Технологическая карта урока
план-конспект урока (1 класс) на тему

Лесникова Мария Сергеевна

Уроклöнтехнологическöй карта

МАОУ «Корчёвнинская ООШ», велöтiсь: Лесникова М.С.

Предмет: Грамотаӧвелӧтан урок

Класс 1

Тип уроклӧн:Вильтӧдӧммезосьтӧм.

Форма:Фронтальнӧй, индивидуальнӧй, парнöй.

Тема:Шы[Дз], шыпассэзДз,дз.

Мог:Вильшыӧн[дз] да шыпасӧндзтӧдсӧтӧм.

Планируемӧйрезультаттэз:

Личностнӧй УУД:

- радейтны да донтычужанiн да мам кыв, лэбтыны интерес отирлӧнвужжез да культура дынӧ;

- вежӧртнывелӧтчанмоггез, кужнынiйӧтыртны;

- вынсьӧтныжеланнешедтынывильтӧдӧммез;

Регулятивнӧй УУД:

- кужнылӧсьӧтныуджалан места;

-кужнывежӧртныправильнӧйответсӧнеправильнӧйсянь;

- пуктынывелӧтчанмоггез ас одзынсамостоятельнӧя либо велӧтiськӧт;

- кужныпланируйтныудж урок вылын;

- сетны дон аслатуджлӧ;

Познавательнӧй УУД:

- кужныкывнывелӧтӧмшыкылiсь, сетны характеристика, лыддьӧтныкыввезвелӧтӧмшыпасӧн;

- кужныуджавнынебӧгсьӧртi;

- сетныответтэзюасьӧммезвылӧ;

- кужныянсӧтны да вежӧртнывильсӧодззавелӧтӧмись;

- керны простӧйвыводдэз;

- кужныянсӧтныпредметтэзгруппаэзвылӧпризнаккезсьӧртi;

Коммуникативнӧй УУД:

- кывзыны и вежӧртнымӧдiккезӧс, висьтавныассисмненнё;

- кужнывисьтавныассисдумасӧсёрнипыр;

- лыддьӧтныгорӧна и асшӧравелӧтчаннебӧг;

- уджавныкыкӧн.

Мöдiкпредметтэзкöтйитсьöм: окружающöй мир, математика.

Оборудованнё:мультимедийнӧйсопровожденнё, пестер, туис, нинкӧммез, совдоз, банiськерӧмсувениррез.

 

 

 

Уроклӧнвиззез

Велӧтiсьлӧнудж

Велӧтчиссезлӧнудж

Пырколанавелалӧммез,тӧдӧммез да кужӧммеззорӧтӧм (УУД)

I.Класс ӧвсьӧтӧм

1.Бур лун, гӧссез! Бур лун, дона челядь!Кылiс звонок.                                                              Сувтiм, веськӧтчим. Уджавнылӧсьӧтчим. Асьнытӧмыччавныколӧ.Унайӧзiсьэдӧполӧ. Ныланьюрнытӧбергӧтӧ. Серӧмбанбыдӧнлӧсетӧ.

2. Гортсяуджпроверитöм: юасьöнаизусть кывбур «Менам ёрттэз»                                                                                  Мыччавнысерпассэз.

Сувтöмöнпанталöныгöссезöс и велöтiсьöс.

 

 

 

 

 

 

 

 

Кывзöныöтамöдöс. Донтöнывисьтасьöм.

Л – перытапырнывелöтчануджö

 

 

 

 

 

 

 

 

Р–кужныдонтныёрттэзлiсьудж, зорöтнысерни

II. Одззатöдöммезповторитöм

 

 

 

 

-Кытшöмкык группа вылöпозьöянсöтныбыдöсшыэсö?

- Кытшöмöсьовлöнысогласнöйшыэз?

 

Сетöны ответ велöтiсьюасьöммезвылö.

Тöдвылöуськöтöнышыэз.

К – кывзыны и вежöртнымöдiккезöс

П – сетныответтэзюасьöммезвылö

III.Виль тема петкöтöм, моггезсувтöтöм

 

Слайд 2,3

1.Картинкаэзсьöртiудж(кöз, кыдз, пожум, сыспу, ньыв)

-Кыдзöтiккылöншуныэнöсерпассэсö?

Адззынылишньöйпу. Мыля?

Шуныкыв «кыдз».

