конспект урока по теме "Канатту наjылар" 4 класс
план-конспект урока по чтению (4 класс)

Олеся Викторовна Матина

Урок разработан по предмету "Литературалык кычырыш" для 4 класса по 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon kanattu_najylar.doc63 КБ

Предварительный просмотр:

УРОКТЫН ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЙ КАРТАЗЫ

Класс: 4 Б     Öдöр куни 12.12.14.    Предмет кычырары

Уроктын темазы: Канатту наjылар. Ю.М.Кыдыев.

Уроктын амадузы: текстле иштеп, болуктерин ээчий-деечий тургузары, темазын ла  тос шуултезин, бажын, тос болугин, учын темдектеп айдып

                                 билерине таскадары;  

                                 эрмек-куучынын, тил керегинде билгирин теренжидери, анализ, тундештиру эдерге таскадаары, чокым-jарт, кону кычырарын

                                 темиктирери, коммуникатив компетенциязын бийиктедерге группала ишти тозоори;

                                 торол-jерин, ар-буткенди суурин, тилиле оморкоорын, айландыра телекейди буткулинче корорин таскадары.

Уроктын бÿдÿми: jаны билгирлер алар урок.

Уроктын этаптары

ТŸЭ – текши ÿредÿ эдилгелер (личностные – ÿренчиктин акту бойынын кöгÿс-кöрÿмиле колбулу; познавательные – jаны билгир алары;  коммуникативные – колбу тудар; регулятивные –бойын башкарынар).

Уроктын этаптары

Öйи

ТŸЭ

Ÿредÿчинин бÿдÿретен ижи

Ÿренчиктердин бÿдÿретен ижи

Белетениш ой

(организация начала урока)

2

Л

Балдар, бой-бойыска коруп, jараш, jалакай кулумjи сыйлап ийектер. Урогыска келген улуска база.

Эмди кулумjигиске тайанып, уроктын амадузын тургузып ийектер.

Ÿренернине уууламjылары

(мотивация к учебной деятельности)

2-3

К

Л

Балдар, кычырарынын урогында кандый амадулар тургузар аргагыс бар?

Амадугарга jединер деп куунзейдим.

Состорди чын, кону, чокым-jарт кычырар, созлигимди, куучын-эрмегимди байыдарым.

Билгирди эске алып, чокымдары (актуализация знаний)

3-5

П

К

Л

Куучын-эрмек темиктирер иш. (экранда текст)

Бис нени кычырдыс?

Текст дегени не? (модель, схема)

Текст кандый будумду болот?

Текст кандый болуктерден турат? (схема)

Текст – ол учурыла, темазыла колбулу эки эмезе онон до коп эрмектер. Текстте тема ла тос шуулте бар. Текстти бажалыктаарга  jараар.

Jетиру эдер тексттер – кандый бир сурак, керек, эдилге керегинде jетиру эдилет. Андый тесттерге кандый? Кайда? Качан? Канайда откон?дlеп сурактар тургузарга jараар.

Jурамал тексттер – тындулардын, предметтердин, ар-буткеннин jуруктары уоргузилет. Олорго кандый? Деп сурак тургузаарга jараар.

Шууген учурлу тексттерде кандый бир керекти эмезе айалганы jартайт, неден улам болгонын шылтагын коргузет. Олорго ненин учун? деп сурак тургузаарга jараар.

Бажы, тос болуги, учы.

Ÿредÿ амаду тургузары (постановка учебной задачи)

3-5

П

Р

Балдар, слер айылга Jоргой Кыдыевтин «Канатту наjылар» деп куучынын кычырганыгар, танышканыгар.

Бу кандый будумду текст?

Бистин ортогыста мындый иш откурилер: эки группа иштеер. Jакылта: тексттин узуктерин кычырып, бажын, ортозын, учын ээчий-деечий тургузып ийер керек.

Лаптап угары

Тургузылган амадуга jединери (реализация поставленной задачи)

5-7

Р

К

Уренчиктерди группала иштеерин jомоор.

Танынан группада  иштери. Текстле иштеп, болуктерин ээчий-деечий тургузадылар.

Jаны билгирди быжулаары (первичное закрепление)

7-10

К

Р

П

Л

Тексттин бажын, ортозын, учын кычырар. Ненин учун мынайда тургустар?

Бу ишти не керекту эттис?

Нени билип, неге уренип алдыс?

Тексттин ээчий-деечийин буспас керек, ол эмезе тексттин учуры jылыйар. Болуктери бой-бойыла колболу болор керек.

