Декада гуманитарных дисциплин 2013 г.
олимпиадные задания по английскому языку по теме

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon olimpiada_po_angliyskomu_yazyku_2013.doc46.5 КБ

Предварительный просмотр:

Олимпиада по английскому языку

Инструкция

 Олимпиада по английскому языку включает 3 задания:

1. лексико-грамматический тест(Use of English);

2. понимание письменного текста (Reading);

3.Страноведение.

Критерии оценивания заданийследующие:

1. Use of English (лексико-грамматический тест) - 20 баллов (за каждый правильный ответ дается 1 балл)

2.Reading (Понимание письменного текста) - 14 баллов (за каждый правильный ответ дается 2 балла)

3. Страноведение - 16 баллов (за каждый правильный ответ дается 2 балла)

Максимальная сумма баллов - 50

Победителями являются те участники, которые набрали наибольшую сумму баллов.

  1. Use of English
  1. Заполните предложения 1-10 недостающими словами из списка ниже. В скобках даны эквиваленты пропущенных слов. Одно слово в списке лишнее.

  have a word        

 bright        

 handy        

 fancy        

 pretty        

 up

 kids        

 on        

 reckon        

 guy        

 terrific        

 fix

   I had to go and pick up the (0) kids (children) from school.

   I (1) ___________ (think) we'll get the money (2) _____ (quite) soon.

   Do you (3) ____________ going out? (would you like)

   I managed to (4) __________ up (arrange) an appointment for 7.30.

   My flat is very (5) __________ for the shops (convenient).

   I thought the book was (6) _____________ (marvelous).

   Most of the students in this class are (7) ____________ (intelligent).

   What's (8) ______________? (the matter)

   When we get to the hotel, I'll (9) ______________ with them. (speak to)

    I called him, but the (10) ______________ (man) didn't seem to hear.

В предложения 11-20 впишите недостающие фразовые глаголы в правильной форме:

   break down                     face up to                           break in                                   take on

  сome about                      come across                          run out                                   put off

   break up                          run over

 11. The idea of celebrating together_________________ when we realised that our birthdays were on the same day.

 12. According to the advertisement, the factory is ___________________ five new employees.

 13.  I'm sorry but I'm going to be late as the car has ____________________.

 14. The cat was nearly ___________________ but luckily the driver stopped just in time.

 15. When burglars ____________________ Simon's house, they stole all his mother's jewellery.

16.  Oh no, I _____________________ of paper. I'll have to buy some more.

17.  My sister is feeling depressed as last week she _____________________ with her boyfriend.

 18.   I _____________________ an old photograph of myself as a child when I was tidying up my room.

 19.  Marie is going to __________________ having a birthday party until her brother has returned from holiday.

 20.  We'll have to _____________________ the fact that we can't afford a holiday this year.

  1. Reading

Заполните текст о Робин Гуде недостающими предложениями (21-27), которые даны после текста. Есть одно лишнее предложение:

Who was Robin Hood?

Stories and rhymes about a band of robbers led by a man called Robin Hood have been popular for over 600 years. Five hundred years ago, a man called Wynken de Worde collected the rhymes together and printed a book about Robin Hood's life. Since then, thousands of other books have been based on the rhymes — as well as television programmes, films and computer games. The Robin Hood stories were certainly very popular with King Henry VIII, who ruled England at the start of the 16th century. Henry was a child when the stories first appeared in print, but they fascinated him for the rest of his life. 21……………………………..   After all this time it is hard to tell how the stories began. Some people think that Robin Hood is a fictional character; others think he really lived, and they argue about which part of England he was from. 22………………………. The idea that they were stealingfrom rich folk to give to the poor has saved them from being branded as villains. They certainly chose their victims carefully, sparing the poorand picking on those who were wealthy and proud. 23………………………..A porter is someone who has to do fetching and carrying work, and the idea fits in badly with all the other stories about his life and character. Enthusiasts prefer to believe that he spent the whole of his life in the woods. They say that most of the stories about him are perfectly true − but not this particular episode. 24.....................................  On the other hand, they cannotexplain why anyone would ever invent such a story, which ruins the whole Robin Hood romance.25…………………………. They have studied Edward II’saccounts, which show the wages he paid to his workers — including a porter called Robin Hood. InNovember 1324, Hood received his final payment: ‘five shillings because he could no longer work’. 26…………………………..If so, Robin Hood was a genuine outlaw who lived in the reign of Edward II. His career of crime was apparently brought to a sudden end when he was captured and made to work as a servant 27………………………… .

A         Historians have tried to check the facts by looking for clues in all sorts of places.

В         All these things have spread his fame throughout the world.

С         One story says that Hood was captured and made to work as a porter at the court of King Edward.

