урок в 8 классе № 41 "Save the Earth" ,ПО УЧЕБНИКУ Биболетовой М.З.
материал по английскому языку (8 класс) на тему

Сюскалова Тамара Михайловна

урок для 8 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_8_klass_o_spasenii_zemli.doc75 КБ

Предварительный просмотр:

КОНСПЕКТ УРОКА В 8 КЛАССЕ ПО УЧЕБНИКУ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА "ENJOY ENGLISH" М. З. БИБОЛЕТОВОЙ

[

 

ОПИСАНИЕ УРОКА 
по теме цикла «Лучший друг мира – это ты!» 
тема урока 
«Что мы можем сделать, чтобы спасти землю» 
по учебнику “Enjoy English” для М. З. Биболетовой 

Урок № 41. Тема урока: «Что можем мы сделать, чтобы спасти Землю?» 
Цели урока: 
Обучающий аспект  активизация лексики; 
Развивающий аспект: развитие навыков аудирования и чтения; 
Воспитательный аспект: воспитание критического отношения к проблемам экологии 

Метапредметная цель: Знание. 
Цели: 
1) формирование коммуникативной компетентности; 
2) формирование знаний на основе полученной информации. 


Оснащение урока: компьютер, мультимедийный экран, видеоклип об экологических проблемах для постановки цели урока и видеоклип детской песни «All Things are Bright and Beautiful, презентация  , речевые опоры для каждой группы, кроссворды, слова песни “All things are bright and beautiful” 


I. Организационный момент. 
1) Приветствие. 
2) Просмотр видеоклипа «Save the Earth.). для постановки цели урока.  . 
3) Фонетическая разминка. Стих. для закрепления в речи учащихся. (использование презентации, на слайде появляется стих на английском языке, затем предлагаю ознакомиться сего переводом, выполненным ранее.


3а-  Выполнение задания по кроссвордам.


4) Отработка фонетических навыков. Аудирование и ответы на вопросы по заданию упражнения. 
II. Подготовка учащихся к восприятию нового учебного материала. 
Организация познавательной деятельности. Технология модерации: максимально полное вовлечение всех учеников в образовательный процесс. 

1 (групповая работа) 
3) Проверка работы по презентации. Чтение слов с переводом и определение слов, которые не были найдены данной группой. 

III. Переход к теме. 
 VI. Работа с учебником. Чтение учащихся текста упражнения 53 на странице 54, в котором они находят много советов по предотвращению экологической катастрофы. 
VII. Работа с текстом  . Выбор наиболее важных советов для спасения нашей планеты. Групповая работа (активный метод модерации: техника решения проблем и поиск оптимальных решений) 



VIIIРабота    с презентацией     Save      the     Earth. Читаем   советы по сохранению планеты.



.

 IX. Заключительная часть урока. 
1) Итоги урока. Учащиеся говорят о том. Чем они занимались на уроке, что нового узнали. 
2) Подведение итогов урока. Выставление оценок в оценочных листах по группам. 
3) Исполнение 2-х куплетов песни «All things are bright and beautiful” 

 

ОПИСАНИЕ УРОКА 
по теме цикла «Лучший друг мира – это ты!» 
тема урока 
«Что мы можем сделать, чтобы спасти землю» 
по учебнику “Enjoy English” для М. З. Биболетовой 

Урок № 41. Тема урока: «Что можем мы сделать, чтобы спасти Землю?» 
Цели урока: 
Обучающий аспект  активизация лексики; 
Развивающий аспект: развитие навыков аудирования и чтения; 
Воспитательный аспект: воспитание критического отношения к проблемам экологии 

Метапредметная цель: Знание. 
Цели: 
1) формирование коммуникативной компетентности; 
2) формирование знаний на основе полученной информации. 


Оснащение урока: компьютер, мультимедийный экран, видеоклип об экологических проблемах для постановки цели урока и видеоклип детской песни «All Things are Bright and Beautiful, презентация  , речевые опоры для каждой группы, кроссворды, слова песни “All things are bright and beautiful” 


I. Организационный момент. 
1) Приветствие. 
2) Просмотр видеоклипа «Save the Earth.). для постановки цели урока.  . 
3) Фонетическая разминка. Стих. для закрепления в речи учащихся. (использование презентации, на слайде появляется стих на английском языке, затем предлагаю ознакомиться сего переводом, выполненным ранее.


