Внеклассное мероприятие по английскому языку "Spring is coming!"
методическая разработка (английский язык, 6 класс) по теме

Калиева Санья Казикановна

 Цели мероприятия:

 Образовательная : формирование навыков  аудирования и монологической речи ,  расширение лексического запаса учащихся.

 

 Развивающая: развитие внимания, памяти.

 Воспитательная: повышение интереса учащихся к изучению английского языка;

воспитание  любви к природе ,к классической  музыке.

 

 Оборудование: мультимедийное оборудование,  картины (а также   рисунки учащихся) на тему «Весна».

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл vneklassnoe_meropriyatie_po_angliyskomu_yazyk1.docx22.76 КБ

Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие по английскому языку:                                                        «Spring is coming!»

                                                                                                                                               (6 класс)

 Цели мероприятия:

 Образовательная : формирование навыков  аудирования и монологической речи ,  расширение лексического запаса учащихся.

 Развивающая: развитие внимания, памяти.

 Воспитательная: повышение интереса учащихся к изучению английского языка;

воспитание  любви к природе ,к классической  музыке.

 Оборудование: мультимедийное оборудование,  картины (а также   рисунки учащихся) на тему «Весна».

                                                 Ход мероприятия.

 T.: Good  day , my dear  friends! We are very glad to see you at our Party! We also  

 say «Welcome!» to all our guests .We are glad to see you  too !

Звучит музыка  Сергея  Рахманинова «Весенние воды», а в это время на экране  демонстрируются слайды с изображением весенних пейзажей(презентация ,подготовленная одним из  учеников этого класса).

T.: With this wonderful  music  by S. Rakhmaninov  and beautiful  landscapes of famous painters  we’ll begin our  festival!

 На сцену выходит группа учащихся и исполняет песню:  «Spring is coming» 

Spring is coming ,spring is coming

 Birdies build your nest;

 Weave together straw and feather,

 Doing each your best.

 Spring is coming, spring is coming,

 Flowers are coming, too;

 Pansies, lilies, daffodils

 Now are coming through.

 Spring is coming, spring is coming,

 All around is fair;

 Shimmer, quiver on the river,

 Joy is everywhere    

T.: It is spring now .But  what can you say about this season ?Why do people like spring?

Учащиеся  выходят на сцену и рассказывают:

P1.: This is the season

 When snowdrops bloom,

 When nobody likes

 To stay in the room.

 P2.: This is the season

 When birds make their nest,

 This is the season

 We all like best.

P3.:In spring  the  air is fresh, the sky is blue. The sun shines  brightly.

Birds come from

the  South  and begin to build their  

 nests .  Green leaves

 appear  on the trees and many beautiful  flowers begin to grow.

 

T.: Yes, you are right. The   nature awakes in spring and a lot of different  flowers  appear in the fields and in the forests.  Now , please , listen to a conversation

between  Queen-Rose  and some other flowers .

Исполняется сценка THE FLOWER MEETING :

Characters:

  Queen-Rose  

   Snowdrop

   Violet

   Buttercup

    Bluebell

    Corn-flower

    Sunflower

На троне сидит Королева –Роза , а вокруг нее собрались цветы , которые хотят  знать ,когда же они должны появляться ,кто первыми, а кто вторыми …Они по очереди подходят к Королеве и представляют себя

SNOWDROP: I am a nice  little  flower  in a white dress .I have no smell.      

QUEEN-ROSE: Your name will be Snowdrop .You will be  the  first  flower  in spring. People will see you on the places where the snow becomes water in the sun. They  will  like you very much.      

(The Snowdrop bows and stands at one side of the throne.)

VIOLET: I am a spring  flower , too. My dress is violet. I am very nice, as you see.

  QUEEN-ROSE: Your name will be Violet. You will come  after  the  Snowdrop , a little later ,when there is no snow in the fields ,the days are longer and it is warmer.  

(The Violet bows and stands at the other side of the throne.)

BUTTERCUP: I am a little flower .I  am dressed in a nice yellow dress .I like the sun, I like when it is warm.

QUEEN-ROSE: Then you must come in summer, when it is warm and the sun shines brightly all day long. Your name will be Buttercup.

(It bows and stands next to the Snowdrop)

BLUEBELL: I am blue like the  sky , and my dress is like a bell.  I like the sun, too.

QUEEN-ROSE: Oh, I know,  your name will be Bluebell. People will see you in the grass .You will make the fields beautiful.

(It bows and stands next to the Violet)

CORN-FLOWER:  My  colour is blue ,too. I make the fields  beautiful , but I make the harvest not very rich.

QUEEN-ROSE: Your name, my beautiful one, will be Corn-flower .People will see you in the fields all the summer.

(Corn-flower bows and steps aside)

SUNFLOWER: Look  at  me , please .I am like the golden sun.

QUEEN-ROSE: Yes, you look like the golden sun , so your name will be Sunflower .People will see you  in the country in August, and you will look at the sun every day.

(The Sunflower bows and goes to one side of the throne.)

QUEEN-ROSE (stands up and goes to the middle of the room ):

Well, my dear flowers .Now you know that you are spring and  summer  flowers. You are not garden flowers .People can see you only in the fields. Now let us sing and dance. Spring and summer will come here  soon ,and  you must be ready to come together with them : first the  Snowdrop, then the Violet, after them the Buttercup and the Bluebell, and then the Corn-flower and the Sunflower.

All  flowers  make a  ring.

