Внеклассное мероприятие: " Семья и Родина едины!"
классный час на тему

Закирова Зилия Шайгардановна

Семья и Родина-  эти понятия едины! Как невозможно представить  себя без семьи, так невозможно представить  себя без Родины.  

Мероприятие направлено на развитие у учащихся интереса к родословной своей семьи, своей малой Родины; на воспитание  любви и уважения к людям труда своего села,  любви

к Родине и семье.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon semya_i_rodina_ediny.doc87.5 КБ

Предварительный просмотр:

МБОУ Школа-интернат с. Новый Каинлык.

Сценарий мероприятия в школе:

« Семья и Родина едины!»

Цели: развивать у учащихся интерес к родословной своей семьи, своей малой Родины, укреплять связь с родителями, старшим поколением, воспитывать любовь и уважение к людям труда своего села,  любовь

к Родине.

Разработала:

Закирова Зилия Шайгардановна

2014г

с.Новый Каинлык

Семья и Родина едины!

1.Музыка янгырый.  Бала-чага тавышы ишетелэ. Шаяра-шаяра ике бала чыға. Китап өчен талашалар:

- Бир, мин беренче ҡарыйм, мин күрдем аны беренче.

- Юҡ, мин ҡарыйм!

Эби керэ.

- Нэрсэ булды, балалар, нэрсэ бүлешәсез?

- Сандыҡтан бер китап таптыҡ, мин беренче күрдем, мин ҡарарға тейеш идем. Ул талаша.

 - Ҡая әле, бергәләп ҡарыйҡ. (Карый)  Балалар, бу бит шәжәрә китабы,

- Нэрсэ ул  шэжэрэ, эбием?

-   Борон заманда беҙнен бабайлар ырыу-ҡәбиләне,нәсел-нәсәпне,ата-бабаларыбызнын исемнәрен ағач рәвешендә тармаҡландырып яҙа барғаннар. Шәжәрә ғәрәпчә - "ағач”. Ни өчен ағач сымаҡ төшөргәннәр? Ағач-борынғы башҡортларда һаваны, жирне, жир аҫтын берләштерүче билдә булған.Шул уҡ ваҡытта халыҡнын тормышын да чағылдырған.Тамыры – үткәнебеҙ, олоно – бугенгебеҙ, ботаҡлары – киләчәгебеҙ. Ағач ни тиклем нығыраҡ,чыдамлыраҡ булса, ботаҡлары да көчле була. Менэ ни өчен халҡыбыҙ шәжәрәне ағач рәвешендә яҙып ҡалдырған. Шәжәрә - олы хазина ул, балалар.Алар буыннан буынға ҡәдерле әйбер булараҡ күчә килгән.

  - Э бу шэжэрэ китабы  –беҙнең авыл -Яна Каенлык тарихы. Менэ шулай, балалар, бу китапны талашып тарткыларга кирәкми, ә күҙ ҡарашы кебек саҡларға кирәк.

- Авылыбыз тарихы?

Эйе , балалар.

- Эбием, Э бу китапта безнен Яна Каенлык авылынын ничек барлыкка килуе турында язылганмы?

_ Язылган , балалар . Барысы да язылган. Менэ шунын турында халыкта  кин таралган   легенданы сезгэ дэ сойлэп ишеттерэсем килэ, балакайлар. Тынлагыз.

      Борын заманда  бер Гэрэй исемле курку белмэс бер кеше яшэгэн. Бик куп батырлыклары очен патша ана узенен алтын сараендагы ап-ак  айгырын булэк итеп,  батырны иреккэ жибэргэн. Шуннан  Гэрэй , айгырына менеп, очкан коштай чабып, узенен туган иленэ, Урал тауларына кайткан.

Урал кукрэгендэ йорэк кебек Башкортостан – туган илкэем.

Шул йорэкнен кан тамыры булып кукселлэнэ Агыйделкэем.

Туган якларда ул уз сылуын очратып тормыш кора. Анын узе кебек  3батыр уллары  туып буйга житэ.