3а-  Выполнение задания по кроссвордам.


4) Отработка фонетических навыков. Аудирование и ответы на вопросы по заданию упражнения. 
II. Подготовка учащихся к восприятию нового учебного материала. 
Организация познавательной деятельности. Технология модерации: максимально полное вовлечение всех учеников в образовательный процесс. 

1 (групповая работа) 
3) Проверка работы по презентации. Чтение слов с переводом и определение слов, которые не были найдены данной группой. 

III. Переход к теме. 
 VI. Работа с учебником. Чтение учащихся текста упражнения 53 на странице 54, в котором они находят много советов по предотвращению экологической катастрофы. 
VII. Работа с текстом  . Выбор наиболее важных советов для спасения нашей планеты. Групповая работа (активный метод модерации: техника решения проблем и поиск оптимальных решений) 



VIIIРабота    с презентацией     Save      the     Earth. Читаем   советы по сохранению планеты.



.

 IX. Заключительная часть урока. 
1) Итоги урока. Учащиеся говорят о том. Чем они занимались на уроке, что нового узнали. 
2) Подведение итогов урока. Выставление оценок в оценочных листах по группам. 
3) Исполнение 2-х куплетов песни «All things are bright and beautiful” 

КОНСПЕКТ 

урока по английскому языку по учебнику М. З. Биболетовой для 8 класса 

Тема цикла: “The World’s Best Friend Is You!” 
Тема урока: «Что можем мы сделать, чтобы спасти Землю?» 
Цели урока: 1) развитие навыков аудирования и чтения; 

3) воспитание критического отношения к проблемам экологии 

Метапредметная цель: Знание. 
Цели: 1) формирование коммуникативной компетентности; 
2) формирование знаний на основе полученной информации. 

Оборудование: речевые опоры, компьютер, мультимедийный экран, видеоклип об экологических проблемах для постановки цели урока и видеоклип детской песни «All Things are Bright and Beautiful”, диск с аудиозаписью, презентация, USB-modem, Skype, листы цветной бумаги, вырезанные в форме листьев цветка, фломастеры, клей, речевые опоры для каждой группы, кроссворды, слова песни “All things are bright and beautiful” 

ХОД УРОКА. 
I. Орг. момент. 
1) Приветствие. 
2) Ознакомление с задачами работы на уроке. 
3) Проблема: просмотр видеоклипа: 
Today we’re going to watch a short video. Guess the problem what we are going to discuss. 

- Ecological problems; 
- How to save our planet; 
- Protection of the Earth 

Yes, you’re absolutely right. We’re going to discuss what we can do to save the Earth. 

3) Фонетическая зарядка с грамматическим заданием. 
And now let’s have some phonetic drill. Look at the screen; it is a beautiful poem about our planet. 
THE BEAUTY OF THE WORLD 
I used to see the stars at night, 
I used to hear the birds. 
I used to feel the warmth of the sun, 
I used to smell the springtime flowers, 
And sing so happily, 
I used to sing a song 
About the beauty of the world. 

- Isn’t it beautiful? 
- What grammar pattern can you find in the poem? - (used to do smth.) 
- Can you give the Russian equivalent to it? 

КРАСОТА МИРА 
Звездное небо меня удивило. 
Пение птиц меня вдохновило, 
Весеннее солнце дарило тепло 
И ветром цветов аромат принесло. 
Я вижу прекрасную землю свою, 
Об этом прекрасном я песню пою. 


II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА. 


1 I  give  you   the sheets   of paper.


YOU   are   to put   marks    for   your  work   at the lesson.


2  Lets   work in groups.

Ill give you crosswords.

Your task is to find words on the topic  The protection of the planet.

You have 1 minute to find and to write down your words.

Your time is   finished, read the words/  

Now I  give you cards.

You  are to match   the words  with opposite  meanings.

You have 2 minutes.

Remember the words.

It s time to read the expressions.



Lets remember the sentences- Conditionals 2 and 3.

