Технологическая карта урока английского языка "There is no place like home" 3 класс
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) по теме

Тема "There is no place like home"

Цель урока: Формирование лексического навыка говорения

Задачи:

Практические:

1. отработать звук [ð];

2. закрепить изученную лексику: a bookcase, a fridge, a TV set, a bed, a door, a wall, a window, an armchair, a bathroom, a bedroom, a flat, a kitchen, a living room, a toilet, a house

3. проверить знание лексики: a bookcase, a fridge, a TV set, a bed, a door, a wall, a window, an armchair,

4. тренировать учащихся в употреблении предлогов: in, under, near, behind, on, in front off.

Воспитательные:

формировать у учащихся положительное отношение к иностранному языку как учебному предмету;

формировать инициативность как личностное качество

Развивающие:

создать благоприятные условия для снижения тревожности;

способствовать развитию словесно-логического мышления; способствовать развитию умения учиться

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon angl_there_is_no_place_like_home.doc104 КБ

Предварительный просмотр:

Этап

Содержание

Приемы работы

Режимы работы

Время

1

Орг. момент

Good morning, children! I'm glad to see you! Sit down, please.

Today I will be your English teacher.

What date is it today? (Today is the twenty seventh of November).

        Today we are going to the practise words, prepositions and pronouns, and do some exercises.  

Слушание

 Т

2 мин

2

Фон. зарядка

Let’s start our lesson with a phonetic drill.

Today we are going to practise the sound [ð].

Look at me and repeat after me [ð] – [ð] – [ð].

- Very well.

So look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me. 

The armchair is green,

 The bed is bright,

 The lamp is yellow,

The window is white.

- Who can translate this poem?

- Let's read the words with the sound [ð]: the armchair, the bed, the lamp, the window.

- Now let’s read this poem line by line after me.

- And now read this poem line by line one by one.

- Good job!

- Read the whole poem, P1, start, please. Very well. Thank you!

Слушание

Хоровая

Слушание

Индивидуальная

Хоровая

Хоровая Фронтальная

Индивидуальная

T

Т        Cl

T

Р1          Р2

Т        Cl

Т        Cl

Р1 Р2 Р3

Р1          Р2

6 мин

3

Речевая зарядка

And now, answer my questions, please.

- What is your name?

- Where do you live?

- How many rooms are there in your house?

- Is your house nice? Is it big?

- Have you got a kitchen?

- Have you got a living room?

 Excellent!

Индивидуальная

Беседа

Р1          Р2

Т       Р1 Р2

5 мин

4

Повторение и закрепление

ранее изученного

лексического

материала

- Look at the screen.

What is this? (it is house)

What is it? Что изображено на картинке?  (It is a living room)

Repeat after me all together.

What is there in the living room? Что находится в этой комнате? (There is a window, an armchair, a door, a TV set, a bookcase in the living room).

Read these words one by one.

How many walls are there in the living room? (There are 4 walls in the living room)

  • The next picture 

What is it? Что изображено на картинке?  (It is a bedroom)

Repeat all together.

What is there in the room? Что находится в этой комнате? (There is a window, a door, a bed in the bedroom). Read these words one by one.

  • Look at the next picture 

What is it? (It is a kitchen)

Repeat all together.

What is there in the kitchen? (There is a window, a door, a fridge, a table in the kitchen). Read these words one by one.

  • The next picture 

What is it? (It is a bathroom)

Repeat all together.

What is there in the bathroom? (There is a window, a door, a toilet in the bathroom). Read these words one by one.

Good!

P1 stand up and open the door. And now close the door, please.

Nice, take your seat.

P2 stand up and switch on the light, please. Now switch off the light.

Nice, take your seat.

Look at the blackboard and read these words all together.

Look at the screen. 

Read and translate these words one by one. P1 start please.

give, take, dark, idea, lovely, live, flat.

Okay!

Read these words all together.

- Now you will write a small test.

На карточках подпишите ваше имя и класс.

I´ll give you cards. There are two tasks.

In the 1st task you are to make words from the letters.

In the 2nd task you are to match the English words to the Russian ones.         

I´ll give you 6 minutes. Good luck!

 Your time is up. Hand in your cards.

Слушание

Индивидуальная

Хоровая

Индивидуальная

Слушание

Хоровая

Индивидуальная

Слушание

Хоровая

Индивидуальная

Слушание

Хоровая

Индивидуальная

Фронтальная

Хоровая

Слушание

Фронтальная

Хоровая

Слушание

Индивидуальная

Т

Р1          Р2

Т        Cl

Р1          Р2

Т

Т        Cl

Р1          Р2

Т

Т        Cl

Р1          Р2

Т

Т        Cl

Р1          Р2

Р1 Р2 Р3

Т        Cl

Т

Р1 Р2 Р3

Т        Cl

Т

Р1          Р2

10 мин

5

Физ. минутка

I see you are tired! Let's have a rest. Stand up, look at the screen and do as the heroes do. Sit down, please.

2 мин

6

Закрепление ранее изученного материала: «местоимения»

Continue our lesson! Now, we are going to practise the pronouns.

Давайте вспомним, какие местоимения вы знаете.

Look at the screen.  Here you can see the pronouns.

В 1ом столбике указаны личные местоимения. Они отвечают на вопрос: кто?

Repeat after me, all together.

Read these pronouns one by one.

Во 2ом столбике – притяжательные местоимения. Они отвечают на вопрос: чей?

Repeat after me, all together.

Read these pronouns one by one.

В 3ем столбике – личные местоимения в объектном падеже. Они отвечают на вопрос: кого? кому? (соответствуют в.п. и д.п.)

Repeat after me, all together.

Read these pronouns one by one.

  • And now work in pairs. I’ll give you cards. Your task is to match the Russian pronouns to the English ones.