     Коннэрдэн бер конне кече улы  куе урманга сунарга чыгып китэ. Ул тэбигатьнен матурлыгына сокланып йорегэндэ монлы бер кой ишетэ. Ниндидер бер сихри коч аны урманга алып кереп китэ. Шунда бер тугэрэк кул  була. Кул  читендэ  берсеннэн-берсе матур аккошлар биегэнен курэ егет, э яр буенда аккош сымак зифа буйлы бер сылу. Сылу кулларын жэеп бер эйлэнеп жибэрсэ , аккошлар да кул остендэ канатларын жэеп эйлэнэлэр, эйтерсен аккошлар сылунын хэр хэрэкэтен кабатлыйлар. Егет кызга гашыйк була.

Аккошлар хэм сылу биюе.  Егетнен курай моны кушыла.  Аккошлар биеп чыгып китэ курай монына сылу биеп кала.

Егет:

Буен зифа –гуя  йозэр аккош..

Эсир иттен минем йорэгемне.

Синнэн башка мин бер ялгыз, яралы кош.

Эй, сылу кыз кире какма телэгемне:

Бир кулынны, бергэ утик  тормыш юлларыннан,

Нык тотырмын, ычкындырмам кулларымнан.

 кыз Егет б-н  парлашып чыгып китэ.

Эби:  Шулай егет уз бэхетен таба һэм шул  Ак каеннар шаулап ускэн Танатып елгасы буенда  топлэнэ.

Бу вакыйгадан сон бик куп еллар утэ. Хэзер елга –Танып, э авыл Яны Каенлык дип атала.

- Эй, балалар онытып торам, буген мэктэптэ бит зур бэйрэм,  анда бик куп кунаклар да килэ. Эйдэгез , авыл тарихы, унын куркэм кешелэре белэн танышып кайтырсыз.

Чыгып китэлэр.

Курай моны.  Сэхнэ артыннан Курай моны тавышына укыла. )                     

Эй, Каенлык, син бар, син яшисен

Тормышыбыз синнэн башлана

Бабайлардан килгэн изге сузлэр

Туган телдэ соеп ятлана.

Когда я слушаю курай, то гордость льется через край
Неприхотлив и невелик, курая песенный родник.

Держу курай.... В родном краю

 Я песню звонкую пою!

Концертный номер. Кураисты.

Бэйрэм башланып китэ.  Музыка.( Фон). Алып баручылар чыга.

  1. А.б

-Добрый день, дорогие, гости, учителя!

2. А.б

-Исэнмесез,-дип сәламлибеҙ
Шушы суздэ
 -йөзләр яҡтырыуы,
шушы суздэн -ниәт яҡтыруы,
Шушы сүздә жанга мең дава!

Ведущий 1:

-Согласитесь, как приятно прикоснуться к истоку нашей культуры, изучать ее, свой род, свою историю. Но чтобы «роду не было переводу», он должен жить много-много лет, даже столетий.

Корни родословной глубоки,
Я мечтаю знать о них побольше,
Времена те были далеки,
Хочется, чтоб помнили их дольше.
 

  2 ведущ.

                            Төйәгем   -  Урал,

                          Илем  -  Башҡортостан,

                       Ырыуым  -  ҡыр  Танып,

                       Батырым  -  Гэрэй,

                       Йылғам  -  Танып,

                       Авылым -Каинлык,

                       Иманым  -  дуҫлыҡ,

                       Милләтем  -  башҡорт.

1 ведущ.

        С чего начинается Родина?  С родной Земли….Ты родился на этой земле, будь благодарен ей, и благодарность множит твое счастье. Как прекрасно, когда твоя жизнь наполнена любовью, радостью, здоровьем и способностью творить, трудиться, чтобы наш край процветал, набирал силу.

Песня « С чего начинается Родина?»  Ансамбль.

 Дети:

-С чего начинается Родина?

-С лозинки, что сбежала с речки синей?!

-А м-т начинается с крыльца?

-Иль  с поля, где пшеница раскачалась?!

- А может начинается с семьи?

- Где мама, папа, я и ты?

Откуда бы она не начиналась

Вместе:  Семья и Родина едины!

 1 ведущ.

