Разработка внеклассного мероприятия с использованием межпредметных связей (английский язык и экология) “Travel and Ecology”
классный час по английскому языку (6 класс) по теме

Старожук Анна Леонидовна

Цель:  обобщить знания, умения и навыки учащихся по темам: «Экология», «Путешествия», полученные на уроках английского языка.

Задача:

образовательная:  формирование навыков речевой деятельности на базе  лексического материала, навыков аудирования;

развивающая: обучение самостоятельной работе, умение работать в группе; развитие творческого мышления;

воспитательная: воспитание бережного отношения к природе.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt.docx281.28 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка внеклассного мероприятия с использованием межпредметных связей (английский язык и экология)

“Travel and Ecology”

Цель:  обобщить знания, умения и навыки учащихся по темам: «Экология», «Путешествия», полученные на уроках английского языка.

Задача: 

образовательная:  формирование навыков речевой деятельности на базе  лексического материала, навыков аудирования;

развивающая: обучение самостоятельной работе, умение работать в группе; развитие творческого мышления;

воспитательная: воспитание бережного отношения к природе.

Ход мероприятия

Дети сидят по 5-6 человек в командах, всего 5 команд.

  1. -Dear boys and girls!

Our world is magnificent. There are so many places for us to explore nowаdays we can travel by train or by plane by car or by ship. TV and Internet allow us to visit virtually different countries and see distant landscapes sitting at home in front of the computer. It’s fantastic!

2.  -Look at the screen! (работа с интерактивной доской)

-Let’s read the words and give their translations

  1. escape
  2. take our time
  3. travel in style
  4. landscapes
  5. adventures
  6. explore
  7. learn their ways
  8. perfect evenings
  9. magical days

3.Звучит песня в исполнении учащихся (песня знакома ученикам с уроков)

“The world is our Oyster”

Let’s go on a journey, escape for a while

We’ll just take our time and we’ll travel in style

We’ll see distant landscapes, we’ll try out new things

And see what adventures our holiday brings

The world is our oyster, that’s what people say

We can go anywhere, let’s leave today

We’ll visit the places we’ve seen on TV

The whole world is waiting, there’s so much to see

So many new for us to explore

Places that we’ve never heard of before

We’ll live like the natives, we’ll learn all their ways

We’ll have perfect evenings and magical days

 - What does travel mean to the singer?

- What is sоng about?

4. У каждой команды на столе карточка

  1. Discover  the Himalayas
  2. Spain  with Lazydays Travel
  3. See Egypt and the river Nile
  4. Ireland by coach
  5. The magic of Africa

На интерактивной доске словосочетания:

  1. Beach holyday
  2. Cruise
  3. Safari
  4. Sightseeing tour
  5. Activity holiday

-When we travel we should be friendly to our nature.

-Choose your type of holiday! (работа по командам)

-How will you travel there? (By coach, train..)

5. Match the people to the holidays (на интерактивной доске даны предложения)

  1. Ann and Tony want to have a good rest.
  2. John likes to do extreme sports.
  3. Amy wants to see animals.
  4. Stella likes to learn about ancient culture.
  5. Mike loves to see green countryside.

6.  -There are some signs we can see during the travelling.

Match the signs to the meanings.

a)           b)          c)          d)               e)

1. You can’t eat or drink.

2. You can camp.

3.  You can park.

4. You can’t take photos.

5. You can’t pick flowers.

7. -While travelling you have to follow some rules.

Look at the table. Write sentences about what you can\can’t do on a safari.

On safari

Feed the animals            х

Take photos                   +

Run around                    х

Bring food with you       +

Touch the lions               х

8. -We want you to guess some riddles about wild animals.

A lot of spots.                                                     A very long nose.

A long, long neck.                                              It grows and grows.

A funny scarf.                                                     He is huge and likes fun.

It’s   (a giraffe)                                                    It is     (an elephant)

  As red as a fire                                                     So colourful and bright,      

With a long tail.                                                   Is fond of talking much.

He likes long walks.                                            Likes eating a carrot.

It’s    (a fox)                                                         It is     (a parrot).

