Разработка национального праздника «Сабантуй»
методическая разработка

Талипова Замиля Габдулхаковна

Щатлыклар - кунелебездэ,

Ал кояш - кугебездэ.

Килегез, дуслар , кунакка

САБАНТУЙ буген бездэ !

Жилферди чиккэп солгелэр

Булэклэр кубебезгэ !

Корэшик тэ , узышыйк та -

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon razrabotka_meropriyatiya_sabantuy.doc53.5 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное образование город Муравленко

МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 5

Ул. Дружбы Народов, д.104, г. Муравленко, Ямало-Ненецкий округ, 629602

Телефон (34938)42-5-05, факс (34938) 42-5-05

Разработка национального

праздника

«Сабантуй»

                                                                           Талипова Замиля Габдулхаковна,  педагог

дополнительного

образования

МБОУ «Школа№5.

                      г. Муравленко-2018г.

САБАНТУЙ -

  1. Татарча монлы кой янгырый.

Алый баручы:

Щатлыклар - кунелебездэ,

Ал кояш - кугебездэ.

Килегез, дуслар , кунакка

САБАНТУЙ буген бездэ !

Жилферди чиккэп солгелэр

Булэклэр кубебезгэ !

Корэшик тэ , узышыйк та -

                               САБАНТУЙ буген бездэ !

(Музыка   кочэя , балалар   булэклэр бэйлэгэн колга  тотып , залны урап сэхнэгэ килэлэр).

2.        « САБАНТУЙ » жыры башкарыла.

3.        Балалар урыннарына утыралар.
Алып баручы:

-    Исэнмесез, кадерле балалар, эти - энилэр , хормэтле кунаклар ! Менэтагын без сезнен белэн бергэлэп кунел ачу очен , халкыбызнын милли бэйрэме - САБАНТУЙ га жыелдык . Язгы эшлэр тэмамлануны хэбэр итеп авылларда шаулап - горлэп сабангуйлар утэ . Э безнен балалар сабантуе мэктэплэрдэ укучыларнын быелгы уку елын унышлы тэмаплап килулэрен хэбэр итэ .

  Туган оясыннан аерылган кош

                                       Канаты на мэнге ял тапмый.

                                        Туган телен яратмаган кеше

                                            Башкаларнын телен яратмый.

   Буген бэйрэмгэ килгэн балалар рус мэктэплэрендэ укып белем алалар , шул ук вакытта уз туган теллэрен дэ онытмыилар , татарча матур итеп сойли дэ белэлэр э жырлыйлар да, биеп тэ курсэтэлэр .

1 нче бала:        Татарча да яхшы бел,

Русча да яхшы бел .

Икесе дэ безнен очен

Ин кирэкле затлы тел.

Татарчасы - туган тел,

Безгэ газиз булган тел.

                                        Рус телендэ сойлимен ?

                                        Бик кирэкле тел димен.

                                        Тел кешене дус итэ ,

                                          Бер - беренэ беркетэ .

                                        Белегез сез рус телен,

                                        Онытмагыз уз телен.

Алып баручы :   Туган тел - ин татлы тел э

Туган тел - ин тэмле тел .

Тэмле дип, телен йотма,

Туган телне онытма !

2 - бала :  Доньяда ин матур ил

-Ул минем туган идем .

Доньяда ин матур тел

-Ул минем  туган телем .

 Алып баручы:

-   Щулай итеп, САБАНТУЙны башлыйбыз ! Сабантуйнын беренче олешендэ сезнен игьтибарга балалар коче белэн эзерлэнгэн   концерт  программасы , э 2 - олешендэ  уеннар , ярышлар , булэклэр котэ сезне.

-   Эй , шаян жил , жырла безнен белэн, Жырны дуслар тын лап туймасын. Тотынышыйк кулларга, Жыр алыйк без юлларга. Бар табигать безне тынласын.

 1. Сезнен очен «Яз килэ » дигэн  жыр белэн   3- мэктэпнен   татар   теле тугэрэгенэ йоруче укучылары.

2. Без биибез тыпыр-тыпыр, Без биибез тып -тыл . Бер башласакэ бик тиз генэ Булмый безне туктатып .

Бэйрэм белэн сезне Гарипова Элина котлый.

3. Сез дэ безгэ кушылыгыз -Без шатлык  таратабыз. Тирэ - якны янгыратып Жырларга яратабыз.

«Тал арасы» дигэн жыр белэн 3-мэктэп укучылары.

Шигырь. («Золушка » балалар бакчасы).

4. Эйдэ, дуслар, килегез Кунел ачу конебез . Татарча матур итеп Биибез дэ , жырлыйбыз .