- Кыным слог кылас?

- Мыля сiдздумайтöны. Кынымшыкылас? Торйöншунышыэз[К], [Ы], [ДЗ].

Юалöтöдсашыэз.

Киндогадайтчисуроклiсь тема? Сувтöтöнымоггез:

-тöдсасьнывильшыöн да шыпасöн;

- кужныкывнышыэзкыввезiсь;

- кужнылыддьöтнывильшыпасöнкыввез;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Велöтiськöтöтлаынпеткöтныуроклiсь тема да сувтöтнымоггез.

П – кужныклассифицируйтны, адззыныглавнöйсö

 

 

 

 

 

П–кужныянсӧтны да вежӧртнывильсӧодззавелӧтӧмись;

 

 

Р –кужнысувтöтнывелöтчанмоггез

IV.Первуисьвильтöдöммезвежöртöм

1.Шывылынудж.

- Шуны. Сетны характеристика.

Керöны вывод.

- Висьтавныкыввезвильшыöн.

Орсан «Кытöндзебсисьöмшы?»

Орсан «Кынымисьпантасясшы?»

Муысшоныт, невнауль

И шыннялöгорадзуль.

Ай да гожум! Ай да видз!

Ай да басöкмедзоридз!

 

2.Шыпасöнтöдсасьöм.

Кыквелöтчисьлöн юр вылынкоронаэз (шыпассэз[Д] и [З]) Петöны класс одзö. Челядь висьталöнышыпассэз. Велöтiсьтшöктöкутчисьны. Аркмöвильшыпас [ДЗ]

Велöтiсьлыддьöтö.

«Д» да «З» пантасисö

Пыркежöёртасисö

Сулалöныордчöн

Некöрозянсöтчö

Велöтiсьмыччалöшыпас (ыджыт и учöт) печатнöй

3.Изторрезiсьгижныпечатнöй буква «дз».

4.Звуко-буквеннöй анализ кывлöн «кыдз».

-Мыля шыэзкуим, а букваэзнель?

Дз–африката.

Выделитнывильшы. Сетöны характеристика.

 

 

Адззöнывильшылiсь места.

 

Лыддьöны, кынымисьпантасьöшы.

 

 

 

 

 

 

Висьталöнытöдсашыпассэз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уджалöныпараэзöн, гижöнышыпас.

Составляйтöныöтлаынвелöтiськöт схема.

П –кужнывыделяйтнышыэз, сетны характеристика; керны простöй вывод;

П–кужныкывнышыкыввезiсь

Р – кужнывежӧртныправильнӧйответсӧнеправильнӧйсянь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К–уджавныкыкöн

Р – кужнылöсьöтныуджалан места

П – кывдынöаркмöтны схема, керны звуко- буквеннöй анализ

V.Тöдöммеззакрепитöм

 

Слайд 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 5

1.Словарнöй удж:серпассэз

Идзас-солома

Рудзöг- рожь

Öмидз- малина

Кöдзыв- муравей

Дзоридз- цветок

Дзöдзыв- ящерица

Горадзуль –купальница

Дзель- ягнёнок

 

2.Небöгöн удж

- Велöтiсьлöнлыддьöтöм. Вежöртöтныкыввез  «дзар»,  «сöдз», «дзескыт», «содз», дзонь», «радз».

- Словосочетаннёэзлыддьöтöм.

 

3. Шоччисьöм

Сулалö том кыдзок

Лэбис рам тöлок

Тöввынсялö, пунёкралö

Кыдзлiсьлисттэсöшенталö

 

4. Серпассьöртiудж.

- Мыййылiськывбур?

 

5.Велöтiсь лыддьöтöкывбурС.Караваевлiсь «Кыдзок»

-Кытшöмкыдзокбыдмöвöрын?

-Мыля сiдзгижис автор?

Воспитательнöй момент вöрварадейтöмйылiсь.

-Кытшöм польза сетöкыдз?

 

 

6. Лыддьöтöныкывбур.

Вуджöтöныöтлаынвелöтiськöтрочкыввылö.

 

 

 

 

 

 

 

 

Кывзöны и следитöнынебöгсьöртi.

 

Лыддьöтöныасшöра и горöн. Лöсьöтöны 2-3 сёрникузя.

 

Керöныфизминутка

 

 

 

 

Видзöтöнысерпас.

