Разработка сценария на тему: "Март 8-тин байырлалы"
методическая разработка по музыке (старшая группа) по теме

Хертек Анай-Хаак Борисовна

разработка. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл mart_8_bayyrlalynyn_scenariyi.docx21.4 КБ
Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >


Предварительный просмотр:

Март-8 байырлалынын сценарийи «Часкы уннер»

Сорулгазы: 1. Ава кижинин амыдыралда ажык-дузазын уругларга  база Март 8- херээжен улустун байырлалы деп чуулду билиндирери, уругларга ноталарны быжыглаары.

                       2. Авалар биле  уругларнын аразында харылзааны  быжыктырар.Аваларын хундулээр , аваларынга ынак  тыва улустун чаагай чанчылдарынга ооредип кижизидер.    3. Кичээнгейин ,угаан-медерелин , коорун, дыннаарын база аялганын аайы-биле  мага-бот шимчээшкинин сайзырадыры.

Херек чуулдери:Карлсоннун хеви,нотный стан, карак дуглаар аржыыл, хогжум херекселдери,улуг конфетта, аваларга белек, авалар дугайында улегер домактар.

Немелде ажыл: Ыры, шулук , танцыларын ооредип алыры.

(Хоглуг аялгага залче кирип келгеш чартык ай хевирлиг кылдыр туруптар)

1 оол: Удавас байырлал! Кым-даа озалдаваан бе, шупту белен бис бе?

2 оол: Дугде уруглар , зал каастап турлар.

3 оол: Чугааладым чоп  уруглар, уезинге чедир четтикпес бис деп.

4 оол: Шупту уруглар буруулуг, чугле ырлаар бис деп бодап турар.

Башкарыкчы: Оожум,оожум маргышпанар. Хулумзурунер амыранар уругларывыс чоруп олур.

(Аялгага уруглар кирип келгеш оолдарнын мурнунга туруптарлар)

Башкарыкчы: Пусть этот день долго с вами живет

                           От всей души мы вас поздравляем

                             И все что себе пожелать вы  хотели,

                           Мы именно этого вам и желаем!

1 уруг:Ак-кок дээр аяс турзун

              Авалар монге чурттазын!

2 уруг:Аваларнын арнындан

                     Хулумзуруг ыравас болзун!

3 уруг:Чиир чеми калория чок болзун

            Чурттаар чери чараш болзун!

4 уруг:Ажы-толу кижизиг, алган эжи  сагыш-човаачал болзун!

Башкарыкчы:Наш праздник начинаем, и всем мы желаем,

                        Чтобы все не старели, молодели хорошели!

                      Внимания близких, вам, участия

                       Поймать желаем птицу счастья.

Ыры: «Авай»

Башкарыкчы: Эр-хейлер уруглар!Аваларывска дыка чараш ырлап бердинер.Чуу деп бодап тур силер бистин байырывыс аваларга таарышкан бе? Белек чокта байырлал турбас. Богунгу бистин концердивис аваларга кырган-аваларга белек болур. Ынчангаштын уннер найырындан эртирээлинер уруглар. Билир силер бе байырлалды албан бир кижи эртирер ,  байырлалды эртирери-биле музыкавывыс башкызы Анай-Хаак Борисовнаны чалап алыылынар уруглар.

Шупту: Богун биске чедип келем

Чуге дизе бисте богун аваларнын байырлалы.

Бал эртирикчизи: Рада я прийти к вам дом, всех поздравить женским днем (могеер)

Предложу подарок вам нотный  бал для ваших мам

Ведь сегодня день особый- праздник бабушек и мам

Я хочу всех, всех поздравить, пожелать здоровье вам!

(Нотный станны коргузер)

Беш каът бажында  алышкылар чурттап турар. Каъттар аайы-биле ангы ангы чурттап турар. Каъттарга алышкылар шупту чыскаалыптарга ун одуруу болу бээр.(Звукоряд) До-ре-ми-фа-соль-ля-си- ырлажыптаалынанарам уруглар. Гамма до мажор ырлаар.

Ырлааш сандайга олуруп алыр.

Бал башкарыкчызы: «До» деп нотадан эгелээлинер  бажыннын кайызында турар -дыр уруглар. Эн-не адаанда база бир немелде шыйыг кырында чурттап турар ышкажыл. «До» деп нота улегер домактар дыннаарынга дыка ынак уруглар. Ынчангаш улегер домактардан аваларывыска тыптырыптаалынар.

