Сценарий праздника английского языка « In the World of English Songs and Poems» для 2 классов
методическая разработка (2 класс)

Кондратьева Анна Вячеславовна

Данное мероприятие целесообразно проводить как обобщающие мероприятие по пройденному мероприятию для 2 классов в конце учебного года.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл stsenariy_prazdnika_2019_dlya_2_kl.docx305.88 КБ

Предварительный просмотр:

УПРАВЛЕНИЕ  ОБРАЗОВАНИЯ  АДМИНИСТРАЦИИ

СЕРГИЕВО-ПОСАДСКОГО  ГОРОДСКОГО ОКРУГА

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ  УЧРЕЖДЕНИЕ

«ХОТЬКОВСКАЯ  СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ  ШКОЛА №5»

Сценарий общешкольного мероприятия

Праздник английского языка

« In the World of English Songs and Poems»

для 2-х классов

Составила и провела:                Кондратьева А.В.

учитель  английского языка

Дата мероприятия:  24 мая  2019 год

          Данное мероприятие целесообразно проводить как обобщающий мероприятие  по пройденному материалу для учащихся 2-х классов в конце учебного года. Отличительной особенностью является его интерактивный характер: все дети являются прямыми или косвенными участниками мероприятия, а в роли зрителей выступают педагоги и гости. К этому периоду учащиеся уже обладают первичными знаниями об английском языке и основной коммуникативной компетенцией, позволяющей им осуществить устное иноязычное общение по предложенной тематике.

Основное направление в деятельности педагога – это создание условий для воспитания интереса к музыкальной культуре страны изучаемого языка. Комплекс подобранных песен соответствует личностным и возрастным особенностям, а также коммуникативно-познавательным интересам учащихся, способствует приобщению к миру прекрасного и развитию  эмоциональных и творческих способностей учащихся.

Тема внеклассного мероприятия: « In the World of English Songs and Poems»

Цель: создавать условия для развития языковой компетентности.

Образовательный компонент цели: создание условий для развития навыков говорения в рамках изученных тем в течение второго класса.

Развивающий компонент цели: создавать условия для развития лингвистических способностей учащихся, желания общаться на английском языке, получая при этом удовольствие, радость; воспитания доброты, любви к окружающему миру; этики, культуры взаимоотношений, умения перевоплощаться в ролевой игре.

Воспитательный компонент цели: создание условий для развития эстетического вкуса, расширения своего кругозора.

Методический компонент цели: создавать условия для развития коммуникативной активности на уроке, мотивации к изучению иностранного языка.

Методы: Репродуктивные, словесные, наглядные.

Сценарий праздника английского языка

« In the World of English Songs and Poems». (2-е классы)

-  Hello, boys and girls, parents, grandparents and teachers. Hello everyone. How are you?

- We are glad to see you at our party "In the World of English
Songs and Poems". We hope you will enjoy our party.

- Let's begin it and the first song is «Hello, hello. Can you clap your hands?»

  1. The song «Hello, hello. Can you clap your hands?»

Hello, hello.

Can you clap your hands?

Hello, hello.

Can you clap your hands?

Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”

Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?

Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”

Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?

  1. The song «The ABC song»

A – an apple,

B – a bat,

C – a city cat,

D – a dog and

E – a egg

F – a funny flag

G – a globe,

H – a  hen,

I – an Irishman,

J – a jug,

K- a key

L – a library,

A,B,C,D,E,F,G,

H,I,J,K,L,M,N,

O,P,Q,R,S,T,

U, V, W, X, Y, Z.

M – a monster

N – a net

O – an omelette,

P – a pony

Q – the Queen,

R – a golden ring,

S – a sea,

T – a toe

U – a UFO,

V – a vet and

W – a water

X – an X-ray photo,

A,B,C,D,E,F,G,

H,I,J,K,L,M,N,

O,P,Q,R,S,T,

U, V, W, X, Y, Z.

Y – a yak,

Z – a  zoo.

Now we know the letters too.

  1. And now let’s get to know each other.

What is your name?(2)           How old are you?(2)            Where are you from? (2)

 Now tell me, please.                  Now tell me, please.                 Now tell me, please.

What is your name?                    How old are you?                    Where are you from?

-My name is Helen (3)                 -I am eight. (3)                         -I am from Russia. (3)

  -That’s my name.                       -That’s my age.                         -That’s I am from.

  1. The song "This is my house".

This is my house,

This is the door!

The windows are clean,

And so is the floor!

Outside there's a chimney,

As tall as can be,

With smoke that goes up,

Come and see!

-Well done.

  1. There are a lot of toys in our houses. Let’s listen to the poem about toys. «I have a doll».

I have a doll, I have a book,

I have a big white ball,

I have a ring, I have a toy,

I have a place for all.

I have a cat, I have a dog,

I have a big great ball,

I have a car, I have a wheel,

I’m glad, I have them all.

  1. The Song «In my toy box»

In my toy box

I've got a teddy bear,

And a ballerina with long dark hair!

In my toy box

I've got a soldier too!

I've got lots of toys

For me and you!

Look in my toy box,

Come and see!

Toys for you,

Toys for me!

  1. The song «Yummy, yummy chocolate».

Yummy, yummy chocolate,

That's what I like!

Chocolate on a biscuit,

Chocolate on a cake!

I don't like eggs,

And I don't like cheese!

But yummy, yummy chocolate,

Ooh, yes, please!

  1. The song «One, two, three, four».

One, two, three, four,

Yummy chocolate,

Give me more!

