Технологическая карта урока английского языка «Home Sweet Home» 4 класс
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) на тему

Класс: 4-1                                                                                                              

Тема: «Home Sweet Home» 

Цель урока: формирование лексического навыка.                                                                                  

Задачи:                                                                                             

Практические:

       1. отработать звук [ ai ];

       2. Тренировать учащихся в употреблении предлогов

           места: in, above, under, behind, between,

           in the middle of, in the left

       3.  Тренировать учащихся в употреблении

            оборотов There is, There are                                                                      Оборудование урока: презентация.

       4. тренировать учащихся в чтении вслух;

       5. проверить понимание прочитанного текста.

 

Воспитательные:

       1. приучать учащихся к самостоятельной работе;

       2. формировать у учащихся положительное

          отношение к английскому языку;

Развивающие:

       1. создать благоприятные условия для снижения

           тревожности;

       2. способствовать развитию языковой догадки.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл home_sweet_home.docx32.58 КБ

Предварительный просмотр:

Класс: 4-1                                                                                                              

Тема: «Home Sweet Home»                                                                                  

Цель урока: формирование лексического навыка.                                          Фотография доски:

Задачи:                                                      

Практические:

       1. отработать звук [ ai ];

       2. Тренировать учащихся в употреблении предлогов

           места: in, above, under, behind, between,

           in the middle of, in the left

       3.  Тренировать учащихся в употреблении

            оборотов There is, There are                                                                      Оборудование урока: презентация.

       4. тренировать учащихся в чтении вслух;

       5. проверить понимание прочитанного текста.

Воспитательные:

       1. приучать учащихся к самостоятельной работе;

       2. формировать у учащихся положительное

          отношение к английскому языку;

Развивающие:

       1. создать благоприятные условия для снижения

           тревожности;

       2. способствовать развитию языковой догадки.

                                                   

                                               

Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режимы работы

Вре

мя

Нагл-ть, ТСО

Прим.

1

Орг. момент

Good morning!

(Good morning, good morning

The best to you this morning

How are you? How are you?

I hope you’re feeling fine

And happy all the time)

 I’m glad to see you.

Now answer my questions, please.                        

What date is it today? (It is the 17-th of October.)

What day of the week is it today?(It is Friday)

What month is it now? (It is October now)

Good for you!

Слушание

Беседа

T

T      P1, P2

3

Аудиоза

пись

2

Фон. зарядка

Let’s begin our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [ai]. Look at me and repeat after me. [ai ai ai]- all together. Look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me:

My kite is white. (Мой воздушный змей белый.
My kite is light.    Мой воздушный змей легкий.
And it can fly        И он может летать
High in the sky.    Высоко в небе.)

Let's translate this poem. P1, please. Good for you. Now repeat the words with the sound [ai] after me: kite, white, kite, light, fly, high [haɪ], sky.

Read the poem line by line, one by one all together.

Read it sentence by sentence, one by one.  P 1, start, please.

 Now read the whole the poem. P1, P2, P3. Good. Now I see you can pronounce the sound [ ai ] correctly.

Thank you!

Слушание

Хоровая работа

Слушание

Индивидуа

льная

Хоровая

Фронталь

ная

Индивидуа

льная

T

T      Cl

T

P1, P2, P3

T      Cl

P1, P2, P3

P1, P2, P3

5

Презента

ция

3

Тренировка учащихся в употреблении предлогов места in, above, under,                            

behind, between,                        

in the middle of, in the left corner, in the right corner        

Now we are to practice [ˈpræktɪs] the prepositions. Open your books at p. 25. Repeat after me.

Look at the screen and match the English prepositions to their Russia translation. P1, start please.

in                                  в углу слева

above [əˈbʌv]               позади

under                             между

behind                           в середине

between                        в углу справа

in the middle of            под

in the left corner           в

in the right corner         над

Well done.

Look at the pictures and fill in the gaps.

