Окружающий мир 1 класс
план-конспект урока по окружающему миру (1 класс) на тему

Донгак Ульяна Кара-Тарааевна

Открытый урок

Скачать:


Предварительный просмотр:

Хурээлелге «Куштарга кыжын канчаар дузалаарыл?» деп темага  ажык кичээлдин планы

Башкынын ажыл-чорудулгазынын сорулгазы: куштарны кышкы уеде азыраарын, оларны чунун-биле чемгерип болурунун бодуун билиглерин уругларга билиндирери; бойдуска хумагалыг болурун кижизидери.

Кичээлдин хевири: чаа билигни алыры, холушкак кичээл.

Планируемые образовательные результаты: Предметные (объем освоения и уровень владения компетенциями): научатся наблюдать за жизнью птиц; рассказывать о своих наблюдениях; различать зимующих птиц по рисункам и в природе; получат возможность научиться ухаживать за животными живого уголка; изготавливать простейшие кормушки и подбирать корм для птиц; выдвигать предположения и доказывать их; понимать учебную задачу урока и стремиться ее выполнять; работать в паре, используя представленную информацию для получения новых знаний.

Метапредметные(компоненты культурно-компетентностного опыта/приобретенная компетентность): регулятивные – действовать с учетом выделенных учителем ориентиров, адекватно воспринимать оценку учителя; познавательные – использовать различные способы поиска (в справочных источниках и учебнике), сбора, обработки, анализа, организации, передачи и интерпретации информации в соответствии с коммуникативными и познавательными задачами; овладеть логическими действиями сравнения, анализа, синтеза, обобщения, классификации по родовидовым признакам;коммуникативные – формировать готовность слушать собеседника и вести диалог, признавать возможность существования различных точек зрения и права каждого иметь свою, излагать своё мнение и аргументировать свою точку зрения и оценку событий.

Личностные:формирование целостного, социально ориентированного взгляда на мир в его органичном единстве и разнообразии природы, уважительного отношения к иному мнению; принятие и освоение социальной роли обучающегося, развитие мотивов учебной деятельности и личностного смысла учения

Методы и формы обучения: Частично-поисковый; индивидуальная работа, фронтальный опрос

Образовательные ресурсы: Презентация на тему:«Где зимуют птицы?», видеофильм «Зимующие птицы»

 Кичээлдин чорудуу:

  1. Организастыг кезээ:

Оореникчилернин кичээлге белеткелин хынап, кичээнгейин хаара тудуп аар.

Аалчылар-биле мендилежир: Эки хуннун мендизи-биле!

Психологтуг угланыышкын: Мен кижи мен.

                                                 Мен эки кижи мен

                                                 Мен угаанныг болуксап тур мен

                                                 Мен угаанныг болур мен.

                                                   Чаа билиглер билип алыр мен!

2 . Актуализация знаний: Куштар дугайында оюн база беседа.

Кичээливисте Айтырыгбай биле Угаанныгбай силерге оюн белеткеп алган.

  Самбыраже кичээнгейлиг корунер, чуу артык-тыр деп оюн.

Чуге кушкаштын чуруун ап кааптынар?

 Куштар деп чул? ( куштар дээрге мага боду чуглер-биле шыптынган дириг амытаннар).

Куштар ажыктыг бе? ( куштар хоралыг курт-кымыскаяктарны чип турар, чараш ырылары-биле бисти оортуп турар; бойдусту каастап турар).

Ам чылдын кандыг уезил? (Кыш)

Кыжын курт-кымыскаяктар бар боор бе? (чок)

3.Кичээлдин темазын, сорулгазын илередип алыры

Ындыг болза бо хун кичээливиске чунун дугайында чугаалажыр-дыр бис? ( Кыжын куштар дугайында)

  • Ийе. шын-дыр. Куштар дугайында чугаалажыр бис. Номнарынарнын 74 дугаар арынын ажыткаш номчунар. Кыжын куштарга канчаар дузалаарыл?

Бо кичээлде чуну билип алыр ужурлуг-дур бис? ( Номдан  номчуттурар)

Катап база оореникчилерден айтырар.

Видеофильм коргузер.

Чаа билиглерни шингээдири

Чуу деп куштар дугайында кино кордунер?

Кыжын куштарга кандыг болур-дур?

Бо куштарнын аттарын билир силер бе?

Шупту куштар кыжын биске турар бе? ( Чамдык куштар чылыг чурттарже ужуп чоруй баар)

Манаа артып каар куштарны кандыг куштар дээр бис? ( кыштаар куштар)

Кыштаар куштарны таныыр силер бе?