Висьталöныассинысмненнё.

Кывзöны и сетöныответтэзюасьöммезвылö.

 

 

 

 

Видзöтöнысерпаснебöгись. Висьталöнымыйсетöкыдз.

Видзöтöны «пестер», «туис», «совдоз», «нинкöммез»,

öннякерöмпредметтэз

 

Л–донтны чужан кыв.

Л–вынсьöтныжеланнёшедтынывильтöдöммез

К – кужнывисьтавныассит дума.

 

 

 

 

 

П – кужныуджавнынебöгсьöртi

 

К–лыддьöтныгорöна и асшöравелöтчаннебöг

 

 

 

 

 

 

 

Р –кужöмöниспользуйтнынебöгисьотсасянпассэз

 

Л –формируйтнысознательнöйвидзöтöм мир вылö, кöдавермöлонывöрваын

 

 

Л–радейтнывöрва, зорöтныбережнöйотношеннё

VI.Гортсяудж

Велöтны наизусть кывбур. Лыддьöтныкыввез.

 

 

VII.Урок сьöртi итог. Рефлексия.

Юасьö, мыйтöдiсöвильсö, велалiсö керны. Кинкыдзуджалiс урок вылын.

Прием «Дзоридзавидз»

Сетöныответтэзюасьöммезвылö.

Сетöны дон асланысуджлö, бöрйöнырöмсьöртiдзоридззез и лякöны доска вылö.

 

К – сетны ответитоговöйвопроссэзвылö

Р –кужныдонтныассинысудж

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл komi_urok.docx32.91 КБ

Предварительный просмотр:

Уроклöн технологическöй карта

МАОУ «Корчёвнинская ООШ», велöтiсь: Лесникова М.С.

Предмет: Грамотаӧ велӧтан урок

Класс 1

Тип уроклӧн: Виль тӧдӧммез  осьтӧм.

Форма:  Фронтальнӧй, индивидуальнӧй, парнöй.

Тема:  Шы [Дз], шыпассэз Дз,дз.

Мог:  Виль шыӧн [дз] да шыпасӧн дз тӧдсӧтӧм.

Планируемӧй результаттэз:

Личностнӧй УУД:

- радейтны да донты чужанiн да мам  кыв, лэбтыны интерес отирлӧн вужжез да культура дынӧ;

- вежӧртны велӧтчан моггез, кужны нiйӧ тыртны;

- вынсьӧтны желанне шедтыны виль тӧдӧммез;

Регулятивнӧй УУД:

- кужны лӧсьӧтны уджалан места;

- кужны вежӧртны правильнӧй ответсӧ неправильнӧйсянь;

- пуктыны велӧтчан моггез ас одзын самостоятельнӧя либо велӧтiськӧт;

- кужны планируйтны удж урок вылын;

- сетны дон аслат уджлӧ;

Познавательнӧй УУД:

- кужны кывны  велӧтӧм шы кылiсь, сетны характеристика, лыддьӧтны кыввез велӧтӧм шыпасӧн;

- кужны уджавны небӧг сьӧртi;

- сетны ответтэз юасьӧммез вылӧ;

- кужны янсӧтны да вежӧртны вильсӧ одзза велӧтӧмись;

- керны простӧй выводдэз;

- кужны янсӧтны предметтэз группаэз вылӧ признаккез сьӧртi;

Коммуникативнӧй УУД:

- кывзыны и вежӧртны мӧдiккезӧс, висьтавны ассис мненнё;

- кужны висьтавны ассис думасӧ сёрни пыр;

- лыддьӧтны горӧна и асшӧра  велӧтчан небӧг;

- уджавны кыкӧн.

Мöдiк предметтэзкöт йитсьöм: окружающöй мир, математика.

Оборудованнё: мультимедийнӧй сопровожденнё, пестер, туис, нинкӧммез, совдоз, банiсь керӧм сувениррез.

Уроклӧн виззез

Велӧтiсьлӧн удж

Велӧтчиссезлӧн удж

Пыр колана велалӧммез, тӧдӧммез да кужӧммез  зорӧтӧм (УУД)

I. Класс ӧвсьӧтӧм

1. Бур лун, гӧссез!                                                              Бур лун, дона челядь!                                                       Кылiс звонок.                                                              Сувтiм, веськӧтчим.                                                            Уджавны лӧсьӧтчим.                                                Асьнытӧ мыччавны колӧ.                                     Уна йӧзiсь эдӧ полӧ.                                                Нылань юрнытӧ бергӧтӧ.                                  Серӧмбан быдӧнлӧ сетӧ.