Авалар дугайында дыка хой улегер домактар бар аваларывыс кайы-хире билир эвес хынаптаалынарам уруглар.Мен эгезин чугаалаарымга улаштыр тондурер силер авалар.

1.При солнышке тепло (При матери добро)

2.Авазы хун болза,(ачазы ай болур)

3.Материнская забота в огне не горит (в  воде не тонет)

4.Адазын дозээр, (иезин уктаар)

5. Птица рада весне (А младенец матери)

6. Булут аразындан хун караа чылыг,(улус аразындан ава караа чылыг).

7. Материнская ласка, (конца не знает)

8. Адан адаан адын, (иен адаан шолан)

9. Какова мать, (таковы и детки)

10. Ада тоогузу алдын,( ие тоогузу монгун)

II-ги конкурс  «Ромашка» Авалар ромашканын  бурулерин алгаш бижип  каан айтырыгларга харыылаар.

-Уруунар чаа торуттунуп кээрге, коорунерге кандыг-дыр?

-Уруунарны удударда, кандыг ыры ырлап турган силер, ырлап корунерем.

-Уруунар азы оглунарнын бирги созу.

-Уруунар -биле бир дугаар ооренген шулуунер чугаалап корунерем

-Уруунар азы оглунарнын  силерге берген бирги белээ.

-Баштайгы дижи каяа унгенил кырынга бе азы адаанга бе?

-Кайы-хире тургаш, кылаштай бергенил?

-Торуттунуп кээрге, бажынын ону кандыг турганыл?

--Келир уеде ынак оглунар азы уруунарны кандыг кижи болурун коруксеп турар силер?

Башкарыкчы: Бичии оскеп « ре» деп нотаже чылып аалынар. «Ре»-деп нота байыр чедиреринге ынак ынчангаш кырган-аваларывыска номерден коргузуп берээлиннер.

1 оол: Авам ачам Круизтен шуптувуска белектер эккелген.

Авамга- чаа телевизор, а ачамга- жигули.

Шупту: Ладушки, ладушки.

1 оол: Кырган-авамга ирис.

1оол: Садикке уруглар чыглып алгаш, сонгулдалар эртирген, авамны парламентиже, ачамны думаже сонгуп каан.

2 уруг:Кырган-авамны президентиже.

1 оол: Ачам хостуг хунун кижизидилге ажылынга эртирер.

Ол хунде кырган-авам шыкпыыжын чажырып алыр.

Шупту: Ладушки, ладушки.

1 уруг: Кырган-аваларыска четтирдивис!

1 оол: Дунге киир-даа концертти ундуруп болур бис..Чугле памперстеривисти солуп бээр болза.

Шупту: Ладушки, ладушки.

Ыры: «Мамины помощники»

Башкарыкчы: («Ми» -деп нотаны коргузер) «Ми»-деп нота бирги каътта чыдар. Ми-деп нотавыс силерге оюн баштак коргузер дээн-дир уруглар.

1уруг: Садикке куда эттирип ойнап турган бис. Мен уруумну оглеп турдум. Кудээ оол Миша, келин кыс Маша, мен авазы. Элезинден пирог быжырып алдым.

2 уруг: Чечектер-биле бажынга чараш фата кылгаш, бурулер-биле маникюр кылып Машаны каастап турдувус.

1 оол: Кудээ оолду дыка ур дилээн бис, оон коорувуске ыяш кырында олурган. Конфет коргузуптеривиске кудээ оол доран ынапкан.

1оол:Аалчылар чыглып келгеш пирогту чипкеш танцылап эгелээн. Кудээ оол биле келин кыс чыттажыр деп турда, ада-иези  чедип  келген.

Башкарыкчы:   Уругларнын арыннарын , корген болзунарза,ажы-тол дээш сагыш-човаан херээ чок , оглениксээрге-даа чаа-ла 5-6 харлыг улус кайнаар огленир боор.

Башкарыкчы: «Фа» деп ун чалгаарай берди. Биске чажыдын чугаалап бээр деп турар , бистин-биле кады ойнаксап турар-дыр уруглар. Уруглар силер харыылаар силер бажында кымда хулээлге хой эвес.

