"Бэйбэрикээн эмээхсиннэ ыалдьыттааьын". Орто белех оголоругар дьайымал
план-конспект занятия по математике (средняя группа)

Попова Наталья Владимировна

Занятие по математике в средней группе

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon beyberikeen_emeehsinne_yaldyttaa4yn.doc38.5 КБ

Предварительный просмотр:

 

«Бэйбэрикээн эмээхсиннэ ыалдьыттаа4ын»

(орто болох)

                                                                              Воспитатель:

                                                                        Попова Наталья Владимировна                                                                  

Интеграция образовательных областей: «Коммуникация», «Познание», «Художественное творчество».

Виды детской деятельности: познавательная, игровая, коммуникативная, продуктивная.

Цели: Учить считать до пяти и использовать слова (бастакы, иккис, у4ус,тордус,бэ4ис) узнавать цифры. Формировать временные представления, закрепить цвета, геометрические фигуры.

Образовательные:

- совершенствовать умение считать предметы в пределах пяти.  

- расширять активный словарь детей, побуждая произносить новые слова (эриэн, бастакы, иккис, у4ус,тордус,бэ4ис)

Воспитательные:

- воспитывать чувство коллективизма;

- воспитывать аккуратность, умение до конца выполнять поставленную задачу.

Развивающие:

- развивать умение выражать эмоциональное отношение к собственной деятельности;

- развивать умение презентовать конечный продукт деятельности.

Планируемые результаты: умеет считать предметы в пределах 5-ти, активно использует в словаре новые слова (эриэн, бастакы иккис, у4ус, тордус, бэ4ис).

Материалы и оборудования: пальчиковая кукла старушка Бэйбэрикээн ,волшебный сундучок, макеты коров, геометрические фигуры по количеству детей, цветы, запись «летняя поляна», магнитофон, акварель, кисточки.  

Содержание организованной деятельности детей

1. Вводное слово воспитателя. Сюрпризный момент.

Воспитатель: о5олоор корун эрэ бугун мин э4иэхэ аптаах холбуйачааны илдьэ кэллим. Туох баарын билиэххитин ба5ара5ыт дуо?

Дети: а4аа!

Воспитатель. Дьэ эрэ коруоххэйин эрэ туох баарын, бугун би4иэхэ Бэйбэрикээн эмээхсин кэлбит эбит. О5олоор Бэйбэрикээн эмээхсин хас ынахтаах этэй?

О5олор:

- биэс

Иитээччи:

-чэ,эрэ аа5ыаххайын эрэ (о5олор ынах ахсаанын аа5аллар)

-бастакы ынах хайдах дьу4уннээ5ий? (иккис, у4ус, тордус, бэ4ис)

Иитээчи ынахтарга сыыппаралары сы4ыарар.

О5олор:

- (кугас, ма5ан, хара, ара5ас, уонна эриэн)

- корун эрэ эриэн ынахпыт ханнык дьу4унэ элбэ5ий?

О5олор:

-ма5ана

Иитээччи:

О5олоор Бэйбэрикээн эмээхсин  биэс салаалаах сибэккитин хантан булла этэй?

О5олор:

-хонууттан.

Иитээччи:

- билигин би4иги эмиэ хонууга барыахпыт. Чэ эрэ бардыбыт.

-кун сырылаччы тыгар, алааска сибэкки бо5ото ууммут.от-мас ко5орон турар.

-таайын эрэ о5олоор ханнык дьыл кэмин э4мэхэ эттим.

О5олор:

-сайын

Иитээччи:

-маладьыастар.

Иитээччи:

-корун эрэ о5олор бу туох сытарый? ( фигуралардаах конверт сытар).

-би4иэхэ анаан оонньуулаах кэнбиэрт сытар эбит.

Иитээччи аа5ар:

-фигуралар тыал тусптугэр ы4ыллан , буккуллан хаалбыттар ону дьиэлэригэр киллэриэххэ наада.

-чэ эрэ о5олор бары биирдии фигураны ыллыбыт эрэ, э4иги лыахтар буолан  кунус буолбутугар фигуралары илдьэ кото сылдьа5ыт,туун буолбут оччо5уна фигуралар бэйэлэрин дьиэлэригэр киирэн ххалбыттар.(оонньуу иккитэ устэ хатыланар).

Ааннна тонсуйаллар: кыыс киирэн кэлэр.

Иитээччи:

-корун эрэ о5олоор Бэйбэрикээн эмээхсин сиэнэ киирэн кэллэ ди.

-кыысчаан  дорообо эн то5о хомойдун?

Кыыс:

-дорооболорун о5олоор! Мин эбэм хонуутугар сибэккилээри гыммытым да5аны биир да сибэкки суох эбит.

Иитээччи

- кырдьык да5аны биир да сибэкки суох эбит,комоло4обут да о5олор кыыска? Бу хонууга би4иги сибэкки уру4уйдаан биэриэхпит (эрдэ сибэккитэ суох хонуу уру4уйугар сибэкки уру4уйдаан биэрэллэр).

Тумук:

-о5олоор Бэйбэрикээн эмээхсини кытта оонньообуккутун собулээтигит дуо?

О5олор эппиэттэрэ.

Иитээччи:

-Бэйбэрикээн эмээхсин бугун э4игини корон уорбут уонна э4игини уутунэн кундулуон ба5арар. (о5олор уут и4эллэр)

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тема: Дифференциация звука «Л - ЛЬ». Игровой сюжет якутская сказка «Старуха Бэйбэрикээн с пятью коровами»

Игровой сюжет занятия основана на якутской сказке "Старуха Бэйбэрикээн с пятью коровами" . Цель занятия: Закрепление навыка определять места звука в слове; умения осуществлять анализ и синтез слов; фо...

Кыьын туьунан дьайымал ( орто белех о5олоругар аналлаах)

Кыьын ( Орто белех о5олоругар аналлаах дьайымал ).Сыала: О5о толкуйдуур дьо5урун сайыннарыы – кэцэтии. Кыьыццы дьыл кэмин туьунан хатылааьын, о5о билиитин салгыы чицэтии, ойуур – тыа олохт...

"Саас". Кыра белех оголоругар дьайымал

Составление рассказа по мнемосхемам (технологическая карта НОД)...

"Куобахчаан дьиэтэ" орто белех о5олоругар аналлаах Сана дьыллаа5ы утренник сценарийа.

Орто белех о5олоругар аналлаах Сана дьыллаа5ы утренник сценарийа. «Куобах дьиэтэ»...