(бойлорын баалап темдектер)

Амыраар ой

2-3

Л

Танына иш бÿдÿрери

(самостоятельная работа с самопроверкой по эталону)

5-7

К

П

Л

Экранда сурактар:

-Энирдеги санааларга Алтынайды не экелди?

-Кушкаштарга болужарга эп-сумени кем айтты?

-Омолу иш кандый туза jетирди?

-Алтынайга слер быйан айдар эдер бе? Ненин учун?

Бу 1акылтаны кандый амадулу будурдис?

Сурактарга кару берет.

(бойлорын баалап темдектер)

Амадуга jединер ишти темдектеери)

(построение выхода из затруднения)

5-7

К

П

Р

Л

(Коргузу ажыра тос шуултеге келери)

Бу кушкаш ла кичинек бала бой-бойына канайда турган.

(кайра коргузип тургузып салар)

-Слер сананзар, олор бой-бойына куунду бе? Кандый улус бой-бойына кууни соок болот?

-Бой-бойына удура корзо, куччындажып турза, куун-санаазы кандый болот? (удура тургузар). Эмдиги айалгада кушкаш ла кызычак нокорлор деп айдаарга jараар ба?

-Наjылар, нокорлор деген состордин учурын канай ондоп тураар?

-Слер сананзар, куучынды ненин учун канату наjылар деп адаган?

- Слерди канату куштын на1ызы деп айдарга 1араар ба?

Алтынайдын адазы кандый кылык-1анду кижи эмтир?

-Тексттин тос шуултези кемнин состоринен билип алар аргагыс бар?

Бойлорынын сана-шуултезин айдадылар.

Ар-буткенге 1уук, тынду немеге киленкей.

Айылдын ижин берери

(Постановка задания на дом)

3-5

Р

Айылга текстти кычырып

  1. автордын куучынын онон ары улалтып бичигер.
  2. 1урук 1ураагар
  3. На1ылар керегинде улгер чумдегер

Бойынын ижин корори

(рефлексия)

3-5

Р

Л

К

Бистин урокко кушкаштар учуп келди.

Бойыстын ижисти тооп ло баалап ийектер.

  1. Урокто амадузына 1единип, билгирин теренжиткен уренчик 1ажыл онду кушкашты талдап, бу кормушкага отургыссын.
  2. Уроктын амадузына 1едерге бир-эмеш куч келишкен болзо, сары кушкашты талдазын.
  3. Бу урок тузалу эмес болгон болзо, кызыл кушкашты талдазын.

Балдар куун-санаазыла талдашты будурет.

Горно-Алтайск каланыҥ 7-чи таҥмалу орто ӱредӱлӱ школы

                                                                         

     

                                                                                                               Баштамы класстыҥ ӱредӱчизи

                                                                                    О.В.Матина

                                                                             Класс: 4

        2015 ј.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка (план-конспект) урока. Предмет: русский язык. Класс: 1 Тема урока: Письмо слов со строчными буквами б, д.

Разработка (план-конспект) урока. Предмет:русский язык.Класс:1Учитель:Цветкова И.Ю.Тема урока:Письмо слов со строчными буквами б, д....

конспект урока по русскому языку 4 класс " Имя прилагательное", конспект урока по математике 4 класс "Деление многозначного числа на однозначное"

Конспект урока по русскому языку ( 4 класс). Автор учебника - Рамзаева. Тема урока - " Имя прилагательное". Тип урока - открытие новых знаний.   Конспект урока по математике ( 4 класс). Автор -...

План-конспект урока по чтению (1 класс) по теме: Конспект урока литературного чтения в 1 классе ."Школа 2100"

Урок литературного чтения в 1 классе  «Школа 2100»Тема: Недолгая красота весны.( Николай Иванович Сладков «Бегство цветов» )Цель: формирование читательской компетенции учащихсяЗадачи: - форм...

План-конспект урока по математике (4 класс) по теме: Проект урока математики в 4 классе

Цели: образовательные: повторить и обобщить знания детей по теме «Деление на числа, оканчивающиеся нулями», закрепить навыки устного счета, отрабатывать навыки, решение задач на движение, закрепить зн...

Конспект урока и презентация "Как учили школьников на Руси" план-конспект урока (окружающий мир, 3 класс) по теме

Урок-исследование предполагает постановку проблемы, составление плана и проведение исследования через наблюдение, работу с книгой, проведение "эксперимента", обращение к другим людям и использование м...