D         According to the stories, Robin Hood and his men were thieves who pounced on wealthytravellers in lonely woods.

E         They prefer the idea of a Robin Hood who was free and defiant from birth until death.

F         Even as a child he probably played with a bow and arrow, pretending that he was Hood therobber!

G         We cannot be sure that this is the famous Robin Hood but it seems very likely.

H         As a man he sometimes wore Robin Hood costumes for dances and May Day celebrations.

I          Finally pensioned off in old age, his life did not quite match up to the stories.

  1. Страноведение
  1. Официальное название Великобритании звучит:
  1. Cоединённое Королевство Великобритании и Северной Ирландии;
  2. Соединённое Королевство Великобритании и Шотландии;
  3. Соединённое Королевство Великобритании и двух Ирландий.
  1. С точки зрения политического устройства Великобритания является:

 А)  абсолютной монархией;

 B)  конституционной монархией;

 С)  парламентской республикой.

3.    В состав Великобритании входят следующие страны:

        A)  Англия, Шотландия, Уэльс, Северная Ирландия;

        B)  Англия, Шотландия;

         С) Англия, Шотландия, Уэльс.

4.    Горцы (highlanders) – это второе название

          А) англичан;

          В) шотландцев;

          С) ирландцев.

5.     Килт (kilt) - это

          А)  шотландская мужская юбка из ткани в клетку;

           В) шотландский музыкальный инструмент;

           С)  шотландская меховая шапка.

6.      Центральная (деловая) часть Лондона носит название

           А)  Вест – Энд;

           В)  Ист – Энд;

           С)  Сити.

7.      Известный английский король, известный тем, что женился 6 раз:

            А)  Карл I;

            B)  Генрих VI;

            C)  Ричард Львиное Сердце.

8.       Конные скачки, ежегодно проходящие в Англии, называются:

             А)  Мэйфлауэр;

                В) Уимблдон;

                С)  Дерби.

9.        Лондонская достопримечательность – колесо обозрения – называется

                 А)  Лондонский глаз (London Eye);

                 В)  Big Ben;

                 C)  Лондонская башня (London Tower).

10.       Чай по-английски – это ….

                  А)  крепкий чёрный чай с большим количеством сахара;

                  В)  чай с молоком;

                  С)  чай с сахаром и лимоном.

 

          

          

          

          

          

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

Задания        

Баллы

          

Use of Englih        

20

 1        

 reckon(think)        

 1

 2        

 pretty(quite)        

 1

 3        

 fancy(would you like)        

 1

 4        

 fix(arrange)        

 1

 5        

 handy(convenient)        

 1

 6        

 terrific(marvelous)        

 1

 7        

 bright(intelligent)        

 1

 8        

 up(what’s the matter)        

 1

 9        

 have a word (speak)        

 1

 10        

 guy (man)        

 1

 11        

 came about        

 1

 12        

 taking on        

 1

 13        

 broken down        

 1

 14        

 run over        

 1

 15        

 broke in        

 1

 16        

 have run out        

 1

 17        

 broke up        

 1

 18        

 came across        

 1

 19        

 put off        

 1

 20        

 face up to        

 1

          

Reading        

14

 21        

H        

 2

 22        

D        

 2

 23        

C        

 2

 24        

E        

 2

 25        

A        

 2

 26        

G        

 2

 27        

I        

 2

          

Socio-Cultural Awareness        

16

 28        

F        

 2

 29        

D        

 2

 30        

E        

 2

 31        

A        

 2

 32        

H        

 2

 33        

I        

 2

 34        

B        

 2

 35        

G        

 2

          

Суммарный балл        

50

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Анализ предметной декады гуманитарного цикла

План проведения предметной декады гуманитарного цикла, анализ декады...

Отчет о мероприятиях, проведенных в рамках декады гуманитарного цикла

Отчет  о мероприятиях, о количестве участников, призерах и победителях  по русскому языку и литературе...

План проведения декады гуманитарного и здоровьесберегающего циклов

МероприятияОткрытие декады: выставка - конкурс  предметных - тематических  стенгазетКлассные часы о Здоровом образе жизни   Открытые  уроки: физкультура...

Декада гуманитарных наук

Цели декады:• расширить знания учащихся в области гуманитарных наук: русского языка и литературы, английского языка, истории и обществознания, прививать любовь учащихся к изучению данных дисциплин;• п...

План декады Гуманитарного цикла

План декады Гуманитарного цикла...

Отчёт о проведении декады "Социально-гуманитарных дисциплин"

Методические разработки мероприятий, проводимых в рамках декады. Участие преподавателей, входящих в состав каедры "Социально-гуманитарные науки"...