Оюн «Кымнын херээл?»

Чем кылыры.Бок тогери.Футбол ойнаары.Магазин баары.Аяк чууру.. Телевизор коору.Эт-сеп  шимчедири. Уруглар удудары. Крыша септээри. Бажын каастары. Уругларга ном номчууру. Хеп чууру.. Машина мунары. Чечек сугарары..Торуттунген хунунде белек бээри.

Башкарыкчы: Кордунер  бе, ог-буленин одун ада-ие иелээн тудуп турар, ындыг-даа болза хой кезии  аваларда бооп турар.

Башкарыкчы: Ийиги чада соль. Соль богун дирижер бооп, бисти башкарар.  Хогжум херекселдерин алгаш ойнаптаалынарам уруглар. Мен  «соль»-деп ун-биле кады силерни башкарып дирижерлаар бис.( Башкы уругларнын мурнунга туруп алгаш дирижерлаар)

Оркестр ойнаар «Как у наших у ворот» (Уругларга хогжум херекселдерин улеп бээр)

Башкарыкчы:Ийи уш дугаар каъттын ортузунда сонгадан баккылап алган нота «ля» «Ля»-деп нота болза танцылаарынга дыка ынак уруглар. Ынчангаш танцылаптаалынарам уруглар.

«Танец с бубнами»

Башкарыкчы: Уш дугаар каътта чыдар нотаны болза «Си» деп адаар. Ол нота болза шулуктер дыннаарынга дыка ынак , ынчангаш  оолдар шулуктен чугаалаптынар оолдар.

Шулук: 1-2 оол

(Залче хоглуг   Карлсон  ужуп  кирип келир, Жу-жу-жу)

Карлсон:Чоп тур силер? Турар черден беринер шылай бердим.

Башкарыкчы: Дурген бээр хонуптунар.(Карлсон оожумнай бергеш туруптар)

Карлсон: Экии оолдар, уруглар!

Уруглар: Экии!

Башкарыкчы: Кым-дыр уруглар таныыр-дыр силер бе?

Карлсон: Силернин мурнунарда эн-не солун эн-не хоглуг кижи Карлсон мен-дир мен. Крыша кырында чурттап турар мен.  Уруглар биле ойнаарынга дыка ынак мен. Мында чуну канчап тур силер , чараштарынарны аа, чуу деп байырлал бооп турар чувел уруглар?

Башкарыкчы: Бис мында бир байырлал демдеглеп тур бис.

Карлсон: Ура! Экизин! Билдим -даа ийин байырлалдарга дыка ынак мен , хоглуг болгаш чаагай чемнер чиир. Ам чуу деп байырлал чувел торуттунген хун бе? Чаа чыл бе?

Башкарыкчы: Чок , чаа чылдан озалдап каан-дыр сен. Богун болза частын башкы байырлалы Март-8 -дир. Авалар болгаш кырган-аваларнын база бугу херээжен чоннун байырлалы-дыр.

Карлсон:    Байырлалда шупту танцылаар ырлаар.

Башкарыкчы: Бистин уругларывыс танцылаар, ырлаары холчек.

Карлсон: А авалар билир бе? Коруптээлинерем уруглар.

Авалар-биле вальс. «Вальс с мамами»

Башкарыкчы: Эр-хейлер дыка чараш танцыладынар. Бо бистин аваларывыс боттарынын уругларын дыка таныыр карактарын шийип алгаш безин тып кааптар.

Карлсон: Каяа-ла!

Башкарыкчы: Кор даан.

(Оюн ойнаар «Уруунну тып) Караан аржыыл-биле дуглап алгаш уругларын суйбап тургаш тывар.

(Карлсон оожум шалага чыдыпкаш, човууртай бээр)

Карлсон: Ой-ой аарый бердим уруглар.

Башкарыкчы: Канчап аарый бердин, чоп чодул-даа чок сен.

Карлсон: (Оожум) эъдим изип тур.

Башкарыкчы:Температура-даа чок кижи-дир сен.

Карлсон:Канчап чок боор 30-40 градус чедип тур.

Башкарыкчы: Уруглар Карлсонга дузалажыылынар аарын эмнеп хогледиптээлинер.

