Разработки для самостоятельных и проверочных работ по английскому языку
методическая разработка по английскому языку (5 класс) по теме

Вялых Светлана Александровна

Здесь представлены мои разработки проверочных,самостоятельных и контрольных работ по всем классам

Скачать:


Предварительный просмотр:

                                                                   Контрольная работа 7 класс 1 четверть

1. Write the numerals.

        1). 475, 2). 125, 3). 3548, 4). 300000, 5). 1472, 6). 6001, 7). 200

2. Create the sentences.

        1). The boy / already/ win/ the prize.

        2). The pupils / be going to/ write an essay?

        3). They  / be out of luck/ yesterday.

        4). Next month /he / try his chance?

        5). My elder brother is 14. But / he/not/believe in/ superstitions.

3. Form the adjectives.

         1). (NOISE)      The hall was full. It was very ____ there.

         2). (CREATE )   He is a ____ architect. His ideas are new and original.

         3). (RUSSIA)     They  study ___ and French at school.

         4). (CARE)        Be ____! Don’t break the window.

         5). (DANGER)  It  was ____ trip.

 4. Choose the correct answer.

         1). Could you, please, stop ___ to the player?

                 a. to listen b. listen c. listening

          2). He would like ___  his chance.

                 a. to try b. try c. trying

          3). My brother hates ___ the dishes.

                 a. to wash b. wash c. washing

                                                                 

                                                                  Контрольная работа 7 класс 1 четверть

1. Write the numerals.

        1). 475, 2). 125, 3). 3548, 4). 300000, 5). 1472, 6). 6001, 7). 200

2. Create the sentences.

        1). The boy / already/ win/ the prize.

        2). The pupils / be going to/ write an essay?

        3). They  / be out of luck/ yesterday.

        4). Next  month /he / try his chance?

        5). My elder brother is 14. But / he/not/believe in/ superstitions.

3. Form the adjectives.

         1). (NOISE)      The hall was full. It was very ____ there.

         2). (CREATE )   He is a ____ architect. His ideas are new and original.

         3). (RUSSIA)    They  study ___ and French at school.

         4). (CARE)        Be ____! Don’t break the window.

         5). (DANGER)  It  was ____ trip.

 4. Choose the correct answer.

         1). Could you, please, stop ___ to the player?

                 a. to listen b. listen c. listening

          2). He would like ___  his chance.

                 a. to try b. try c. trying

          3). My brother hates ___ the dishes.

                 a. to wash b. wash c. washing



Предварительный просмотр:

                                                 Контрольная работа 5 класс 1 четверть.

  1.  Напишите существительные во множественном числе.

1). fox 2). child  3). sheep 4). man  5). tooth  6). pen  7). name

2.     Измените  словосочетание, используя притяжательный падеж существительных

         1). the book of the boy                          3).  the nicknames of the girls

         2). the toys of the children                    4). the  timetable of the teacher

3.     Образуйте  степени сравнения прилагательных. 

         1). interesting  2). happy  3). big  4). good  5). old

4.     Вставьте пропущенные глаголы.

         1). We  _____ at the cinema.

         2). He _____ a student.

         3). The  girl ___ nice.

         4). The children ____ lazy.

 5.     Выберите и вставьте слово, подходящее по смыслу.

         1). In our ____  you can find: Maths, Russian, P.E., English.

               a). paper b). timetable c). uniform

         2). Do you learn _____ language?

               a). interesting   b). foreign  c). easy

        3).  Last summer my friend ____ .

               a). went abroad b). went to bed   c ). went to school

        4). Does he ____ lessons every day?

                a). take b). miss c). go

                                                 Контрольная работа 5 класс 1 четверть.

  1.  Напишите существительные во множественном числе.

1). fox 2). child  3). sheep 4). man  5). tooth  6). pen  7). name

2.     Измените  словосочетание, используя притяжательный падеж существительных

         1). the book of the boy                          3).  the nicknames of the girls

         2). the toys of the children                    4). the  timetable of the teacher

3.     Образуйте  степени сравнения прилагательных. 

         1). interesting  2). happy  3). big  4). good  5). old

4.     Вставьте пропущенные глаголы.

         1). We  _____ at the cinema.

         2). He _____ a student.

         3). The  girl ___ nice.

         4). The children ____ lazy.

 5.     Выберите и вставьте слово, подходящее по смыслу.