P1, read the Russian pronouns and English ones.

  • Look at the screen. Помогите найти мышатам сыр. 

Good Job! Read these pronouns all together.

Look at the blackboard. Finish the sentences with him/her/them

  1. I don′t know those girls. Do you know them?
  2. I don′t know that man. Do you know……? him
  3. I don′t know those people. Do you know ……? them
  4. I don′t know David′s wife. Do you know ……? her
  5. I don′t know Mr. Stevens. Do you know …….? him
  6. I don′t know Sara′s parents. Do you know ……? them
  7. I don′t know the women with the dark coat.

Do you know……? her

those – эти

that - этот

wife - жена

coat- пальто

Nice job. Read these sentences all together.

Слушание

Слушание

Хоровая

Фронтальная

Слушание

Хоровая

Фронтальная

Слушание

Хоровая

Фронтальная

Парная

Фронтальная

Фронтальная

Хоровая

Фронтальная

Хоровая

Т

Т

Т        Cl

Р1 Р2 Р3

Т

Т        Cl

Р1 Р2 Р3

Т

Т        Cl

Р1 Р2 Р3

P1       P2

Р1 Р2 Р3

Р1 Р2 Р3

Т        Cl

Р1 Р2 Р3

Т        Cl

11 мин

7

Тренировочные упражнения в употреблении предлогов:

in, on, under, near, behind, in front of

Look at the screen.

- Your task is to guess the meaning of prepositions. Ваша задача догадаться о значении предлогов (по картинкам).

in, on, under, near, behind, in front of

Repeat after me all together.

Where is the dog? The dog  is in the car

Where is the mouse? The mouse is on the cat.

Where is the kitten? The kitten is under the book. 

Where is the cat? The cat is near the rabbit.

Where is the cat? The cat is behind the ball 

Where is the cat? The cat is in front of  the TV 

- And now read these prepositions one by one.

- P1, read all these prepositions, please. - Thank you.

And now we'll sing a song «Where is the monkey? »

1. Where’s the monkey?
Where’s the monkey?
The monkey is
under the bed.
The monkey is
under the bed.
Where’s the monkey?
Where’s the monkey?
The monkey is
under the bed.

2. Where’s the monkey?
Where’s the monkey?
The monkey is
in the drawer.
The monkey is
in the drawer.
Where’s the monkey?
Where’s the monkey?
The monkey is
in the drawer  (drawer ['drɔːə] – ящик)

Следующие куплеты аналогичны, меняется только месторасположение обезьяны:

3. The monkey is on your head (head [hed] – голова)
4. The monkey is
in front of the TV.
5. The monkey is
behind the curtain (curtain [ˈkə:tn] – занавеска)

Слушание

Хоровая

Фронтальная

Фронтальная

Индивидуальная

Слушание

Хоровая

Т

Т        Cl

Р1 Р2 Р3

Т        Cl

Р1 Р2 Р3

Р1          Р2

Tape

Т        Cl

6 мин

8

Дача домашнего задания с комментариями

And now open your record books and write down your home work.

s/b at page 29, 32, 35, 38  you are to learn the words (пояснение на русском языке)

w/b p. 26 №1, 3

Слушание

Т

2 мин

9

Рефлексия

So, children, I liked your job and I hope you will be fine next lesson. The lesson is over, good bye! See you! Your marks are…

Слушание

Т

1 мин


Класс: 3 

Тема "There is no place like home"

Цель урока: Формирование лексического навыка говорения

Задачи:

Практические:

  1. отработать звук [ð];
  2. закрепить изученную лексику:  a bookcase, a fridge, a TV set, a bed, a door, a wall, a window, an armchair, a bathroom, a bedroom, a flat, a kitchen, a living room, a toilet, a house
  3. проверить знание лексики: a bookcase, a fridge, a TV set, a bed, a door, a wall, a window, an armchair,
  4. тренировать учащихся в употреблении предлогов: in, under, near, behind, on, in front off.        

Воспитательные:

формировать у учащихся положительное отношение к

иностранному языку как учебному предмету;

  • формировать инициативность как личностное качество

Развивающие:

  • создать благоприятные условия для снижения тревожности;
  • способствовать развитию словесно-логического мышления;
  • способствовать развитию умения учиться

Оборудование: учебник, презентация, карточки с заданиями, видео материал «Where is monkey?».


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "My home" + учебная презентация) 4 класс

Класс: 4-бТема: "My home"Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [ð];·...

Технологическая карта урока английского языка «What Would You Like?» 2 класс УМК «BRILLIANT»

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; закрепление изученной лексики (potato, orange, pear, lemon, tomato, apple, onion, peach); проверка знаний речевой структуры «Wou...

Технологическая карта урока английского языка "Where Would You Like?" (Ю. А. Комарова, 2 класс)

Цель урока: создание условий для формирования лексического и грамматического навыка.Задачи урока:Дидактические:Ввести и первично закрепить структуру I would, I wouldn't;Тренировать обучающихся в у...

Технологическая карта урока английского языка «What would you like?» (2 класс)

Цель урока: создание условий для повторения и обобщения пройденного материала.Задачи урока:Дидактические:формировать произносительный навык посредством фонетической зарядки;повторить изученную лексику...

Технологическая карта урока английского языка «What would you like?» (2 класс)

Цель урока: создание условий для повторения и обобщения пройденного материала.Задачи урокаДидактические:формировать умения выражать свои желания и спрашивать о желаниях других, используя конструкцию ...

Технологическая карта урока английского языка "What would you like?" (Ю.А. Комарова, 2 класс)

Цель урока: создание условий для повторения и обобщения пройденного материала.Задачи урокаДидактические:Формировать произносительный навык посредством фонетической зарядки;Повторить изученную лексику ...