши? Тимле итлер? Эпе вырасла калатап.

«У него есть карандаш

 Разноцветная гуашь

 Акварель, палитра, кисть

 И бумаги плотный лист,

 А еще мольберт – треножник,

 Потому что он – художник .»

Ачасем: Художник.

Воспитатель: Терес ачасем. Маттур. Чавашла менле – ха вал? – унерсе. Айтар – ха пурте перле калатпар.

Все вместе: Унерсе.

Воспитатель: Ачасем,эсир пелетер – и, кам – ха вал унерсе?

Ачасем: Унерсе вал терлерен укерчексем укерекен сын.

Воспитатель: Терес, ачасем. Унерсесем терлерен укерчексем укерессе. Хайсен есенче менпе уса курнине эпир вайа выляса пелетпер. Вайа яче «Унерсе тата ана пулашаканесем». Ака саканта мольберт синче терлерен укерне япаласем. Чи варринче унерсе. Эпир унерсене пулашакан япаласене хайен патне сыпастаратпар. Ку япала унерсене мен тума кирлине калатпар. (Мольберт, ластик и карандаш, кистиксем, краскасемпе палитра).

Воспитатель: Мольберт вал унерсене картина укерне чухне хурса укерме кирле. Хуратмалли тата карандаш: каранташ укерме кирле, хуратмалли йынаш тусан хуратса турлетме кирле.

Кистиксем укерне укерчексене сарасемпе сарлама  кирле.

Краскасем (сарасем) терлерен укерчексене сарласа илемлетме кирле, палитра сарасене хуташтарса  хайсене кирле тессем тума кирле.

Воспитатель: Ачасем, хале енте эпир пелетпер унерсесем хайсен укерчекесене укерне чухне менле япаласемпе уса курнине. Тата менле ес хатересене эсир калама пултаратар. (Хут,  фломастер, картон, …..).

Воспитатель: Ачасем, менле унерсесене пелетпер – ха эпир?

Ачасем: Перов, Суриков, Шишкин, Васнецов, Сутеев, Рачев, Чарушин, Лебедев, Левитан.

Воспитатель: Терес,ачасем. Чан-та кусем пурте вырас унерсисем.

Эпир весен сан укерчекесемпе тата укерчекесене паллашначче-ха сиренпе.

Эпир тата чаваш унерсисене те пелетпер. Камсем-ха весем?

Ачасем: Карачарсков, Кокель, Петр Павлов, Владимир Агеев, Валерий Семенов.

Воспитатель: Маттур, ачасем. 

Воспитатель: Ачасем, айтар-ха эпир унерсесем пекех хамаран укерчексене тавар. Анчах та эпир укерместпер. Вайа вылятпар. Вайа яче «Укерчеке пустар». Сирен терлерен пайсенчен икшерен картина пустармалла: ( Чи малтан аса илетпер, мен-ха вал пирен «пейзаж», «натюрморт», «портрет».

(Ачасем картина пустарассе, кевепе пустарассе). Пейзаж – вал тавралаха, сутсанталака укерне укерчек. Натюрморт – вал чере мар япаласен пуххине укерсе катартна укерчек. Портрет – вал сын сан-укерчеке. Кунта пирен терлерен укерчексем , сирен сак укерчексенчен картина пустармалла.

(Арина, Максим, Лилиана савасем калассе).

Если видишь, что с картины        
Смотрит кто-нибудь на нас,
Если принц в плаще старинном,
Или в робе верхолаз,
Летчик или балерина,
Или Колька, твой сосед —
Обязательно картина
Называется
… ПОРТРЕТ.

Если видишь на картинке
Нарисована река,
Или ель и белый иней,
Или сад и облака,
Или снежная равнина
Или поле и шалаш, —
Обязательно картина
Называется
ПЕЙЗАЖ

Если видишь на картине
Чашку кофе на столе
Или море в большом графине,
Или розу в хрустале,
Или бронзовую вазу,
Или грушу, или торт,
Или все предметы сразу,
Знай, что это
 НАТЮРМОРТ.

Воспитатель: Ачасем, эсир менле шутлатар, йывар-и унерсе пулма.

Ачасем: Йывар.

Воспитатель: Терес, ачасем. Унерсе пулма йывар. Унерсесем нумай сере тухса сурессе, санассе. Кайран кана хайсене мен хумхантарнине, килешнине укерессе. Нумай чухне весен канма та вахат юлмасть. Эпир сиренпе пелетпер, пирен сывлаха сыхламалла. Ывансан каштах канса илмелле. Хале эпир те канса илетпер.

                   

                                             

 Физкультминутка.

Всегда я стать художником мечтала,

Жест мечтания, подперев голову рукой.