         1). In our ____  you can find: Maths, Russian, P.E., English.

               a). paper b). timetable c). uniform

         2). Do you learn _____ language?

               a). interesting   b). foreign  c). easy

        3).  Last summer my friend ____ .

               a). went abroad b). went to bed   c ). went to school

        4). Does he ____ lessons every day?

                a). take b). miss c). go



Предварительный просмотр:

1). The boy reads book, …?                                                                        

2). The girl went to school, …. ?

3). They will write, …. ?

4). We are pupils, ….?

5). He isn’t a doctor, …. ?

6). They can play, …. ?

7). The children don’t eat jam, …. ?

8). She played chess yesterday, …. ?

9). Jane has got a cat, …. ?

10). Tom doesn’t drink milk every day, …?

1). The boy reads book, …?

2). The girl went to school, …. ?

3). They will write, …. ?

4). We are pupils, ….?

5). He isn’t a doctor, …. ?

6). They can play, …. ?

7). The children don’t eat jam, …. ?

8). She played chess yesterday, …. ?

9). Jane has got a cat, …. ?

10). Tom doesn’t drink milk every day, …?

       

2). The girl went to school, …. ?

1). The boy reads book, …?            

2). The girl went to school, …. ?

3). They will write, …. ?

4). We are pupils, ….?

5). He isn’t a doctor, …. ?

6). They can play, …. ?

7). The children don’t eat jam, …. ?

8). She played chess yesterday, …. ?

9). Jane has got a cat, …. ?

10). Tom doesn’t drink milk every day, …?

1). The boy reads book, …?

2). The girl went to school, …. ?

3). They will write, …. ?

4). We are pupils, ….?

5). He isn’t a doctor, …. ?

6). They can play, …. ?

7). The children don’t eat jam, …. ?

8). She played chess yesterday, …. ?

9). Jane has got a cat, …. ?

10). Tom doesn’t drink milk every day, …?



Предварительный просмотр:

  1. Вставить пропущенные буквы

Pi _ ni _, progr _ m _e, t _ eat _e, w _ kend, ed _ cati _ n _l, ar _ an _e, so _ i_l,

In_ it _ t _ on, gr_ _p, s_ tua _ i _ n,   st_ _, l_ c _ l, p_ _tn_ _, k_ ss, c_ n_m_.  

  1. Вставить пропущенные буквы

Pi _ ni _, progr _ m _e, t _ eat _e, w _ kend, ed _ cati _ n _l, ar _ an _e, so _ i_l,

In_ it _ t _ on, gr_ _p, s_ tua _ i _ n,   st_ _, l_ c _ l, p_ _tn_ _, k_ ss, c_ n_m_.  

  1. Вставить пропущенные буквы

Pi _ ni _, progr _ m _e, t _ eat _e, w _ kend, ed _ cati _ n _l, ar _ an _e, so _ i_l,

In_ it _ t _ on, gr_ _p, s_ tua _ i _ n,   st_ _, l_ c _ l, p_ _tn_ _, k_ ss, c_ n_m_.  

  1. Вставить пропущенные буквы

Pi _ ni _, progr _ m _e, t _ eat _e, w _ kend, ed _ cati _ n _l, ar _ an _e, so _ i_l,

In_ it _ t _ on, gr_ _p, s_ tua _ i _ n,   st_ _, l_ c _ l, p_ _tn_ _, k_ ss, c_ n_m_.  

  1. Вставить пропущенные буквы

Pi _ ni _, progr _ m _e, t _ eat _e, w _ kend, ed _ cati _ n _l, ar _ an _e, so _ i_l,

In_ it _ t _ on, gr_ _p, s_ tua _ i _ n,   st_ _, l_ c _ l, p_ _tn_ _, k_ ss, c_ n_m_.  

6. Вставить пропущенные буквы

Pi _ ni _, progr _ m _e, t _ eat _e, w _ kend, ed _ cati _ n _l, ar _ an _e, so _ i_l,

In_ it _ t _ on, gr_ _p, s_ tua _ i _ n,   st_ _, l_ c _ l, p_ _tn_ _, k_ ss, c_ n_m_.  

  1. Вставить пропущенные буквы

Pi _ ni _, progr _ m _e, t _ eat _e, w _ kend, ed _ cati _ n _l, ar _ an _e, so _ i_l,

In_ it _ t _ on, gr_ _p, s_ tua _ i _ n,   st_ _, l_ c _ l, p_ _tn_ _, k_ ss, c_ n_m_.  

  1. Вставить пропущенные буквы

Pi _ ni _, progr _ m _e, t _ eat _e, w _ kend, ed _ cati _ n _l, ar _ an _e, so _ i_l,

In_ it _ t _ on, gr_ _p, s_ tua _ i _ n,   st_ _, l_ c _ l, p_ _tn_ _, k_ ss, c_ n_m_.  

