Толкуйдаа. Оонньоо. Кыай. Бэлэмнэнии белех оголоругар аналлаах курэхтэьиилээх оонньуу
план-конспект занятия (подготовительная группа)

Попова Наталья Владимировна

Игра-соревнование

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tehnologicheskaya_karta_meropriyatiya.docx20.89 КБ

Предварительный просмотр:

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА МЕРОПРИЯТИЯ

Группа

Подготовительная к школе группа «Кунчээн» (якутоязычная)

Воспитатель

Попова Наталья Владимировна, воспитатель высшей квалификационной категории

Форма занятия

Групповая (игра-соревнование)

Тема мероприятия

«Т.О.К.» («Толкуйдаа. Ооньоо. Кыай.»)

Виды детской деятельности

Игровая, коммуникативная, познавательная, двигательная

Цель для педагога

Формировать умение сотрудничать в командной работе

Цель для ребенка

Умение договариваться, взаимодействовать, общаться друг с другом при выполнении заданий познавательно-развивающего характера.

Планируемый результат

Умеет находить нестандартные подходы к решению задач, может выражать свои мысли и желания, активно взаимодействует со сверстниками и взрослыми.

Оборудование

Игра в коробке с надписью «Т.О.К.», правило игры, фишки, план-схемы групповой комнаты, конверты с заданиями, листы бумаги с цифрами и буквами врассыпную, простые карандаши, листы бумаги с заданиями, слайд-презентация со сказками, цифры, геометрические фигуры, медали по количеству детей (победителям и участникам).

Место проведения

Групповое помещение «Кунчээн»

Этапы деятельности

Цель

Действие воспитателя

Действия детей

Мотивационно-побудительный

Сконцентрировать внимание детей.

Здоровается с детьми и с гостями

Приглашает детей к общению.

- Оголоор, эьиги оонньуургутун себулуугут дуо? Ордук хайдах оонньуулары себулуугутуй? Мин бугун эьиэхэ сана оонньуу агаллым (коробканы кердерер). Туох диэн ааттаах оонньуунуй? (оголор аагаллар: Т.О.К.).

Приветствие

Проявляют интерес к деятельности.

Соглашаются сыграть в игру

Постановка цели

Создать проблемную ситуацию.

- Туох диэн тыллар кистэммиттэрэ буолуо дии саныыгытый?

- Оонньуубут аата Т.О.К. – ол аата толкуйдаа, оонньоо, кыай диэн эбит. Оонньоон керебут дуо?

- Тыый! Быраабылалаах оонньуу эбит. Аагыаххайын эрэ:

1. Хамаандаларга арахсын.

2. Кистэммит сорудахтары булан толорун (хас сеп эппиэт уонна кыайыы иьин хамаандага фишка бэриллэр).

3. Болгомтолоох уонна догордуу буолун!

- Хамаандага арахсарбытыгар кимнээх наадаларый? (Хамандыырдар)

- Хамандыырдары хайдах талабыт? (Считалканан, бэрээдэктээх ого о.д.а)

- Билигин мин таабырын таайтаран хамандардыырдары талыам.

- Билигин хамандыырдар хамаандаларын бэйэлэрэ талаллар (фишка биэрэн оголору талаллар).

Хамаандалар догордоьуу туьунан девизтэ толкуйданын.

Дают предположительные ответы.

Знакомятся с правилами игры.

Делятся на команды, придумывают девиз.

Совместная работа с детьми

                                                                                                                                     

Применение полученных умений и знаний.

- Хамаандалар бэлэмнэр, оонньуохпут иннинэ кыратык эрчиллэ туьуегун.

- Дьыл ханнык кэмэй?

- Ханнык ыйый? Кыьынны ыйдар?

- Нэдиэлэ кунэ? Сарсын? Бэгэьээ? Нэдиэлэ куннэрин барытын ааттаан.

- Маладьыастар! Аны билигин оонньуубутун сагалыаххайын. Бастакы схемабытын керуеххэйин эрэ (лиискэ группа былаана уруьуйдаммыт, кыьыл тогуругунэн сорудах кистэммит сирэ бэлиэтэммит. Оголор сорудагы кердууллэр).

1 сорудах. 1 хамаанда лиискэ уруьуйдаммыт буукубалары тегурутэр, 2 хамаанда – сыыппаралары (тургэнник уонна сепке толорбут хамаанда фишка ылар).

- Ким харандааьынан тегурутэрин бэйэгит быьаарсын. Атыттар кемелеьееччу, этэн биэрээччи буолагыт.

2 сорудах. 1 хамаанда ого ахсаанынан пластмасса, 2 хамаанда мас оонньуурдары булан агалаллар.

- Хайдах маннык тургэнник хомуйан агаллыгыт? Ес хоьооно этэринии, «Биир тебе учугэй, онтон элбэх ессе ордук» эбит!

3 сорудах. «Биир тылынан эт» (Командирдар оонньууллар. Командир сатаан эппиэттээбэтэгинэ командата кемелеьер).

- куоска, ыт, сибииньэ, куурусса;

- барабыай, куерэгэй, туллук, ымыы;

- чааскы, ньуоска, тэриэлкэ, миискэ;

- отон, моонньогон, дьэдьэн, хаптагас.

- Командирдарбыт командаларын туьугар кыьаллан эппиэттээтилэр, маладьыастар! Биир догор барыбыт туьугар, бары биир догорбут туьугар!

4 сорудах. Лиискэ бэриллибит сорудахтары толоруу.

- Хайдах сорудахтар дии санаатыгыт оголоор? «Сугэ кыайбатагын субэ кыайар» диэн манны этэллэр эбит, бары субэлэстэхпитинэ тугу багарар кыайыахпытын сеп.

5 сорудах. «Остуоруйаны таай» (хартыыналарынан остуоруйа аатын таайыы, командалар субэлэьэн биир эппиэттиир огону талаллар, ыарыргаттагына кемелеьеллер).

- Кырдьык даганы мээнэгэ эппэттэр: «Ойуурдаах куобах охтубат».

6 сорудах. «Сыыппаралары сааьылаа» (оголор сыыппараны ылан шеренгага тураллар).

7 сорудах. «Геометрическай фигураларынан араас предмети онор» (Ханнык команда элбэх предмети онорбут, ол кыайар. Бары бииргэ субэлэьэн, кемелеен бу сорудагы тургэнник толоруоххут).

- Маладьыастар!

- Манан сорудахтарбыт буттулэр, фишкаларбытын аагыаххайын.

- Ханнык хамаанда кыайда? Эгэрдэлиэххэйин!

Отвечают на вопросы.

Выполняют задания.

Рефлексия

Подвести итог качества выполненной работы.

- … хамаанда того кыайда дии саныыгыт?

- Маладьыастар!

Делятся впечатлениями.

Анализируют свою работу в команде.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

«Куьунну мозаика» дьуьуйуу. (Улахан белех о5олоругар аналлаах аралдьыйыы сценарийа)

Цель  – закрепить знания детей о сезонных изменениях в природе, о признаках осениЗадачи: -формировать навыки самостоятельного исполнения выученных стихов, песен и танцев;-создавать празднич...

Кыьын туьунан дьайымал ( орто белех о5олоругар аналлаах)

Кыьын ( Орто белех о5олоругар аналлаах дьайымал ).Сыала: О5о толкуйдуур дьо5урун сайыннарыы – кэцэтии. Кыьыццы дьыл кэмин туьунан хатылааьын, о5о билиитин салгыы чицэтии, ойуур – тыа олохт...

"Саас". Кыра белех оголоругар дьайымал

Составление рассказа по мнемосхемам (технологическая карта НОД)...