Five, six, seven, eight,

My favourite food

Is chocolate!

  • It's great. Do you like chocolate?
  • Now let’s sing about our pets.
  • Have you got any pets at home? What pets have you got?

  1. The song «I’m a horse, I’m a horse»

          I’m a horse! I’m a horse!

          And I can jump, of course!

          Look at me! Look at me!

          I’m a cat! I’m a cat!

          And I can climb like that!

          Look at me! Look at me!

I’m a fish! I’m a fish!

          And I can swim, splish, splish!

Look at me! Look at me!

I’m a chimp! I’m a chimp!

          And I can climb and swing!

Look at me! Look at me!

  1. The poem «I love my dog»

I have a dog,

          His name is Jack.

          His coat is white

          With spots  of  black.

I take him out

Every day.

Such fun we have!

We run and play.

Such clever tricks

My dog can do.

I lоve my dog!

He loves me too! 

  1. The song «A super cat»

            My cat can sing, my cat can walk,

            My cat can watch TV.

            My cat can do so many things,

            And it can play with me!

            My cat can’t play computer games,

And  mustn’t  sit  on my bed.

            But all in all,

            But all in all,

            It is a super cat!

  1. The song «Five little monkeys jumping on the bed»

Five little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor
And the doctor said,
No more monkeys jumping on the bed.

Four little monkeys jumping on the bed 
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor 
And the doctor said,
No more monkeys jumping on the bed.

Three little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor 
And the doctor said,
No more monkeys jumping on the bed.

Two little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor
And the doctor said,
No more monkeys jumping on the bed.

One little monkey jumping on the bed
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor 
And the doctor said,
No more monkeys jumping on the bed.

- Very funny monkeys. Thank’s a lot.

            - Answer, please.  What  season is it now?

- And what season will be the next?

- Yes, we like summer very much.  Soon we’ll have our summer holiday.

 And we know songs and poems about it.

  1. The song «I’m wearing my jeans»

I’m wearing my jeans
And my favourite T-shirt!
I’m wearing my hat
And my favourite skirt!
I’m wearing my jacket,
I’m wearing my coat,
We’re sailing away
In our sailing boat!
Take off your socks,
Take off your shoes,
We’re sailing away
On a magic cruise!

  • And now let’s listen to the poem about summer.

  1. A poem «Summer time»

I love summer! Summer is hot.

It’s sun and shade.

It’s water to wade.

It’s frogs and bugs.

            It’s grass for rugs.

It’s eating outside.

It’s a tree-swing ride.

It’s tomatoes and corn.

It’s dew in the morn.

It’s dogs and boys

And  lots of noise.

It’s a hot sunny sky.

It’s summer! That’s why

 I love summer!

  • Thank you. You are wonderful.
  • And I think we’re always happy, when we’re on our summer holiday.

  1. The song «If you are happy and you know it»

If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,
If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it, stomp your feet.
If you're happy and you know it, stomp your feet.
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,
If you're happy and you know it, stomp your feet.

If you're happy and you know it, shout Hooray!
If you're happy and you know it, shout Hooray!
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,

If you're happy and you know it, shout Hooray!

If you're happy and you know it, do all three!
If you're happy and you know it, do all three!
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,
If you're happy and you know it, do all three!

  • Thank you. You are great.

  1. The song «We’re on our summer holiday»

We’re on our summer holiday,

We’re having lots of fun!

We’re on our summer holiday,

We’re playing in the sun!

We love summer,

We love the sun!

We love summer,

It’s lots and lots of fun!

We’re on our summer holiday,

We’re playing in the sea!

We’re on our summer holiday,

We’re happy as can be!

  • You’re very fantastic, amazing and exciting.
  • Do you like our concert?
  • I wish you have a lot of fun during your summer holiday.
  • Thank you everyone.

2019-05-24 15-26-00.JPG

2019-05-24 15-25-57.JPG


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий урока английского языка во 2 классе "Let\'s Enjoy English!"

Сценарий урока английского языка во 2 классе "Let\'s Enjoy English!"УМК М.З. Биболетовой "Английский с удовольствием для 2 класса"....

Сценарий праздника английского языка для учеников начальных классов "Mother Goose Nursery Rhymes"

Детские стихи – Nursery Rhymes – занимают особое место в англоязычной литературе. На протяжении долгих четырех столетий народ бережно хранил фольклорное наследие своих предков, передавая шутки-прибаут...

Сценарий праздника английского языка в начальной школе

Сценарий праздника английского языка в начальной школе. ( Праздник посвящен 50-летию правления королевы Елизаветы II.) Внеклассное мероприятие в рамках недели английского языка....

Сценарий праздника английского языка в начальной школе, посвященный 150-летию первого издания книги Л. Кэррола «Алиса в стране чудес» Welcome to Wonderland!

Сценарий праздника составлен так, что в нем принимают участие все классы начальной школы с первого по четвертый....

Сценарий праздника английского языка в начальной школе Ireland – The Green Country

Праздник посвящен истории, культуре и традициям Ирландии. В сценарии задейсвованы учащиеся вторых-четвертых классов начальной школы....

Сценарий праздника английского языка в начальной школе “Welcome to Scotland”

Праздник в рамках общешкольной недели английского языка, посвященной Шотландии - ее истрии, культуре и традициям....

Сценарий праздника английского языка в начальной школе по теме "Ireland - The Green Country"

В празднике могут принять участие все классы начальной школы, уже изучающий язык....