  1. Вставить пропущенные буквы

Pi _ ni _, progr _ m _e, t _ eat _e, w _ kend, ed _ cati _ n _l, ar _ an _e, so _ i_l,

In_ it _ t _ on, gr_ _p, s_ tua _ i _ n,   st_ _, l_ c _ l, p_ _tn_ _, k_ ss, c_ n_m_.  



Предварительный просмотр:

                                   

                                Контрольная работа 9 класс за год

  1. Open the brackets. Use the proper tenses.
  1. Next December he (to work) at this school for ten years.
  2. While the father (to watch) the football match the children (to come) home.
  3. I (to read) this book for already two days.
  4. Before she (to see) his face, she (to understand) everything.
  5. Yesterday at 2 o’clock I (to prepare) for my English test.

       2. Change the following sentences using the Passive Voice.

          1. Thousands of tourists visit Egypt every year.

          2. We have already discussed this problem.

          3. Disney created this cartoon at the beginning of his career.

          4. They will start their  new project next week.

       3. Change the sentences using Indirect Speech.

          1. Mary said: “I helped him yesterday.”

          2. The woman asked her husband: “Help me to carry these heavy bags!”

          3. The young man asked the girl: “Will you go to live in London?”

          4. Jane asked: “Where did you buy this dress?”

          5. Nick said: “We have not done our homework yet.”

       4. Open the brackets. . Use the Conditional 2 or 3.

          1. If you (finish) in time you wouldn’t have been late.

          2. The day (be) fine if they hadn’t argued.

          3. If we planted more forests, we (save) wild animals.        

          4. If I (be) you, I would never ask him for help.

                                         

                             

                           Контрольная работа 9 класс за год

  1. Open the brackets. Use the proper tenses.

1.Next December he (to work) at this school for ten years.

  1. While the father (to watch) the football match the children (to come) home.
  2. I (to read) this book for already two days.
  3. Before she (to see) his face, she (to understand) everything.
  4. Yesterday at 2 o’clock I (to prepare) for my English test.

       2. Change the following sentences using the Passive Voice.

          1. Thousands of tourists visit Egypt every year.

          2. We have already discussed this problem.

          3. Disney created this cartoon at the beginning of his career.

          4. They will start their  new project next week.

       3. Change the sentences using Indirect Speech.

          1. Mary said: “I helped him yesterday.”

          2. The woman asked her husband: “Help me to carry these heavy bags!”

          3. The young man asked the girl: “Will you go to live in London?”

          4. Jane asked: “Where did you buy this dress?”

          5. Nick said: “We have not done our homework yet.”

       4. Open the brackets. . Use the Conditional 2 or 3.

          1. If you (finish) in time you wouldn’t have been late.

          2. The day (be) fine if they hadn’t argued.

          3. If we planted more forests, we (save) wild animals.        

          4. If I (be) you, I would never ask him for help.

                                       


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Проверочная работа по английскому языку для 9 класса

Проверочная работа по английскому языку для 9 класса  (УМК "Enjoy English", авт. М.З. Биболетова и др.,Unit 3, Section 2) составлена для проведения текущего контроля знаний учащихся....

Проверочная работа по английскому языку. 7 класс.

Английский язык. 7 класс. УМК Биболетовой М.З., Трубаневой Н.Н.Проверочная работа по итогам 3 четверти....

Проверочная работа по английскому языку в 9 классе

Данная проверочная работа по английскому языку предлагается учащимся 9-го класса обучающимся по учебнику 9 класса авторов Кауфман К. и Кауфман М. Она разработана на основе уче...

Самостоятельные и проверочные работы по русскому языку 5 класс

В материалах содержатся тексты самостоятельных и проверочных работ по русскому языку для 5 класса...

Проверочная работа по английскому языку в 6 классе по главе 7. УМК Английский язык Ю.А. Ларионовой

Проверочная работа по английскому языку в 6 классе по главе 7. УМК Английский язык Ю.А. Ларионовой...

Методическая разработка для подготовки семиклассников к устной части Всероссийской проверочной работы по английскому языку.

Данная методическая разработка создана  для подготовки семиклассников к устной части Всероссийской проверочной работы по английскому языку. В разработке предоставлены все необходимые правила и ос...

Проверочная работа по английскому языку во 2 классе по 2 модулю (учебник Английский в фокусе)

Проверочная работа по английскому языку во 2 классе по 2 модулю (учебник Английский в фокусе)...