                                                               2. Гортся удж проверитöм: юасьö наизусть кывбур «Менам ёрттэз»                                                                                  Мыччавны серпассэз.

Сувтöмöн панталöны гöссезöс и велöтiсьöс.

Кывзöны öтамöдöс. Донтöны висьтасьöм.

Л – перыта пырны велöтчан уджö

Р – кужны донтны ёрттэзлiсь удж, зорöтны серни

II. Одзза тöдöммез повторитöм

-Кытшöм кык группа вылö позьö янсöтны быдöс шыэсö?

- Кытшöмöсь овлöны согласнöй шыэз?

Сетöны ответ велöтiсь юасьöммез вылö.

Тöд вылö уськöтöны  шыэз.

К – кывзыны и вежöртны мöдiккезöс

П – сетны ответтэз юасьöммез вылö

III. Виль тема петкöтöм, моггез сувтöтöм

Слайд 2,3

1. Картинкаэз сьöртi удж (кöз, кыдз, пожум, сыспу, ньыв)

-Кыдз öтiк кылöн шуны энö серпассэсö?

Адззыны  лишньöй пу. Мыля?

Шуны кыв «кыдз».

- Кыным слог кылас?

- Мыля сiдз думайтöны.  Кыным шы кылас? Торйöн шуны  шыэз [К], [Ы], [ДЗ].

 Юалö тöдса шыэз.

Кин догадайтчис уроклiсь тема? Сувтöтöны моггез:

-тöдсасьны виль шыöн да шыпасöн;

- кужны кывны шыэз кыввезiсь;

- кужны лыддьöтны виль шыпасöн кыввез;

Велöтiськöт öтлаын петкöтны уроклiсь тема да сувтöтны моггез.

П – кужны классифицируйтны, адззыны главнöйсö

П – кужны янсӧтны да вежӧртны вильсӧ одзза велӧтӧмись;

Р – кужны сувтöтны велöтчан моггез

IV. Первуись виль тöдöммез  вежöртöм

1. Шы вылын удж.

- Шуны. Сетны характеристика.

Керöны вывод.

- Висьтавны кыввез виль шыöн.

Орсан «Кытöн дзебсисьöм шы?»

Орсан «Кынымись пантасяс шы?»

Муыс шоныт, невна уль

И шыннялö горадзуль.

Ай да гожум! Ай да видз!

Ай да басöк ме дзоридз!

2. Шыпасöн тöдсасьöм.

Кык велöтчисьлöн юр вылын коронаэз (шыпассэз  [Д] и [З]) Петöны класс одзö. Челядь висьталöны шыпассэз. Велöтiсь тшöктö кутчисьны. Аркмö виль шыпас [ДЗ]

Велöтiсь лыддьöтö.

«Д» да «З» пантасисö

Пыр кежö ёртасисö

Сулалöны ордчöн

Некöр оз янсöтчö

Велöтiсь мыччалö шыпас (ыджыт и учöт) печатнöй

3. Изторрезiсь гижны  печатнöй буква «дз».

4. Звуко-буквеннöй анализ кывлöн «кыдз».

-Мыля шыэз куим, а букваэз нель?

Дз – африката.

Выделитны виль шы. Сетöны характеристика.

Адззöны виль шылiсь места.

Лыддьöны, кынымись пантасьö шы.

Висьталöны тöдса шыпассэз.

Уджалöны параэзöн, гижöны шыпас.

Составляйтöны öтлаын велöтiськöт схема.

П – кужны выделяйтны шыэз, сетны характеристика; керны простöй вывод;

П – кужны кывны шы кыввезiсь

Р – кужны вежӧртны правильнӧй ответсӧ неправильнӧйсянь

К – уджавны кыкöн

Р – кужны лöсьöтны уджалан места

П – кыв дынö аркмöтны схема, керны звуко- буквеннöй анализ

V. Тöдöммез закрепитöм

Слайд 4

Слайд 5

1.Словарнöй удж: серпассэз

Идзас-солома

Рудзöг- рожь

Öмидз- малина

Кöдзыв- муравей

Дзоридз- цветок

Дзöдзыв- ящерица

Горадзуль –купальница

Дзель- ягнёнок

2.Небöгöн удж

- Велöтiсьлöн лыддьöтöм. Вежöртöтны кыввез  «дзар»,  «сöдз», «дзескыт», «содз», дзонь», «радз».