9. -We can often come across these signs. What do they mean?

-You have some on your desks. Your task is to match the sign, its meaning and the Russian equivalent.

a)            b)          с)            d)             e)

Keep dogs under control.                                         По газонам не ходить!                                          

Put your litter in the bin.                                          Выгул собак запрещён.    

Keep off the grass.                                                   Перерабатывайте отходы!

Keep your country tidy.                                           Береги природу!

Recycle.                                                                   Не сорить!

10. -If you do well, it helps you to be friendly to the nature. Our poem is about it.

Yours and Mine.

The sun, the trees, the grass, the sky,

The silver moon, that’s sailing by,

The rain and dew and snowflakes white,

The flowers sweet and stars of night!

The songs of birds, wind whispering,

The autumn leaves, the buds of spring –

Such lovely things to hear and see. Belong to you, belong to me!

11. -You have prepared your own signs. The next task is to describe them. (Students say some sentences about nature, pollution, how to protect the environment).

12. -But what happens when the rules are broken?

Match the statements with the pictures.

1 23

      4 5 6                 

  1. Birds  are in danger.
  2. They throw litter away.
  3. Trees are broken.
  4. They pick up flowers.
  5. The fire in the forest is dangerous
  6. They paint on the trees.

13. As you can see our planet is in danger. Listen to one more poem and try to understand it.

What have they done to the world?

What have they done to the seas, my friend?

What have they done to the seas?

What have they done to the rivers, my friend?

What have they done to the trees?

What have they done to the land, my friend?

This land which is ours from the birth.

What have they done to the forests, my friend?

What have they done to the Earth?

14. -And your last task is to complete the slogans to know more about the ecology.

Never draw or paint                                  a garbage bin

Feed birds                                                  trees

Plant flowers and                                      tidy

Always put garbage in                              in winter    

Keep our country                                      on the trees

15. -We think that you have learnt about the rules during the travelling, some signs, ecological problems. Now you know how you can help the Earth.

-Let’s sing a song “Mother Forest”

The forest is strong with a perfume so sweet

Such a perfect place to dream.

She feeds from the Earth, from the water and air

Mother nature, pure and green.

A humming bird sings high above,

Her feathers shine in the sun,

While deep in the jungle it’s cool and it’s dark,

And a tiger is feeling her young.

Chorus

Save our trees!

Don’t cut them down!

Save our Earth!

Don’t litter around!

125

              34

                           6

                 

The end!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка внеклассного мероприятия для 2 класса по английскому языку на тему: "Мы говорим по-английски"

Мероприятие проходило в конце IV четверти. Учитывая тот факт, что обучение в школе ведется с 1 класса, проблем с проведением мероприятия не было....

Разработка внеклассного мероприятия для 8 класса по английскому языку « Счастливый случай.»

Мероприятие предназначено для учащихся 8 класса общеобразовательной школы. В нем в увлекательной форме учащиеся систематизируют полученные знания, еще раз активизируют их в речи. Выполнение школьникам...

Развитие межпредметной связи английского языка с естественнонаучными дисциплинами в рамках системно-деятельностного подхода

В настоящее время иностранный язык все больше рассматривается как интегрированная дисциплина. Особенностью изучения иностранного языка как учебного предмета является то, что он как бы «беспредметен», ...

Разработка внеклассного мероприятия с использованием компьютерных технологий во 2 классе по английскому языку «Праздник алфавита. THE ABC PARTY»

Внеклассное мероприятие "The ABC Party"разработано для проведения "праздника алфавита". Данное мероприятие является своеобразным подведением итогов изучения алфавита обучающимися 2...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ "THE GREAT THREE" дисциплина – Иностранный язык (английский)

Методическая разработка написана для проведения "The Great Three"  - внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 2 курса в рамках декады ЦК гуманитарных и естественнонауч...

Разработка внеклассного мероприятия с использованием межпредметных связей (английский язык и экология) “Travel and Ecology”

Цель:  обобщить знания, умения и навыки учащихся по темам: «Экология», «Путешествия», полученные на уроках английского языка.Задача:образовательная:  формировани...