Брейн-ринг 10-11 класс
план-конспект занятия (английский язык, 10 класс) по теме

Материал по внеклассной работе для учащихся старшего звена

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon Брейн-ринг60 КБ

Предварительный просмотр:

Брейн - ринг 10 -11 класс

Участники игры: учащиеся 10-11 классов.

Задачи игры:

   - воспитательная – создать положительную мотивацию к дальнейшему изучению английского языка и активному его использованию;

  - образовательная – расширить кругозор учащихся;

  - формировать у учащихся интерес к культуре народа изучаемого языка;

  - развивающая – совершенствовать у учащихся память, воображение, внимание, логическое мышление;

  - практическая – систематизировать и обобщить знания учащихся по теме «Страноведение. Англоговорящие страны».

Оснащение:

- карты англоговорящих стран (США, Великобритании, Канады, Австралии, Новой Зеландии),

- флаги англоговорящих стран,

- песочные часы,

- академические головные уборы капитанов.

План игры:

  1. Вступительное слово учителя.
  2. Представление ведущего.
  3. Представление команд.
  4. Представление членов жюри.
  5. Напоминание правил игры.
  6. Содержание игры.
  7. Подведение итогов игры.
  8. Заключительное слово ведущего.

Ход игры:

  1. Вступительное слово учителя.

My friends! Today the pupils of the tenth and the eleventh forms are ready to play a very interesting game. It is called «Brain ring». I hope you’ll like it. So let’s start. I’d like to introduce you the organizer – she is Kvashelava Natalia. Come here Natalia. It’s your turn Good luck!!!

  1. Вступительное слово ведущего.

Well, friends, attention, please. I’m sure you’re all fine today, aren’t you? The weather is wonderful. The weekend is coming and soon you’ll get a chance to put away all your textbooks and spend time with your friends.

     We’ve gathered today to hold one of the TV games which were extremely popular among the school-leavers several years ago. It is called «Brain-ring». Our game will be devoted to the English-speaking countries. That’s why the walls of our classroom are decorated in this way today. You see the geographical maps of the English-speaking countries, their flags, colourful pictures, postcards demonstrating some historical places, places of interest and the portraits of English and American writers. I do hope that you’ve learnt a lot of interesting facts in our English lessons about the geographical position of the countries< their climate, vegetation and wild life, the heads of the countries, the streets, the squares, some palaces and monuments and people’s lifestyle. I’m sure you’ll certainly get some more information today as well.

  1. Представление команд

Team of the tenth form is – Zayats M

                                            Levoshko O

                                            Gavrilyuk D

                                            Novokreschenov L

                                            Semenenko Yu

                                            Barna A

Well, the captain of the first team is Novokreschenov Lev. Let’s greet the members of the first team. Applause, please.

Meet the members of the second team – Kobzev A

                                                  Yudin V

                                                  Chesarev A

                                                  Chesareva Yu

                                                  Avakyan M

                                                  Saunina A  with their captain Kobzev A.

     

     4.  Представление жюри.

Please stand up and greet the jury. They are Rebrekova OV, Kononchuk AG, Kochetkov v, Novokreschenova A, Kihoyal A. And of couse, the jury will be the eyes and ears following the game and helping to score the points as possible. The team with the highest score will be the winner

    5.  Напоминание правил игры.

The rules of the game are quite simple. You are to respect your group-mates and not to shout.

No doubt, winning is the aim, but it is only the game.

Don’t forget that.

One point will be awarded for every correct answer.

You have one minute to discuss the question.

If you know the answer, show your nail up.

The quicker you hold your hand the quicker you will be asked.

     6. Содержание игры.

Are you ready? One, two off we go!

  1. What is the America’s symbol of Freedom? (The State of Liberty)
  2. What river does London lie on? (The Thames)
  3. Who was the founder of Disneyland? (Walt Disney)
  4. Name the countries situated on the British Isles. (England, Scotland, Wales, UK, Northern Ireland, the Irish Republic)
  5. How long is Broadway? (About 21 km)
  6. Who was the “king” of rock ’n’ roll? (Elvis Presley)
  7. Who built the first car? (Henry Ford)
  8. What is the capital of Australia? (Canberra)
  9. What university is the oldest in the USA? (Harvard, 1636)
  10. What is Mark Twain’s real name? (Samuel Clemens)
  11. What do the fifty stars represent on the American flag? (50 states)
  12. Who invented the telephone? (Alexander Bell)
  13. Who wrote the novel “Gone with the wind”? (Margaret Mitchell)
  14. What is the largest town in Canada? (Vancouver)
  15. Who was the first president of the USA? (George Washington)
  16. What do you know about the official language of Canada? (They are two: English and French)
  17.  Who is the head of New Zealand? (Elizabeth II, the Queen of UK)
  18. What is the longest river in Great Britain? (The Severn)
  19. On what river does Glasgow lie? (The Clyde)
  20. How many states were there at the beginning of the USA? (13)

       

Ведущий: Well, it’s difficult to decide which team is better. But it’s not our job. Our respectful jury must do it. Will you tell us the result of the first part of the game? … Cheer up! It’s only the beginning of the game.