Танцы  «Матрешки»

Карлсон:  (Свершилось чудо) Мээн эштерим мээн амы-тынымны камгалап кагды. Ам шуут кадык мен, силерни шуптунарны крыша кырынче бажынымче чалап тур мен уруглар.

Башкарыкчы: Четтирдивис. Шупту сээн бажынынче сынмас боор бис, байырлалывыс ам-даа тонмээн.

Карлсон: Силерге бир-ле эки чуве кылыксап тур мен. Бодап кааптым менде хуулгаазын конфет бар, чугле чангыс чуве диин. (Улуг чангыс конфет уштуп экээр).

Башкарыкчы: Конфедин чангыс шээй, а уруглар хой.

Карлсон: Уруглар шупту тура халчып келинер.Мени шупту оттунер силер.

      Ножками топаем (Буттарын тепсээр)

       Ручками хлопаем (Холдарын часкаар)

А теперь покружимся (Долганыр)

Скажем дружно раз, два, три чудеса твори. (Карлсон конфеттаны чайыптар) Карлсон конфетти кулаанга устургеш. Ура! Буде берди уруглар. (Конфетти чазарга иштинде конфеттер бар) конфеттерин башкарыкчыга бээр.

Карлсон:Ам ужуп чоруур уем келди, удавас база ужуражы бээр бис. Мени хоглеткенинер дээш четтирдим уруглар. Байырлалынар биле эргим авалар база кырган-авалар. Байырлыг уруглар! (Ужуп чоруптар)

Башкарыкчы: Кандыг кончуг хоглуг солун кижи боор Карлсон. Удавас база ужуражыр бис  Карлсон-биле уруглар.Башкарыкчы: Ноталарнын бажынын коруп коруненем уруглар. Уш дорт дугаар каъттын сонгазындан баккылап алаган баз «До» деп нота бар уруглар. Эн-не чидиг уннуг нота. Ынчангаш бис бо ноталар-биле хунун-не ырлап, танцылаар бис уруглар. Ноталар шупту мынчаар чыскаалдыр туруптарга чуу деп адаар болду уруглар? Ун одуруу «Звукоряд дээр.

Башкарыкчы:Мы сегодня пели танцевали, мам любимых поздравляли.

Праздник наш мы завершаем, счастье радости желаем:

А чтобы запомнился праздник наш яркий

Мы вам всем дарим эти подарки. (Аваларынга кылып алган открыткаларын бээр)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработки сценариев к проекту "Шахматы"

Сценарий проведения презентации проекта и детских научных чтений к проекту "Шахматы"...

Методическая разработка сценария к празднику в младших группах «Мы мамин праздник отмечаем!»

В сценарии праздника для младшего возраста "Мы мамин праздник отмечаем!"  раскрыты две темы: тема Весны и День 8 Марта.Действующие лица:Весна - воспитатель;Ручеек - ребенок;Солнышко - ребенок;Лис...

Методическая разработка сценария выпуска в школу "Наш первый выпускной"

Сценарий выпуска в школу "Наш первый выпускной" предназначен для детей подготовительной  группы и представляет собой театрализованное игровое представление с участием выпускников и творческой гру...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА СЦЕНАРИЙ «СЦЕНАРИЙ ОСЕННЕГО ПРАЗДНИКА»

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКАСЦЕНАРИЙ «СЦЕНАРИЙ ОСЕННЕГО ПРАЗДНИКА»...

СЦЕНАРИЙ ВОСПИТАТЕЛЬНО – РАЗВЛЕКАТЕЛЬНОЙ ИГРЫ «ПУТЕШЕСТВИЕ В МИР ЗДОРОВЬЯ» Методическая разработка сценария

Продолжать конкретизировать и обобщать знания детей в области «Здоровья» и формировать правильное представление о ЗОЖ. Готовить организм ребёнка к физической нагрузке, активизировать...

Разработка сценария учебного занятия, направленного на формирование культуры здоровья учащихся СЦЕНАРИЙ КВЕСТ-ИГРЫ «БЕЗОПАСНЫЕ КАНИКУЛЫ. МИССИЯ: СПАСЕНИЕ ЕДИНОРОЖКИ КРОШКИ»

В данной методической разработке представлен сценарий интерактивного игрового занятия в жанре квест-игры на тему безопасности, здоровьесбережения и здорового образа жизни. Данный сценарий предназначен...