тренировочные упражнения по англ. языку 8кл. 2ч. биболетова
учебно-методический материал по английскому языку (8 класс) по теме

Жарова Наталья Сергеевна

В работе представлены упражнения по английскому языку  для учащихся 8-х классов по УМК Биболетовой. Отработка лессики и грамматики 2-й четверти.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл trenirovochnye_uprazhneniya_8kl._2ch.biboletova.docx13.7 КБ

Предварительный просмотр:

1.Соедините слова со словами с противоположным значением.

1).to throw away  2) to prohibit 3) to destroy 4) wrap 5) to protect 6) to encourage 7) to litter

a) to clean b) to create c) to recycle d) to pollute e) to discourage f) to unpack g) to allow

   2.Втавьте в текст пропущенные слова:  a) wastes b) throws away c) drop d) cans of drink e) environment         f) glass g) paper h) kilos of plastic i) recycled j) domestic rubbish

These days people have realised how important their 1__ is. They read newspapers and find out that in one year a European family 2___ a lot of 3___: about 50 kilos of paper and about 60  4___ . Some people throw away 5___, plastic packaging, 6___ their cigarette packets without a thought. But many kinds of  7___ can be still useful. Most kinds of  8___ and 9___ , metal, plastic can be 10___.

3. Используйте слова вместо выделенных слов: a) waste paper b) bins c) be recycled d) pollute them with chemical waste e) are buried f) is prohibited

1).Milllions of tons of rubbish are dug in Russia every year. 2). A lot of new books, magazines and journals can be  made from the paper that has already been used. 3) It is not allowed to throw away litter in the streets. 4).Many things which we throw away can be made fit to use again. 5) Sometimes fish die out in rivers because plants and factories throw chemicals waste there.  6) Everybody should put litter in special containers for litter to keep the counter tidy.

4. Раскройте скобки и сделайте второй тип условных предложений

1).The environment ( be) much cleaner if people ( not use) so many chemicals. 2) I ( help)  if I ( have) more time. 3) If I ( not go) to that exhibition in December, I ( not meet) Jim. 4) If she ( not study) so hard last month, she ( not pass) her maths exam. 5) If I ( win) lots of money, I ( plant) lots of beautiful gardens in the cities. 6) If you ( get up) earlier, you ( not miss) the 8 o’clock train.

5. Раскройте скобки и сделайте третий тип условных предложений

1) If people ( not drop) so much litter, our streets ( be) much cleaner. 2) I ( go) to the cinema tonight if I ( not be) so tired. 3) If he ( inform) me earlier, I ( do) something about it. 4) If I  ( speak) three foreign languages, I  ( get) that fantastic job. 5) If you ( not read) the book in your childhood, you ( not answer) that simple question and won the prize. 6) She ( not disturb) if it ( not be) that important.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тематическое планирование по англ языку 8 класс Биболетова

Календано-тематическое планирование по английскому языку для 8 класса по учебнику Биболетова...

Тренировочные упражнения во французском языке.

Еще лет сто назад не говорить по-французски считалось дурным тоном, французскому учили в любом учебном заведении по всему миру. В двадцатом веке ...

Тренировочные упражнения по немецкому языку

Тренировочные упражнения по грамматической теме Konjunktiv....

Тренировочные упражнения по немецкому языку

Тренировочные упражнения по грамматической теме Konjunktiv....

Тренировочные упражнения по немецкому языку

Тренировочные упражнения по грамматической теме Konjunktiv для  9 класса.Тренировочные упражнения по немецкому языку. KonjunktivKarte 1 Verwandeln Sie die folgenden Sätze in irreale Ko...

Тренировочные упражнения по английскому языку для 2 класса на проверку знаний по теме: «The ABC».

Данные упражнения можно использовать как на уроках английского языка, так и для дополнительного материала при выполнении домашнего задания...

Интерактивные упражнения по англ. языку/ Interactive English ex-s

Я создал несколько интерактивных упражнений типа Свободный порядок и Найти пару:https://learningapps.org/display?v=pxfd5227c19https://learningapps.org/display?v=pjsmr0icc19https://learningapps.org/di...