Make up sentences from 2 parts.

Work in your groups.

These   are your cards.




1) Now I want you to open you student’s books at page 53. We’ll listen to another poem written by a British girl Merriam Mackley. Get ready to read it and answer the questions. 
2) Учащиеся прослушивают запись с аудиодиска, затем кто-нибудь из учащихся читает стихотворение вслух. 
P1: (reads) Exercise 50, page 53 

The world needs a friend 
To love and depend on 
In times of trouble… 
The world has hope yet 
If the children let it 
And if we do it right 
Together we can make the world 
A better place 
Because the world’s best friend 
Is you! 

T: What is the main idea of the poem? 
P1, 2, 3 (примерные ответы учащихся): 
- As for me I think that the girl is right. Sometimes people are not kind to our nature and wildlife. 
- Our planet needs protection not only from children. 
- We must help to save endangered animals and plants, clear up forests, rivers and seas. 
3) You’re absolutely right. I would like you to try your poetic abilities and make the translation of the poem. 




5)  Answer my questions.


Is it a wonderful world   we live in?


Are the people killing our planet?


Do millions of animals die  every year?


Is air    polluted?


Is water polluted?


Is pollution dangerous?. 

Well, I see that you’re ready to discuss serious problems of our environment : 



Read the text.   Ex53 p  54.

.


T: And now, children, let’s learn some tips of protection of our environment in the text. Start 
reading exercise 53 at page 54. (Читают вслух) 


Разминка для глаз.

Lets  exercise    our eyes.



T: So, I think you have learned some new ways to protect and save our planet. Then let’s continue our work in groups.


There is the presentation     Save the Earth.


    “What can we do to save the Earth”.  I give you cards.Put in   necessary   words.
1) It is known that in one year, a European family with two children throws away about 50 kilos of paper (that’s six trees), and about 60 kilos of plastic. For example, every year in Britain each person produces about 57 kilograms of plastic waste. The reason is that, nearly everything is packed in paper or plastic containers. It seems to me, people do not think that making plastic causes pollution. 

2) The Green world reports say that in one year the average person throws away: about 70 food cans, 34 cans of pet food and about 70 drink cans. To my mind, if people took as much rubbish as they could to recycling centres, they would protect their environment from pollution. 

3) We don’t have to throw away all our waste paper, glass, metal and plastic. We can also burn or recycle a lot of it. In fact waste can be wonderful stuff. In my opinion we need much more recycling centres in our country. 

4) Many things that we throw away can still be useful. In fact it’s possible to recycle 80% of domestic rubbish. We can recycle most kinds of paper, glass, metal and plastic. But only 4% of recyclable material is recycled. Recycling is expensive. But it saves trees and energy and protects the environment from pollution. 


T: It is time to remember what we have learned at the lesson and appreciate our work. 
What have we done? 

P1: We read two nice poems. 

P2: We learned & trained new words. 

P3: It was nice  to work at the presentation

 III. Заключительная часть урока. 

T: So, the lesson is coming up to the end. I would like you to appreciate your work in each group. 
(В каждой группе есть оценочный лист, и учащиеся оценивают работу каждого члена 
группы). Well, I see that your opinion coincides with yours. Your marks … 

1) Write your homework, please. Exercise 50, page 54 (try to make a poetic translation) 
2) Add some other tips how to protect the Earth from exercise 54 at page 54 and read 
the text once again. 
3) Now we've got some time. Let’s sing a carol “All things are bright and beautiful” 

T: Good-bye, children! Thank you for good and active job at the lesson! 

ПРИЛОЖЕНИЕ 
к уроку английского языка в 8 классе по теме 
«Что мы можем сделать, чтобы спасти землю» 
по учебнику «Enjoy English” М. З. Биболетовой 
Учитель английского языка Ганзикова В.Д. 
Phrases to help you doing exercise 50 at page 53: 

1) I agree with the girl because … 
2) I think that Miriam is absolutely right because 
- it is hard to deny that we treat badly to all the treasures which nature gifted us. 
- nature is rather polluted. 
- people must stop pollution of the Earth. 
- we must take care of our planet, if we want to live here. 
Ecological problems in our  village 

- Piles of rubbish; 
- No recycling centers for paper, glass, cans and plastic bottles; 
- Pollution of fertile lands; 
- Water pollution of small creeks (ручьев) and river PODKUMOK. 
- Air pollution, because of there are a lot of transport; 
- Deforest ration, because more and more trees are cut down for new shops and warehouses (складов); 
- Forests’ fires; etc. 

