Диагностические варианты заданий для учащихся 5 класса общеобразовательных школ
тест по иностранному языку (4 класс) по теме

Сабаева Светлана Павловна

Контроль уменй и навыков 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_the_5.docx19.16 КБ

Предварительный просмотр:



TEST                        The 5-th form                  Unit I (                                       Enjoy English – M. Biboletova)

I
. Choose the right explanation of the word.

1) 
to miss                     a) to be late, to feel sad, b) to leave, to go out, c) to have no time

2) 
foreign                     a) your own, b) somebody’s country, c) connected with a country that is not your own
 to spend                         a) to pass time, b) to do something, c) to show something

4
) nickname                   a) an informal name used instead of your real name, b) the name of your grandparents, c) your short name

5) 
a uniform                     a) a dress you wear outdoors, b) a dress you wear when you go to the party, c) a dress or a suit you wear at school

II. Choose the proper word.

1) What … are you in? – I am in the fifth …

a) room, b) form, c) party

2) What … do you study at school? – Russian, Literature, Maths, P.E., History…

a) timetable, b) subjects, c) words

3) Do you … a uniform at your school?

a) study, b) wear, c) give

I
^ II. Match the verb on the left with a word on the right.

1) answer

                           a) a uniform  

 2) discuss         b) poems by heart

3) explain         c) questions

4) wear             d) problems

5) listen to          e) rules

6) learn           f) a walkman

I
V. Write down antonyms.

Lazy, bright, to start, difficult, to laugh

^ V. Choose the proper form of the verb.

1) I always … my classmates during my summer holidays.

a) missed, b) miss, c) misses
2) They … their winter holidays in Paris last year.
a) will spend, b) spent, c) spend
3) We … Biology next year.
a) study, b) studied, c) shall study
^ VI. Translate from Russian into English.
Проводить время, ездить за границу, фотографировать, пропускать уроки, проводить выходные, рассказывать детям сказки, останавливаться у родителей, говорить на английском языке.


TEST               The 5-th form                  Unit I                   (Enjoy English – M. Biboletova)

I
. Choose the right explanation of the word.

1) 
a partner a) a person who does an activity with, b) a person who lives nearby, c) a person who studies with you

2) 
local a) a particular place, b) the area you live in, c) the place you were born

3)
 an invitation a) a written or a spoken request to do something or to go somewhere, b) a letter, c) a programme, c) a written or spoken request

4) 
a rucksack a) a bag, b) a watch, c) a racket

^ II. Choose the proper word.

1) Let’s … a picnic.

a) arrange, b) spend, c) meet

2) We are … for social programme.

a) local, b) responsible, c) foreign

3. We invited our … partners to visit us in April.

a) social, b) foreign, c) local

4. They usually … when they meet in the morning

a) say ‘Good bye’, b) go out, c) shake their hands

I
^ II. Match the verb on the left with a word on the right.

1) local a) in the hotel

2) to arrange b) task

3) group c) a date and time

4) social d) tennis competition

5) stay e) life

I
V. Write down antonyms.

Stay, early, leave, late, take off

^ V. Complete the sentences. Add the tag endings.

1) They always kiss their mum on both cheeks before going to bed, …?

2) She said ‘Good night’ before going to bed, …?

3) I am responsible for social programme, …?

4) We decided to arrange a party, …?

5) I shall arrive on time tomorrow, …?

^ VI. Make up sentences.

1) he/ going/to/ his/is/do/homework.

2) my/are/sister/going/I/and/arrange/to/picnic/a.

VII. Translate from Russian into English.

Пожимать руки, целовать в обе щёки, держать дверь открытой, снимать обувь, прийти вовремя, прибыть раньше или позже.


TEST

The 5-th form

Unit III

(Enjoy English – M. Biboletova)

I
. Choose the right explanation of the word.

1) a nurse 1 a) a person who helps a doctor b) a person who works in an office c) a doctor

2) parents a) mother and father, b) uncle and aunt, c) a sister and a brother

3) impolite a) caring, b) rude, c) kind

4) 
talkative a) loving, b) sociable, c) friendly

^ II. Choose the proper word.

1) Would you mind … places?

a) sitting, b) changing, c) standing

2) Next year her school is going to arrange an English-Russian …

a) change, b) interview, c) exchange

3) Linda is giving an interview to a … of a youth magazine.

a) a librarian, b) a lawyer, c) a correspondent

4) When you have some problems with your teeth you must see a ….

a) dentist, b) driver, c) doctor

I
II. Match the verb on the left with a word on the right.

1) typical            a) an interview

2) office              b) friends with

3) give               c) family

4) make             d) worker

5) computer e) exchange

6) students’ f) programmer

^ IV. Choose the proper form of the word.

