Конспект урока (Тер-Минасова) "What is the Weather Like?" 4 класс
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) на тему

Староверова Татьяна Вадимовна

What is the Weather Like?

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon presetn_perfect.doc131 КБ
Office presentation icon what_is_the_weatrher_like.ppt2.68 МБ

Предварительный просмотр:

Дата: 31.10.2017 г.                                                                                                 Учитель: Кульмухаметова З.З.

Школа: № 95                                                                                                         Методист: Учарова Н. М.

Класс:  4-б                                                                                                                  Студентка:   Кузнецова Т., 43группа

Тема урока: «What is the Weather Like?»

Тип урока: повторение пройденного материала.

Цель урока: формирование лексического и  грамматического навыков.

Планируемые результаты:

  • Предметные: отработать произношение звука [z]; проверить знания лексического материала у учащихся по изученной теме и тренировать учащихся  употребление грамматического времени Present Perfect в речи.
  • Метапредметные: развивать умение взаимодействовать с одноклассниками; развивать коммуникативные способности учащихся; расширять лингвистический кругозор; развивать познавательную, эмоциональную и волевую сферу учащихся; формировать мотивацию к обучению;
  • Личностные: формировать представление об английском языке как основном средстве общения между людьми; формировать чувство гражданственности.

Оборудование урока: УМК «English», 4 класс, С, Тер-Минасова, презентация, карточки.

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Методы и приёмы

Время

УУД

1

Орг.момент

Stand up, please. Good morning, children.

My name is Tat’yana Vadimovna. I will be your teacher today.

Let’s begin our lesson with a song.

Good Morning, Good Morning,

Hello and how are you?

Early in the morning,

I say good morning,

Hello and how are you? (2 р.)

In the morning,

I clap my hands, In the morning,

I do my dance, In the morning,

I shout hurray,

This is going to be a wonderful day!

Thank you! Sit down, please.

Thank you! I’m very glad to see you.

Answer my questions.

- What date is it today? (Today is the 31  of October). Good!

- What day of the week is it today? (Today is Tuesday).

-  What season is it now? (It is autumn).

- What’s the weather like today? ( It is… warm, cold, cloudy, windy, rainy, snowy)

-  Good for you! Thank you.

Слушают учителя

Поют песню, садятся на свои места

Отвечают на вопросы учителя

Беседа, словесный,

Практический

Cловесный

2 мин

Л: формирование позитивного отношения к учебному процессу.

К: умение отвечать на вопросы;

2

Постановка учебной задачи

Look at the pictures and say what we are going to speak about at our lesson today. You are right! Today we will revise some grammar material and some words.

Смотрят на картинки и догадываются, о чём пойдет речь на уроке

Словесный

Наглядный; уч. презентация

1 мин

Л: мотивация к учебной деятельности

3

Фон.зарядка

Let’s continue our lesson with a phonetic drill.

Look at the screen, tell me what sound we are going to practise today [z]

 Repeat after me. [z]- [z]- [z].

Look at the screen, here you can see a poem. Listen to me very carefully I’ll read it.

[z]

“The Kitten’s Clothes

Jeans and sweaters,

High boots and mittens,

These are the clothes 

Of the kittens. 

Who can translate this poem? 

Let’s read the words with the sound [z]

Let’s read the whole poem all together.
Now read this poem one by one.

P1, start please.P2, go on. 
Let’s read the whole poem all together. Who wants to read this poem? P1, read, please. 
Well done!

Называют звук, который будут отрабатывать на уроке

Слушают образец чтения учителем

Переводят стих

Читают слова с данным звуком

Читают хором по строчке

Читают по цепочке по предложению

Читают самостоятельно вслух

Словесный

Практический

Наглядный

Словесный

Практический

4 мин

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль;

Л: мотивация к учебной деятельности

4

Проверка знаний лексического материала

Now, children, we will revise  the words.

Shine, start, cool, frosty, a little bit, also, hat, socks, boots, sweater, jeans, coat, T- shirt, need, try on, skirt, short, blouse, trousers,  shoe, just, already, wear, cap, trainers, dress, suit, yet.

1.Look at the screen. Someone mixed up the translation of the words! Can you help me to find the correct translation of the words? Start, please.

Start- начинать

Also – так же

Shine – светить

A little bit – немного

Cool – прохладно

Frosty – морозно

Need – нуждаться

Try on – примерять

Put on – надевать

Yet – еще

Just – только что

Already – уже        

Wear – носить

-Repeat after me all together.

- Good job!

2.Now, I’ll give you cards. Your task is to match the pictures with the words.

Work in  pairs. I’ll give you 2 minutes.

hat, socks, boots, sweater, jeans, coat, T- shirt, , skirt, shorts, blouse, trousers,  shoes, cap, trainers, dress, suit.