Buttercup (coming into the middle of it and recites):

 Buttercups, buttercups,

 Oh, the nicest flowers,

 Coming in the springtime

 To tell of sunny hours.

 When the trees are leafless,

 When the fields are bare,

 Buttercups, buttercups,

 Spring up here and there.

 

After that all are singing the song :’Tis Springtime:

‘Tis  springtime, ‘tis  springtime,

 Cold winter is past,

 Warm breezes are blowing,

 And May’s here at last.

 The birds are returning,

 Their songs you can hear,

 And meadows are smiling

 With Spring flowers here.

T.: Thank you ,my dear flowers! You are wonderful!

Spring is here .And what do you know about spring months? What are they?

На сцену выходят учащиеся и рассказывают:

P.1: March wind goes out to play,

He will have such fun today !

When the boys and girls come out ,

He blows their caps and hats about.

P.2:          APRIL  by  Ivy  Russel

Winter is over,

Without any doubt

Down the meadow

The blackthorn is out !

Swallows  fly  back

From  their winter in Spain ,

Little brown martins

Are with us again.

Far off in the distance

I’m  sure I hear,too,

The herald   of spring

With his first faint “Cuckoo!”

P.3: : In the merry month of May

 All the little birds are gay.

 They all hop and sing and say,

 «Winter days are far away,

 Welcome, welcome, merry May.»

 In the merry month of May

 All the violets are gay.

 They all dance and sing and say,

 «Winter days are far away,

 Welcome, welcome, merry May.»

 In the merry month of May

 All the children are so gay.

 They all play and sing and say,

 «Winter days are far away,

 Welcome, welcome, merry May.»

Исполняется очень красивая песня : “The Birds’ Ball”

Spring once said to the nightingale,

“I’m  going  to give you  birds a ball,

Go now , ask the birdies all,

The birds  and the birdies great and small.”

                                              Tra-la-la-la-la,   tra –la-la-la-la,

                                              Tra-la-la-la-la,   tra –la-la-la-la,

                                              Tra-la-la-la-la,   tra –la-la-la-la,

                                              Tra –la-la-la-la-la-la-la-la-la-la!

The birds  all  came in their  Sunday-best,

The robin dressed in his bright red vest,

The swallow with its young ones gay,

Sang and danced and chirped all day.

                                                          Tra-la-la-la-la   , tra –la-la-la-la,

                                                             Tra-la-la-la-la   , tra –la-la-la-la,

                                                              Tra-la-la-la-la  ,  tra –la-la-la-la,

                                                              Tra –la-la-la-la-la-la-la-la-la-la!

T.: At last ,my dear  friends ,  something for you to think about:

Riddles.( Something for you to think about )

1.What can fly but has no wings?  (time)

2.I am asked to come,

I am waited for ;

But I make them hide

When I come.  (Rain)

3. What goes up when the rain comes down?(Umbrella)

4 The little old woman with twelve children: some short, some long, some hot. What is it?(A year)

5. What is it that can catch me in the garden and make me wet, but cannot reach me when I am at home.(Rain)

6. What is without hands and without feet, without head or body, but can open a door? (Wind)

7. Which month of the year is the shortest?(May-only three letters)

8.Three  girls walked to school under one umbrella .Why didn’t any of them get wet?(It was not raining)

T.: Our Party is over. I hope you enjoy it. Thank you very much for your attention! Good buy.

 Литература.

 1. Стихи и пьесы для детей. Сборник на английском языке для учащихся 6 – 7 классов. Составление и адаптация  К.А.Родкина и Т.А.Соловьевой. Москва «Просвещение» 1989г.

2.Фрагмент музыкального произведения С.Рахманинова «Весенние воды»

 3.Мои первые шаги в чтении. Кн.для чтения на англ.яз. в 6 кл. Сост.И.С. Степнова,-М.  ; «Просвещение» ,1990г,,


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку в 8 классе «В мире английской грамматики»

1)Обобщение изученного грамматического материала2)Закрепление навыков пепревода3)Развитие внимания  и мышления4)Закрепление лексики по изученным темам...

Вечер английского юмора. Внеклассное мероприятие на английском языке.

     Внеклассное мероприятие на английском языке "Вечер английского юмора" было проведено в рамках недели иностранного языка в школе. В нем участвовали ученики разных классов.Цели:Активизировать речем...

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку по теме "Чаепитие в английских традициях"

Цель: развивать интерес к изучению английского языка.Задачи:совершенствовать лексические навыки, применяя их в заданной ситуации;развивать произносительные навыки;ознакомить учащихся со странове...

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку “Забавный английский”, для учащихся 5 классов.

       Предлагаемые виды конкурсов помогают проверить знания , умения и навыки учащихся.в игровой форме.  Конкурсы составлены так , чтобы дать учащимся возмо...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 8 класса по теме: "Travelling: Who Knows More?" КВН по английскому языку “STAR HOUR”

Цели:1. Расширение лингвострановедческой компетенции учащихся.2. Воспитание интереса к культуре стран изучаемого языка.Задачи:1. Образовательные:Обобщение страноведческих знаний учащихся, полученных в...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Праздник английского языка"

Внеклассное мероприятие по английскому языку"Праздник английского языка" – "Travelling around the country of English"...

Внеклассное мероприятие по английскому языку по теме:"Английский детский фольклор в переводах С.Я.Маршака"

Краткая биография С.Я. Маршака. Подборка стихов для детей на английском языке и их переводы....