Малая родина, отчий дом, семья – вот начало всех начал.

Семья и Родина-  эти понятия едины! Как невозможно представить  себя без семьи, так невозможно представить  себя без Родины.  

Здесь моя Родина,

Мой отчий  дом!

Родные, родители,

Здесь мы  живем!

Здесь мои мудрые учителя,

Вместе:  Здесь живет наша  большая семья!

2 ведущ.

Гаилә - тормышыбызның нигезе. Гаилә нык, тату, бэхетле  икән, димәк, дәүләт тә нык, тату дигән сүз.  Һәр кеше бәхетле гаилә корырга омтыла. Кечкенәдән ата-ананың сүзен тыңлап, хөрмәт итеп, ата-анасына карата гадел, әдәпле булып, игелек итеп үскән кеше генә бәхетле гаилә кора ала. Авылыбызда бәхетле гаиләләр, затлы нэсел кешелэре күп.    

     Э ин куркэм хэм затлы, куп тармаклы нэселлэрнен берсе, Боек Ватан сугышы герое – безнен горурлыгыбыз булган Шэриф Сулейманович Сулейманов нэселе. Бугенге кондэ авылда Герой токымыннан намуслы хезмэте белэн дан тоткан бик куп гаилэлэр яши. Шуларнын берсе Наилэ хэм Абудаис Каламовлар.

             Бэхетемне эзлэмэдем читтэ

            Таптым аны Туган жиремдэ,- дип яши Каламовлар.

   Сузне Наилэ хэм Абудаис Каламовларнын оныгы- 9 класс укучысы Каламова Энжегэ бирэбез.

Концертный номер. Бию.

2.вед.

Синдэ тудым, синдэ устем, эчтем суларын

Тынладым жыр, гармун  моннарын

Кайда барсам сина ашкынам

Каенлыгым – туган авылым!

1 вед.

Моя деревня край родной-

Мой любимый Каинлык!

Душой и телом я с тобой!

В ней дорог каждый уголок.

2ведущ.

Тэбигатькэ охшаш гомерлэр дэ,

Язлы да ул, жэйле-кышлы да.

Сездэй кеше булган очен генэ

Донья жэйле, монлы –жырлы да.

Сезнен гомер узе жэйгэ охшаш,

Яшэу генэ булэк итэсез.

Узегезгэ кайтсын шатлык булып

Мэрхэмэтле хэрбер иртэгез, -

  Дип эйтэсе килэ узлэренен намуслы хезмэте, авылыбызнын усешенэ зур олешлэрен кереткэн авылдашларыбызга. Болар: ботен эшчэнлеклэрен медицина сэнгатенэ багышлап уз хезмэтлэре очен югары хокумэт булэклэре алган Магафуров Рамиль , Каусаров Роберт, Шарифуллина Файруза,

Сарваров Франс Салахович,_______________________________,

Алдынгы колхозчыларыбыз: Гаянов Индус,  

Аларнын авылыбызга, авыл халкына булган яхшылыклары чиксез. Без алар белэн һэрвакыт горурланабыз, чиксез рэхмэтлебез!

Концерт номеры. Глимьянова Айсылу. Жыр « Кайтам эле авылыма»

1 ведущ.

Мы часто слышим в жизни такие слова: совершил героический поступок, подвиг, героический человек. А что мы подразумеваем под этими определениями? Что такое подвиг? Что такое героический поступок? Кого называют героем? Подвиг  может быть совершен даже тогда, когда вокруг тишина, и мирно сияет яркое солнце. Ведь не зря сказано, что в жизни всегда есть место подвигу.

2ведущ.

Кыл яхшылык кешеләргә -

Кеше булыйм дисәң.

Авыр булыр, өсләреңә

Гөнаһ туны кисәң.

Кирәк булса коткарырга

Батып баручыны, утта янучыны,

Кулың суз да коткар сагыш-

Моңга таручыны.

Кеше булып яшим дисәң,

Бул син кешелекле.

Бәхетле көн итим дисәң,

Бул син игелекле

1ведущ.