- Let᾿s check. Look at the screen and say what it is.

-Exellent!

3. I’ll give you cards. Fill in the gaps in the words.

Work in groups. I’ll give you 2 minutes.

  1. sweater, jeans, coat, T- shirt, need, try on, skirt, shorts, blouse.(9)
  2. shine, start, cool, frosty, a little bit, also, hat, socks, boots.(9)
  3. trousers,  shoes, just, already, wear, cap, trainers, dress, yet.(9)

Exchange your cards and check the words, which are  on the screen.

-Great!

4. I’ll give you card. Write and translate the words. I’ll give you 2 minutes.

suit

костюм

wear

носить

dress

плать

shine

светить

hat

шляпа

cap

кепка

boots

ботинки

T-shirt

футболка

just

просто

start

начинать

suit

костюм

also

так же

cap

кепка

boots

ботинки

jeans

джинсы

frosty

морозно

trainers

кроссовки

yet

еще

sweater

сви
ер

coat

пальто

cool

прохладно

blouse

блузка

a little bit

немного

shine

светить

-Good job! Hand in the cards.

Слушают установку учителя

Соотносят слово и его перевод

Соотносят название одежды с картинкой

Смотреть на картинку и называть слово

Заполняют пропуски в словах

Осуществляют взаимопроверку

Заполняют карточки с заданием самостоятельно

Словесный: слово учителя

Наглядный

Фронтальная работа

Практический

Работа в парах

Практический

Групповая работа

Практический

Взаимопроверка

Индивидуальная работа

Практический

10 мин

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль;

Л: мотивация к учебной деятельности

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль;

Р: взаимоконтроль

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя,

5

Повторение и закрепление грамматического материала в речи

Физминутка

Let's revise some grammar material. Look at the  sentences on the screen and say what grammar tense we are going to practice today. Read and translate the sentences.

  • I have just opened the window.
  • She has already cooked dinner.

-В каком английском времени стоят эти предложения?( Present Perfect)

Let's remember how the Present Perfect is formed.

Present Perfect образуется при помощи вспомогательного глагола have/has+V3.  

  • С какими местоимениями мы употребляем в Pr. P. вспомогательный глагол have? ( I, we,you,they)
  • С какими местоимениями мы употребляем в Pr. P. вспомогательный глагол has? ( he,she,it)

Смысловой глагол ставится в 3 форму, если он неправильный. А если правильный, то добавляется окончание –ed.

- Какие спутники нам помогают определить, что это время Present Perfect. (already – уже, just – только что, today – сегодня,  this morning/afternoon/week/month/year, always – всегда).

- Какие спутники ставятся между глаголом have и смысловым глаголом: have already eaten, have just come. (already, just)

- А где еще может стоять спутник already? (  в конце предложений)

- Look at the screen, read and translate these sentences.

We have just had breakfast. – Мы только что позавтракали.

Read the sentence all together.

Bella has already phoned her cousin – Белла уже позвонила двоюродному брату. Read the sentence all together.

It has happened several times already. Это произошло уже несколько раз. Read the sentence all together.
- Где в предложении ставятся остальные спутники?

( в конце предложений)

- Look at the screen, read and translate these sentences.

We have finished work this week – Мы закончили работу на этой неделе. Read the sentence all together.

- Как образуется утвердительное предложение ?

подлежащее+have/has + глагол с окончанием ed(3ф неправильных глаголов)

- В каких формах могут стоять вспомогательные глаголы в утвердительном предложении в Present Perfect.

( в полной и краткой)

- Look at the screen, read and translate these sentences.

Have – I’ve\ has – she’s

I have cleaned the room.

I’ve cleaned the room.

Read the sentences all together.

She has cleaned the room.

She’s cleaned the room.

Read the sentences all together.

- В какой форме стоит вспомогательный глагол в 1 предложении, во 2?

- Make  sentences using the table.

I

Have/’ve

Just (eat)(eaten) lunch

already (do) (done) homework

(come) (come) back today

We/You/They

He/She/It

Has/’s

  • А теперь составьте предложения без опоры.

Now, children, stand up please. Let’s have a little rest.

Thank you, sit down please.

- Как образуется отрицательное предложение в Present Perfect? (подлежащее+have/has not (haven’t/hasn’t) + глагол с окончанием ed(3ф неправильных глаголов)

- Какие спутники часто используются в отрицательных предложениях во времени Present Perfect? (yet , never)

- Будьте внимательны, если в предложении используется спутник never, то частичка not не используется, т.к. never уже означает отрицание)

- Где эти спутники стоят в предложении? ( yet  в конце предложения, never - ставится между глаголом have и смысловым глаголом.)

- Look at the screen, read and translate these sentences.

I haven’t finished my project yet. – Я еще не закончил свой проект.