Номда кушкаштарны корунер, аттарын чуу дээр-дир, номчунар.

 Сыгырга, бора-хокпеш, кызыл-хорек, кок-хокпеш, коге-буга, каарган,  бо кушкаштар кижилер чанынга чурттаар. Арга-арыгда чурттап турар куштар: торга, кээрген, угу дээш оон-даа оске.

    Куштар эртенден кежээге дээр чем дилеп ужуп кээр. Сооктан оларны сырый чуглери камгалап турар. Чем шуут тывылбас, курт-кымыскаяктар чок. Бок токкен черлерден, азырал дириг амытаннар чоогундан чем тып чип турарлар.Кыжын 10 хокпештернин чугле чангызы кышты шыдажып эртиптер, арткан 9 кушкаштар аштан, сооктан олуп каар болуп турар. Силерге кушкаштар кээргенчиг-дир бе, уруглар?

Сула шимчээшкин.

Эжеш ажыл. Эжи-биле кады кушкаштын чуруун оннээр, ол кушкаштын адын тывар.

 Эжеш ажылдын туннели: чуу деп кушкаш болганыл, адын адаар.

Эр-хейлер! Айтырыгбай-биле Угаанныгбайнын даалгазын куусеттинер.

Ам кыжын куштарны чунун-биле чемгерип болурун корунер.

Слайдыдан коргузер.

Куштарга тарымал тоорук, арбуз, тыква, дынянын урезиннерин чуура соктааш бээр. Куштарны чемгерерде ак хлебтин тогланчыларын бээр, кара хлеб таарышпас. Хокпештерге дус чок чаг берип болур, дустуг чаг таарышпас, олуп каар. Оон ангыда бойдуста чайгаар буткен куштар столоваялары база бар. Ол дээрге янзы-буру каттар-дыр: рябина, ыт-кады.

  Болуктеп ажылдаары:  Саазын пакеттен  куш чемгерер бажын кылыр. Ол чемненир бажынчыгашты кылгаш, куштарны чунун-биле чемгерип болурул,  бажынчыгашче уруп каар силер.

Болук бурузунун ажылынын туннелин дыннаар.

Рефлексия

                                                 

Кичээливис эгезинде кандыг сорулгалар салып алган ийик бис, сактыптаалынарам:

  1. Кыштаар куштарнын аттарын билип алыр болган бис. Чуу деп куштарнын аттарын билип алдынар? (Коге –буга, сыгырга, бора-хокпеш, кызыл-хокпеш
  2. Куш чемгерер бажын кылыр болган бис, кылып оорендивис бе?
  3. Куштарга чем шилип ооренир болган бис, билип алдывыс бе? Чунун-биле чемгерип болур-дур?

Салган сорулгаларывысты чедип алдывыс бе, уруглар?

Кым билбес чувезин билип алды азы кымга чуну кылыры солун болду? Кижи бурузу бодунун бодалын чугаалаар.

  Смайликтери-биле коргустурер.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок окружающего мира "Классы, или группы, животных".

Цели урока: -познакомить учащихся с классами ( группами) животных: моллюски, насекомые, паукообразные, рыбы, земноводные, пресмыкающиеся, птицы, млекопитающие; об особенностях их строения, об усл...

Урок окружающего мира ! класс \"Звери- млекопитающие\".

Урок окружающего мира по теме "Звери- млекопитающие".Дети отгадывают загадки, работают в парах, складывают мозаику. К уроку прилагается презентация....

Программа по окружающему миру3 класс

Программа по окружающему миру для 3 класса УМК "Гармония" не ФГОС. Содержит пояснительную записку, тематическое планирование....

Предмет: окружающий мир Класс: 1 Тема урока: «О дружбе»

Место урока в теме: первый урок в разделе «Я и другие люди»Тип  урока: открытия новых знанийЦель и ожидаемый результат: Формировать понятие дружба и вывести правила дружбы.(Цель урока одна. Ее фо...

Предмет: окружающий мир Класс: 4 класс Технология деятельностного обучения Тема: «Как человек использует свойства воды».

Предмет: окружающий мирКласс: 4 классТехнология  деятельностного обученияТема: «Как человек использует свойства воды»....

Предмет: окружающий мир Класс: 1 класс Тип урока: урок получения новых знаний Вид урока: урок-исследования

План урока (этапы)УУД1. ОрганизационныйЛичностные-самоопределение2. Мотивационный  Познавательные:логические (сопоставление) расширение кругозора, умение находить ответы на вопрос...