Реальные события нашей жизни говорят нам о том, что историю великих подвигов чаще всего пишут обычные люди, ничем  до своего героического поступка не выделяющиеся. То есть, жил-был обычный парень рядом с нами. И вдруг – Подвиг. Не верите, что так бывает? Зря… Героями не рождаются, героями становятся…

1ведущ.

   Батырлык төшенчәсе бик тирән мәгънәле. Сугышта гына тугел , тыныч көннәрдә дә үзләренең батырлыклары белән авылыбызны сокландырган кешеләр исемлеге елдан ел тулыланып тора.

Габидуллин Филус.  Кыска биография.

Концерт номеры. Бию.

1Ведущий:  Слово родина произошло от древнего слова род, которое обозначает группу людей, объединенных кровным родством. От этого слова произошло и много других слов: родня, родословная, народ, родина, родич, родители. И вот из этих слов можно сложить одно большое понятие – семья. В слове семья заключены такие важные для любого человека чувства, как доброта, забота, тепло, взаимопонимание, доверие и, конечно, любовь.

2 ведущий

Туган авылыбызны ямьлэп житеш тормышта яшэгэн, бар яклап та урнэкле гаилэлэребез байтак. Шуларнын арасында бер гаиләдә әби-бабай, әти-әни, балалар – 3 буын вәкиле, үзара аңлашып, дус , тату булып яшэгэн гаилэлэр дэ бар. Шуларнын берсе …………..һэм………..   Минязевлар гаилэсе.

Менэ дистэ елдан артык алар бер-берсенэ ярдэм итеп, терэк булып бергэ гомер итэлэр. Хэзер гаилэ белэн якыннанырак танышыр очен сузне  оныклары- 6-нчы класс укучысы-уку алдынгысы Минязева Милэушэгэ бирэбез.

Жыр.

1ведущ.

Мы – семья.
По-отечески строги
К нам бывают родные края.
И Отечество тоже в итоге –
Нет, не просто народ, а семья.

Мы едины любовью и верой,
Мы едины землёй и трудом.

          Вот что писал о Родине как о семье великий педагог К.Д. Ушинский: «Отечеством мы зовем Россию потому, что в ней жили испокон веку отцы и деды наши. Родиной мы зовем ее потому, что в ней мы родились, в ней говорят родным нам языком и все в ней для нас родное, а матерью – потому, что она вскормила нас своим хлебом, вспоила своими водами, выучила языку, как мать защищает и бережет нас…Одна у человека родная мать, одна у него и Родина». Прекрасные слова.

2ведущ.

Гаиләдә иң кадерле зат -әни кеше. Әниләрдәге кебек мәрхәмәтлелекне, үзен-үзе кызганмыйча кайгыртучанлыкны, гадилекне, әйбәтлекне тагы кемдә күрә алабыз? “Әни”-дип безнең телебез ачылган. Иң тәүге адымыбызны да әни ярдәме белән киткәнбез. Сиңа ничә яшь булса да, һәрвакыт әнинең кайгыртуы кирәк.  Ана хакын уч төбендә тәбә кыздырып ашатсаң да, кайтара алмассың,”- ди халкыбыз.

1ведущ.

 - Дорогие мамы- милые, нежные, прекрасные женщины! С наступающим самым прекрасным весенним праздником- праздником семьи- с 8 –м Марта  Вас!  Пусть этот день, 8 Марта, подарит вам прекрасное настроение, исполнение всех сокровенных желаний! Пусть он станет стартом для новых начинаний, которые принесут только радость! Искренних вам комплиментов и добрых слов всегда!

                                                                                    Бию.

1ведущ.

Я счастлив: моя Родина – село.
Оно мне радость творчества дало.
И черпаю я силы от земли,
Которую отцы сберечь смогли.

Я рад, что край родимый в жизни есть.
Любимых мест мне в нём не перечесть.
И если спросят, где моя душа,
Отвечу: «Дома, где родился я!»

2ведущ.

Гаиләдә иң зур баш кеше- әти. Чөнки ул гаилә әгъзалары турында кайгырта, җил-яңгырдан саклый, төрле авырлыклар килгәндә аларны яклый. Өйдәге иң авыр эшләрне дә әти эшли. Ул өйнең терәге, таянычы.