Speaking: 
We’re glad to see you (again)!
 
How are you?
 
We entirely agree with you
 
It was kind of you to…
 
Best wishes from all of us.
 
It was a pleasure, but we have no time.
 
See you next Monday.
 
QUESTIONS 

1) Could you tell us about ecological problems in your town & region? 
2) What solution of the problem can you suggest? 
3) What would you advise all of us to do? 

Group 1.What Can We Do to Save the Earth? 
1. Reduce noise pollution 
2. Stop cutting down trees 
3. Stop making plastics 
4. Don’t drop burning cigarettes 
5. Recycle most kinds of paper 

Group 2.What Can We Do to Save the Earth? 
1. Stop tear the rapping off sweets and throw it away 
2. Reduce air pollution 
3. Feed wild animals and birds 
4. Never drop litter everywhere 
5. Clean water in rivers and lakes 

Group 3.What Can We Do to Save the Earth? 
1. Recycle glass, metal & plastic 
2. Save energy & water 
3. Clean local environment 
4. Walk or cycle 
5. Take as much rubbish as you can to local recycling center 

Оценочный лист 

group 
№№ Name, Surname words Working 
out tips Participating 
in group work Mark 

Видеозапись песни с субтитрами на английском языке взята на сайте «dreamenglish.com” 
1. All things bright and beautiful, 
All creatures great and small, 
All things wise and wonderful, 
The Lord God made them all. 
2. Each little flower that opens, 
Each little bird that sings, 
He made their glowing colours, 
He made their tiny wings. 
All things bright ... 
3. The rich man in his castle, 
The poor man at his gate, 
God made them high and lowly, 
And ordered their estate. 
All things bright ... 
4. The purple headed mountain, 
The river running by, 
The sunset and the morning, 
That brightens up the sky;− 
All things bright ... 
5. The cold wind in the winter, 
The pleasant summer sun, 
The ripe fruits in the garden,− 
He made them every one: 
All things bright ... 
6. The tall trees in the greenwood, 
The meadows where we play, 
The rushes by the water, 
We gather every day;− 
All things bright ... 
7. He gave us eyes to see them, 
And lips that we might tell, 
How great is God Almighty, 
Who has made all things well. 
All things bright ...


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока в 8 классе к УМК М.З.Биболетовой "UNIT 2 THE WORLD’S BEST FRIEND IS YOU. Section 5 What Can We Do to Save the Earth? "

конспект урока в 8 классе к УМК М.З.Биболетовой "UNIT 2   THE  WORLD’S BEST FRIEND IS YOU. Section 5   What  Can  We  Do  to Save  the Earth? "...

Открытый урок английского языка в 8 классе по теме « We Save The Earth together »

Использование системно -деятельностного подхода...

Методическая разработка урока "Let\'s save the Earth" 7 класс

Методическая разработка урока по экологии...

Конспект урока английского языка «Ecological problems. How to save the Earth». 8 класс

Конспект урока английского языка «Экологические проблемы. Как спасти планету Земля». 8 класс...

Открытый урок английского языка в 7 классе “Save the Earth” с применением интерактивных технологий

Открытый урок английского языка  в 7 классе “Save the Earth”  с применением интерактивных технологий...

Анимированная презентация на тему "Save the Earth from Rubbish" для учащихся 9-10 классов.

Вопросы защиты окружающей с реды стоят особено остро на сегодняшний день и активно обсуждаются как на уроках биологии, экологии, классных часах, так и на уроках английского языка.  Эта презентаци...

Технологическая карта урока английского языка в 7 классе на тему «Save the Earth» (УМК «Английский в фокусе»)

Данная технологическая карта в полной мере отражает ход проведения урока английского языка в 7 классе на тему «Save the Earth». В качестве методического материала использовался УМК «...