1. The gnome is  . . . the ball. (above)

2. The table is  . . . the room. (in the middle of)

3. The cat is . . . the box. (behind)

4. The TV is . . . the animals. (between)

5. The bed is . . . corner. (in the left)

6. The bookshelf is . . . corner. (in the right)

7. The bear is . . . the box. (under)

8. The fox is . . . the box. (on)

9. The wolf is .  .  . the box. (next to)

Repeat after me. Good for you.

Слушание

Индивидуа

льная

Индивидуа

льная

Индивидуа

льная

T

P1, P2, P3

P1, P2, P3

P1, P2, P3

7

Презента

ция

4

Тренировка учащихся в употреблении оборотов There is, There are

Now we are to practice in use the structures There is, There are.

Когда мы употребляем There is? There are?

Look at the screen. Your task is to fill in the missing is or are.

  1. There is one window in the kitchen.
  2. There are no posters [ˈpəʊstə] in my room.

  3. There are many doors in Jim`s house.
  4. There is a big living room in the flat.
  5. There are two bathrooms in the house.

Look at the living room and describe it using there is, there are. For example: There are two plants [plɑːnt] in the living room.

There is a . . . in the living room.

There are . . . in the living room.

P1, P2, P3.

Слушание

Индивидуа

льная

Индивидуа

льная

T

P1, P2, P3

P1, P2, P3

7

5

Физминутка.

Now it’s time for us to relax a little.

Children, stand up. Look at the board and move like in the video. Are you ready? Sit down, please.

Хоровая

T  +  Cl

2 -3

Видео

6

Тренировка учащихся в чтении вслух

Now, children, we are going to read the text «Our Room» on p. 28.

Look at the text. Find the sentences with the gaps and fill in «is» or «are». I will give you 2 minutes. Your time is up.

Now listen and check yourself.

Now, we will read this text. But before reading it, let`s pronounce 2 new words. Look at the table and repeat after me: a desk, a wardrobe.

-Read the text one by one, sentence by sentence and translate.

Now answer my questions.

  1. Where are 2 desks in Jill`s room?
  2. Is there a computer on Jim`s desk? (Yes, there is.)
  3. How many beds are there in their room?
  4. Is there a big carpet on the floor?
  5. Are there a lot of books on the shelf?
  6. Where is a big wardrobe?

Good for you.

Your marks are…..

Слушание

Индивидуа

льная

Слушание

Фронталь

ная

Беседа

T

P1, P2, P3

S

P1, P2, P3

T      P1, P2

17

Презента

ция

7

Дача д/з

Now open your records books and write down your homework:

SB p. 30 ex 3,4

WB p. 15 ex 11,12

Слушание

T

2

Презента

ция

8

Подведение итогов

The lesson is over. Goodbye.

T

1


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока английского языка в 3-м классе " Умные животные" Spotlight

Технологическая карта урока предназначена для учителей ,обучающих по кнгие Spotlight3, урок разработан по пятому модулю....

Технологическая карта урока английского языка "Happy birthday" 3 класс

Класс 3-aТема "Happy birthday"Цель урока: Формирование грамматических навыков чтенияЗадачи:Практические:1.     отработать звук [p];2.     закрепить  изучен...

Технологическая карта урока английского языку «Fantastic World» 4 класс; УМК «Английский язык»

Цель урока: создание условий для формирования лексического навыка говоренияЗадачи урокаДидактические:Формировать произносительный навык посредством фонетической зарядкиПроверить знания учащихся изучен...

Технологическая карта урока английского языка для обучающихся 4 класса (УМК Английский язык Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, Ж. Перрет)

Технологическая карта урока английского языка для обучающихся 4 класса (УМК Английский язык Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, Ж. Перрет) по теме "Профессии"...

Технологическая карта урока английского языка для обучающихся 4 класса (УМК Английский язык Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, Ж. Перрет)

Технологическая карта урока английского языка для обучающихся 4 класса (УМК Английский язык Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, Ж. Перрет) по теме "Спорт"...

Технологическая карта урока английского языка «A Sweet Tooth» (УМК: «Starlight», 2 класс)

Мои методические разработки: Цель урока: создание условий для повторения и обобщения пройденного материала.Планируемые результаты:Предметные: научатсяупотреблять в речи слова по теме «...