Read the sentence all together.

We have never been to England – Мы никогда не были в Англии.

Read the sentence all together.

- Make  sentences using the table.

I

Have not/haven’t

(read)(read) this book

(paint)(painted) the wall.

(do) (done) the homework

We/You/They

He/She/It

Has not/hasn’t

  • А теперь составьте предложения без опоры.

Now, we are going to do the tasks.

Look at the screen.

Fill in the verbs have or has. 
1. They (have)… not counted the numbers. 

Они не сосчитали числа.
2. I …(have) cleaned the carpet. 

Я почистил ковер.
3. We (have) …not visited our grandmother. 

Мы не навестили нашу бабушку.
4. John …(has) opened the door.

Джон открыл дверь.

Make up sentences from these words. 
1. has, Tom, washed, hands, his 

(Tom has washed his hands)

Том помыл руки.

2. tennis, they, played, haven’t

(They haven’t played tennis)

Они не играли в теннис.
3. finished, the text, reading, have, we 

(We have finished reading the text )

Мы закончили читать текст.
4. I , watched, the film, have 

(I have watched the film)

Я посмотрел фильм.

5. watered, hasn’t, my sister, the flowers

(My sister hasn’t watered the flowers)

Моя сестра не полила цветы.

-Good job!

Слушают учителя

Читают и переводят предложения

Определяют, в каком грамматическом времени стоят предложения

Вспоминают употребление грамматического времени

Вспоминают спутники грамматического времени

Читают и переводят предложения

Вспоминают спутники грамматического времени

Читают и переводят предложения

Вспоминают, как образуются утвердительные предложения

Вспоминают формы вспомогательных глаголов

Составляют предложения с опорой

Составляют предложения без опоры

Выполняют упражнения в соответствии с видеофрагментом

Вспоминают, как образуются отрицательные предложения

Вспоминают, какие спутники используются в отрицательных предложениях

Читают и переводят предложения

Составляют предложения с опорой

Составляют предложения без опоры

Выполняют упражнения на закрепление грамматического материала

Словесный: слово учителя

Практический

Наглядный

Словесный: уч. беседа

Наглядный

Практический

Словесный: уч.беседа

Практический

Словесный

Наглядный

Практический

Словесный

Практический

Наглядный

Словесный

Практический

Наглядный

Практический

Словесный

Практический

Словесный

Практический

Наглядный

Практический

Словесный

Наглядный

17 мин

П: обращение к ра-нее усвоенной ин-формации

К: владение диалогической формой речи, умение строить обоснованные суждения

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль;

К: владение диалогической формой речи, умение строить обоснованные суждения

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль;

Р: умение соотносить свои действия с действиями учителя

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль;

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль;

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль;

6

Тренировка учащихся в употреблении  Present Perfect в речи

Now, look at the picture and say what the boy has already done and what he hasn't done yet, using the promts.

  • make a bed;
  • clean the window;
  • put the books on the shelves; 
  • pick the papers up off floor

E.g. The boy hasn't hang his clothes in the wardrobe yet. Он ещё не убрал свои вещи
P1, start, please.
He has already made his bed.
He hasn't cleaned the window.
He has put the books on the shelves.
He hasn't picked the papers up off floor
Now.

Describe this pictures, p1.
Good for you !

По картинке смотрят, что мальчик сделал в комнате, а что нет

Используются опоры при составлении предложений

Составляют предложения, опираясь на пример

Описывают картину, что на ней сделано, а  что нет

3 мин

Р: выполнение действия в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль;

К: умение строить монологическое высказывание

7

Информация о домашнем задании

SB - повтор.правила с.96-97, p.46 №4

( письм);

Записывают домашнее задание, слушают пояснение

Словесный, объяснение

5 мин

Р: принимают учебную задачу на следующий урок

8

Итог урока. Рефлексия

What did we learn today?

Если вы считаете, что поработали сегодня на уроке отлично, вы все поняли на уроке и можете объяснить своим одноклассникам, нарисуйте себя (человечка) на самой высокой ступени. Если вы считаете, что работали вы хорошо, но были трудности или незначительные ошибки, нарисуйте себя на средней ступени, а если вы почти не работали или совсем не работали, вам было тяжело и допустили много ошибок, нарисуйте себя на самой низкой ступени.

Very good.  Now the lesson is over. Goodbye!

Подводят итоги урока, оценивают свою работу

Беседа

Практический

2 мин

Л: оценка собственного включения в работу


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Today is the 31 of October

Слайд 3

Today is Tuesday

Слайд 4

What season is it now ? It is autumn

Слайд 5

What’s the weather like today ? It is… warm; cold; cloudy; windy; rainy; sunny; snowy.