Поэтому я всюду рисовала.

Рисование в воздухе рукой, вытянутой вверх.

Ручкой на листе вот так

Рисование в воздухе рукой, на уровне груди.

Кистью на холсте вот так

Рисование в воздухе рукой, вытянутой вперед.

Карандашиком на парте

Рисование в воздухе рукой, на уровне груди.

И мелками на асфальте.

Рисование в воздухе рукой, на уровне пола.

Сапогами на снегу,

Рисование ногой по полу.

Коньками я черчу на льду.

Черчение по полу ногой.

На песочке прутиком,

Черчение в воздухе воображаемым прутиком на полу.

На дощечке гвоздиком.

Черчение в воздухе воображаемым гвоздиком.

Воспитатель: Ачасем, пирен йери-тавра терлерен япаласем, сынсем, сут-санталак. Унерсесем хайсен укерчекесемпе пире илемлехе курма верентессе. Тата весем саванасла, хурлахла сынсене санаса пама пултарассе. Йывар самантра пер-перне пулашма верентессе. Пер унерсе сутарах сарасемпе укерме юратать, тепер унерсе тексемрех сарасене камаллать. Унерсесем укерчексем илемле пулчер тесе, асамсасем пекех сарасене суйлассе, хуташтарассе. Айтар-ха эпир те сарасене хуташтарса сенерен тессем туса пахатпар. Сетел хушшине ларар-ха. Сирен умра висе тесле сара. Сак сарасенчен менле тессем тума пулать-ши? (херле, кавак, сара)

   Ачасем: Сарапа херле сарасене хуташтарсан херлерех сара(оранжевый) сара пулать, кавакпа херлене   хуташтарсан херле кавак(фиолетовый) сара пулать.

(Ачасем тессем тавассе, кеве каять).

Воспитатель: Ну, маттур, ачасем. Эпир унерсесем пекех сарасем хуташтарса хамара кирле

тессем турамар. Ку сарасемпе эпир кайран укерепер.

Воспитатель: Хале, ачасем, эпир сиренпе портретсем туса пахапар. Эпир укерместпер,

терлерен пайсенчен пустаратпар. ( Пер ачана ике портрет, патратса петерне).

- Менпе уйралса тарассе-ха сак сан укерчексем?

(Кусасем терле тесле, сусесем пер тесле мар,   пери саванасла, тепри хурлахла).

Воспитатель: Ачасем хале эпир те унерсесем пулса таратпар. Хамаран укерчексене таватпар. Малтан аллисене укерме хатерлетпер:

Раз - подняться, потянуться,

Два - согнуться, разогнуться,

Три - в ладошки три хлопка,

Головою три кивка,

На четыре руки шире,

Пять - руками помахать,

Шесть - на место тихо сесть.

Будем дружно рисовать,

И картины создавать!

Воспитатель: Ачасем, хале султалакан менле вахаче?

Ачасем: Суркунне.

Воспитатель: Терес, ачасем. Хале эпир те унерсесем пулса таратпар, суркуннехи вахата укеретпер. Анчах та эпир сарасемпе мар, манна керпипе укеретпер.                   (Кевепе ачасем укерессе).

Анализ занятия: Ачасем, эсир мен укертер? Йывар пулче-и сире укерме? Чанах та менле илемле укерчексем пулса тачес. Ачасем, эпир паян камсем пирки каласрамар? Камсем-ха весем унерсесем? Мен-ха вал пейзаж,натюрморт,портрет? Ачасем, сире килешре-и?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект занятия по познавательно-речевому развитию для детей старшей группы на тему: "Это русская сторонка, это Родина моя!"

Занятие рекомендую проводить во втором полугодии, поскольку материал сложный и базируется на знаниях детей. Но занятие прошло с большим успехом,вызвало интерес у детей и коллег.  Одной из основны...

Конспект НОД по ОО "Речевое развитие" для детей старшей группы с ЗПР по теме: «Звуки [О], [У].Буквы О, У . Игрушки».

Тема: «Звуки [О], [У].Буквы О, У . Игрушки».Цель:  дифференциация звуков [О], [У]....

Конспект занятия по по познавательному развитию для детей старшей группы детского сада на тему: «В мире доброты»

Главная цель занятия: воспитывать любовь, уважение друг к другу, окружающим людям. Углублять представление о добре как ценном, неотъемлемом качестве человека. Совершенствовать коммуникативные навыки (...

Конспект занятия по художественно - эстетическому разитию "Лепка", тема "Светофор" старшая группа

Тема: Лепка «Светофор»Содержание образовательной деятельности: формировать интерес к работе с пластилином. Развивать мелкую моторику. Воспитывать желание к выполнению и соблюдению ПДД. Зак...