Go on!

  1. Who created Donald Duck? (Walt Disney)
  2. What place is the centre of American film industry? (Hollywood)
  3. Who first walked on the Moon? (Neil Armstrong)
  4. Name the main nationalities of the people who live in the UK (the English, the Scots, the Welsh, the Irish)
  5. Who is known as the “king” of jazz? (Louis Armstrong)
  6. What river is the capital of the USA situated on? (The Potomac River)
  7. What is America’s national sport? (Baseball)
  8. What are the main ship-building centers do you know? (London, Glasgow, Belfast)
  9. What is the largest American State? (Alaska)
  10. Who is the head of Canada? (Elizabeth II, UK)
  11. Whose portraits are printed on American dollars? (Portraits of American presidents)
  12. Who created “The Adventures of Tom Sawyer”? (Mark Twain)
  13. Who is the head of the state the USA? (The President)
  14. What is the capital of New Zealand? (Wellington)
  15. Who are the native Australians? (Aborigines)
  16. What is the largest town in Scotland? (Glasgow)
  17. What is one of the largest and famous lakes in the UK? Loch Ness or Loch Lomond)
  18. What is the capital of Canada? (Ottawa)
  19. What is the largest port in Great Britain? (Glasgow)
  20. How many constitutions were there in the history of the USA? (one)

 7. Подведение итогов игры:

Well, jury, it’s time to declare the winners of today’s game.

The result of the game is …

Congratulations to all the members of the … team. You were the best. But … team, there is no need to worry. You were also great. We are sure next time you’ll be luckier!

 8.  Заключительное слово ведущего:

Thanks a lot to everyone for taking an active part in our game. I’m happy with your answers. You really demonstrated your perfect knowledge of the topic “English-speaking countries”. I hope you’ve had a nice time together and learnt something new. I want to give you small prizes. Thank you once again and good-bye.

     Thanks to all of you for coming.

     For taking part and learning something!

     And I hope that games like this

     You will never ever miss!

Литература.

     

1. Костина Е.А, О Соединённом Королевстве Великобритании и Северной Ирландии, М, Московский Лицей, 2003.

2.  Костина Е.А, О Соединённых Штатах Америки, М, Московский Лицей, 2001.

3.  Ощепкова В.В, Вкратце об Австралии и Новой Зеландии, М, Лист, 1998.

4.  Тимановская Н.А, Взгляд на  англоговорящие страны, Тула: Автограф, 1999.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие "Брейн-ринг для 8-9 классов Д.И. Менделеев"

"Брейн-ринг Д.И. Менделеев" можно провести  в 8-х классах после изучения темы "Периодический закон" или в предметную неделю для 8-9-х классов. Игра проводится с целью развития познавательной акти...

Игра "Брейн-ринг" по географии 8 класс

Соревнование в знаниях по географии для недели географии....

"Брейн-ринг" для учеников 8 класса

Презентация к внеклассному мероприятию по некоторым предметам школьного курса...

"Физический брейн - ринг" урок-игра 7 класс

Данная разработка представляет любимую учащимися командную  игру "брейн-ринг". Предлагаемые вопросы позволяют в игровой форме повторить материал, изученный в 1-3 четверти. Урок можно провест...

Брейн ринг по математике 5 класс

сценарий по математике -внеурочная деятельность...

Разработка классного часа в форме брейн – ринга для учащихся 6 класса Тема: «Этикет и мы»

   Данная разработка может представлять интерес для классных руководителей, которые уделяют серьезное внимание формированию всесторонне развитой, культурной личности своих воспитанник...

Конспект внеклассного мероприятия по литературе в форме брейн-ринга для учащихся старших классов

Внеклассное мероприятие в форме интеллектуальной игры брейн-ринг по литературе для старших классов учит вчитываться в текст,пробуждает интерес к русской классике, позволяет увлечь в игру две команды и...