«Село и город.»
план-конспект по иностранному языку по теме

Онисар Елена Евгеньевна

Конспект занятия

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 5_konspekt.docx25.69 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект открытого занятия на тему: «Село и город.»

педагога дополнительного образования МБОУ ДОД ЦДТ Е.Е. Онисар

Дата проведения: 16 марта 2016 год

Цели и задачи:

Обучающие:  

Закрепить лексические единицы по теме: «Село и город». Продолжать закрепление грамматического материала: «Степени сравнения прилагательных в английском языке, конструкция there is/are, предлоги»

Развивающие:

Формировать навык монологической и диалогической речи по теме «Село и город». Создать основу для формирования интереса к совершенствованию достигнутого уровня владения иностранным языком.

Воспитательные:

Формировать нравственные чувства и поведение у воспитанников. Готовность и способность вести диалог с другими воспитанниками и достигать в нём взаимопонимания.

Оборудование: раздаточный материал, тексты, грамматические конструкции, упражнения, презентация.

Ход занятия.

Этапы

Содержание

I Создание атмосферы иноязычного общения

1.Организационный момент

Good afternoon, children! Nice to see you! Take your places. It`s time to start our lesson. Sit down, please. Добрый день, ребята. Я рада вас видеть. Садитесь, пожалуйста. Ну что ж, давайте начинать занятие. (Демонстрация 1 слайда)

2. Речевая зарядка

Let's answer my questions.

  • What date is it today? 
  • What season is it now?
  • What is the weather like today?
  • Do you like such weather?
  • Do you live in a small country?
  • Do you live in a large country?

3. Фонетическая зарядка

Today we are going to speak about city and country. Look at the screen. Listen to me carefully. And now let`s read and translate the poem one by one. Сегодня мы будем говорить о городе и деревне. Посмотрите на экран. Послушайте меня внимательно. И затем, вы прочтете и переведете это четверостишье. (Демонстрация 2 слайда)

All the leaves are falling down

Orange, green, red, and brown.

If you listen, you’ll hear them say,

«Wintertime is on it’s way.»

II Показ функционирования использования усваемоего материала

1. Предъявление нового  материала

Look at the screen. What is this? (1 часть класса)

Field, cow, road, garden, hill, bridge, apple tree, sheep, horse, river, country, in the country, capital, city, people, eagle, dolphin, whale, ocean , snake, crocodile, mountains, desert, sea, camel, carry thing, give clothes and food, help people, make a house, feed/wash animals, take for a walk (Демонстрация 3, 4, 5, 6, 7 слайдов)

( 2 часть класса) Take sheets of paper. Your task is to translate from English into Russian: road, garden, hill, bridge, apple tree, sheep, horse, river, country, in the country, capital, city, people, eagle, dolphin, whale, ocean, snake, crocodile, mountains, desert, sea, , make a house, feed/wash animals.

Look at the board. Let's solve the crossword on the topic the country and in the city. Посмотрите на доску. Давайте решим кроссворд. (На доске изображены картинки загаданных слов и их нумерация в кроссворде, воспитанники по очереди выходят к доске и записывают слово в кроссворд.)

2

9

10

g

a

r

d

e

n

c

1

c

o

w

4

a

a

p

m

3

b

r

i

d

g

e

e

7

c

r

o

c

o

d

i

l

e

11

с

a

p

i

t

a

l

8

6

l

5

s

h

e

e

p

n

o

a

r

k

s

e

e

2. Динамическая пауза

Let `s have a rest now. Please, look at the screen.

III Управление тренировкой во владении материала

1. Предъявление нового материала

Let`s revise grammar material on the topic the construction there is/are. Look at the board. Какие грамматические конструкции вы знаете в английском языке? Давайте вспомним: как переводится эта конструкция; как образовывается вопрос с использованием конструкции there is/are; как образовывается отрицание.

(1 часть класса) Take sheets of paper. Your task is to fill in the gaps is or are.

  1. There are two cups of tea on the table.
  2. There is some milk in the cup.
  3. There is an orange in the salad.
  4. There are six balls in the box.
  5. There is some cheese on the plate.
  6. There is a blue chair at the door.
  7. There are five chicks and a hen on the farm.
  8. There is a table and nine desks in the classroom.

(2 часть класса) Look at the screen. Complete the sentences.

(Демонстрация 8,9,10 слайдов)

  1. There is a bed in my room.
  2. There is not a TV set.
  3. There is a wardrobe.
  4. There are not any posters.
  5. There is not a clock.
  6. Is there a parrot on the island?
  7. Is there a library in your school?
  8. Are there any fairy tales in the bookcase?
  9. Are there girls making a sandcastle?

Let`s revise grammar material on the topic the comparative degree of adjectives. Look at the board. Какие степени сравнения прилагательных вы знаете; как они образуются; какие есть исключения из правила.

Make the sentences. (Демонстрация 11, 12,13, 14 слайдов)

Example: is, cleaner, The country, the town, than. - The country is cleaner than the town.

  1. my house,  His house, smaller, than, is. - His house is smaller than my house.
  2. is, his garden, bigger, Ann`s garden, than. -  Ann`s garden is bigger than his garden.
  3. the, sea, is, The, ocean, larger, than. -  The ocean is larger than the sea.
  4. flowers, the, Her, beautiful, most, are. – Her flowers are the most beautiful.
  5. best, pupil, the, is, He. – He is the best pupil.

Read the sentences and choose the correct answer. (Выполнение заданий воспитанниками на раздаточном материале.)

  1. Nick is ___ than Mike.
  1. tall;    b) taller;    c) the tallest
  1. This dog is smaller  ___ the lion.
  1. than;      b) then
  1. Kris is my good friend, Klare is ____ of all.
  1. better;     b) the best 
  1.  The Volga is ___ river in Europe.
  1. the longest;    b) long
  1. Moscow is ___ city in Russia.
  1. big;     b) the biggest;    c) bigger
  1. The film is ____ interesting than the book.
  1. more;      b) the most

Open the brackets, putting the proposed adjective in the desired degree.

1. This man is (tall) taller than that one.

2. Mary is a (good) better student than Lucy.

3. My sister speaks English (bad) worse than I do.

4. What is (best) the best room in the hotel?

5. I like this song (well) than the previous one.

2. Итог занятия

Thank you for your work, boys and girls! The lesson is over. You may be free! Good bye!

Спасибо вам за работу, ребята. Занятие окончено. Вы можете быть свободны. До свидания.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Что мы знаем о своем городе (селе), стране и своей планете? Презентация

Презентация урока окружающего мира в  1 классе...

Город и село

Презентация по окружающему миру 2 класс "Школа России"...

конспект - урока по познанию мира 1 класс "Профессии села и города"

интегрированный урок по познанию мира и трудовому обучению...

Проект "Города России". Царское село.Город Пушкин..

Это материал поможет в изучении темы "Города России" по окружающему миру....

Тест окр мир 2 класс Жизнь села и города

Тест окр мир 2 класс Жизнь села и города...

Город и село. Проект «Родной город (село)».

Город и село. Проект «Родной город (село)»....