Халыкавыз иҗатында һәм педагогикасында да ата кеше гаиләне яклаучы, туендыручы, яшәү шартларын булдыручы һәм гаилә намусын саклаучы итеп күрсәтелә. Бер үк вакытта ата- аек акыл иясе дә. Ул булмаса, тормышның рәте китә.

1ведущ.

- Дорогие мужчины! С прошедшим праздником Вас!

. Ансамбль. « Моя Армия»

1 ведущ.

Семья – это то, что мы делим на всех,
Всем понемножку: и слезы и смех,
Взлет и падение, радость, печаль,
Дружбу и ссоры, молчанья печать.
Семья – это то, что с тобою всегда.
Пусть мчатся секунды, недели, года,
Но стены родные, отчий твой дом –
Сердце навеки останется в нем!

2 ведущ.

    Гаилэ ул- тормышнын нигезе. Гаилэ ул- жылы учак.Гаилэ никадэр нык булса, аннан килгэн жылылык шулкадэр кочле булла. Гаилэ -саклаучы да яклаучы да, юатучы; шатлыкларны уртаклашучы да.

 Гаилэ турында халыкта  бик куп мэкэл-эйтемнэр дэ:

2.Гаилә - гомер чишмәсе.

1. Не нужен клад, когда в семье лад..

2. Бердәм гаилэдэ  бәрәкәт була.

1. Согласную семью и горе не берет.

 

2.Тату гаилэ- ил курке.

1.Когда семья вместе, и сердце на месте.

1 ведущ.

Изначально в Родине основа – семья,

И от века Родину семья поднимала:

Наши предки, традиции, наша земля –

Всё семья берегла, сохраняла!

Нет Родины без семьи, а семьи без Родины

                                Вместе: Семья и Родина едины!!!

Жыр. « Каенлыгым»

1 ведущ.

Родина моя! Земля и небо!
Моя любовь, мой соловьиный край
Мне жаль того, кто здесь ни разу не был
Мне жаль того, кому не пел курай Моя земля!
Я счастлив, поклонится тебе За все хорошее во мне!

2 ведущ.

Бэхиллэшми, бары саубуллашып

Аерыл син киткэн чагында.

Бу изге йорт туган нигез кебек

Очраштырсын безне тагын да.

Сезгә булган безнең хөрмәтебез

Урын алсын йөрәк түрендә!

Шатлык һәм куаныч, зур бәхетләр

Юлдаш булсын сезгә гомергә!

1 ведущ.

- Дорогие гости!

    2 ведущ.

 Сезгә булган безнең хөрмәтебез

Урын алсын йөрәк түрендә!

Шатлык һәм куаныч, зур бәхетләр

Юлдаш булсын сезгә гомергә!

                    Кичэбез тэмам. Игтибарыгыз очен рэхмэт! До новых встреч!

     


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Всекубанский классный час «СУДЬБА И РОДИНА – ЕДИНЫ!»

Воспитание патриотизма, чувства гордости за свою Родину, край,       своих сверстников, совершивших подвиг во имя жизни. Формирование активной жизненной позиции, св...

Единый всекубанский классный час "Судьба и Родина едины!"

Единый всекубанский классный час, 2 класс....

Презентация К проектной работе «Моя малая родина» (Судьба и родина едины)

Проект «Судьба и Родина едины».Классный  час: « Моя малая Родина».Цель:-  формировать представления о родном  крае, о своей станице;- вызвать  интерес к истории родной станицы;- пр...

Классный час "Моя малая Родина". Проект "Судьба и Родина едины".

Классный час "Моя малая Родина". Проект "Судьба и Родина едины"....

Единый Всекубанский классный час "Судьба и Родина едины!"

Единый Всекубанский классный час. "Судьба и Родина едины!" (1-4 класс)...

Единый Всекубанский классный час «Судьба и Родина едины!» ВОДОЁМЫ КРАЯ.

Единый Всекубанский классный час «Судьба и Родина едины!» ВОДОЁМЫ КРАЯ....