- Словосочетаннёэз лыддьöтöм.

3. Шоччисьöм

Сулалö том кыдзок

Лэбис рам тöлок

Тöв вынсялö, пу нёкралö

Кыдзлiсь листтэсö шенталö

4. Серпас сьöртi удж.

- Мый йылiсь кывбур?

5.Велöтiсь лыддьöтö кывбур С.Караваевлiсь «Кыдзок»

-Кытшöм кыдзок быдмö вöрын?

-Мыля сiдз гижис автор?

Воспитательнöй момент вöрва радейтöм йылiсь.

-Кытшöм польза сетö кыдз?

6. Лыддьöтöны кывбур.

Вуджöтöны öтлаын велöтiськöт роч кыв вылö.

Кывзöны и следитöны небöг сьöртi.

Лыддьöтöны асшöра и горöн. Лöсьöтöны 2-3 сёрникузя.

Керöны физминутка

Видзöтöны серпас.

Висьталöны ассиныс мненнё.

Кывзöны и сетöны ответтэз юасьöммез вылö.

Видзöтöны серпас небöгись. Висьталöны мый сетö кыдз.

Видзöтöны «пестер», «туис», «совдоз», «нинкöммез»,

öння керöм  предметтэз

Л – донтны чужан кыв.

Л – вынсьöтны желаннё шедтыны виль тöдöммез

К – кужны висьтавны ассит дума.

П – кужны уджавны небöг сьöртi

К – лыддьöтны горöна и асшöра велöтчан небöг

Р – кужöмöн используйтны небöгись отсасян пассэз

Л – формируйтны сознательнöй видзöтöм мир вылö, кöда вермö лоны вöрваын

Л – радейтны вöрва, зорöтны бережнöй отношеннё

VI. Гортся удж

Велöтны наизусть кывбур. Лыддьöтны кыввез.

VII. Урок сьöртi итог. Рефлексия.

Юасьö, мый тöдiсö вильсö, велалiсö керны. Кин кыдз уджалiс урок вылын.

Прием «Дзоридза видз»

Сетöны ответтэз юасьöммез вылö.

Сетöны дон асланыс уджлö, бöрйöны рöм сьöртi дзоридззез и лякöны доска вылö.

К – сетны ответ  итоговöй вопроссэз вылö

Р – кужны донтны ассиныс удж


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

1 класс. Технологическая карта раздела « Числа от 1 до 5». Технологическая карта урока «Число и цифра 1».

Особенностью содержания современного начального образования является не только ответ на вопрос, что ученик должен знать (запомнить, воспроизвести), но и формирование универсальных учебных действи...

Выступление с практической направленность по теме "Технологическая карта урока как индикатор готовности учителя работать по новому образовательному стандарту.Требования к проектированию технологической карты".

Статья содержит теоретические обоснования и практические рекомендации по применению технологической карты урока. Материал предназначен для учителей начальных классов, реализующих ФГОС НОО....

Технологическая карта урока технологии "Технологические операции ручной обработки материалов. Овечка" 2 класс

по программе "Технология" . Е.А. Лутцева. УМК "Школа 21 века". Можно использовать для внеурочного занятия или кружка "Умелые руки"...

Методический семинар. «Технологическая карта урока. Оптимизация технологической карты урока».

Учить детей сегодня трудно,И раньше было нелегко.Читать, считать, писать учили:«Даёт корова молоко».Век XXI – век открытий,Век инноваций, новизны,Но  от учителя зависит,Какими д...

Технологическая карта урока окружающего мира "Россия на карте" и презентация к уроку.

Технологическая карта урока окружающего мира "Россия на карте", презентация к уроку. 2 класс.УМК "Школа России", А, А. Плешаков....

Методическая разработка " Технологическая карта урока по окружающему миру в 4 классе на тему: "Карта полушарий". Практическая работа "Карта полушарий", УМК "Планета знаний"

Методическая разработка " Технологическая карта урока по окружающему миру в 4 классе на тему: Карта полушарий. Практическая работа "Карта полушарий", УМК "Планета знаний"...