1. Where are the children? – They … in the yard.

a) play, b) are playing, c) is playing

2. She is an engineer. She … for a big company.

a) is working, b) work, c) works

3. Look! Nancy … a photo of an elephant.

a) takes, b) are taking, c) is taking

4. Bodyguards … their clients.

a) protect, b) are protecting, c) protects

^ V. Write down antonyms.

Friendly -…., real - …, usual -…, polite - …, famous - …, possible - …, athletic - …, known - …, pleasant - …, dependent - …

VI. Make up sentences.

1) they/TV/watching/now/are 3) needs/a/who/bodyguard?

2. is/she/an/giving/now/interview? 4) for/ works/Sasha/a/company/big/


TEST

The 5-th form

Unit IV

(Enjoy English – M. Biboletova)

I
. Choose the right explanation of the word.

1) 
to take off a) to put off, b) to go away, c) to have nothing

2) a palace a) a big house that is or was the home of a queen or a king, b) a museum, c) a castle

3) a stadium a) a sport club, b) the place where people do sports, c) a yard

4) a capital a) the main city, b) a town, c) a country

^ II. Choose the proper word.

1. Last week three famous rock groups … in the concert at the stadium.

a) took place, b) took part, c) took care

2. …. the pennies and the pounds will … themselves.

a) take care of, b) take part, c) take place

3) The bell … 13,720 kilograms.

a) has, b)weighs, c) puts

4) When the Queen is in London, she stays in ….

a) Westminster Abbey, b) the Houses of Parliament, c) Buckingham Palace

III. Choose the proper form of the word.

1. What … you …? – I … some tea.

a) do…want, want b) are …wanting, am wanting

2. Listen! Who … … the drums? – It’s my little brother. He … the drums well.

a) are playing, plays, b) is playing, plays

3. … you … snakes? – No, I … them.

a) do … like, hate, b) are … liking, hate

4. Listen! …you … the steps?

a) are … hearing, b) do … hear

IV. Complete the sentences. Add the tag endings.

1. Bodyguards teach their clients how to avoid dangerous situations, … ?

2. Animals are very important to people, …?

3. He would like to be a vet, … ?

4. They learnt the poem by heart yesterday, … ?

5. The sick animals can kick, bite or scratch, … ?

V. Make up sentences.

1. big/is/a/Ben/really/bell/

2. the/Tower/ history/has/Bloody a/ blood/of

3. Abbey/built/King/Westminster/was/in/Edward/1065/by

VI. Translate from Russian into English.

Знаменитая столица, известный театр, кровавая легенда, старое здание, городской музей, смена караула, Букингемский дворец, Тауэр. 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

задания на олимпиаду по ОБЖ 3 класс , общеобразовательная школа

данные задания включают в себя проверку знаний по темам курса ОБЖ, такие как ПДД, правила поведения при различных ЧС природного и техногенного характера, основы медицинских знаний, правила оказания 1 ...

Диагностический минимум в 1-х классах общеобразовательной школы в рамках ФГОС НОО

Предлагаемый комплекс психодиагностических методик может быть использован педагогом-психологом  в работе с первоклассниками с целью пропедевтики школьной дезадаптации. Диагностика может проводить...

Программа курса «Английский язык» предназначена для учащихся 2 класса общеобразовательной школы, составлена по учебнику “Английский в фокусе” - 2 класс

Программа курса «Английский язык» предназначена для учащихся 2 класса общеобразовательной школы, составлена по учебнику “Английский в фокусе” - 2 класс: учебник для общеобразовательных учреждени...

Диагностические карты уровня результатов учащегося (ейся) начальной школы- 1 класс ( разработка)

Диагностические карты уровня результатов изучения курса по литературному чтению, математике, русскому языку, окружающему миру учащегося (ейся) начальной школы- 1 класс...

Диагностические карты уровня результатов учащегося (ейся) начальной школы- 2 класс ( разработка)

Диагностические карты уровня результатов изучения курса по литературному чтению, математике, русскому языку, окружающему миру учащегося (ейся) начальной школы- 2 класс...

Диагностические карты уровня результатов учащегося (ейся) начальной школы- 3 класс (разработка)

Диагностические карты уровня результатов изучения курса по литературному чтению, математике, русскому языку, окружающему миру учащегося (ейся) начальной школы- 3 класс...

Контрольно-диагностический кейс. «Контрольные диктанты с грамматическим заданием для 3 класса.» УМК «Школа России»

В этом материале представлены тексты диктантов с грамматическим заданием по русскому языку 3 класс УМК "Школа России"...