(«Ак каен » жыры белэн 6-мэктэп укучылары .)

5.        Эти - эни биегэн ?
Кунел ачкан биюдэн.

      Карап торсын ботен дус - иш э      

        Тартынмыйбыз биюдэн .

(«Золушка» балалар бакчасыннан бию.)

                                       6. .Без уйныйбыз,  уйныйбыз ,
                                               Якты коннэн туймыйбыз.
                                        Сабан туе горлэп торсын,
                                        Колэбез дэ жырлыйбыз.

(«Кубэлэк» жыры белэн Зинапов Альгиз.)

7.        Яз килэ жиребезгэ,

Чэчэклэр алып килэ, - дилэр 6 -нчы мэктэп укучылары

Чэчэклэр турында шигырьлэр.

«Умырзая» жыры белэн чэчэклэр темасын Динара дэвам итэ.

  1. Шигырь (Чишмэ турында)

Алып баручы:  «Чишмэ» жырын жырлаганда чынлап та чишмэ чылтыраган кебек, шулаймы , дуслар?

  1. Жыр бэйгесенэ 2- нчче мэкктэп укучылары кушыла. (« Бию безгэ
  2. кушыла»)

10.        Татар халык жыры «Эпипэ»не жырлаганда кем генэ
Кем генэ биими тузэр икэн?

Алып баручы:    Концерт программасын тэмамлап, бэйрэмебезнен топ олешенэ - ярышларга кучэбез .

  1. Атларда чаба малайлар ,
    Атлары да атлары !
    Малайларнын эле шулай
    Чаба торган чаклары.

САБАНТУИны башлап жибэруче ярышларньш берсе - ат чабышы.

  1. Алмалы коянтэлэрем,
    Чияле чилэклэрем.
    Чишмэлэрдэн кайткан чакта

                          Чайпаладыр суларым.

 

                (Чилэк белэн су ташу.)

  1. Монда бео жирдэ тагын
    Эскэмикэ куйганнар
    Эскэмикэгэ басып
    ?
    Кулга тотканнар асщп
    Салам тутырган капчык.
    Капчык белэн чиратлашып,
    Бэрешэлэр «шап» та «шоп».

    (Капчык сугышы.)

4.        Капчык кабып йогерэм дип
Мактанырга ашыкма.

     Син менэ йогереп кара Кукэй салып кашыкка.

   (Кашыкка кукэй салып йогеру)

  1. Йогерешэлэр бер якта
    Капчык киеп аякка.
    Баралар да абыналар
    Китэ алмыйча еракка.

                           (капчык киеп йогеру.)

                             6.  Мактана дип уйламагыз ,
                                 Мин урынлы мактанам.
                               Чонки менэ бу чулмэкне
                               Курмичэ дэ ваталам .

    ( Чулмэк ватыш).

                                           7.  Сабан туе, сабан туе
                               Шундый кызык, кунелле .
                                  Ник чыкмаска корэшергэ,
                               Мин сон егет тугелме?
                     8.    Батыр калу очен эле
                            Мина бераз иртэрэк.

                             Тик шулай да корэшлэрне                  

                             Узем башлап жибэрэм.

Татарча корэш башлана . Жинучелэр билгелэнэ. Булэклэр тапшырыла.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка программМетодическая разработка реализации первой части программы «Разговор о правильном питании»

Разработка рабочей программы по  курсу Правильное питание. 1 часть . 2 класс...

Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)» Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)»

Цели урока: познакомить учащихся со знаками «+», «–», «=»; учить детей понимать значение данных знаков, читать равенства; работать над развитием внимания, логического мышления учащихся; при...

"Развитие графомоторных навыков у дошкольника и младшего школьника". Методическая разработка урока №1:"Письмо букв 1-й группы и ш й И Ш Й". Методическая разработка урока №2: "Письмо строчных букв п т р г"

   Содержание методической разработки занятий нацелено на понимание обучающимися того, что язык это основное средство человеческого общения, формированию правильной устной и пись...

"Развитие графомоторных навыков у дошкольника и младшего школьника". Методическая разработка урока №3:"Письмо строчных и заглавных букв". Методическая разработка урока №4: "Письмо строчной буквы "я" и Заглавных "А Я""

Содержание методической раработки занятий нацелено на формирование навыка скорого, каллиграфического письма и выстроения взаимосвязи между звуковым восприятием, моторным навыком и графическим изображе...

2016 г. Конкурс "Авторские методические разработки" Методическая разработка "Можно жить без ссор"

Детские конфликты – это не просто негативные явления в детской жизни, это особые, значимые ситуации общения. И от того, насколько взрослые (педагоги и родители) будут готовы к правильному руково...