Слайд 7

“ The Kitten’ s Clothe s ” Jean s and sweater s , High boots and mitten s , The s e are the clothe s Of the kitten s . [z] [z] [z] [z] [z] [z] [z] [z] [z]

Слайд 8

also [ ˈɔːlsəʊ ] shine [ ʃaɪn ] a little bit [ ˈlɪtl ][ bɪt ] cool [ kuːl ] frosty [ ˈfrɒsti ] need [ niːd ] try on [ traɪ ɒn] put on [pʊt ɔn] yet [jet] just [ dʒʌst ] already [ ɔːlˈredi ] wear [wɛə] надевать морозно уже немного светить еще прохладно нуждаться носить пытаться так же только что

Слайд 9

a hat

Слайд 10

socks

Слайд 11

boots

Слайд 12

a T-shirt

Слайд 13

a skirt

Слайд 14

shorts

Слайд 15

a blouse

Слайд 16

trousers

Слайд 17

shoes

Слайд 18

a cap

Слайд 19

trainers

Слайд 20

a dress

Слайд 21

a suit

Слайд 22

swea te r je ans co a t T- sh irt ne ed tr y on sk i rt sh o rts bl ou se shin e s t art c oo l fro st y a l itt le bit a l so h a t so ck s b o ots tro us ers sho e s ju s t al re ady we ar c a p tra in ers dres s y et

Слайд 23

I have just opened the window. She has already cooked dinner. Present Perfect

Слайд 24

Present Perfect have/has+ V(-ed)/ V 3

Слайд 25

Present Perfect have I We You They

Слайд 26

Present Perfect has He It She

Слайд 27

Present Perfect have/has+ V(-ed)/ V 3

Слайд 28

Present Perfect already – уже just – только что today – сегодня this morning/week/month/year – этим утром , на этой неделе, в этом месяце/ году always – всегда

Слайд 29

Present Perfect have … eaten have … come already just

Слайд 30

We have just had breakfast . Bella has already phoned her cousin [kʌzn] . It has happened several times already . Present Perfect

Слайд 31

We have finished work this week . Present Perfect

Слайд 32

подлежащее+have/has + V(-ed)/ V 3 Present Perfect Утвердительное предложение Have – I’ve has – she’s

Слайд 33

I have already cleaned the room. I ’ ve already cleaned the room . She has already cleaned the room. She ’s already cleaned the room. Present Perfect Have – I’ve has – she’s

Слайд 34

I Have/’ve - just(eat)lunch - already (do) homework - (come) back today We/You/They He/She/It Has/’s Present Perfect Make sentences using the table

Слайд 35

подлежащее+have/has not ( haven ’ t / hasn ’ t ) + V(-ed)/ V 3 Present Perfect Отрицательное предложение

Слайд 36

Present Perfect I haven’t finished my project yet . We have never been to England.

Слайд 37

I Have not/haven’t - (read) this book - (paint) the wall. - (do) the homework We/You/They He/She/It Has not/hasn’t Present Perfect Make sentences using the table

Слайд 38

Fill in the verbs have or has 1. They … not counted the numbers. 2. I … cleaned the carpet. 3. We … not visited our grandmother. 4. John … opened the door. have have have has

Слайд 39

We have finished reading the text. Make up sentences from these words has, Tom, washed, hands, his 2. tennis, they, played, haven’t 3. finished, the text, reading, have, we 4. I , watched, the film, have 5. watered, hasn’t, my sister, the flowers Tom has washed his hands. I have watched the film. They haven’t played tennis. My sister hasn’t watered the flowers.

Слайд 40

What the boy has already done and what he hasn't done yet, using the promts ? make a bed; clean the window; put the books on the shelves; pick the papers up off floor E.g.The boy hasn't hang his clothes in the wardrobe yet. He has already made his bed. He hasn’t cleaned the window. He has put the books on the shelves. He hasn’t picked the papers up off floor.

Слайд 41

SB - повтор.правила с.96-97, p.46 №4 ( письм) Homework

Слайд 42

What did we learn today? Отлично Хорошо Нужно постараться


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация + конспект урока английского языка "What Is The Weather Like" (4 кл. УМК «English»)

Цель урока: формирование лексического навыка говорения.Планируемые результаты:ü  Предметные:1. Отработать звук [t];2. Проверить знания речевой структуры: What’s the time? It is… (Qua...

Конспект урока по теме «What is the weather like?» (Тер-Минасова, 4 класс)

Цель урока: формирование лексического и грамматического навыка....

Конспект урока по теме «What is the weather like?» (Тер-Минасова, 4 класс)

Цель урока: формирование лексического и  грамматического навыков....

Конспект урока по теме "Weather". 2 класс

7 урок по теме "Weather' УМК Starlight....

Урок "Weather" 4 класс Кузовлев

План-конспект урока в 4 классе на тему погода...